Permalänk
Medlem

Det kommer att gå att spela vidare

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad modden där man kan lägga till lampor och grejer på sidorna och i fram på bilen? Den jag har nu fungerar inte längre, om man väljer något kraschar bara spelet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kan man få AI traffiken att reagera på ens saftblandare och tuta?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Spelet slocknar varje gång jag ska kolla på lastbilar hos Volvo återförsäljaren, någon som vet vad orsaken till detta kan vara?

Permalänk

Scandinavia mod och Going east fungerar utan problem med varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kan man få AI traffiken att reagera på ens saftblandare och tuta?

Kanske snart när 1.8 patchen kommer då den ska fixa AI:n

Skrivet av TheKafirHunter:

Spelet slocknar varje gång jag ska kolla på lastbilar hos Volvo återförsäljaren, någon som vet vad orsaken till detta kan vara?

Har du moddar som ändrar Volvo lastbilar? Om ja, så kanske dem är inkompatibla med varann

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Kanske snart när 1.8 patchen kommer då den ska fixa AI:n

Har du moddar som ändrar Volvo lastbilar? Om ja, så kanske dem är inkompatibla med varann

Nej det har jag inte. Har enbart Skandinavien modden och 2-3 små moddar igång (snabbare blinkers, speed limiter, Real life företag).

Har dock fått ordning på det för tillfället. Stängde av alla moddar och besökte därefter återförsäljaren, funkade utan problem, sparade och drog igång moddarn igen därefter. Återstår att se hur det kommer funka nästa gång, förhoppningsvis så var det bara något tillfälligt. Läste om det på något steams forum där någon startat en tråd om ett liknande problem.

Tack för ditt svar iallafall!

Permalänk
Medlem

Jag tippar på att blinkers-modden är felet. hade själv en sån förut och den bara krånglade.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Jäklar vad Scandinavian moddet ser häftigt ut. Ser de större städerna ut någorlunda som i verkligheten? T.ex Göteborg och Stockholm? Ser fram emot att testa imorgon!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Epicness:

Jag tippar på att blinkers-modden är felet. hade själv en sån förut och den bara krånglade.

Stämde mycket väl, tog bort blinkers modden nyss och allt flöt på som rinnande vatten hos Volvo handlaren!

Får ta och tacka för hjälpen.

Permalänk
Medlem

För er som vill testa Euro Truck Simulator 2 finns spelet väldigt billigt på Greenmangaming. Bara 35:- med koden GMG20-ODON7-FLUA7
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/eur...

Riktigt roligt och chill spel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

För er som vill testa Euro Truck Simulator 2 finns spelet väldigt billigt på Greenmangaming. Bara 35:- med koden GMG20-ODON7-FLUA7
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/eur...

Riktigt roligt och chill spel.

Passade på att köpa det Har använt en del timmar i "German Truck Simulator"

Dock är det två saker som jag inte får till - eftersom jag är väldigt van vid min GTS-uppsättning

1 Intrerer view - Alltså hålla nere högra musknappen för att se sig omkring i hytten (och trafiken såklart...)
2. Kör sek-växlad. Alltså trycker Q för en växel upp och W för en växel ner, gasar gör jag med precis som med styrningen med musen. Dock hamnar jag i lägen där Ingenting händer, kan fan inte få skiten att rulla en meter. sätter den i friläge - gasar, trycker Q=inget händer. Där är väl ingen koppling eh?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

För er som vill testa Euro Truck Simulator 2 finns spelet väldigt billigt på Greenmangaming. Bara 35:- med koden GMG20-ODON7-FLUA7
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/eur...

Riktigt roligt och chill spel.

Nästan gratis ju! Nu har de som kommer med frågor om sina rosa lastbilar ingen ursäkt, köp det!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Skulle någon annan som kör med 50kedas R2008 v2 kunna prova lite snabbt om ni får den här ljudmoden att fungera? Här är en fungerande nedladdningslänk om inte den i infon är fixad. Jag kör med version 1.7.1s och ingen annan ljudmod igång. Får inte skiten att fungera, hör bara originalljudet. Ja, jag har aktiverat det för profilen. Skulle uppskattas om någon kan prova!

Edit: Provade en annan äldre mod som jag kört med förut, nu efter att jag provat med den ovan, den här fungerar perfekt. Provar igen med den jag vill ha, tillbaka till originalljudet.. ork. Har tagit bort allt annat som rör ljudet inklusive en vädermod. Hjälp.. vill verkligen prova den där =/

Edit 2: Eeeh, nu fungerade den helt plötsligt fast jag inte gjort något speciellt som jag inte hade testat tidigare. Cpers..

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

För de som inte inte sett det redan, Euro Truck Simulator Rap av Dan Bull ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Nästan gratis ju! Nu har de som kommer med frågor om sina rosa lastbilar ingen ursäkt, köp det!

Absolut redan gjort ingen rosa lastbil längre här inte!

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Kommer snart köpa ny dator och undrar om någon här vet var sparfilerna ligger så jag kan flytta över dem också?

Köpte spelet fysiskt men laddade ner via steam med koden och euts2 ligger någonstans i steammappen. (euts2 är ett av få lir som var lagom stort att steamladda )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Kommer snart köpa ny dator och undrar om någon här vet var sparfilerna ligger så jag kan flytta över dem också?

Köpte spelet fysiskt men laddade ner via steam med koden och euts2 ligger någonstans i steammappen. (euts2 är ett av få lir som var lagom stort att steamladda )

I Mina Dokument finns en mapp som heter Euro Truck Simulator 2. Bara att kopiera hela mappen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

I Mina Dokument finns en mapp som heter Euro Truck Simulator 2. Bara att kopiera hela mappen.

Tackar!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Finns det några bra företagskins till 1.7? Typ coca cola, DHL etc.

Permalänk
Medlem

Detta med oculus riften och en ratt är hur tufft som helst.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlle:

Finns det några bra företagskins till 1.7? Typ coca cola, DHL etc.

Finns en hel del. Har t.ex Webhallen, Inet, CODN, NetONNet mm på mitt ETS 2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Dahlle:

Finns det några bra företagskins till 1.7? Typ coca cola, DHL etc.

http://ets2.lt/en/tikri-kompaniju-logotipai-ir-nauja-priekabu...

Där har du ett paket med "företagskins", med bland annat DHL :). Funkar felfritt för mig.

Permalänk

Håller på provar en vintermod som jag hittade idag. Den här är det om nån är intresserad. Fungerar perfekt med version 1.7.1s och ProMods Scandinavien 1,01. Påverkar fästet olika beroende på asfalt eller mängd snö. Lägger till lortiga däck i shopen (syns lite på bild två) + snökedjor om man vill ^^ Rätt nöjd hittills men finns rum för finslipning.

Bestämde att det var dags att ta upp båten nu

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...

Tack än en gång Qwarkman för DalaFrakt skinnet till 50kedas R2008. Används flitigt!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Håller på provar en vintermod som jag hittade idag. Den här är det om nån är intresserad. Fungerar perfekt med version 1.7.1s och ProMods Scandinavien 1,01. Påverkar fästet olika beroende på asfalt eller mängd snö. Lägger till lortiga däck i shopen (syns lite på bild två) + snökedjor om man vill ^^ Rätt nöjd hittills men finns rum för finslipning.

Bestämde att det var dags att ta upp båten nu

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/05F/0000000000...

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/4EF/0000000000...

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/1FF/0000000000...

Tack än en gång Qwarkman för DalaFrakt skinnet till 50kedas R2008. Används flitigt!

Bara det är lättare att köra än i inverno mod så är jag glad, max 60KM/H är inge goigt när man skall åka över 200 mil.
Föressten fungerar den med senaste uppdateringen, med Going East paketet?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Bara det är lättare att köra än i inverno mod så är jag glad, max 60KM/H är inge goigt när man skall åka över 200 mil.
Föressten fungerar den med senaste uppdateringen, med Going East paketet?

Det går lite trögt när man kör i mycket snö men så är det ju inte överallt. Det är inga problem att komma över hundra. Jag tycker det är ganska spännande att motstånd och väggrepp varierar beroende på underlaget.

Vet inte själv med going east men tror nån skrev i kommentarerna på modens sida att det gick bra. Kolla där

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Det går lite trögt när man kör i mycket snö men så är det ju inte överallt. Det är inga problem att komma över hundra. Jag tycker det är ganska spännande att motstånd och väggrepp varierar beroende på underlaget.

Vet inte själv med going east men tror nån skrev i kommentarerna på modens sida att det gick bra. Kolla där

Ah gött, ja för min del så har jag spärren på 90KM/H så det är bara i nedförsbackar som jag tar mej över emellanåt.
Fast jag går ju efter svenskt reglemente så det är 80KM/H med trailer.
Dock fuskar jag upp i 90KM/H om jag bara har chassit.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, finns det någon mening med Going East paketet när man kör map mod, är det något mer utöver några städer som tillkommer?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vill bara ta och gratulera till 3000 inlägg i tråden!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*