Permalänk
Avstängd

Viktstöd för grafikkort

Hej!

Har precis köpt en nya dator och den funkar fint.
Men jag har ett asus geforce gtx 770 som sitter snett.
finns det någon lösning?
Är det farligt om den sitter snett?
Alla svar uppskattas.

Permalänk
Medlem

Mitt ljudkort, grafikkort och nätverkskort sitter snett eftersom att moderkortet sitter för nära baksidan. Det har inte varit några problem att något gått sönder men det har hänt att kortet måste vara på ett speciellt sätt för att kunna hittas av datorn.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem

Ta ett par bilder så vi ser hur snett det sitter.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakkaPakka:

Hej!

Har precis köpt en nya dator och den funkar fint.
Men jag har ett asus geforce gtx 770 som sitter snett.
finns det någon lösning?
Är det farligt om den sitter snett?
Alla svar uppskattas.

Menar du att den hänger för att kylaren är tung? Kortet är gjort för att sitta i den positionen så det hade varit konstigt om det inte klarade det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Menar du att den hänger för att kylaren är tung? Kortet är gjort för att sitta i den positionen så det hade varit konstigt om det inte klarade det.

ja den hänger nog för att kylaren är för tung. Det ser bara konstigt ut att den sitter lite snett. är bara orolig att en dag så kommer det gå av.

Permalänk
Permalänk
Medlem

En sån här? Fick en sån med till mitt hd7990

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Hittar ingenstans jag kan köpa en. Har du någon aning?

Permalänk

Var det inte någon för ett tag sen här på SweC som gjorde någon sån i Lego, "GPU-stöd"? Till och med guide väl?

Permalänk
Medlem

Köp Ninja Wire! http://www.inet.se/produkt/7001062/scythe-ninja-wire-cpu-gk-k...
Dra kabeln runt t.ex Pci strömkontakterna.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem

Såga till en rundstav eller annan trä/plastbit borde ju funka fint annars
Eller buntband

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Var det inte någon för ett tag sen här på SweC som gjorde någon sån i Lego, "GPU-stöd"? Till och med guide väl?

Stämmer bra!

http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1150779-tungt-grafi...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1