Permalänk

Pengar i wot

Är det bara jag som verkar vara en sk "noob" som inte har pengar i wot? Menar får bara 20-30k och T8 reparationer kostar ju lika mkt om inte mer ibland.

Hur gör ni för att tjäna pengar?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ta den breda vägen så är det tier V som gäller, ungefär. Ha en och annan tier V i garaget som du tycker om och tänar crediter på.
Ta en titt på vbaddict.
En högre hit ratio är fördelaktigt. En högre damage-ratio är även det något att satsa på. Och att alltid se till att skada så hög tier som möjligt så mycket som möjligt, istället för att satsa på enkla kills.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

Premium hjälper ju till att tjäna mer.
Se till att inte dö.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag tror alla råkar ut för det du beskriver förr eller senare. Dom som gjort WoT har nog räknat ut det rätt bra att man med tiden kommer få ont om credits eller garage platser eller ont om plats i barackerna så att man till slut kommer pyttsa in lite pengar i spelet trots att det är gratis att spela.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FANTEN:

Jag tror alla råkar ut för det du beskriver förr eller senare. Dom som gjort WoT har nog räknat ut det rätt bra att man med tiden kommer få ont om credits eller garage platser eller ont om plats i barackerna så att man till slut kommer pyttsa in lite pengar i spelet trots att det är gratis att spela.

Helt klart. Men inget är ju gratis egentligen. De kommer att behöva tjäna pengar på något sätt. Det fina med en modell som WoT har är att man kan anpassa hur mycket man betalar efter sitt engagemang. Det tråkiga är att man kan köpa sig framgång.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Helt klart. Men inget är ju gratis egentligen. De kommer att behöva tjäna pengar på något sätt. Det fina med en modell som WoT har är att man kan anpassa hur mycket man betalar efter sitt engagemang. Det tråkiga är att man kan köpa sig framgång.

Hur menar du köpa sin framgång?
Ett premium konto ger bara mer XP och pengar. Men förr eller senare så även vilken idiot som helst med en Tier X tank.
En premium tank är inte en "I-Win" knapp heller.
Premium kulor går at köpa för silver numer.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Håller med giplet!
Premium är helt klart sättet att hålla en bra ekonomi från Tier VIII och även för att grinda tråkiga tanks snabbt!
Synd bara att det tog mig +2år att inse det! Tjurskallig som man är så gav man sig fan på att inte betala en krona för ett spel som skulle vara gratis....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Hur menar du köpa sin framgång?
Ett premium konto ger bara mer XP och pengar. Men förr eller senare så även vilken idiot som helst med en Tier X tank.
En premium tank är inte en "I-Win" knapp heller.
Premium kulor går at köpa för silver numer.

Det finns/fanns iofs OP-tanks för guld, även om det då handlar om low tier. Tänker på BT-SV och Pz.Kpfw. II Ausf. J. De går knappast att få tag i och själv har jag då aldrig sett dem in action. Men sure, om man vill gå så långt som att säga att spelet fortfarande är p2w så har man ju halmstrån att ta i.

I övrigt så finns garageplatser och baracker endast att få för guld fortfarande, vilket kanske upplevs som p2w eller dylikt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Lär dig spela din tank ska du se att det fungerar fint. Var själv lite fundersam på hur det skulle gå när jag kom upp i t7-t8 tanks. Då jag fick mer eller mindre +- noll runt den tiden. Så jag frågade en polare (som redan har ett x antal t10 tanks). Svaret är rätt simpelt. Spelar du dåligt så får du lite cash. För att lyckas på t7 och uppåt måste du spela bra. Annars kommer du bara läcka pengar som en båt med ett hål i.
Själv går det rätt bra att håva in cash i Kv-4'an och ISU-152 nu när man lärt sig spela dom.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Som sagts innan så är det bra att ha ett par "kassakor" i garaget. Jag har några T6-T8 som jag spelar regelbundet för att fylla på kassan. Brukar köra en match i varje av dessa innan jag kör en runda i min E-75 som jag sällan går på plus med vare sig jag vinner eller inte.

Ett annat tips är att hålla koll på när de har sina events. Nu i helgen var det tex halva priset på reparations-kit mm, tidigare har de haft halva priset på utrustning, de har haft gratis premium-konto om man upp når vissa mål osv. Detta återkommer lite då och då.

Man kan också sälja moduler som ligger och skräpar i depån om det är något särskilt man behöver.

Permalänk
Medlem

Det kan tydligen inte upprepas nog, in-game guld ger dig inga som helst fördelar (vad gäller att göra skada och vinna) på slagfältet. Allt som kan köpas för guld kan också köpas för credits exklusive premium tanks, men de är absolut inte bättre än andra tanks, snarare sämre men med den fördelen att man tjänar mer credits per battle.

För att maximera vinst / game:
1. Premium konto (behöver väl knappast förklaras)
2. Lär dig hur ammo fungerar, ap/apcr/heat där det framförallt är stor skillnad på hur HEAT och APCR fungerar. Lär dig vad som funkar bäst mot vilken tank samt deras weakspots. Om du gör skada med samtliga skott du skjuter så ökar det givetvis vinsten. Slängskott, eller att skjuta med ett för klent vapen mot t.ex fronten på en Maus ger inga pengar utan kostar bara. Försök om möjligt sikta mot motorn på tanks, chansen är stor att du sätter eld på dom och får i bästa fall en massa gratisskada på dom om de inte har brandsläckare.
3. Tänk ut en ministrategi för varje battle medans du väntar på att det skall ticka ned, olika tanks funkar av naturliga skäl bättre på vissa platser på en map än andra. Då maximerar du möjligheten till att göra skada och därmed också tjäna credits, för att vara övertydlig kör inte upp för kullen på Himmelsdorf med en Maus men gärna med en T110E5.
4. Efter tier 7 så blir det svårt utan premiumkonto även om du spelar bra, alternativet om du absolut inte vill pyttsa in pengar är ju då helt enkelt att spela med tanks som ger dig bra income / battle, för att väga upp förlusterna du gör i tier 8-10. I mina ögon är tier 6 Hellcat ett bra exempel, ganska billig ammo utan någon större nytta av premium-ammo i de flesta matcher.

(5. ) Ta ett steg tillbaka, fundera över hur mycket tid du lägger på WoT och vad det är värt för dig. Bara för att spelet är gratis att installera så förbjuder det ju inte att du betalar för att få tillgång till t.ex extra income. Låt säga att du spelar ca 20 timmar / månad, då kostar premium ca 4.6kr/timme (billigare om du köper mer guld per gång) du spelar aktivt, vilka andra nöjen har du som är så pass billiga. Dessutom så sparar man tid vad gäller att tjäna credits för att köpa nya tanks, tid som sparar i verkliga livet är i alla fall för mig värt ganska mycket.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB