Permalänk
Medlem

Spelet fungerar fortfarande inte. Blir väldigt ofta skjuten "genom" betongväggar med 1 kula. Detta pga. nätkoden är trög. Önskar att det gick att lämna tillbaka spelet och premium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av metuz:

Spelet fungerar fortfarande inte. Blir väldigt ofta skjuten "genom" betongväggar med 1 kula. Detta pga. nätkoden är trög. Önskar att det gick att lämna tillbaka spelet och premium.

Du borde ju ha insett detta inom 24 timmar tycker man.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Origin erbjuder ju detta...?

Detta skrev jag även i mitt inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Detta skrev jag även i mitt inlägg.

Varför skrev du då att du tycker det är synd att det inte går :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Stämmer verkligen detta? Har aldrig hört eller läst något liknande, men visst vore det perfekt. Gäller det även om man startat spelet?

Nej, jag skrev fel, jag tänkte på Origin

https://www.origin.com/us/news/origin-great-game-guarantee

Permalänk
Medlem

Om man drar det grovt så borde man reklamera alla spel som lanseras i det här skicket, nya sim city t.ex. Tillbaks med skiten, köp det när det funkar till reducerat pris, alla borde göra det konsekvent.
Utökad beta, inte bara 1 vecka stresstest, det räcker ju uppenbarligen inte...

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweFox*:

Jag har förbokat hela mitt liv och kommer aldrig att sluta.

Det är ingen som tvingar dig heller. Men man ska vara medveten om att just förköp av spel är en bidragande orsak till att många spel idag är som de är vid release.

Utgivarna tjänar mer pengar på att hype:a spelen till max och sälja så mycket som möjligt de första dagarna, än att släppa spelen senare med färre buggar. Och så länge folk fortsätter att köpa grisen i säcken, kommer utgivarna fortsätta släppa ofärdiga produkter som de eventuellt patchar efter release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag skall i alla fall fundera nån vecka.

För mig kraschar 50% av liret och oftast då det går jättebra eller om man just gör något roligt av någon anledning. Sen tycker jag att dom som föreslår att lira ett förstapersonspel på konsolen... Nej tack! varför skulle man göra det? När man lirat en hel radda förstapersonlir sedan Wolfenstein på PC? Limma fast ett par lovikavantar på händerna och två toapappersrullar på ögonen eller kan man göra det krångligare?

Jaså är det så här det ser ut på hela marknaden? Att spel bara totalfryser så att man måste ctrl alt deleta sig ut... Tycker man måste skilja på klassiska BF buggar och rena krascher här...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Det var ju samma på alla tidigare BF spelsläpp... Detta klarar dom inte av att fixa. Det är ett klassiskt fel i BF. Prova att vända ryggen till så ligger din Hitbox fler meter ifrån... En sak som stör mig är när man pronar ner på marken och fäller ut sitt ställ till vapnet men det låser sig åt ett håll eller att man inte kan sikta högre upp.

Men nu var det inte klassisk fel jag menar... menar när spelet låser sig helt och hållet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Jag skall i alla fall fundera nån vecka.

För mig kraschar 50% av liret och oftast då det går jättebra eller om man just gör något roligt av någon anledning. Sen tycker jag att dom som föreslår att lira ett förstapersonspel på konsolen... Nej tack! varför skulle man göra det? När man lirat en hel radda förstapersonlir sedan Wolfenstein på PC? Limma fast ett par lovikavantar på händerna och två toapappersrullar på ögonen eller kan man göra det krångligare?

Jaså är det så här det ser ut på hela marknaden? Att spel bara totalfryser så att man måste ctrl alt deleta sig ut... Tycker man måste skilja på klassiska BF buggar och rena krascher här...

Spelet kommer bli patchat så det inte kraschar, det är ingen tvekan om den saken. EA vill ju självklart sälja kartpaket och fler kopior av spelet, så det är bara en tidsfråga.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

BF4 har potential att bli bra....

När betan erbjöds så borde hela spelet och samtliga kartor Funnits med. Vissa kartor kan man undra hur helsike de tänkte när de skapade dem.

Har vid ett flertal ggr fastnat i grafiken. Man får stå och hoppa och ducka för att ta sig loss. Krascher i spel (nu har de fixat så att man får behålla upplåsta prylar och poäng vid krasch). Jag skulle uppskatta mer ifall de fixade grundproblemet.

Vid releasen så kunde man inte ens stå i kö till en full server. Visst det är fixat nu men det känns som att det talar för att de har stressat ut spelet. Småsaker förvisso och ja det finns andra problem i världen.

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av droid002:

BF4 har potential att bli bra....

Ja man hoppas...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även jag, en BF fanboy går i tankarna på att reklamera. Detta är inte okej...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Trodde det var fel på den nya generationen men visar sig att otåligheten inte har någon åldersgräns.

Det är inte ok att släppa spel i halvfärdigt skick. Hade DICE haft i alla fall till slutet av november/början av december på sig hade spelet hunnit bli mycket mer färdigt.

Skrivet av ^fel:

Spelet är grymt stort. DICE ägs av EA, snorrika jäklar. Det är ingen fråga på om de kommer patcha spelet eller inte för det kommer de. I alla fall för hur spelet krashar, det är sagt officielt. När det kommer till nätkoden har jag dock ingen aning. Men från min vinkel ser jag knappt någon anledning att reklamera spelet. Det lär ändå ta x antal år innan spelet blir billigare om du funderar på att köpa det senare.

Frågan om varför man kan sälja trasiga spel för fullt pris och lite till är en fråga alla borde se seriöst på dock. Skäms på vad jag förmodar är EA som sätter ett fast releasedatum för spelet som DICE kanske inte klarar av för ett fungerande spel.

*host*SEGA och Rome 2*host*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Modellören:

Allvarligt talat. Jag är 40 är gammal och jobbar periodvis mycket. Värdesätter därför min lilla fritid mycket och anser att sådant här trams vill jag inte hålla på med.

Men skall man börja jobba på det redan nu eller skall man vänta något. Om man ser bortom dom har krascherna så är det ju faktiskt det bästa spelet. Jag vill vänta något eller så reklamerar man det nu. Har ju köpt expansionen också. Det är ju en del pengar... Som man kan lägga på eventuellt bättre spel * Host stabilare

Nä eller så reklamerar man det och så köper man det på nytt om dom skulle få ordning på det. Himla trist men man får väll ändå fatta ett vuxet beslut. Det är väll bara att inse...Hoppas ändå in i det sista att dom får till det för när det fungerar så är det ju väldigt roligt.

Har funderat på detta sedan gårdagen och vill ventilera det något.

Förrgument VS motargument.

Vi är ungefär jämngamla och jag har också köpt BF4 + Premium för ~900 kr. Har dock ingen tid just nu att sitta och spela spelet så jag har lagt det åt sidan för att ta upp det dels då ev. buggar är undanstädade och dels då jag känner att tiden för spelandet finns tillgänglig. Förvisso kanske det var dumt att köpa spelet vid lanseringen eftersom jag borde vetat att tiden inte riktigt räckte till, men rent ekonomiskt är det lite hugget som stucket för mig. Jag har inget problem med att vänta någon/några månader innan jag börjar spela.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Förstår inte det här argumenten, sedan ett par dagar sedan har jag inte haft en enda server crash med BF4 "själv en 40+ are" och kan också säga att jag gillar BF är kanske lite Bf fanboy men sanningen är den att med dom nya drivisarna och den senaste tidens server patcher så flyter det på bättre än Bf3:an

En serverside patch kan omöjligt ändra client crasherna... visst det var om inte ännu jobbigare då alla servers dök ned å alla blev disconnectade, då försvann ju alla poäng, dessa clientside crasherna är inget litet problem tror jag, kommer nog ta tid... för det var samma i betan ... till och med singleplayer har dessa crasher.. konstigt att de inte kunde fixa det innan för det är ju inte en som har problem, inte två heller är ju massvis med folk inkl. mig sj.. är ju dock mindre nu då servers blivit stabilare....

ont:
så då e det bara fixa nätkoden lite den behöver fixas.. annars kul å bra spel men de skjuter sig själv i foten med att släppa spel som är oklara. Hade inte cod ghost sugit hade jag nu suttit å spela det.. ist får ja sitta å spela bf4 å reboota 2ggr timmen , starta om spelet 3ggr i timmen.

Kan ingen på Swec starta en poll för se hur många som drabbas av dessa crasher? skulle tro 90% har fått det om än i mindre omfattning , men säkert en 10-15% som har det som mig att det crashar i snitt en gång per match(10- 15min max) bara söka på battlelog "bf4 stopped working" eller "bf4 crash" tusentals trådar...

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Avstängd

borde få betalt för att beta testa spelet

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

borde få betalt för att beta testa spelet

Gör inte ett jobb som är 100% frivilligt då.

Permalänk
Medlem

Spelade en del i går på dan... Sen var det som vanligt en massa problem. Till och med blåskärm.

När det gäller hårdvara så spelar det ingen roll... nån säger att det fungerar för dem sen talar dom inte om vad dom sitter på... jag tror att det är lögn. Alla har problem med spelet. Så klart har man uppdaterat BIOS och alla drivrutiner. och ni som säger att man skall spela på konsol det tar jag som att dom som säger så vet inte vad dom pratar om. Dom som verkligen lirar förstapersonsspel av den här typenlirar detta på PC anser jag så nu kan ni sluta förestå sånt. Har en PS3 och den samlar mest damm. Har inte ens lirat 50 timmar på den. fundera på att köpa pusselspel till den men det blir aldrig riktigt av...

Nu så är jag inte bara trött, finns ingen vilja alls att spela och märker till och att jag börjar börjar glömma bort det helt och hållet. Detta har aldrig hänt förut med ett spel... Hur många timmar läger man på ett spel. Tror jag snittat minst 1000 timmar på alla spel hittills och älskat hela Battlefieldserien... lirat Alfa och betan här innan men den versionen som är utgiven är ju instabilare än Alfan.

Väldigt trist detta.

kommer att skiva till Spelbutiken i helgen så får vi se om dom går med på detta... Sen blir det konsumentverket.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Alla har problem med spelet..

Nej nej.

Permalänk
Medlem

När ni förbokar spel så undrar jag verkligen om ni tänker längre än vad näsan räcker. Utvecklarna vill gärna se sina spel så polerade som möjligt men det går inte för att utgivarna pushar på lanseringsdatum. Och för utgivarna spelar det ingen roll hur bra ett spel är utan hur bra det säljer, det är därför som tex CoD mjölkas och producerar i stort sett en identisk kopia på det föregående spelet. Och utgivarna har inga problem med detta för att ni förbokar spelen, i psykologin kallas detta betingning, ni uppmuntrar verkligen utgivarna att pusha ut fler halvfärdiga spel, mer och mer.

Om någon påstår att BF4 är ett perfekt spel så kan jag berätta för er andra att denna personen är inte i sitt sinnesfulla bruk. Men vill ni få spelen bättre så sluta förboka dem, vänta på recensioner och köp de spel som verkligen är bra. Kanske då blir det mer fokus på mer fungerande spel

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd

Det är därför det är så skoj när folk gnäller, för folk fortsätter att köpa :D.

Jag är en av dessa som förbokar, det är skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det är därför det är så skoj när folk gnäller, för folk fortsätter att köpa :D.

Jag är en av dessa som förbokar, det är skoj.

Ja, tyvärr finns det för många headless chickens som förstör spelmarknaden. Antar att du köper bil utan att provköra, säng utan att provligga, etc etc också. Finns alldeles för många konsumenter i denna värld som borde köpförbud.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Ja, tyvärr finns det för många headless chickens som förstör spelmarknaden. Antar att du köper bil utan att provköra, säng utan att provligga, etc etc också. Finns alldeles för många konsumenter i denna värld som borde köpförbud.

Som tur är så köper jag inte bil eller säng varje vecka. Ditt argument är också rätt kasst då Origin erbjöd pengarna tillbaka om du inte var nöjd.

Valde då personen att inte ta vara på detta är det inte någon annans fel denne egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Men om man testade bf4 då? Spelade både alphan och betan, och var mentalt förberred för krasher och ostabila servrar. Dock ändrar jag väl min uppfattning senare om det tar för lång tid att fixa problemen, men just nu är jag nöjd när jag krashar ca 1 gång mer dag. Går att leva med i början.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palleralla:

Säljer man något bör det fungera och köper man något förväntar man sig att det ska fungera men du kanske skulle tycka att det är okej om din dator är halvfärdig när du köper den och vänta på delarna på obestämd framtid?

Ordet här är "fungerar". Vad är fungera egentligen? Starta spelet? Kunna spela det? I båda fallen är BF4 en fungerande produkt. Vissa har inte tålamod. Patchar har förekommit i alla spel. Alla spel i världshistorien har haft sina speciella problem. Ibland är de så små att de inte märks. Ibland är de så stora att det inte går att undvika. BF4 är ett fungerande spel även om det inte är perfekt.

Skrivet av olog-hai:

Det finns en enkel lösning på problemet: SLUTA FÖRBOKA SPEL!

Det är tack vare att folk förbokar/förköper som de kan fortsätta pumpa ut ofärdiga spel.
Vänta ett par veckor efter release för att se eventuella problem.

På vilket sätt skulle det hindra aktörer på marknaden att sälja spel som är fyllda med buggar?

Skrivet av Modellören:

Det var ju samma på alla tidigare BF spelsläpp... Detta klarar dom inte av att fixa. Det är ett klassiskt fel i BF. Prova att vända ryggen till så ligger din Hitbox fler meter ifrån... En sak som stör mig är när man pronar ner på marken och fäller ut sitt ställ till vapnet men det låser sig åt ett håll eller att man inte kan sikta högre upp.

Men nu var det inte klassisk fel jag menar... menar när spelet låser sig helt och hållet.

Du har tydligen spelat FPS spel sedan Wolfenstein men ändå har du missat det faktum att detta gäller nästan VARENDA modern FPS på marknaden? Provat att spela valfritt cod? Folk träffar dig trots att du står bakom väggar. Folk träffar HS trots att de skjutit dig i lilltån. Folk one-shottar dig pga. ett hitboxbug som är känt sedan Adam gick i Kolt. Det är inte bara BF-serien som har dessa problem, utan varenda FPS lir på marknaden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Alla har väll haft problem, mer eller mindre kanske.. tex i början så funkade ju inte servrarna som dom skulle, spelet är inte färdigt, bara att inse

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Alla har väll haft problem, mer eller mindre kanske.. tex i början så funkade ju inte servrarna som dom skulle, spelet är inte färdigt, bara att inse

Nej ALLA har inte haft problem som ni har, inse detta.

Om spelet inte vore färdigt skulle inte alla dessa folk som faktiskt spelar, spela.

Inse.

Permalänk
Medlem

99% av alla spel som släpps idag är ostabila och kräver många uppdateringar innan det fungerar så att majoriteten av användarna blir nöjda, du får la vänta med att spela igen tills det blir bra och lägga fokus någon annanstans.

Dessutom är det ganska väntat att spel ur BF serien är ostabila vid varje släpp, en anledning till att vänta minst 2-3 månader innan du införskaffar spelet. DICE är inte direkt snabba på att uppdatera det som är viktigt. Har ingen direkt egenskap i spelkodning men antar att det inte skall ta över ett år att fixa en glitch, som t.ex. fanns i BF3 där du kunde gå över och under kartan och skjuta din fiende utan risk.

Tvivlar att du får igenom en reklamation eller pengarna tillbaka då de reserverar sig för att spel eller tjänst inte fungerar hela tiden. Digitala produkter är i stort sätt omöjliga att kräva pengarna tillbaka för enligt de flesta förlag. Dock kan man ju tycka att det borde vara så lätt att om du är missnöjd med spelet så tar de helt enkelt bort det från ditt konto och ger pengarna tillbaka, men EA är inte tvungna att göra det, varje återbetalning är självfallet en förlust. De är ett kommersiellt företag som inte är ute efter att respektera kunder. De flesta lär sig den hårda vägen.

BTW, har svårt att ta dig seriöst som du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Spelade en del i går på dan... Sen var det som vanligt en massa problem. Till och med blåskärm.

När det gäller hårdvara så spelar det ingen roll... nån säger att det fungerar för dem sen talar dom inte om vad dom sitter på... jag tror att det är lögn. Alla har problem med spelet. Så klart har man uppdaterat BIOS och alla drivrutiner. och ni som säger att man skall spela på konsol det tar jag som att dom som säger så vet inte vad dom pratar om. Dom som verkligen lirar förstapersonsspel av den här typenlirar detta på PC anser jag så nu kan ni sluta förestå sånt. Har en PS3 och den samlar mest damm. Har inte ens lirat 50 timmar på den. fundera på att köpa pusselspel till den men det blir aldrig riktigt av...

Nu så är jag inte bara trött, finns ingen vilja alls att spela och märker till och att jag börjar börjar glömma bort det helt och hållet. Detta har aldrig hänt förut med ett spel... Hur många timmar läger man på ett spel. Tror jag snittat minst 1000 timmar på alla spel hittills och älskat hela Battlefieldserien... lirat Alfa och betan här innan men den versionen som är utgiven är ju instabilare än Alfan.

Väldigt trist detta.

kommer att skiva till Spelbutiken i helgen så får vi se om dom går med på detta... Sen blir det konsumentverket.

Jag har spelat 9 timmar med "dator 2" i sign och har nog haft 3 crasher utav spelet.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360