Permalänk

Hylla till Dreamhack Summer 2013

Hej, nu är det snart Dreamhack så vi har bestämt oss för att bygga en hylla. Ni som har varit där vet ju hur trångt det kan bli.
Hyllan vi bygger är för 2 platser så den bli 166x60 cm
Vi bygger på slöjden i skolan så vi får tillgång till gratis material och erfaren lärare
Vi började idag, så jag kommer uppdatera galleriet och lägga till fler bilder efter varje gång vi bygger

Bilderna är tagna med Galaxy S4

Hylla till Dreamhack Summer 2013

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt förstått poängen med att lägga upp gallerier över byggloggar som egentligen är knappt någon beskrivning och inga riktiga ritningar. Pinsamt.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

Har aldrig riktigt förstått poängen med att lägga upp gallerier över byggloggar som egentligen är knappt någon beskrivning och inga riktiga ritningar. Pinsamt.

Tyckte inte att vi behövde göra nån så avancerad ritning, det är ju inte en så stor grej att göra en hylla. och hur mycket mer behöver jag beskriva då?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB

Permalänk

Måste det vara en guide? Ett galleri kan ju lika gärna vara att man vill visa upp något man gjort/gör.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrdanne98:

Tyckte inte att vi behövde göra nån så avancerad ritning, det är ju inte en så stor grej att göra en hylla. och hur mycket mer behöver jag beskriva då?

Det är väl lite det jag ville komma till, det var inte så mycket att se helt enkelt. 3 plankor som limmats ihop och sen direkt upp på internet. Nja.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Måste det vara en guide? Ett galleri kan ju lika gärna vara att man vill visa upp något man gjort/gör.

Varför skulle det vara en guide? Men det är ju så jäkla lamt om varje användare skulle ladda upp varje gång dom har limmat 3 plankor. Jag vill antingen se stegen som i en bygglogg eller så vill jag ha allt uppladdat på en gång. Inte ett gäng plankor. Lite själ ska det vara.

Permalänk

Det är väl lite det jag ville komma till, det var inte så mycket att se helt enkelt. 3 plankor som limmats ihop och sen direkt upp på internet. Nja.

Varför skulle det vara en guide? Men det är ju så jäkla lamt om varje användare skulle ladda upp varje gång dom har limmat 3 plankor. Jag vill antingen se stegen som i en bygglogg eller så vill jag ha allt uppladdat på en gång. Inte ett gäng plankor. Lite själ ska det vara.

Han skrev ju att han skulle uppgradera galleriet när de fortsätter bygga.. Läs lite innan du klagar.. Och det finns många fler som lägger upp bilder allt eftersom dom fixar med saken galleriet handlar om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonÖder:

Han skrev ju att han skulle uppgradera galleriet när de fortsätter bygga.. Läs lite innan du klagar.. Och det finns många fler som lägger upp bilder allt eftersom dom fixar med saken galleriet handlar om..

Läs själv lite innan du klagar. Ser ändå för jävligt ut med gallerier med 3 bilder utan något alls som är värt att kolla på. End of story. Lite kvalitet får det vara på gallerier.

Permalänk

Läs själv lite innan du klagar. Ser ändå för jävligt ut med gallerier med 3 bilder utan något alls som är värt att kolla på. End of story. Lite kvalitet får det vara på gallerier.

men du klagar ju på allt, när man ser på din profil så är du överallt och klagar, chilla lite. Det är bara ett galleri
Kolla igen när galleriet är klart så får du se då, då behöver du inte klaga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrdanne98:

Ni som har varit där vet ju hur trångt det kan bli.

Speciellt när grannen brevid eller den rakt över bygger en jävla hylla som är för stor.

Kolla exakta måtten ni har på era platser och bygg gärna något mindre, ibland har man bara lust och välta hylljävel över dom som har den.

tack för mig

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Speciellt när grannen brevid eller den rakt över bygger en jävla hylla som är för stor.

Kolla exakta måtten ni har på era platser och bygg gärna något mindre, ibland har man bara lust och välta hylljävel över dom som har den.

Bra tänkande här... Vi byggde en hylla förra året som blev kanonis... Tänk på det att de ska stå rätt mkt grejjer på så ni bygger stabilt, samt INTE för stort. har du nån jävlig bordsgranne så slutar de med att du får demolera hela hyllan mitt under eventet. :< GL HF mer bilder!
kom även gärna förbi o titta vår hylla under eventet! DHS13 D8:39
vårat bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/9772-hylla-till-dreamhack

Permalänk
Skrivet av Sweede:

tack för mig

Ja, jo vi tänkte på det så att det inte sticker ut några ben eller liknande. Men vi ska nog hålla oss till vår plats

Skrivet av Antonwenell:

Bra tänkande här... Vi byggde en hylla förra året som blev kanonis... Tänk på det att de ska stå rätt mkt grejjer på så ni bygger stabilt, samt INTE för stort. har du nån jävlig bordsgranne så slutar de med att du får demolera hela hyllan mitt under eventet. :< GL HF mer bilder!
kom även gärna förbi o titta vår hylla under eventet! DHS13 D8:39
vårat bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/9772-hylla-till-dreamhack

aa, vi ska försöka få den så stabil som möjligt, kommer upp mer bilder nu under veckan förhoppningsvis, nice hylla btw, kommer nog förbi någon gång och kollar på den Vi sitter på D41:47 ifall ni vill ta en runda och komma förbi

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrdanne98:

kommer nog förbi någon gång och kollar på den Vi sitter på D41:47 ifall ni vill ta en runda och komma förbi

jeeey, besök av småbarn! *muhahha*

Permalänk

kötta på! ps. klä/måla samt nån belysning är ett måste!!!!

Permalänk
Skrivet av Antonwenell:

kötta på! ps. klä/måla samt nån belysning är ett måste!!!!

ja, det är klart, det måste vi ju ha!

Visa signatur

Permalänk

najs

asnice

Permalänk
Skrivet av Blixtmannen:

tackar

Visa signatur

Permalänk

stiligt grabben, inte illa pinkat! ser dock lite instabilt ut..? :0

however, lite LED's / belysning saknas, sen är saken biff! Cya on Dreamhack!

Permalänk
Skrivet av Antonwenell:

stiligt grabben, inte illa pinkat! ser dock lite instabilt ut..? :0

however, lite LED's / belysning saknas, sen är saken biff! Cya on Dreamhack!

tack det är väldigt stabilt men kan bli stabilare så vi ska nog skruva dit lite stödplankor på baksidan sen kan man nog inte få det stabilare den ska också målas och belysning ska också på japp, vi ses

Visa signatur

Permalänk

de till höger är det bekanta? verkar ha sköjj i kameran

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Skrivet av pollisoong:

de till höger är det bekanta? verkar ha sköjj i kameran

Haha jo dom satt med oss

Visa signatur

Permalänk

Den hyllan kommer jag ihåg frän dh! satt nog ganska nära också!

Permalänk
Medlem

Har tittat igenom nästan alla DH hyllor här i galleriet och har kommit fram till att denna och en annan är dom bästa och snyggaste i förhållande till hur smidiga dom är att bygga, sätta upp/ta med och stabilitet.

Jag och en kompis tänkte för en gång skull bygga oss en hylla eftersom vi är sjukt trötta på dåligt utrymme under och på bordet.
Tänkte låna lite idéer från ditt och en annans bygga för att fixa en egen hylla och hoppas det är okej att man låna lite

Och till folket som kommenterade i början om ett skit galleri kan bara gå och kamma sig! Man ska lägga upp vad man känner för och just detta galleriet är bra. Det har allt som behövs för ett bra galleri för en hylla enligt mig, så bra att jag kommer använda det som hjälp till min egna hylla

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Skrivet av HerrTech:

Har tittat igenom nästan alla DH hyllor här i galleriet och har kommit fram till att denna och en annan är dom bästa och snyggaste i förhållande till hur smidiga dom är att bygga, sätta upp/ta med och stabilitet.

Jag och en kompis tänkte för en gång skull bygga oss en hylla eftersom vi är sjukt trötta på dåligt utrymme under och på bordet.
Tänkte låna lite idéer från ditt och en annans bygga för att fixa en egen hylla och hoppas det är okej att man låna lite

Och till folket som kommenterade i början om ett skit galleri kan bara gå och kamma sig! Man ska lägga upp vad man känner för och just detta galleriet är bra. Det har allt som behövs för ett bra galleri för en hylla enligt mig, så bra att jag kommer använda det som hjälp till min egna hylla

tack, det var väldigt kul att höra i Det blir verkligen stor skillnad med utrymme när man har hylla, och det väger typ ingenting så det blir väldigt smidigt att montera och frakta, så ta så mycket du vill från detta galleri Bara kul när folk gillar det man gör

Visa signatur