Kolla FPS i spel vilket program ??

Permalänk
Medlem

Kolla FPS i spel vilket program ??

Har förrut kollat via Msi afterburner och kunnat lagt till detta på mätningar där men hittar inte detta nu.

Så min fråga är självklart vilket som är bäst och om man kan få dessa siffror i spelen också om man är nyfiken.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag kör med EVGAs program, som bygger på MSI afterburner. Det borde finnas en meny som heter OSD, eller On Screen Display. Dock så måste man installera någon databas/server eller va det va för att kunna använda den funktionen.

Finns en miljon svar om man söker på google på msi afterburner on screen display not working.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

I MSI går du in på settings, klickar på monitoring och klickar på V tecknet vid framerate, det blir blått och du kryssar i rutan "Show in On-Screen Display"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag använder Fraps, det tycker jag funkar bra.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananplanta:

Jag använder Fraps, det tycker jag funkar bra.

På senaste versionen av detta så är det bara upp till Windows 7.

Har Win 8.1 Pro installerat just nu på datorn. Hittar tyvärr inte FPS i Msi afterburner längre på monitoring men massa
andra inställningar och vet faktiskt inte varför.

Fraps funkar detta också och kolla när man är inne i spelen ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Har Win 8.1 och Fraps funkar fint.

Man kan välja att visa fps-en i ena hörnet och man kan även benchmarka genom att mäta frametimes och fps(min/max/avg) under en satt tid enkelt genom att trycka på vald tangent (default är F11). Benchmarksen loggas sedan i en .txt-fil.
Man verkar även kunna använda Fraps för video capturing, men det är inget som jag provat.
Jag anser att det inte kan bli mycket enklare än så här.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananplanta:

Har Win 8.1 och Fraps funkar fint.

Man kan välja att visa fps-en i ena hörnet och man kan även benchmarka genom att mäta frametimes och fps(min/max/avg) under en satt tid enkelt genom att trycka på vald tangent (default är F11). Benchmarksen loggas sedan i en .txt-fil.
Man verkar även kunna använda Fraps för video capturing, men det är inget som jag provat.
Jag anser att det inte kan bli mycket enklare än så här.

Tack för denna länk, funkade bra även till win 8
Lite info till de som undrar: När man aktiverat detta program så kommer det automatiskt upp en fps mätare med gula siffror i hörnet utav bildskärmen så fort man startat ett spel. /mvh

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |