Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Har dessvärre inte fått svar från Sennheiser men tar och går på igen!

Det slutade med att jag ringde upp Sennheiser, fick en adress till en svensk sida med alla möjliga slags reservdelar. Stort tack ändå för att ni försökte!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Cred till personalen i Stockholmsbutiken. Alltid trevliga och hjälpsamma. Har själv jobbat med kundservice i några år tidigare, och vet hur ovanligt det är med bra butikspersonal.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag är intresserad av GA-H87N-WIFI art.nr 1902473 men undrar om det är rev.1 eller rev.2.

Rev.2 Stödjer ac standarden för trådlöstnätverk. Verkar vara enda skillnaden.

MVH
Magnus Kling

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Inet
Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej Inet!
Undrar om ni kommer få in MSI Z87 gaming mATX? I fall att, har ni något preliminärt datum?

Tack på förhand!

Hm, vad vi kan se så har inte MSI någon mATX-version i GAMING-serien om du kollar här: http://game.msi.com/product/motherboard/z87-gaming/models

Skrivet av CounterStroke:

Hur kommer det sig att GTX 780 med aftermarket-kylare kom ner på under 4 tusen men sedan gick upp igen? Gigabyte's Windforce version gick från 3990kr till 4490kr t ex. Kommer priserna gå ner igen snart eller är prisökningen permanent?

Vi fick dessvärre fel pris på kortet först och var tvungen att korrigera detta i efterhand. En olycklig bieffekt med att vi var först ut med sänkningen..

Vi håller fortfarande på att se över alla priser på korten så inte omöjligt att fler kort kommer att justeras något i pris.

Skrivet av Skuggan74:

Det slutade med att jag ringde upp Sennheiser, fick en adress till en svensk sida med alla möjliga slags reservdelar. Stort tack ändå för att ni försökte!

Hemskt ledsen men vi har fortfarande inte fått svar från vår kontaktperson trots flera upprepade försök..

Skönt att det löste sig för dig dock!

Skrivet av Docker:

Hej!
Jag är intresserad av GA-H87N-WIFI art.nr 1902473 men undrar om det är rev.1 eller rev.2.

MVH
Magnus Kling

Ska se om vi kan ta reda på det! Återkommer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hm, vad vi kan se så har inte MSI någon mATX-version i GAMING-serien om du kollar här: http://game.msi.com/product/motherboard/z87-gaming/models

Hej
Kunde svurit att det var ett mATX moderkort på den där sidan igår.
I alla fall så hittade jag moderkortet på MSI facebook sida.
Eftersom det inte var listad under deras produkter så antar jag att det tar en stund innan den kommer ut på marknaden. (om den kommer ut)

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Inet
Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej
Eftersom det inte var listad under deras produkter så antar jag att det tar en stund innan den kommer ut på marknaden. (om den kommer ut)

Det var nytt för oss och inköpsavdelningen ska se om vi kan hitta mer information om det på måndag. Det jag kan säga är att OM vi kan få tag på det så kommer vi ta in det

Trevlig helg!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Hejsan. Jag undrar om en "delid" tar bort garantin på min processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0nz4:

Det är klart det gör...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Hejsan. Jag undrar när ni får in Coollaboratory liquid ultra på lager igen.

Permalänk
Medlem

Måste bara passa på att tacka Inet för supersnabb service.
Skickar in varan på en onsdag och får en ny produkt på fredag.
Det kallar jag snabb service.
Verkligen viktigt att ha en såpass bra service till kunder.
Måna kunder tittar på prisjakt vilken butik som säljer varan billigast.
Jag betalar gärna en slant mer (fast 99 av 100 har ni även bra pris) för en vara om jag vet att man samtidigt får en sådan här excellent service när något pajar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pr0nz4:

Vad är det för en fråga?
Du tar ju sönder processorn när du deliddar den, så det är väl självklart att ingen garanti finns kvar efter ett sånt ingrepp.

Permalänk

Hej! Tänkte köpa en QPAD 5K hos er. Undrar bara om de ni har är med gammal firmware 1.0-4.0 eller nyare med 5.0?
Skulle vilja ha den nyaste med 5.0 och software 1.06.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om ni har något preliminärt datum när ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP kan tänkas komma in i lager?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga denna excellenta etablering om de har sett det nya Aerocool DS-Cube och om de har några planer att förgylla sitt sortiment med detta?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Om jag bokar en handfull varor i en specifik butik och vissa av dem inte finns i lager hos den butiken utan bara i centrallagret, kommer ni skicka dem till den butiken för avhämtning eller måste jag beställa dem separat? Hur lång tid tar det och kostar det extra?

Permalänk
Medlem

När får ni in fler GTX 780 TwinFrozr grafikkort?

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Beställde ett ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCuII och undrar ifall ni skickar en som ligger i butik eller ifall jag får vänta tills de kommer in på lager?

Skulle även vara kul att veta ifall det hänger med några spel från AMD:s spelbundles:)

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Hej inet!
Kul att ni är aktiva och besvarar frågor i ett forum.
Jag har genom åren köpt mycket och kommer så fortsätta vara kund, jag brukar tycka om Er tekniska rådgivning här i Göteborgsbutikerna eftersom ni är oftast kunniga, trots att jag själv är ganska tekniskt insatt i och med mitt yrke som mjukvaruutvecklare. Dock kan man inte alltid hänga med i alla nya datortillbehör som kommer fram och det är där ni utmärker Er till det bättre jämfört med konkurrenter anser jag.

Dock vill jag säga att jag för något år sedan fick en ganska grav missvisning. Jag ville köpa en ny laptop då den förra hade gett upp i grafikkortet. Jag ville dock denna gången vara säker på att det var en laptop som skulle fungera bra ihop med Linux (debian variant) och ville därför kolla extra med Er rådgivning. Det gällde en Asus N56V som jag tyckte både var prisvärd och prestandamässigt bra.
Supportkillen ansåg att det inte borde vara något problem och att installationen borde fungera ihop med denna.
Nu visade det sig dock att den hade det ökända Optimus-chipsetet från nvidia som skapade mycket problem för linuxanvändare.
Jag har ännu inte fått till det riktigt bra trots "bumblebee" projektet vilket gjort stora ansatser att få det fungera. Vid dubbla skärmar är det fortfarande väldigt begränsat.
Nu vill jag visserligen inte vara orättvis, han kanske inte kände till detta problem specifikt och det är kanske väldigt mycket olika kompatibilitetsvariabler som kan skapa problem.
Men mitt generella tips är, försök skapa en medvetenhet runt de linuxproblem som kan uppstå på olika hårdvaror och modeller bland rådgivningspersonalen. Linux världen är inte att underskatta ur kundperspektiv, vi är många som inte är intresserade av Windows och Mac.

Många hälsningar från en annars nöjd och trogen kund!

Permalänk
Inet
Skrivet av pr0nz4:

Ja, det gör det.

Skrivet av CounterStroke:

Om jag bokar en handfull varor i en specifik butik och vissa av dem inte finns i lager hos den butiken utan bara i centrallagret, kommer ni skicka dem till den butiken för avhämtning eller måste jag beställa dem separat? Hur lång tid tar det och kostar det extra?

Vi skickar dom till butiken och givetvis kostar det inget extra. Tar normalt 1-2 arbetsdagar beroende på vilken butik du bokat i.

Du får ett SMS så fort hela ordern är komplett och klar för avhämtning.

Skrivet av Brallan:

När får ni in fler GTX 780 TwinFrozr grafikkort?

Ska komma en mindre leverans i veckan och en större i nästa vecka! Kortet är slut i princip i hela EU just nu

Skrivet av Cuowe:

Tänkte kolla om ni har något preliminärt datum när ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP kan tänkas komma in i lager?

Tyvärr inte i dagsläget utan vi väntar på leveransbesked. Uppdaterar produktsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av don_dolarson:

Hej! Tänkte köpa en QPAD 5K hos er. Undrar bara om de ni har är med gammal firmware 1.0-4.0 eller nyare med 5.0?
Skulle vilja ha den nyaste med 5.0 och software 1.06.

Vi gjorde ett stickprov i butiken och musen vi tittade hade firmware 17 vilket gör att du kommer få hem software 1.06!

Skrivet av Ant3:

Tänkte bara fråga denna excellenta etablering om de har sett det nya Aerocool DS-Cube och om de har några planer att förgylla sitt sortiment med detta?

Inköpsavdelningen håll faktiskt på att kolla på dessa men tyvärr inget som kommer in inom närmsta framtiden men inte omöjligt lite längre fram! Håll utkik.

Skrivet av pr0nz4:

Hejsan. Jag undrar när ni får in Coollaboratory liquid ultra på lager igen.

Bör landa i nästa vecka igen!

Skrivet av Irdeto:

Måste bara passa på att tacka Inet för supersnabb service.
Skickar in varan på en onsdag och får en ny produkt på fredag.
Det kallar jag snabb service.
Verkligen viktigt att ha en såpass bra service till kunder.
Måna kunder tittar på prisjakt vilken butik som säljer varan billigast.
Jag betalar gärna en slant mer (fast 99 av 100 har ni även bra pris) för en vara om jag vet att man samtidigt får en sådan här excellent service när något pajar.

Härligt att höra! Vi jobbar verkligen hårt för att ge precis denna upplevelse till våra kunder.

Skrivet av Docker:

Hej!

MVH
Magnus Kling

Vi gjorde ett stickprov på centrallagret och visade vara Rev 1 tyvärr.

Skrivet av anon186175:

Hej!

Beställde ett ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCuII och undrar ifall ni skickar en som ligger i butik eller ifall jag får vänta tills de kommer in på lager?

Skulle även vara kul att veta ifall det hänger med några spel från AMD:s spelbundles:)

Tack i förhand!

Vi kan i vissa fall hämta från butiken - gör så att kontaktar oss direkt på info@inet.se efter att du lagt din order så kan vi kolla på det!

Skrivet av Larswad:

Hej inet!
Kul att ni är aktiva och besvarar frågor i ett forum.
Jag har genom åren köpt mycket och kommer så fortsätta vara kund, jag brukar tycka om Er tekniska rådgivning här i Göteborgsbutikerna eftersom ni är oftast kunniga, trots att jag själv är ganska tekniskt insatt i och med mitt yrke som mjukvaruutvecklare. Dock kan man inte alltid hänga med i alla nya datortillbehör som kommer fram och det är där ni utmärker Er till det bättre jämfört med konkurrenter anser jag.

Dock vill jag säga att jag för något år sedan fick en ganska grav missvisning. Jag ville köpa en ny laptop då den förra hade gett upp i grafikkortet. Jag ville dock denna gången vara säker på att det var en laptop som skulle fungera bra ihop med Linux (debian variant) och ville därför kolla extra med Er rådgivning. Det gällde en Asus N56V som jag tyckte både var prisvärd och prestandamässigt bra.
Supportkillen ansåg att det inte borde vara något problem och att installationen borde fungera ihop med denna.
Nu visade det sig dock att den hade det ökända Optimus-chipsetet från nvidia som skapade mycket problem för linuxanvändare.
Jag har ännu inte fått till det riktigt bra trots "bumblebee" projektet vilket gjort stora ansatser att få det fungera. Vid dubbla skärmar är det fortfarande väldigt begränsat.
Nu vill jag visserligen inte vara orättvis, han kanske inte kände till detta problem specifikt och det är kanske väldigt mycket olika kompatibilitetsvariabler som kan skapa problem.
Men mitt generella tips är, försök skapa en medvetenhet runt de linuxproblem som kan uppstå på olika hårdvaror och modeller bland rådgivningspersonalen. Linux världen är inte att underskatta ur kundperspektiv, vi är många som inte är intresserade av Windows och Mac.

Många hälsningar från en annars nöjd och trogen kund!

Om man inte personligen använder Linux och egentligen med samma hårdvara så är det extremt svårt att vara så påläst att man vet om alla kompabilitetsproblem som finns. Tumregeln är att vi aldrig kan garantera att Linux ska fungera och råder alltid kunder att kolla upp detta väldigt noggrant innan köp.

Olyckligt att vår rådgivare inte var tillräckligt tydlig den här gången och ska ta upp detta med butikerna för jag förstår att det är frustrerande att du har fått information som varit fel.

Får dock tacka dig för din feedback!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Citat:

Vi gjorde ett stickprov i butiken och musen vi tittade hade firmware 17 vilket gör att du kommer få hem software 1.06! 

Och i vilken butik gjorde ni det? Hötorget? Som sagt, tänkte beställa den hos er eller komma förbi Hötorget och handla. Vill bara ha med den senaste 1.06 som möjliggör att ändra Hz. Det går inte på de med äldre firmware. Kan man lämna den tillbaka och ta en annan i fall jag handlar på nätet och får den med äldre?

Permalänk
Inet
Skrivet av don_dolarson:

Och i vilken butik gjorde ni det? Hötorget? Som sagt, tänkte beställa den hos er eller komma förbi Hötorget och handla. Vill bara ha med den senaste 1.06 som möjliggör att ändra Hz. Det går inte på de med äldre firmware. Kan man lämna den tillbaka och ta en annan i fall jag handlar på nätet och får den med äldre?

Var tyvärr Sisjön denna gången men köper du i butik är det inga problem att ni packar upp den på plats innan köp så att du kan kolla firmware!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Det låter jätte bra i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Skulle du kunna länka den sidan, är nämligen också intresserad.

Permalänk
Inet
Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej

Då har vi det upplagt!

http://www.inet.se/produkt/1902571/msi-z87m-gaming-matx

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Härligt!
Har ni något preliminärt datum när den kan komma i lager?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Hej!
Det står att det är Chipset Z77 på det. Det första jag såg när jag klickade på din länk...

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Inet
Skrivet av AltUnderCtrl:

Härligt!
Har ni något preliminärt datum när den kan komma i lager?

Preliminärt datum som vi fått är 15/11!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, ser att ni har ett riktigt bra pris på BenQ XL2420T just nu Men det står 120Hz i titeln men ni har en bild på rev 2 versionen av XL2420T, den som är 144Hz. Vilken är det man får hem Rev 1 eller 2
http://www.inet.se/produkt/2303806/benq-24-xl2420t-120hz

Nevermind hehe ser att ni har två st, en 120 och en 144 hehe Men er 120 är länkad på Prisjakt som 144 så jag blev rätt så glad när jag såg 400kr rabatt Fixa bilden på 120Hz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Undrar om ni vet något preliminärt datum för när ni får in Ducky SHINE3 TKL MX Red (Red Led)? Samt om ni kommer ta in något Ducky Shine3 TKL med bruna brytare?

Tacksam för svar

Permalänk

Hejsan. Jag köpte dator hos er förra veckan. Körde idag ett windows memory diagnostics tool. Där står det att jag hade ett hårdvaruproblem. Samt att jag skulle kontakta datortillvärkaren. Är det er eller corsair jag ska vända mig till?

Mvh Emil