På jakt efter FPS CO-OP spel?

Permalänk

På jakt efter FPS CO-OP spel?

Hej SweC!

Hur många rena fps-spel finns det där man kan spela campain med polare? Försök hitta dom!

Det ända jag kommer på rakt av är Halo.

Permalänk
Medlem

De mest kända borde väl vara Left 4 Dead 1 och 2
Du har en form av co-op i BF3 också

Permalänk
Medlem

Här har du en lista med alla Co-op spel på steam, sorterade efter högst metascore
http://store.steampowered.com/search/?sort_by=Metascore&sort_...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Finns lite olika och alla är olika bra. Spel som har "co-op" missions brukar inte jag räkna som coop dock, ska ju vara story annars är det som multiplayer överlag.

Kolla här: http://www.co-optimus.com/ De vet mest om co-op.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Army of two på ps3 är riktigt roligt med en polare

Permalänk
Medlem

Borderlands 2, svinkul i co-op

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalaDain:

Army of two på ps3 är riktigt roligt med en polare

Skulle säga att det är ganska roligt på 360 också;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Borderlands 2, svinkul i co-op

Går i god för Borderlands 2, sinnesjukt bra.

Permalänk
Medlem

Alla Serious Sam är sjukt roliga att lira Co-op

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Här har du en lista med alla Co-op spel på steam, sorterade efter högst metascore
http://store.steampowered.com/search/?sort_by=Metascore&sort_...

Tycker den där listan inte är något att gå på alls.. vet ej om jag klassar "Battlefield 2" som ett bra coop spel. Inte dota2, eller Quake 1 heller.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

De mest kända borde väl vara Left 4 Dead 1 och 2
Du har en form av co-op i BF3 också

Skrivet av Cruentusa:

Här har du en lista med alla Co-op spel på steam, sorterade efter högst metascore
http://store.steampowered.com/search/?sort_by=Metascore&sort_...

Skrivet av Ceogar:

Finns lite olika och alla är olika bra. Spel som har "co-op" missions brukar inte jag räkna som coop dock, ska ju vara story annars är det som multiplayer överlag.

Kolla här: http://www.co-optimus.com/ De vet mest om co-op.

Skrivet av PalaDain:

Army of two på ps3 är riktigt roligt med en polare

Skrivet av Elakekocken:

Borderlands 2, svinkul i co-op

Skrivet av Curemylife:

Skulle säga att det är ganska roligt på 360 också;)

Skrivet av Oneinalifetime:

Går i god för Borderlands 2, sinnesjukt bra.

Skrivet av Undie:

Alla Serious Sam är sjukt roliga att lira Co-op

Skrivet av Ceogar:

Tycker den där listan inte är något att gå på alls.. vet ej om jag klassar "Battlefield 2" som ett bra coop spel. Inte dota2, eller Quake 1 heller.

Jag var tydligen ganska otydlig men letar efter spel som är FPS (First Person Shooter) och som har en campain (alltså med en story osv) där man kan vara 2 eller fler riktiga spelare. Anledningen är för att jag märkte för inte alls längesen att det inte finns många sådana spel, L4D2 har jag spelat som någon nämde lika dant med Borderlands 2 men enligt mig är de inte så bra shooters i sig. Borderlands är ju väldigt overkligt (likså väldigt kul) och L4D2 tycker inte jag är så bra, visst det är kul men storyn och sådär.. näääee.

Exempel, Bf4 campain där man kan vara upp till 5 stycket (full squad) och spela som de personerna man har sett i singelplayern. Om man bara skulle vara 3 te x så är de andra två AI helt enkelt. Det tror jag skulle vara riktigt kul!

Permalänk
Medlem

Borderlands 2.
Oerhört bra co-op fps, underbar story etc.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av JD:

Borderlands 2.
Oerhört bra co-op fps, underbar story etc.

Läs gärna lite innan du skriver

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 klart bäst. Annars är väl Arma-serien att rekommendera.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Borderlands 2 klart bäst. Annars är väl Arma-serien att rekommendera.

Borderland 2 har jag spelat och det har redans nämnts men går Armas campain spela med kompisar?

Permalänk
Medlem

Payday 2 kan kanske vara något. Det är mer ett "Heisting-spel" än ett FPS dock. Och det har inte en kampanj på det klassiska sättet, men där finns ändå någon sorts övergripande narrativ.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Avstängd

Call of duty 5 world at war har coop i både zombie mode och story

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Jubileumsmästare

Operation Flashpoint är rätt kul i COOP, har stöd för fyra spelare om jag inte missminner mig.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Borderlands 2, svinkul i co-op

Det har ju fult stöd för controller, men om man kopplar 2 controller till datorn, går det att köra tillsammans? Det gick iaf med portal 2.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

Payday 2 kan kanske vara något. Det är mer ett "Heisting-spel" än ett FPS dock. Och det har inte en kampanj på det klassiska sättet, men där finns ändå någon sorts övergripande narrativ.

Ah juste det har jag kollat på en del, verkar riktigt kul! Men som du säger så är det mer av ett "heisting-spel"

Skrivet av Slimdex:

Call of duty 5 world at war har coop i både zombie mode och story

Ja juste, kommer ihåg att jag spelat det hos en kompis någon gång, lite gammalt dock kul

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Operation Flashpoint är rätt kul i COOP, har stöd för fyra spelare om jag inte missminner mig.

Aldrig hört talas om och ser lite väl gammalt ut :/

Permalänk

Sanctum 2?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av MrSebbish:

Sanctum 2?

Jo det har jag också sett men tycker inte man kan räkna med det direkt :/

Tycket bara det är synd att nästan inga sådana spel görs..

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Pellemanify:

Aldrig hört talas om och ser lite väl gammalt ut :/

Operation Flashpoint: Dragon Rising är från 2009 och Red River är från 2011.
Så gammalt är det inte i mitt tycke, eller så är det jag som börjar bli gammal.

Permalänk

Half Life 2 co op är riktigt bra! Synergy heter moden den finns att ladda ner på steam. Hard är skit kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Tycker den där listan inte är något att gå på alls.. vet ej om jag klassar "Battlefield 2" som ett bra coop spel. Inte dota2, eller Quake 1 heller.

Q1 är det bästa FPS spelet genom tiderna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Jag var tydligen ganska otydlig men letar efter spel som är FPS (First Person Shooter) och som har en campain (alltså med en story osv) där man kan vara 2 eller fler riktiga spelare. Anledningen är för att jag märkte för inte alls längesen att det inte finns många sådana spel, L4D2 har jag spelat som någon nämde lika dant med Borderlands 2 men enligt mig är de inte så bra shooters i sig. Borderlands är ju väldigt overkligt (likså väldigt kul) och L4D2 tycker inte jag är så bra, visst det är kul men storyn och sådär.. näääee.

Exempel, Bf4 campain där man kan vara upp till 5 stycket (full squad) och spela som de personerna man har sett i singelplayern. Om man bara skulle vara 3 te x så är de andra två AI helt enkelt. Det tror jag skulle vara riktigt kul!

Testa Lost Planet 2, ricktigt kul med några polare (man kan spela upp till 4) och man kan spela LAN på samma CD-key (starta spelet med skivan, ta ut skivan och skicka vidare till nästa vän)

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Operation Flashpoint: Dragon Rising är från 2009 och Red River är från 2011.
Så gammalt är det inte i mitt tycke, eller så är det jag som börjar bli gammal.

Oj haha då var det nog bara jag som kollade fel, nej ta det lungt så gammal är du nog inte än då

Skrivet av GeT_a_BiKe:

Half Life 2 co op är riktigt bra! Synergy heter moden den finns att ladda ner på steam. Hard är skit kul

Ah visste inte att det fanns något sånt, kan vara värt att kolla in då.

Skrivet av dabman:

Q1 är det bästa FPS spelet genom tiderna!

Q1?

Skrivet av elklazor:

Testa Lost Planet 2, ricktigt kul med några polare (man kan spela upp till 4) och man kan spela LAN på samma CD-key (starta spelet med skivan, ta ut skivan och skicka vidare till nästa vän)

Ser kul ut men som sagt så ska det vara First Person Shooter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Q1 är det bästa FPS spelet genom tiderna!

Okej, vad har det med saken att göra?

Tycker Starcraft är det bästa rts spelet genom tiderna men det är ungefär lika relevant.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Denna sidan kanske kan vara något http://www.co-optimus.com/