Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Förutom att med Bf4 har ALLA jag känner problem med spelet på ngt sätt. Där är det skit, dock med potential.

Jag slutade köpa spel från EA efter Bad kompany2, för att det var så mycket klagomål på ofärdiga spel, kommer inte att köpa ett spel till från EA förns dom styrt upp all skit som dom bajsar ut! ADHD tar över så jag nägger ned nu:P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Sweclockers nyheter blir mer och mer Aftonbladet stil för varje dag. Kanske dags för namnbyte, Swebladet eller Aftonclockers kanske...

Dom får börja att bara skriva om blinkande blå eller röda leds, tror det passar åldersgruppen bättre.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

En gyllene regel när det gäller konsol och köp sedan Playstation 2, Xbox: Vänta, Vänta för-i-helvette. Du kärnar på det i längden. Du slipper problem. Du slipper förlora din ''limited eddition'' skiva, aa XBOX 360 jag kollar på dig, du käkade min halo 3 skiva!, det ända riktigt dåliga med att vänta du är i med ifrån starten du får inte känna på atmosfären samt spel som t.ex BF4 väntar du för länge har alla en mängd av unlocks så blir det satans svårt att möta ett plan i luften etc.

Tycker ju att dem som släpper loss sin frustration borde lära sig av ''old gen'' lanseringar, kolla up, gräva info inte vara girig. Men nej, här kör på taktiken: MEN JAG VILL HAAAAAAAAAA!. Och när det far åt helvette = All aboard the WHINE aka B!TCH train. Usch

sket i konsoler sedan 1år sedan, håller mig till PC. Det innehåller: Alltid tillgång till senaste hårdvaran, överklocka samt att du själv kan bygga din egen dator! Skoj! speciellt för mig som gillar att pilla, mekka, bygga.

Som sagt: Next Gen = låt andra köpa, låt dem gå igenom fix/åtgärdnings perioden, när det är klart, köp din egen. Brukar ta 0-1år.

I den här industrin är det bara för mycket: http://www.youtube.com/watch?v=FT3DLeI9Bag

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Enfoz:

En gyllene regel när det gäller konsol och köp sedan Playstation 2, Xbox: Vänta, Vänta för-i-helvette. Du kärnar på det i längden. Du slipper problem. Du slipper förlora din ''limited eddition'' skiva, aa XBOX 360 jag kollar på dig, du käkade min halo 3 skiva!, det ända riktigt dåliga med att vänta du är i med ifrån starten du får inte känna på atmosfären samt spel som t.ex BF4 väntar du för länge har alla en mängd av unlocks så blir det satans svårt att möta ett plan i luften etc.

Tycker ju att dem som släpper loss sin frustration borde lära sig av ''old gen'' lanseringar, kolla up, gräva info inte vara girig. Men nej, här kör på taktiken: MEN JAG VILL HAAAAAAAAAA!. Och när det far åt helvette = All aboard the WHINE aka B!TCH train. Usch

sket i konsoler sedan 1år sedan, håller mig till PC. Det innehåller: Alltid tillgång till senaste hårdvaran, överklocka samt att du själv kan bygga din egen dator! Skoj! speciellt för mig som gillar att pilla, mekka, bygga.

Som sagt: Next Gen = låt andra köpa, låt dem gå igenom fix/åtgärdnings perioden, när det är klart, köp din egen. Brukar ta 0-1år.

I den här industrin är det bara för mycket: http://www.youtube.com/watch?v=FT3DLeI9Bag

Skulle säga att det gäller allt. Det är alltid dumt att köpa saker direkt när de släpps. Spelar ingen roll om det är spelkonsler, spel eller datordelar. Det är generellt bättre att vänta lite så märker man om det finns massa dumma fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Som sagt, förbeställ aldrig något om det inte är ett absolut måste. De första produkterna brukar ofta behöva en del patcher samt kanske några korrigeringar i hårdvaran eller tillverkningsprocessen.

Sedan är det väl inte många av de som procentuellt faktiskt fått en fungerande konsol som orkat sig till Amazons hemsida för att lämna ett positivt betyg.

Sony's första PS3 var den bästa modellen, Sony's första Vita var den bästa modellen, Sony första PSP var den bästa modellen....

När det gäller PS1 så vart det sak samma, PS2 åt andra sidan var den första modellen den sämre på grund av dvd läsaren.

Så brukar? nja... jag vet inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Attention Andreas Dimestam. Du har gjort det igen, desinformerat, gjort besökarna mindre kunniga. Alla kan inte statistik och förstår inte hur mycket du förvillar.

Dåligt tycker jag, jag tycker att sweclockers i övrigt handlar om att bilda sina läsare när man (alltmer sällan) lär ut exempelvis överklockning. Varför lyckas ni inte skriva om det här på ett sätt som bättre belyser sanning än stämmer in i kör med Jonas Högbergs artikel på Aftonbladet som är lika full av vilseledande information.

Om du inte kan statistik eller ens matematik bör du inte skriva artiklar om sådant.

Internet...

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så är det 30-40% som skriver negativa omdömen på Amazon och inte 30-40% trasiga konsoler. De är alltid de missnöjda kunderna som hörs mest, hade jag haft en fungerande konsol idag hade jag spelat i godan ro och inte skrivit omdömen, varken positiva eller negativa utan det hade jag kanske gjort vid ett senare skede.

Det är en oerhört låg % av alla konsoler som är defekta även om det inte lär finnas exakta siffror. Dessutom vet man inte hur många av skadorna som tillkommit under transport och det kan man som tillverkare och ansvarig inte göra något åt.

Det är så klart inte bra det här men det är inte oväntat, vid releaser av ny hårdvara - särskilt i denna omfattning - får man räkna med ett antal defekta konsoler och som köpare tar man den risken, vilket jag också gör då jag har bokat men självklart hoppas alla något fruktansvärt att deras konsol fungerar.

Lyckligtvis så är man bra skyddad med garanti och konsumentköplagen i Sverige så om man får en trasig konsol kan man få en ny utan problem, dock kan det vara svårt i början då alla butiker lär ha slutsålt och man vill ju spela så mycket så möjligt så omgående som möjligt om man har bokat en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nernib:

Men det kan ju ändå bli en rolig fanboy diskusion som ökar trafiken på sidan;) Det blir nöje av nerd rage. haha. sålänge det underhåller (folk skriver) så blir det ju win. Jag tycker att det är kul att man lyckas göra "hänt extra" på en hårdvaru sida;) blir lite extra skratt för alla hårdvarunördar som gillar humor.

Jo, nog är det underhållande alltid och man är ju själv en bidragande orsak till det, och jag förstår business tanken bakom också. Dock tror jag inte det är särskilt bra för varumärket sweclockers i längden då det med stor sannolikhet kommer urvattnas. Själv har jag inte alls samma respekt för det som skrivs här på sweclockers idag som när jag började läsa här för många herrans år sedan, dock är det en gammal vana att titta förbi här, men det blir mer och mer sällan.

Permalänk
Medlem

Hah jag tycker lite synd om killen som vann en Ps4 och skulle få spela före alla andra, visade sig att hans maskin inte fungerade^^

Permalänk
Medlem

Oerhört olyckligt att folk inte tycks kunna läsa en artikel och dra egna slutsatser. Istället börjar folk bråka om hur datan är felaktig då den inte stämmer överens med förbestämd mening X eller Y. Eller folk som istället skyddar Sony och menar på att alla problem konsumenter i USA har kommer från direkt okunskap. Trams.

Artikeln är tydlig i att det handlar om en begränsad mängd konsumentrecensioner och precis var och hur dessa samlats in. Sluta slåss som om Sweclockers i någon stor elak konspiration gått samman med Microsoft för att snacka folk från att köpa PlayStation 4 då konsolen går sönder direkt.

Skrivet av MartenKL:

Attention Andreas Dimestam. Du har gjort det igen, desinformerat, gjort besökarna mindre kunniga. Alla kan inte statistik och förstår inte hur mycket du förvillar.

Dåligt tycker jag, jag tycker att sweclockers i övrigt handlar om att bilda sina läsare när man (alltmer sällan) lär ut exempelvis överklockning. Varför lyckas ni inte skriva om det här på ett sätt som bättre belyser sanning än stämmer in i kör med Jonas Högbergs artikel på Aftonbladet som är lika full av vilseledande information.

Om du inte kan statistik eller ens matematik bör du inte skriva artiklar om sådant.

Internet...

Allvarligt talat...

Om inte folk förstår statistik så är det inte artikelskribentens fel. Sedan, hur kan en artikel göra människor mindre kunniga?

Artikeln innehåller ingen som helst missvisande eller vilseledande information. Titeln är tydlig i att det handlar om en begränsad rapport man utgår från och detsamma gäller resten av artikeln. Om någon är fånig nog att bara titta på siffrorna utanför sin kontext så är det fanimej inte skribentens fel.

Skrivet av Itzille:

Det är en oerhört låg % av alla konsoler som är defekta även om det inte lär finnas exakta siffror.

Detta är också ett problem. Hur vet du det? Vad är dina ramar för "oerhört låg" procentsats i detta fallet och mot vad jämför du?
I brist på faktiskt data är det inte rimligare att vänta och se hellre än att säga något förhastat?

Permalänk
Medlem

Man får väl tacka och bocka Amerika för betatestningen!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte köpa en ps4 efter att lagat min ylod 3 gånger och nu "went all in"
Mao kanske en liknande mod krävs på PS4an om det är värmeproblem det rör sig om där med?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MartenKL:

Attention Andreas Dimestam. Du har gjort det igen, desinformerat, gjort besökarna mindre kunniga. Alla kan inte statistik och förstår inte hur mycket du förvillar.

Dåligt tycker jag, jag tycker att sweclockers i övrigt handlar om att bilda sina läsare när man (alltmer sällan) lär ut exempelvis överklockning. Varför lyckas ni inte skriva om det här på ett sätt som bättre belyser sanning än stämmer in i kör med Jonas Högbergs artikel på Aftonbladet som är lika full av vilseledande information.

Om du inte kan statistik eller ens matematik bör du inte skriva artiklar om sådant.

Internet...

Vilken svidande kritik, jag känner mig fullständigt utmanövrerad. Läsarna kan inte statistik, jag kan inte statistik, kan min gode herre statistik? Jag hoppas det!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Detta är också ett problem. Hur vet du det? Vad är dina ramar för "oerhört låg" procentsats i detta fallet och mot vad jämför du?
I brist på faktiskt data är det inte rimligare att vänta och se hellre än att säga något förhastat?

Sony har gått ut och sagt att felet beräknas drabba .4% av alla PS4or, vilket i fallet av en en miljon sålda enheter skulle innebära 40000 defekta konsoller. Det verkar däremot som att Amazon har drabbats värst av alla återförsäljare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Borka:

Oerhört olyckligt att folk inte tycks kunna läsa en artikel och dra egna slutsatser. Istället börjar folk bråka om hur datan är felaktig då den inte stämmer överens med förbestämd mening X eller Y. Eller folk som istället skyddar Sony och menar på att alla problem konsumenter i USA har kommer från direkt okunskap. Trams.

Artikeln är tydlig i att det handlar om en begränsad mängd konsumentrecensioner och precis var och hur dessa samlats in. Sluta slåss som om Sweclockers i någon stor elak konspiration gått samman med Microsoft för att snacka folk från att köpa PlayStation 4 då konsolen går sönder direkt.

Allvarligt talat...

Om inte folk förstår statistik så är det inte artikelskribentens fel. Sedan, hur kan en artikel göra människor mindre kunniga?

Artikeln innehåller ingen som helst missvisande eller vilseledande information. Titeln är tydlig i att det handlar om en begränsad rapport man utgår från och detsamma gäller resten av artikeln. Om någon är fånig nog att bara titta på siffrorna utanför sin kontext så är det fanimej inte skribentens fel.

Detta är också ett problem. Hur vet du det? Vad är dina ramar för "oerhört låg" procentsats i detta fallet och mot vad jämför du?
I brist på faktiskt data är det inte rimligare att vänta och se hellre än att säga något förhastat?

Underskatta aldrig hur korkade folk är... Sen är det skillnad på desinformation, vilseledande information och rent felaktig information. Det som står i artikeln är rent tekniskt rätt men med rubriken och formuleringen är det lätt att tolka den som att det generellt är väldigt hög felfrekvens vilket vi inte vet än. Det vi vet är att några hundra användare på Amazon är sura för att deras PS4 var trasiga. Det är inte konstigt att de är sura för att det är tråkigt när ens saker är trasiga, speciellt när det inte går att få tag på ersättningsenheter för att de är slut. Det de borde gjort var att lägga in ett stycke i artikeln som förklarar att det är för lite information för att dra några slutsatser om totala felprocenten. Det hade varit det seriösa sättet att göra det. Utan den där extra analysen så är det mer Aftonbladetnivå på rapporteringen. I nuvarande utförande är det inte utbildande utan riskerar snarare att vara fördummande eftersom folk inte uppmärksammas på dålig statistik och hur siffror enkelt kan missbrukas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Detta är också ett problem. Hur vet du det? Vad är dina ramar för "oerhört låg" procentsats i detta fallet och mot vad jämför du?
I brist på faktiskt data är det inte rimligare att vänta och se hellre än att säga något förhastat?

Tror Sony uttalade sig på Twitter att det rörde sig om 0,4%, och att detta ansågs vara bra/normalt för en så stor lansering av en helt ny produkt. Säger de att det är normalt/bra är det väl knappast "oerhört lågt", men det är då den enda siffra jag fått höra. Kan ha varit någon opålitlig källa också så ta mig inte på orden, har inte tid att gräva just nu.

Håller hur som helst med i allt du säger. Artikeln talar om att det blivit en del klagomål på hårdvarufel, och har även läst om det på Reddit och på andra ställen. Inget missvisande där då Sweclockers inte verkar dra någon slutsats av det annat än att man inte ska dra slutsatsen att det är en skitkonsoll som bara havererar pga det. Kanske dumt att kalla det "hög felfrekvens" då just amazon-recensioner inte alls säger något om frekvensen (som är en procent av en helhet som Amazon inte alls ger en bild av). Många drabbade av fel kanske vore bättre att skriva då det egentligen inte säger om det är många i förhållande till antalet sålda enheter.

Men så står det ju "enligt kunder på amazon" och vem som helst som inte är ute efter att klaga eller dra felaktiga slutsatser borde begripa att man egentligen inte kan dra någon slutsats av det överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Steam! så kan vi välja själva vad vi vill köra;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nernib:

Steam! så kan vi välja själva vad vi vill köra;).

Om man nöjer sig med spelen som släpps till PC, så visst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Om inte folk förstår statistik så är det inte artikelskribentens fel. Sedan, hur kan en artikel göra människor mindre kunniga?

Artikeln innehåller ingen som helst missvisande eller vilseledande information. Titeln är tydlig i att det handlar om en begränsad rapport man utgår från och detsamma gäller resten av artikeln. Om någon är fånig nog att bara titta på siffrorna utanför sin kontext så är det fanimej inte skribentens fel.

Läs svaren i tråden så ser du inlägg som visar på hur folk tolkar artikeln som att laystation 4 har allvarliga brister.

Säger inte rubriken allt? Vilka kunder säger att felfrekvensen är hög? Blandar kanske artikeln ihop saker som vad kunder säger och vad artikelförfattaren tror är höga siffror?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Vilken svidande kritik, jag känner mig fullständigt utmanövrerad. Läsarna kan inte statistik, jag kan inte statistik, kan min gode herre statistik? Jag hoppas det!

Se nu förvanskar du statistiken igen, jag sade att inte all kan statistik, många läsare kan tydligen statistik eftersom jag knappast är ensam om att peka ut bristerna i din artikel. Men två av tre hade du, jag kan, många läsare kan men inte du.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Detta är också ett problem. Hur vet du det? Vad är dina ramar för "oerhört låg" procentsats i detta fallet och mot vad jämför du?
I brist på faktiskt data är det inte rimligare att vänta och se hellre än att säga något förhastat?

Nu förstår jag inte, bör man vänta på fakta innan man uttalar sig eller bör man som Andreas skriva en artikel baserad på ingenting?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Vilken svidande kritik, jag känner mig fullständigt utmanövrerad. Läsarna kan inte statistik, jag kan inte statistik, kan min gode herre statistik? Jag hoppas det!

Det är inte en tävling och skulle det vara det skulle du vunnit stort. Jag menar bara att du är duktig på att skriva om saker du kan, varför kasta dig ut och skriva om sådant du inte kan? Var bäst på det ni kan, det är därför Sweclockers är populära, inte för de artiklar vi lika gärna kan läsa på aftonbladet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Attention Andreas Dimestam. Du har gjort det igen, desinformerat, gjort besökarna mindre kunniga. Alla kan inte statistik och förstår inte hur mycket du förvillar.

Dåligt tycker jag, jag tycker att sweclockers i övrigt handlar om att bilda sina läsare när man (alltmer sällan) lär ut exempelvis överklockning. Varför lyckas ni inte skriva om det här på ett sätt som bättre belyser sanning än stämmer in i kör med Jonas Högbergs artikel på Aftonbladet som är lika full av vilseledande information.

Om du inte kan statistik eller ens matematik bör du inte skriva artiklar om sådant.

Internet...

Håller med fullständigt. Artikeln säger ingenting om någonting med undantag att Amazon verkar ha sålt några defekta konsoler. Ingen artikel jag läst om detta har i.o.f.s. sagt någonting om problemet. Sony säger att mindre än 1 % av konsolerna verkar vara defekta. Hade det varit 1 % hade det inneburit att ca 10 000 tokarga tonåringar vänder sig Sony's supportforum samt överallt annars där de kan skriva om sin besvikelse.

Att dra slutsatser av några betyg på Amazon är bara löjligt. Vänta med att sprida sån här skit tills ni har lite mer kött på benen, tack.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Det har ju även framkommit inlägg om undermålig emballage på ps4: or skickade från Amazon. Dom flesta av oss har säkert sett skräckexempel på hur paket behandlas i staterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

det är ju 100% amd hårdvara i den lol

Så en processor utgör numera 100% av en dator?

Skrivet av femkantig:

moderkort har de väl gjort sedan en lång tid tillbaka, kan ju vara en dålig batch med hårddiskar fast då borde väl åtminstone systemet starta upp med firmware o sånt fast de kanske inte har uppfunnit det på amd ännu

man kan ju undvika hela problematiken med att spela på pc istället

Moderkort har de inte gjort. Chipset har de gjort vilket jag gissar du syftar på. Igen en liten del av moderkortet.

Firmware till moderkortet och resten av konsolen är jag ganska tveksam en CPU/GPU tillverkare sysslar med heller. Utöver CPU firmware så tror jag inte AMD har rört konsolen mer än så.

Istället för att se dum ut, fanboya och trolla kan du iaf försöka föra en diskussion frammåt på någonlunda grad. Detta är inte fragbite eller facebook.

OT. ser ut som artikeln var lite missvisande som andra påpekat. Såhär tidigt tycker jag är lite svårt att se failurerate, och specielt genom sätt som att titta hur många har kommenterat dåligt på en hemsida. Dock är det jobbigt som med allt annat att få en död hårdvara hem. DOA lär ju ta också ett tag med tanke på att allt blir slutsålt?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon".

Jag ser fram emot fler nyheter kring detta, det är ju helt klart intressant. Det är ju dock inte troligt att det rör sig om hela 40% trasiga enheter, men det är ju inte helt orimligt att det är över de <1% som Sony påstår. Framtiden får utvisa hur det är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Anledningen varför det verkar vara så många konsoler det är fel på är ju för att det är så många exemplar av PS4 som sålts på några få dygn.
Och ärligt talat, om det skulle vara fel på konsolen: vad är problemet? Orkar man verkligen inte vänta 2 veckor på en helt gratis reparation? Min 360 har varit på lagning 3 gånger.

PS3 har sålt ca 80 miljoner på 8 år. Gör matten så lär ni märka hur relativt få konsoler det i snitt säljs om dagen. 1 miljon på 1-3 dygn är väldigt mycket.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Sony's första PS3 var den bästa modellen, Sony's första Vita var den bästa modellen, Sony första PSP var den bästa modellen....

När det gäller PS1 så vart det sak samma, PS2 åt andra sidan var den första modellen den sämre på grund av dvd läsaren.

Så brukar? nja... jag vet inte.

Jag pratar om att förbeställa generellt sagt, inte bara om Sonys produkter. Jag har ingen aning om hur de tidigare släppen varit för Sony. Men du måste hålla med att chansen att få något fel i hårdvaran eller behöva utstå dålig mjukvara i början är mycket större om man förbeställer och får produkten vid första dagen.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Jag som tänkte köpa en ps4 efter att lagat min ylod 3 gånger och nu "went all in"
Mao kanske en liknande mod krävs på PS4an om det är värmeproblem det rör sig om där med?

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/144142...

Haha, nice getto-mod. ^^

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

därför köper jag inte längre konsoler första dagen, blev så besviken när jag fick YLOD på PS3. Jag kunde ha väntat på PS3 Slim.