Hej, köpte en sprillans 2013 års Samsung SMART TV (6515) med det mesta extra som skulle ingå. Döm om min förvåning när jag inte kunde spola fram eller tillbaks i mina NAS arkiverade filmer (CODECarna för de vanligaste formaten ingår). Om du har säg 100 filmer i ett bibliotek på servern (Netgear ReadyNAS Ultra) och vill ta upp någon snutt för att leta reda på ett avsnitt (familjevideon från barnens fotboll t.ex) eller en sekvens som du bara vill hoppa över - ja då går det inte att göra forward/eller back som på andra DLNA-spelare eller DVD-spelare. Den funktionen har inte Samsung implementerat säger telefonsupporten när jag ringer in. Helt otroligt! En SMART TV som skryter med att den har alla videoformaten men tyvärr står det varken i manualen eller e-hjälpen att du bara kan titta med PLAY mode, dvs snabbspolningen funkar inte alls. Ehhhh - hur tänkte Samsung nu ? Det fungerar alldeles utmärkt på min 4 år gamla Philips (som då måste vara en dum-TV och min ny aPhilips SMART TV). Skärpning Samsung - det här är under all kritik för ett premiummärke. Min Samsung åker raka vägen tillbaks till butiken nästa vecka om jag inte hittar en lösning på forumet eller nätet. Finns det någon DLNA spelnings-app t.ex ?
Jag kan då snabbspola med pilarna på fjärren på mina 8005.
EDIT: Sedan kan du ju använda Plex.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.