Permalänk

big black mamba

Kände det var dags att posta ett galleri av min rigg!

Den används mera för kraftrelaterade saker som tex virtual machines för hela slanten, och inte lika mycket till spelande, fast det förekommer ofta!

Här är nuvarande delarna

CPU: 3930k stock
GPU: EVGA GTX 780 SC (Måste ha ett till, annars ser det ynkligt ut )
Mobo: Rampage IV Extreme
RAM: 8x8 Corsair Dominator Platinum 1600mhz (Köpt av en anledning)
Kylare: Corsair H100i (Blev avrådd väldigt mycket, men är extremt nöjd)
PSU: Corsair AX1200i, white sleeve, 24 pin med
Lagring: 2x WD Black 2 TB (En till snart) och en Samsung 840 256 gb
Fläktar: 5x AF120, 1x AF140 (har en liggandes), 8x SP120, drivs av en Laptron FC8, sleevad och allt från FrozenCPU tillsammans med massor med splitters, sleevade de med
ODD: Den enda delen från min gamla förbyggda dator

Planerar då att köpa ett till GTX 780 speciellt nu när priserna är nere, men jag har andra saker som prioriteras före i livet att lägga pengarna på

big black mamba

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

Det kändes väldigt omotiverat med alla dom fläktarna och ett 900D med tanke på vad du har i datorn och hur fläktarna sitter i det chassit utan vattenkylning.

Upplys mig gärna:)

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Det kändes väldigt omotiverat med alla dom fläktarna och ett 900D med tanke på vad du har i datorn och hur fläktarna sitter i det chassit utan vattenkylning.

Upplys mig gärna:)

Nåväl, du klagar iallafall inte på mitt RAM

Ju mer fläktar ju coolare... Cool-faktorn betyder mycket.. Kanske blir en custom loop, och isåfall är jag förberedd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Nåväl, du klagar iallafall inte på mitt RAM

Ju mer fläktar ju coolare... Cool-faktorn betyder mycket.. Kanske blir en custom loop, och isåfall är jag förberedd!

Skickades från m.sweclockers.com

Platinums är sexiga och dom låter ingenting till skillnad från fläktarna;)

Hoppas att dina planer med ett extra grafikkort går vägen tillsammans med en custom loop, trevligt galleri i övrigt:)

Permalänk
Medlem

Sexig dator. Dock skulle lite bättre bilder inte sitta helt fel 2/5p

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk

nice galleri, kunde vart bättre bilder och skulle va nice med nåt som som märker ut just ditt galleri

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.