Permalänk

DB.com / Komplett.se

Detta är ett brev som jag kommer med beröm till båda butikern.

Jag skickade efter processor, ram från Komplett.se tog 2 dagar.

Från db.com skickade jag efter allt annat CHASSI m.m till datorn.
en helt ny alltså

jag sitter idag efter 1 vecka med allt förutom det enda missödet som hände. db.com skickade fel MOBO!!!!

fick ett AMD istället för INTEL. blev tjurig men det fixade vi galant genom att bara vänta ett par dagar så får jag ett nytt visst är jag tjurig på att få vänta men det är mycket bra service..

Som sagt nu har jag äntligen fått min dator ska bencha den så snart jag köper mitt nya graffe.

Chieftec Chassi FULL TOWER blue (en fläkt)
2.53 ghz
512 DDR Pc2700 333mhz
80gb (8mb cache)
Abit IT7-MAX2-V2
Lite-on DVD 16*48 (tror jag)
Lite on brännare 52*24*52 Burnproof
2 extra papst 80*80
Kylpasta (Arctic 3)
(grafik kommer snart då ska jag beställa)

Logitech 700 MX
Logitech Internet Navigator Keyboard

/cirka 14000 :- då jag beställde (+graffe snart 16000:-)
MYCKET NÖJD KUND!!

BENCH KOMMER SNART!!!

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle ha bytt processorn istället för moderkortet
(Jag vet, jag är onödig, men jag ser faktiskt ingen poäng med tråden riktigt )
Båda har funkat bra för mig, så jag tror att jag skippar att rösta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Re: DB.com / Komplett.se

Tackar, tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX

Jag skickade efter processor, ram från Komplett.se tog 2 dagar.

Från db.com skickade jag efter allt annat CHASSI m.m till datorn.
en helt ny alltså

jag sitter idag efter 1 vecka med allt förutom det enda missödet som hände. db.com skickade fel MOBO!!!!

fick ett AMD istället för INTEL. blev tjurig men det fixade vi galant genom att bara vänta ett par dagar så får jag ett nytt visst är jag tjurig på att få vänta men det är mycket bra service..

Som sagt nu har jag äntligen fått min dator ska bencha den så snart jag köper mitt nya graffe.

Chieftec Chassi FULL TOWER blue (en fläkt)
2.53 ghz
512 DDR Pc2700 333mhz
80gb (8mb cache)
Abit IT7-MAX2-V2
Lite-on DVD 16*48 (tror jag)
Lite on brännare 52*24*52 Burnproof
2 extra papst 80*80
Kylpasta (Arctic 3)
(grafik kommer snart då ska jag beställa)

Logitech 700 MX
Logitech Internet Navigator Keyboard

/cirka 14000 :- då jag beställde (+graffe snart 16000:-)
MYCKET NÖJD KUND!!

BENCH KOMMER SNART!!!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag hade valt Komplett.
Har sina skäl.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Re: Re: DB.com / Komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Tackar, tackar!

En fråga till dig dbmannen.
Jag har köpt en dator av er, fick ett mail idag att den var packad, men på eran hemsida så finns inte min cpu i lager förns om 3dagar, och minnena finns inte kvar på hemsidan (orginal 256pc3200) hur kan det då vara möjligt att ni har alla grejor och har packat dom?

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk

Re: Re: Re: DB.com / Komplett.se

En vanlig fråga Och vi har försökt informera så tydligt som möjligt om denna vanliga missuppfattning...på varje delsida på vår hemsida står att läsa följande:
"
Observera att leveransindikeringarna inte kan användas för att dra slutsatser om en redan registrerad order, utan avser visa vad man kan förvänta sig om man lägger en order just nu. Vill du veta hur långt vi kommit med att expediera din order? Använd då vårt formulär för leveransförfrågan.
"

Logiskt när man väl tänker efter eller hur? Var i all världen skall vi skriva denna info för att slippa frågan i framtiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

En fråga till dig dbmannen.
Jag har köpt en dator av er, fick ett mail idag att den var packad, men på eran hemsida så finns inte min cpu i lager förns om 3dagar, och minnena finns inte kvar på hemsidan (orginal 256pc3200) hur kan det då vara möjligt att ni har alla grejor och har packat dom?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Självklart är det Komplett som gäller. Överlägset DB på alla viktiga punkter.

Kundservice

Returhantering

Leveranstider

Lagerinformation

Räckte med 2 dåliga erfarenheter av 2 möjliga på DB.

Att det sen kan skilja någon hundring på vissa produkter till DB's fördel spelar ingen roll. Har inget emot att betala extra hos Komplett.

Har beställt 20-tal gånger från Komplett och gått igenom returprocedurer och alltid mött bra och kompetent personal. De har ju dessutom ett fruktansvärt bra rykte som de byggt upp från grunden vilket lockar fler och fler.

Komplett =

Permalänk
Hedersmedlem

Min röst föll på Datorbutiken.com
De har blivit lite dyrare på sista tiden (eller så har konkurensen hårdnat)
Och jag har haft lite strul med dem vid en order men allt reddes ut och jag blev nöjd.
Jag kommer defenetivt att handla hos dem igen.

För Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Uhm tycker båda är bra och har aldrig haft några problem med nån av dem.

Hade dock oneshop varit med, så hade jag röstat på dem, låga priser, snabb leverans och endast 80kr i frakt (beställde en skärm på 22 kg)

JME tycker jag har mkt bra support också.

Finns väldigt lite att klaga på i dagsläget, ibland är det bra allt trevligt att bo i sverige

Permalänk
Glömsk

Tycker båda butikerna i överlag är lika bra så det hela hänger på vilka produkter som finns inne och i lager.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig beställt från komplett.se, så där kan jag inte säga ngt.
Men däremot har jag beställt kanske 7 ggr från datorbutiken.com, och jag har aldrig haft några problem med dem.

Så tummen upp för datorbutiken.com

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Vi får väl se nu. Sköter bara DB leveransen av nya datorgrejerna (ÄNTLIGEN! NY DATOR! Ut me den sktena 500mhz å in me en 1,53Ghz ) jag beställde igår så kommer jag nog at fortsätta handla hos dom

Brorsan har handlat där förr och han har då inte haft några problem vad jag vet så det ska nog gå bra.

Visa signatur

When life slaps me in the face I slap life right back at it!

Permalänk
Medlem

Re: DB.com / Komplett.se

Citat:

Eh, va?

Permalänk

Re: Re: DB.com / Komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE

Eh, va?

Jag menar alltså att båda är skitbra butiker bara att leveransen tog längre från db.com än komplett.se och en fel leverans visserligen men allt annat funkar ju..

(tror jag)

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: DB.com / Komplett.se

Citat:

Jag menar alltså att båda är skitbra butiker bara att leveransen tog längre från db.com än komplett.se och en fel leverans visserligen men allt annat funkar ju..

(tror jag)

Och när kommer brevet in i bilden?

Permalänk
Hedersmedlem

hmm......hade denna omröstning ägt rum för en månad sedan skulle jag lagt min röst på Komplett...
Men pga dbmannens ypperliga engagemang här på Swec ...tja......Rösten faller på DB!

Dessutom har de snabb e-mail-support!......=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Komplett har strulat väldigt mycket för mig när jag hade problem med mitt moderkort och en fläkt som levde om, först skickade de en ny fläkt + fläns som jag själv skulle montera dit (jag frågade om det var en orginaldel och de sa ja men de ljög..) när jag äntligen fått bort fläkten och flänsen så var det dags att montera den nya de skickat till mig, jag monterade fast den och datorn fungerade bra i några dagar sedan började fläkten låta som ett jetplan igen.. då ringde jag och krävde att jag skulle få ett helt nytt moderkort (med orginalfläkt) då lovade de att jag skulle få det bara jag skickade moderkortet till dem..
Efter två veckor så fick jag en leveransbekräftelse där det stod som kommentar att de bytt ut fläkten (!!!) och "testat" jag ringde och frågade varför de inte skickat ett nytt moderkort när de lovat det och då skyllde de på att de testat moderkortet i flera timmar och att det skulle fungera.. jag sa då att om det började leva om igen så skulle jag HA ett nytt moderkort och killen lovade återigen samma sak....

Jag fick tillbaka moderkortet och monterade det igen och efter några veckor så började fläkten (denna gång icke orginal heller) låta och jag ringde upp samma person och denna gång så skickade de ett nytt moderkort och jag fick igen pengarna som jag lagt ut och tillslut ett nytt moderkort som fungerade tillfredsställande.

Så mycket tjafs och brytna löften gör att jag inte väljer komplett.se

då rekommenderar jag datorbutiken.com som jag ALDRIG haft några problem med, inget tjafs när man skall returnera nåt och snabba svar på e-post. Ett föredömme som andra butiker borde följa på Internet.

MvH Hasse, aka DiSNEY

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Kan bara tala för mig och ett par kompisar som brukar handla från bägge affärerna.
Db har alltid skött sig bra, har det vart grön tumme på sakerna så går leveransen fort.
Komplett likaså, finns sakerna hemma så går det fort att få paketet.

Däremot när det handlar om support och att skicka tillbaka saker så väljer jag hellre db.com.

Kan ta senaste beställningen från komplett som exempel.
En kompis beställer mobo, minne, cpu och hd.
Han får grejorna och mekar ihop dom, installationen av windows hänger sig hela tiden, vi konstaterar efter ett tag att minnet inte funkar bra.
Går då in på kompletts hemsida för att se hur vi ska bära oss åt med returen, där står det att man ska ringa dom först.
Ok, ringer dom, dom säger: skicka tillbaka sakerna (inget annat).
Happ, tillbaka med minne + mobo (för säkerhets skull)
Dom har sakerna ett par vecor och skickar sedan ett mail där dom säger att minnet är trasigt, dom skickar ett nytt.
Ok, bra. Men när mobo + minne har återvänt så har det inbygda ljudet på moderkortet gått sönder istället... hur nu det ska ha gått till?
Jaha, samma procedur igen, ringa dom, dom säger: skicka mobot...
Iof så sket han i det å köpte ett nytt ljudkort istället, kommer inte att handla mer från komplett heller.

Näe, datorbutiken har mitt förtroende iaf.
Särskillt när det gäller support och returer.
Sen att dom skickar med lite karameller med paketen är ju trevligt

Permalänk
Medlem

Rösten faller nu från min sida på DB. Helt klart.

beställde grejerna i tisdags kväll.. i går fick jag meddelande om att grejerna var på väg och grejerna borde jag ha i morgon. Så där kommer jag definetivt att handla i fortsättningen förutsatt att dom fortsätter med samma höga nivå på service och så.

Starkt joobat DB!

Visa signatur

When life slaps me in the face I slap life right back at it!

Permalänk
Medlem

DB p.g.a problemfritt handlande under två år!

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Röstade på db.com. Nu är det lika..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Jag köpte minne från komplett, mobo från jmedata och prolle från db.com och det var bara db.com som det tog längre än 2 dagar för... tog 1 vecka, även fast processorn fanns i lager då jag beställde... Fast jag har beställt från db.com ett antal gånger förrut och det har gått fort så... ser ingen direkt skillnad, alla har skött sig bra...