Permalänk

Mekaniskt Tangentbord Sökes

Hej Sweclockers!
Har ni några tips på ett bra mekaniskt tangentbord? Söker ett med ett mellanting av Blue och Brown-switchar, alltså den starkare taktila feedbacken men utan klicket. (Gissar på att Clears vore bra?)
Gärna med PBT då jag läst att de ska hålla bättre, eller har jag fel?

Max 1500 kr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att du bör köpta nya Razer Black Widow Ultimate 2013.

Jag använder 2012 versionen och jag är så otroligt nöjd.
Mitt tangentbord har aldrig slutat att fungera och är det bästa jag har haft sedan mitt gamla dell standard tangentbord.

Visa signatur

i7 4790K 4GHz, 8MB| Corsair 8GB RAM | Corsair SSD 120GB | GeForce GTX 970x2 | 3TB Seagate HDD | iPhone 5s | iPad 4th Generation | Lenovo Laptop | Samsung 32tum | 2x Dell 17tum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunnaar:

Själv tycker jag att du bör köpta nya Razer Black Widow Ultimate 2013.

Jag använder 2012 versionen och jag är så otroligt nöjd.
Mitt tangentbord har aldrig slutat att fungera och är det bästa jag har haft sedan mitt gamla dell standard tangentbord.

Min brorsa har det och det klickar typ 3 gånger per tryck ? Trodde TS ville ha tyst

*Kanske finns med olika switchar, då är det jag som är dåligt påläst.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Köp ett Ducky Shine med röda brytare, ett av de bästa köpen jag gjort. Hade ett QPAD MK-85 innan... Ducky är mycket bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Hej Sweclockers!
Har ni några tips på ett bra mekaniskt tangentbord? Söker ett med ett mellanting av Blue och Brown-switchar, alltså den starkare taktila feedbacken men utan klicket. (Gissar på att Clears vore bra?)
Gärna med PBT då jag läst att de ska hålla bättre, eller har jag fel?

Max 1500 kr.

Kanske denna passar dig?
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...
eller denna? http://www.inet.se/produkt/6606491/razer-deathstalker-expert-...
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Min brorsa har det och det klickar typ 3 gånger per tryck ? Trodde TS ville ha tyst

*Kanske finns med olika switchar, då är det jag som är dåligt påläst.

Glömde skriva in det, det låter mycket. Men man blir van vid ljudet, och efter ett tag så blir det ett skönt ljud.
De som jag spelar med älskar att höra mina klick, och funderar på att skaffa samma tangentbord för att det är så skönt samt klicken.

Genom att ha ett bra mekaniskt tangentbord så blir det mycket klick, fast mysiga klick

Visa signatur

i7 4790K 4GHz, 8MB| Corsair 8GB RAM | Corsair SSD 120GB | GeForce GTX 970x2 | 3TB Seagate HDD | iPhone 5s | iPad 4th Generation | Lenovo Laptop | Samsung 32tum | 2x Dell 17tum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunnaar:

Glömde skriva in det, det låter mycket. Men man blir van vid ljudet, och efter ett tag så blir det ett skönt ljud.
De som jag spelar med älskar att höra mina klick, och funderar på att skaffa samma tangentbord för att det är så skönt samt klicken.

Genom att ha ett bra mekaniskt tangentbord så blir det mycket klick, fast mysiga klick

Håller helt med, har samma tangentbord utan bakgrundsbelysning och det är det skönaste tangentbord jag någonsin använt. Och ja, man vänjer sig väldigt fort vid ljudet, jag hör det knappt längre

TS: Svarta eller Röda brytare kanske vore något för dig? Ducky gör väldigt bra tangentbord

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Håll dig långt, långt borta från Razer's tangentbord. Låg kvalité och dålig skrivkänsla är synonymt med deras tangentbords produkter. Jag hade antingen kollat på de OEM tangentbord som Func och qPad säljer samt Ducky, dasKeyboard och WASDkeyboards.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Jag tror precis som du att du ska ha clear brytare. Men jag har svårt att se att dom kommer kännas så bra som dom blåa. Dom blåa är verkligen fantastiska.

Jag har idag bruna brytare och tycker att det är för liten känsla av gränsen när man trycker ner.

Permalänk
Medlem

Det är allmänt svårt att hitta tangentbord med MX Clear, men MX White kanske kan vara intressant (som MX Blue, men med lite starkare fjäder, och så är den insmord vilket gör att klicket knappt är hörbart):

https://www.inet.se/produkt/6606670/ducky-g2pro-dyesub-dark-g...

Och ja, PBT är överlägset vanlig ABS. PBT med dyesub är potentiellt det bästa (mest slitstarka) som finns att få.

Mer info om MX White:

http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_White

Står inget om smörjningen där dock, udda nog.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle satsa på Ducky, Filco eller CM Storm Quickfire rapid!
Och med tanke på att du verkar vilja ha clears så är det nog Ducky som gäller då det är den enda tillverkaren som gör svenska tangentbord med clears.

Skrivet av Willekillen:

Håll dig långt, långt borta från Razer's tangentbord. Låg kvalité och dålig skrivkänsla är synonymt med deras tangentbords produkter. Jag hade antingen kollat på de OEM tangentbord som Func och qPad säljer samt Ducky, dasKeyboard och WASDkeyboards.

Lite lustigt att du säger att han ska hålla sig borta från Razer men ska köpa tangentbord från Qpad eller das samtidigt. Razer, Qpad och das är samma tangentbord med olika skal på, det är alltså samma OEM som gör samtliga tangentbord.

Med det sagt så verkar det som att iaf Qpad MK-85 har blivit lite robustare, fick ett sånt hemskickat för ett tag sedan och blev positivt överraskad, men det är ju fortfarande inte Ducky eller Filco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Håll dig långt, långt borta från Razer's tangentbord. Låg kvalité och dålig skrivkänsla är synonymt med deras tangentbords produkter. Jag hade antingen kollat på de OEM tangentbord som Func och qPad säljer samt Ducky, dasKeyboard och WASDkeyboards.

Säga nej till Razer, rekommendera Qpad.
Snacka om att säga emot sig själv

Permalänk

Tack för alla svar!

Skrivet av zabera:

Köp ett Ducky Shine med röda brytare, ett av de bästa köpen jag gjort. Hade ett QPAD MK-85 innan... Ducky är mycket bättre...

Skrivet av FreddieT:

TS: Svarta eller Röda brytare kanske vore något för dig? Ducky gör väldigt bra tangentbord

Freddie

Jag har provat röda, tyvärr kändes de väldigt mjuka, var alldeles för lätta. Sedan har de inte det taktila jag söker efter.

Skrivet av backfeed:

Det är allmänt svårt att hitta tangentbord med MX Clear, men MX White kanske kan vara intressant (som MX Blue, men med lite starkare fjäder, och så är den insmord vilket gör att klicket knappt är hörbart):

https://www.inet.se/produkt/6606670/ducky-g2pro-dyesub-dark-g...

Och ja, PBT är överlägset vanlig ABS. PBT med dyesub är potentiellt det bästa (mest slitstarka) som finns att få.

Mer info om MX White:

http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_White

Står inget om smörjningen där dock, udda nog.

Har kikat lite på det tangentbordet, det ser bra ut... Men hur känns White jämfört med Blue? Står på Deskthority att White kräver 80Cn mot Blue's 50... Är inte det väldigt tungt?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Säga nej till Razer, rekommendera Qpad.
Snacka om att säga emot sig själv

Nej? qPad kör på samma OEM tillverkare som t.ex Ducky. Det handlar inte om märke hit eller dit utan snarare kvalité vilket det finns mycket av i det Takstar OEM keyboard som flera "erkänt" bra tillverkare använder, inklusive qPad, exklusive Razer.

Förklara för mig igen hur jag säger emot mig själv är du snäll.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Nej? qPad kör på samma OEM tillverkare som t.ex Ducky. Det handlar inte om märke hit eller dit utan snarare kvalité vilket det finns mycket av i det Takstar OEM keyboard som flera "erkänt" bra tillverkare använder, inklusive qPad, exklusive Razer.

Förklara för mig igen hur jag säger emot mig själv är du snäll.

Då har Qpad precis bytat, för dom har kört samma som Xarmor mekaniska iOne hela tiden som är skräp. (Samma som även Razer, tesero använder)

Så om dom precis har bytat oem factory vilket verkar konstigt så bra, men vill gärna ha källa på det isåfall då det skulle vara rätt stort.
Mitt Qpad är junk iaf som alla ione keyboard är

Sen även Das har 2 olika OEM som används som CM så går inte rekommendera bara tillverkaren rakt av heller för den delen.

Ducky, Filco, CM QF rapid till TS imo om man ska ha något vettigt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Willekillen:

Nej? qPad kör på samma OEM tillverkare som t.ex Ducky. Det handlar inte om märke hit eller dit utan snarare kvalité vilket det finns mycket av i det Takstar OEM keyboard som flera "erkänt" bra tillverkare använder, inklusive qPad, exklusive Razer.

Förklara för mig igen hur jag säger emot mig själv är du snäll.

Skulle vilja ha en källa på att Qpad kör Takstar som OEM, aldrig hört talas om det och det ser verkligen inte ut som det på de Qpad tangentbord jag plockat isär (MK-50 samt MK-80). Har även ett MK-85 hemma just nu som ser exakt likadant ut som MK-80/50 förrutom kablaget ut ur tangentbordet.

Tidigare har de iaf kört iOne som är samma som Xarmor, Razer, das tesoro mm.

Permalänk
Medlem

Tjena Jupiter IV jag vann just ett Blackwidow ultimate 2013 från kompletts event som jag inte använder eftersom jag har qpad mk 85. Kontakta mig om du vill köpa den säljer den mycket billigare än affärerna ! Den är självklart i oöppnad förpackning och splitterny de inte ofta man får såna här deals så skicka pm till mig om du är intresserad och p.s jag betalar för frakten

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Ni som svarar med glada tillrop om röda brytare eller varför inte länkar till tangentbord som inte ens är mekaniska. Läste ni ens ursprungsposten? Det låter som han har tänkt igenom vad han är ute efter och hade ni provat fler än en brytarsort hade ni nog förstått också, men seriöst har ni inget å tillföra, låt gärna bli att posta.

Till saken då: OP, du vill nog absolut ha MX clears, alternativt en icke MX brytare. Tyvärr verkar tillgången på tangentbord med clears vara ytterst bristfällig, inet har något listat som inte funnits i lager på någon månad. WASD har som någon nämnde CODE-keyboard som är slutsålt i 1a batchen, det finns dessutom inte i 105 eller 88key EU layout enbart 104/87. Men skicka dem ett email så kanske det kommer, WASD har dessutom ett "MX switch sampler kit" med en av varje brytare för 10 usd, bra för att känna sig fram till vad man gillar.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Hej Sweclockers!
Har ni några tips på ett bra mekaniskt tangentbord? Söker ett med ett mellanting av Blue och Brown-switchar, alltså den starkare taktila feedbacken men utan klicket. (Gissar på att Clears vore bra?)
Gärna med PBT då jag läst att de ska hålla bättre, eller har jag fel?

Max 1500 kr.

Tjena Jupiter IV jag vann just ett Blackwidow ultimate 2013 från kompletts event som jag inte använder eftersom jag har qpad mk 85. Kontakta mig om du vill köpa den säljer den mycket billigare än affärerna ! Den är självklart i oöppnad förpackning och splitterny de inte ofta man får såna här deals så skicka pm till mig om du är intresserad och p.s jag betalar för frakten

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av slackr:

Ni som svarar med glada tillrop om röda brytare eller varför inte länkar till tangentbord som inte ens är mekaniska. Läste ni ens ursprungsposten? Det låter som han har tänkt igenom vad han är ute efter och hade ni provat fler än en brytarsort hade ni nog förstått också, men seriöst har ni inget å tillföra, låt gärna bli att posta.

Till saken då: OP, du vill nog absolut ha MX clears, alternativt en icke MX brytare. Tyvärr verkar tillgången på tangentbord med clears vara ytterst bristfällig, inet har något listat som inte funnits i lager på någon månad. WASD har som någon nämnde CODE-keyboard som är slutsålt i 1a batchen, det finns dessutom inte i 105 eller 88key EU layout enbart 104/87. Men skicka dem ett email så kanske det kommer, WASD har dessutom ett "MX switch sampler kit" med en av varje brytare för 10 usd, bra för att känna sig fram till vad man gillar.

Samplerkitet verkar intressant, ska kolla upp det!

Skrivet av Lexius:

Tjena Jupiter IV jag vann just ett Blackwidow ultimate 2013 från kompletts event som jag inte använder eftersom jag har qpad mk 85. Kontakta mig om du vill köpa den säljer den mycket billigare än affärerna ! Den är självklart i oöppnad förpackning och splitterny de inte ofta man får såna här deals så skicka pm till mig om du är intresserad och p.s jag betalar för frakten

Hej! Tyvärr gillar jag inte att köpa teknik av privatpersoner, kan bli problem med garanti osv. Men tack för erbjudandet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Nej? qPad kör på samma OEM tillverkare som t.ex Ducky. Det handlar inte om märke hit eller dit utan snarare kvalité vilket det finns mycket av i det Takstar OEM keyboard som flera "erkänt" bra tillverkare använder, inklusive qPad, exklusive Razer.

Förklara för mig igen hur jag säger emot mig själv är du snäll.

Vart är källan som både jag och huttala ville se?
Jag förklarade hur du sa emot dig själv men vill gärna se källan som du har, så lovar jag att ge mig

Permalänk
Medlem

Jag älskar blåa <3 KLICK KLICK

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Undvik Razor och övriga gamingmärken. Om är beredd att lägga 1500 kr så är Filco det bästa alternativet. Sätter ribban när det gäller kvalitet. Ett tips är att köra på ett tenkeyless, alltså ett tangentbord utan numpad. Du får en helt annan hållning när du sitter vid datorn.

http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-ninj...

Permalänk

Det blev ett Ducky G2Pro med Cherry MX White-switchar och PBT-tangenter, tack för hjälpen allihopa! Är riktigt nöjd, precis vad jag sökte efter.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jupiter IV:

Det blev ett Ducky G2Pro med Cherry MX White-switchar, tack för hjälpen allihopa! Är riktigt nöjd, precis vad jag sökte efter.

Bara en FYI, även om switchen du har är bra för ditt ändamål så är "MX White" från Ducky fel. Det är egentligen MX Clear.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Bara en FYI, även om switchen du har är bra för ditt ändamål så är "MX White" från Ducky fel. Det är egentligen MX Clear.

Hmm? Alla butiker som har den kallar switchen för "White":
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179607-ducky_g2pro_dy...
http://www.inet.se/produkt/6606670/ducky-g2pro-dyesub-dark-gr...
http://www.maxfps.se/tangentbord/ducky/g2pro-dyesub-darkgrey-...

Jag öppnade upp switchen och den ser även vit ut. Har de blandat ihop det på något sätt? Jag vet att asiatiska butiker ofta kallar White för Milk och Clears för White, men både på hemsidor och butiker står det "White".

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jupiter IV:

Hmm? Alla butiker som har den kallar switchen för "White":
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179607-ducky_g2pro_dy...
http://www.inet.se/produkt/6606670/ducky-g2pro-dyesub-dark-gr...
http://www.maxfps.se/tangentbord/ducky/g2pro-dyesub-darkgrey-...

Jag öppnade upp switchen och den ser även vit ut. Har de blandat ihop det på något sätt? Jag vet att asiatiska butiker ofta kallar White för Milk och Clears för White, men både på hemsidor och butiker står det "White".

Det har blandat ihop det.
Var själv lika skeptisk tills jag såg bevis på motsatsen.

Har även riktiga MX white hemma och de klickar, antar att dina clears inte klickar något öht utan bara har en bump?