Heroes of the Storm (Inget tiggande av keys/invites)

Permalänk
Avstängd

Heroes of the Storm (Inget tiggande av keys/invites)

Hypen inför Blizzcon är i full gång och nyligen twittrade Blizzard ut en bild på alla hjältar som kommer att finnas med i Heroes of the Storm. På bilden (http://www.svenskadiablo.se/wp-content/gallery/heroes-of-the-...) återfinner vi ikoniska Blizzard-karaktärer och listan på hjältar verkar just nu vara följande:

Tychus Findlay (StarCraft)
Arthas Menethil (Warcraft)
Chen Stormstout (Warcraft)
Diablo (Diablo)
Nova (StarCraft)
Sylvanas Windrunner (Warcraft)
Witch Doctor (Diablo)
Illidan (Warcraft)
Anub’arak (Warcraft)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar roligt blev riktigt sugen! Kul att man kan kustomisera alla hjälptar och ändra rustningar och om de skall vara onda eller goda osv! och kul med flera olika kartor där man kan påverka vad som händer och få hjälp av MOBS på kartan osv!

FAQ och mera info här.
http://www.mmo-champion.com/content/3524-Warlords-of-Draenor-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ser ut att bli nice

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

De karaktärer som är med från start, 18 stycken.

• Falstad (Warcraft)

• Illidan (Warcraft)

• Kerrigan (StarCraft)

• Nova (StarCraft)

• Valla (Diablo)

• Naziba (Diablo)

• Raynor (StarCraft)

• Gazlowe (Warcraft)

• Uther (WarCraft)

• Malfurion (WarCraft)

• Tassadar (StarCraft)

• Arthas (WarCraft)

• Sonya (Diablo)

• Diablo (Diablo)

• Tyrael (Diablo)

• Stitches (WarCraft)

• Witch Doctor (Diablo)

• Abathur (Starcraft)

Info från http://www.gamefront.com/16-heroes-of-the-storm-characters-co...

Bild på 16 av dem

Permalänk
Medlem

Lite mer samlad info från Blizzcon på Team Liquids sida
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=4348...

Citat:

The general game mechanics are vastly different than similar games in a few ways.

• There are no items, there is no shop. You differentiate your hero by choosing feat-like abilities every so often (levels 1, 4, 7, with 10 being an activated ultimate and 20 being a different ultimate - I forget when in between those). It's things like +20 attack damage or 10% attack speed, with some of them also having cooldown reduction properties or adding to your q-w-e abilities. Each of these are dependent on your hero, there are some that many heroes have but also unique abilities (Diablo can choose to get a built-in Radiance at some level).

• You get 3 of your skills (plus a passive) at level 1 with the scaling of them depending on what you choose from leveling, and gain your last at level 10.

• Experience is shared throughout the team, no matter where you are on the map. You do not get extra experience, or any currency, from last hitting. You get experience while you are dead. Your team will always all be the same level.

• Hitting B will bring you to the fountain as with League. You also have a mount that you can use when you are out of combat that gives +20% move speed to run around the map. There are no TP scrolls.

• There are certain jungle creeps you can kill, and they will summon mercenaries that will march forward towards enemy towers. They are not controllable and seemed strong.

• Towers have a limited number of bullets, something like 16-20 and they can run out of ammo. They restock over time but an extended siege can run them dry.

• At the end there is a "Features" screen which lists "unlock heroes and skins" which leaves me to believe this will be similar to LoL in how to get new heroes, rather than having only cosmetics as unlockables like Dota.

• The alpha build has 2-3 different skins for each hero as well as each mount (screenshots of some below).

• I played 6 different heroes and they all had gap closers so I think this is a common trait. Also one of the supports has a teleport that can go to anywhere visible on the map.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, är det någon som vet om resurserna från spelet kommer att finnas tillgängliga i Starcraft II map editor?

Permalänk
Medlem

Kommer det alltså vara som DotA2 & LoL där man styr sin egen karaktär etc?
Verkar riktigt roligt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Hoppas att det inte kommer vara ''Free-to-play''. Betalar hellre i månaden än att köra med småungar som klantar till det hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Hoppas att det inte kommer vara ''Free-to-play''. Betalar hellre i månaden än att köra med småungar som klantar till det hela tiden.

ja men helst ingen månadskostnad utan helt enkelt ett vanligt spel man betalar för. har spelat många spel med månadsavgift och det är lika mycket småungar där allt ifrån 8-18åriga småglin. men åldern säger ju inget om de är bra eller dåliga på att spela, skulle vilja säga att det finns minst lika mycke vuxna pundare som småglin som inte vet hur man ska bete sig eller spela. ingen är perfekt och alla är vi nabbs ibland. tycker också det är lika illa när folk inte kan acceptera att det finns de som är dåliga och nybörjare och gör fel. spam och wine är fanime inte acceptabelt från nån tycker jag. visst man kan bli frustrerad men tycker ändå inte att det är en anledning att bete sig som en översittare, man kan ju istället försöka lära folk. och ha bra moderatorer som kickar folk med tillexempel 4nton istället för Anton som nic mm.
obs detta är ej riktat till dig greansoap utan de ja citera på va mest det att jag ser helst att man bara kan köpa spelet sen e det klart. månads betalningar kan jag gärna va utan imo.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

ja men helst ingen månadskostnad utan helt enkelt ett vanligt spel man betalar för. har spelat många spel med månadsavgift och det är lika mycket småungar där allt ifrån 8-18åriga småglin. men åldern säger ju inget om de är bra eller dåliga på att spela, skulle vilja säga att det finns minst lika mycke vuxna pundare som småglin som inte vet hur man ska bete sig eller spela. ingen är perfekt och alla är vi nabbs ibland. tycker också det är lika illa när folk inte kan acceptera att det finns de som är dåliga och nybörjare och gör fel. spam och wine är fanime inte acceptabelt från nån tycker jag. visst man kan bli frustrerad men tycker ändå inte att det är en anledning att bete sig som en översittare, man kan ju istället försöka lära folk. och ha bra moderatorer som kickar folk med tillexempel 4nton istället för Anton som nic mm.
obs detta är ej riktat till dig greansoap utan de ja citera på va mest det att jag ser helst att man bara kan köpa spelet sen e det klart. månads betalningar kan jag gärna va utan imo.

Jag håller med dig, det finns även äldre som är jobbiga. Men jag vill också att det ska vara någon form av betalning ändå, jag vill alltså inte att det ska bli en in-game shop där man kan betala för olika saker. Och det med månadsbetalningar.. Om jag personligen gillar spelet tillräckligt mycket så tycker jag det är värt det, om det är ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Dem har redan gått ut med att det ska vara Free to play, kan inte heller se något annat alternativ som skulle bidra till att de lyckas få fler spelar som gynnar spelet.

Permalänk
Avstängd

Kollade lite på streams på detta spelet och det ser ganska noobvänligt ut så även och även animationerna lite dåliga om man jämför med dota2 t.ex.

Eftersom det är gratis så är de antagligen ärliga i detta fallet och hypar inte upp saker för något annat än vad det egentligen är som de gjorde med diablo3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kollade lite på streams på detta spelet och det ser ganska noobvänligt ut så även och även animationerna lite dåliga om man jämför med dota2 t.ex.

Eftersom det är gratis så är de antagligen ärliga i detta fallet och hypar inte upp saker för något annat än vad det egentligen är som de gjorde med diablo3

Spelet är ju i alfa, och de har ju också sagt att animationer / röster / interface kommer att ändras till release.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ändrade rubriken i förebyggande syfte innan keys/invites släpps. Förhoppningsvis blir det en mindre våg av sådana inlägg.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Detta spelet kan bli hur bra som helst, såg Day9 lira igår på sin stream. Såg riktigt roligt ut!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Heroes of the storm - HOTS (ej starcraft) Blizzard

Hej,

Starta en tråd om detta nya spel. Någon som har synpunkter och har spelat spelet?
Signade upp för Betan idag. Såg rätt kul ut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut! Fått intryck av att det är lite "noobifierat" MOBA baserat på de streams från alphan jag sett. Lite skeptiskt till om marknaden kan hantera ett MOBA till, är inte så säker på det. Dock är det ju Blizzard och de lyckas ju med det mesta så ja, marknaden kan ta ett MOBA till om det är från Blizzard.

Permalänk
Medlem

Hej! Fick min alpha-nyckel för ett par dagar sedan. Någon som är sugen på att spela?
Är detta den officiella HoS-tråden?

Visa signatur

Citera för svar