Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av betan:

Läst vet jag inte.

Om separata ljudvolymer för olika medier är bättre eller inte är individuellt så löst vet jag inte, jag gillar den som det är nu.

I Update 3 fungerar volymen på samma sätt som tidigare.

Antar att han/hon menar olika volym på ringsignal och media(ex musiklyssnade) och det är inte fixat tyvärr. Så du får välja, antigen ställa in tfn för att höra när den ringer vilket resulterar i att du blir döv när du slår på musiken och glömmer ändra volym eller också köra tfn utan att höra när den ringer men slippa justera volymen när du vill lyssna på musik....

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Tjo, funderade för någon månad sedan att skaffa en Lumia-lur men har dragit ut på det i väntan på 1020. Kom dock att tänka på en liten sak, då jag i dagsläget använder Spotifiy ca 10h om dagen under en arbetsvecka så undrar jag helt enkelt om Spotify finns till Windows Phone?

Det är en tämligen sunkig implementation av Spotify dock. Inte uppdaterad på evigheter och buggig som fan. Men den funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Det är en tämligen sunkig implementation av Spotify dock. Inte uppdaterad på evigheter och buggig som fan. Men den funkar.

Så länge den klarar av att spela mina spellistor så spelar det inte så stor roll om appen är sunkig i övrigt. Men tack för varningen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

Antar att han/hon menar olika volym på ringsignal och media(ex musiklyssnade) och det är inte fixat tyvärr. Så du får välja, antigen ställa in tfn för att höra när den ringer vilket resulterar i att du blir döv när du slår på musiken och glömmer ändra volym eller också köra tfn utan att höra när den ringer men slippa justera volymen när du vill lyssna på musik....

Som sagt så går det att diskutera vad "fixa" innebär i detta fall.
Jag, och en del andra, föredrar en volyminställning för allt istället för olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

Antar att han/hon menar olika volym på ringsignal och media(ex musiklyssnade) och det är inte fixat tyvärr. Så du får välja, antigen ställa in tfn för att höra när den ringer vilket resulterar i att du blir döv när du slår på musiken och glömmer ändra volym eller också köra tfn utan att höra när den ringer men slippa justera volymen när du vill lyssna på musik....

Tack för den förklaringen! Har aldrig lidit av ljudkontrollen i WP och heller aldrig förstått varför vissa klagar men ur det perspektivet du tar upp blir det glasklart. Givetvis borde Microsoft ta sig i kragen och fixa det så blir ett bra system ännu bättre.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Så länge den klarar av att spela mina spellistor så spelar det inte så stor roll om appen är sunkig i övrigt. Men tack för varningen.

Knappt den klarar det. Antar du tänkt använda offline spellistor. Fungerade inte alls bra för mig (slutade spela/krävde omstart av app åtminstone ett par gånger om dagen), och verkar inte ha uppdaterats sedan jag använde den, så gissar att samma problem kvarstår. Verkar vara många andra som har problem med appen också, så är nog inte begränsat till vissa modeller heller.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av madman99:

Knappt den klarar det. Antar du tänkt använda offline spellistor. Fungerade inte alls bra för mig (slutade spela/krävde omstart av app åtminstone ett par gånger om dagen), och verkar inte ha uppdaterats sedan jag använde den, så gissar att samma problem kvarstår. Verkar vara många andra som har problem med appen också, så är nog inte begränsat till vissa modeller heller.

En uppdatering kom i Juli som gjorde den fullt användbar och mycket snabbare. Spellistorna som de ska för mig.

Men en hel del egenskaper fattas fortfarande från de andra OS-versionerna.

Permalänk
Medlem

Verkar som det kommit en spelare för flac, mkv etc http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/moliplayer-pro/19...

Permalänk

Finns det någon mer HTC 8x ägare här som uppdaterat till GDR 3?
Jag undrar om det bara är jag eller om alla har problem med att webläsaren fungerar uselt nu.
Min kraschar ganska ofta om jag är ute på ex prisjakt, imgur fungerar inte att bläddra bland bilder (även haft problem med andra sidor som jag inte kommer på just nu dock) , har även fått lite lagg ibland när man scrollar. Inget av dessa problem hade jag på GDR2. Är det en uppdatering på väg eller är det dags att byta os?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

En uppdatering kom i Juli som gjorde den fullt användbar och mycket snabbare. Spellistorna som de ska för mig.

Men en hel del egenskaper fattas fortfarande från de andra OS-versionerna.

Jupp, den hann jag testa innan jag gav upp (använder webbspelaren nu, den funkar bättre). Kollade recensionerna för appen och det verkar fortfarande vara en del som har problem med den http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/spotify/10f2995d-...

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det någon mer HTC 8x ägare här som uppdaterat till GDR 3?
Jag undrar om det bara är jag eller om alla har problem med att webläsaren fungerar uselt nu.
Min kraschar ganska ofta om jag är ute på ex prisjakt, imgur fungerar inte att bläddra bland bilder (även haft problem med andra sidor som jag inte kommer på just nu dock) , har även fått lite lagg ibland när man scrollar. Inget av dessa problem hade jag på GDR2. Är det en uppdatering på väg eller är det dags att byta os?

Har inte märkt av något problem och tog och testade de sidorna, men allt tycktes fungera fint. Inte märkt av mycket skillnad i senaste uppdateringen, mer att det dök upp ikoner för programmen under fliknavigeringen eller vad man kan kalla det när man trycker på tillbaka pilen... Men sedan använder jag min telefon hyfsat sparsamt :p.

Testat att kolla igenom inställningar i webläsaren? Rensa historiken eller något dy. Enda problemet jag hade när jag uppdaterade är att ringsignalen inte startade dagen efter uppdateringen och att jag nästan blev sen på morgonen :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det någon mer HTC 8x ägare här som uppdaterat till GDR 3?
Jag undrar om det bara är jag eller om alla har problem med att webläsaren fungerar uselt nu.
Min kraschar ganska ofta om jag är ute på ex prisjakt, imgur fungerar inte att bläddra bland bilder (även haft problem med andra sidor som jag inte kommer på just nu dock) , har även fått lite lagg ibland när man scrollar. Inget av dessa problem hade jag på GDR2. Är det en uppdatering på väg eller är det dags att byta os?

Visserligen en Lumia 920, men inga problem med webläsaren i GDR 3 efter att jag rensat historiken. Så det kan vara värt att prova.

Permalänk
Skrivet av betan:

Visserligen en Lumia 920, men inga problem med webläsaren i GDR 3 efter att jag rensat historiken. Så det kan vara värt att prova.

Gjorde nyss det och ville helst slippa skriva i lösenord mm igen. Sen ser jag inte hur det skulle fixa sådana problem men tar och testar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kan man ha en egen sms signal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gjorde nyss det och ville helst slippa skriva i lösenord mm igen. Sen ser jag inte hur det skulle fixa sådana problem men tar och testar.

det rensar även temporära filer M.m.
Är väl inget jag skulle satsa pengar på att det löser ditt problemen men är väl lättast att börja där, lättare än att helt återställa telefonen.
Jag har iaf inte sett något om att det där skulle vara ett problem för alla 8x.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av madman99:

Knappt den klarar det. Antar du tänkt använda offline spellistor. Fungerade inte alls bra för mig (slutade spela/krävde omstart av app åtminstone ett par gånger om dagen), och verkar inte ha uppdaterats sedan jag använde den, så gissar att samma problem kvarstår. Verkar vara många andra som har problem med appen också, så är nog inte begränsat till vissa modeller heller.

Offlinelistor använder jag inte så värst mycket så just den biten skulle kanske inte påverka mig avsevärt mycket. Däremot kan det ju förstås vara jobbigt, till och med jäkligt irriterande, om man ska behöva starta om appen flera gånger om dagen. Får googla runt och läsa lite närmare om det här. Annars får man väl skriva och klaga/tjata på spotify så de ordnar upp problemen! (Vilket troligen lär dröja... men ändå)

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av betan:

Som sagt så går det att diskutera vad "fixa" innebär i detta fall.
Jag, och en del andra, föredrar en volyminställning för allt istället för olika.

Ja köper att en del bara vill ha en volyminställning. MEN en smartphone måste ju kunna ha två separata inställningar som det är upp till var och en att använda. Jag liksom många andra har den ju som en kombination av musikspelare och telefon. När jag går och lägger mig vill jag kunna lyssna på musik eller ljudbok. Men då vill jag ha en låg volym. Den volymen är dock för låg för att jag ska höra när alarmet ringer på morgonen. Vilket resulterar i att jag fått köpa en ny väckarklocka. Det kan ju vara ok när man är hemma, men reser en del i jobbet och då är den jävligt irriterande att behöva släpa med.

En annan irriterande grej med GDR3 som jag fått är att jag inte kan komma åt tfn under samtal. Hinner knappt låsa upp tfn innan den släcker skärmen, och man får då börja om. Likaså går det inte att avsluta samtal. Trycker på power knappen för att väcka skärmen men så fort man trycker på någon knapp så släcker den skärmen.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Vine lanseras idag för Windows Phone.

Edit: Nedladdningslänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

En annan irriterande grej med GDR3 som jag fått är att jag inte kan komma åt tfn under samtal. Hinner knappt låsa upp tfn innan den släcker skärmen, och man får då börja om. Likaså går det inte att avsluta samtal. Trycker på power knappen för att väcka skärmen men så fort man trycker på någon knapp så släcker den skärmen.

Tror inte det har med GDR3 att göra utan med din närhetssensor. Har själv kört med GDR3 sedan det blev tillgängligt, dvs snart en månad, och inte upplevt några liknande problem på min 920.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Haft Windows Phone i ett år nu. Ångrar att jag skaffade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Haft Windows Phone i ett år nu. Ångrar att jag skaffade det.

Får jag fråga varför?
Jag har haft det i nästan tre år, och min nästa mobil kommer troligtvis även den vara en Windows Phone.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Får jag fråga varför?
Jag har haft det i nästan tre år, och min nästa mobil kommer troligtvis även den vara en Windows Phone.

Självklart. Skulle ha kommit med en förklaring också. Här är iaf några anledningar...

Jag tycker överlag att Windows Phone känns väldigt ofärdigt. Som att det är i beta stadiet. Anledningen till att jag ens skaffade WP var pga Nokia. Har bara haft Nokiamobiler i mitt 18åriga liv. Älskar Nokia mer eller mindre. Det som WP faller på allra mest för mig är musikspelaren. Musik är en stor del av mitt liv. behöver musik 24/7. Nokias musikspelare gör det verkligen inte lätt för mig att hantera musiken. Gör det mer till en börda.

Du kan t.ex. inte radera ett helt album från mobilen. Du måste göra det via datorn. Du kan inte byta namn på låtarna. Jag fixar till alla mina låtar i tagscanner program, men då och då så händer det att jag skriver fel. Irriterande att behöva plugga in mobilen i datorn och öppna det programmet och allt bara för att fixa en typo. Jag kan inte få någon information alls om låtarna. Kan inte skapa en spellista på mobilen, måste göra det via datorn. Allt detta kunde jag göra på min N8... När du startar en låt så tar det ungefär 6 sekunder innan du tas till playback skärmen. Man kan ju tycka att 6 sekunder inte är så lång tid, men det är irriterande.

Den inbyggda Facebook appen verkar inte fungera som den ska för mig iaf. Det är en trevlig lösning att ha det inbyggt dock. Jag får inte notifikationer när de anländer. Kan få dem timmar eller t.o.m dagar efter. Kan inte se när någon skickar en fil till mig heller, men det kanske är så med andra OS också.

Detta har det tjatats om väldigt mycket förut, men APPAR. Tillverkare verkar inte prioritera WP alls. Har velat ha en Viaplay app i evigheter t.ex. Sen så finns det en hel del andra appar som man skulle vilja ha, men viaplay är nummer ett.

Hade varit bra om man kunde ha profiler. En annan sak jag kunde på min Nokia N8. Filhanterare hade varit bra också. En annan sak som är irriterande är att jag inte kan skapa något fotoalbum på mobilen. Återigen så behöver jag datorn. Känns som att man måste ha en dator för att göra allt. Man har inte lust och sätta sig vid datorn bara för att fixa något som skulle gå hur snabbt som helst på mobilen. Flytta över bilder från mapp till mapp är en annan sak du måste ha datorn till.

Förstår inte varför så mycket jag kunde göra på en 5 år gammal mobil är borttaget? Annars så gillar jag la designen på WP. Gillar live tiles, men WP känns så nedbantat på något sätt. Känns nästan som att det fortfarande är i betastadiet. Synd att Nokia inte kunde köra på Meego istället.

Edit: En riktigt app från Swedbank skulle jag verkligen vilja ha. Så att jag kan föra över pengar direkt på mobilen! Finns som sagt en massa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Känns som att man måste ha en dator för att göra allt. Man har inte lust och sätta sig vid datorn bara för att fixa något som skulle gå hur snabbt som helst på mobilen. Flytta över bilder från mapp till mapp är en annan sak du måste ha datorn till.

Jag håller helt med, ett av WPs största problem är att man måste ha en dator för att föra över det mesta till telefonen. Öppna en .mp4-film på telefonen från en länk på en webbsida? Filformatet stödjs inte! Men laddar du ner samma .mp4-film från datorn och för över den till telefonen så går det däremot bra. Skulle telefonen ge alternativet att spara ner .mp4-filen till minnet skulle ju problemet vara löst. Men då den bara vill öppna/streama den så går det ju inte. mp3-filer brukade jag ladda ner via http på min gamla Symbian också, men nu behöver man dator för att föra över dem. Och sparar man på minneskortet så får jag mellan 3-15 kopior på allt som ligger där.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Jag håller helt med, ett av WPs största problem är att man måste ha en dator för att föra över det mesta till telefonen. Öppna en .mp4-film på telefonen från en länk på en webbsida? Filformatet stödjs inte! Men laddar du ner samma .mp4-film från datorn och för över den till telefonen så går det däremot bra. Skulle telefonen ge alternativet att spara ner .mp4-filen till minnet skulle ju problemet vara löst. Men då den bara vill öppna/streama den så går det ju inte. mp3-filer brukade jag ladda ner via http på min gamla Symbian också, men nu behöver man dator för att föra över dem. Och sparar man på minneskortet så får jag mellan 3-15 kopior på allt som ligger där.

Om man nu lyckas synca överhuvudtaget... Error 83000000 eller Cannot find file.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Jag saknar nu bara individuella ljudkontroller, i övrigt tycker jag förbättringarna är rätt bra. Helt enkelt inte något direkt jag saknar. Att jag kan stänga ner flikar med krysset i fönstret tycker jag är mycket trevligt, saknade det innan. Vill minnas att jag var avsevärt mycket bittrare tidigare, nu är jag likgiltigt nöjd. Men nu ska det också nämnas att jag inte använder min telefon så väldigt mycket.

Permalänk

Okej nu har skitens (HTC 8x som jag ibland kallar den) skärmen slutat fungera ännu en gång. (bra kvalitet HTC har på grejerna)
Hur ska jag göra för att i alla fall kunna få mina foton till datorn?
Skärmen är alltså svart men glaset är helt fick exakt samma skit i sommras, vill dock inte skicka in den förrän jag fått mina filer till datorn eftersom de alltid tömmer enheterna.
Problemet är att jag självklart har kod på telefonen och det hindrar mig från att komma åt filerna från datorn.
Och enheten verkar fungera i övrigt eftersom den lyser och jag får upp den i datorn.
Några tips?

(ja jag är arg som fan nu så det kan förklara ifall jag skriver som en idiot)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur ska jag göra för att i alla fall kunna få mina foton till datorn?

Varför hade inte automatisk överföring av foton aktiverad?

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Varför hade inte automatisk överföring av foton aktiverad?

Enkelt svarat. För jag inte vill. Trivs inte med automatisk överföring.
Men ja det skulle säkert vara bra vid tillfällen som dessa, sen vill jag ju gärna ha tillbaka annat som SMS osv.
Men jag tar nog och beställer en skärm på ebay och lagar den själv så slipper jag bli av med filer + att jag slipper allt krångel. Sen säljer jag enheten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Blev lite sugen på att testa nått nytt. Kollade appstore (om jag nu var rätt) finns inte snapchat,instagram,swedbank?
Typ dom apparna jag använder mest. Är det säkert att dom inte finns än? isf är det ju riktigt dåligt. Finns det inte folk som kan konvertara appar från ios/android med nån sorts emulator? Annars tappade jag mitt intresse för wp direkt.

Permalänk
Skrivet av rufusrufus:

Blev lite sugen på att testa nått nytt. Kollade appstore (om jag nu var rätt) finns inte snapchat,instagram,swedbank?
Typ dom apparna jag använder mest. Är det säkert att dom inte finns än? isf är det ju riktigt dåligt. Finns det inte folk som kan konvertara appar från ios/android med nån sorts emulator? Annars tappade jag mitt intresse för wp direkt.

Instagram kommer väldigt snart enligt nokia (men det finns redan idag ett gäng alterbativ att använda) För swedbank kör jag mobilbank.swedbank.se fungerar snabbt. Snapchat har jag ingen aning om vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb