Byta ljudutgång från vanliga datorhögtalare till hdmi när jag byter skärm

Permalänk

Byta ljudutgång från vanliga datorhögtalare till hdmi när jag byter skärm

Hejsan,

detta får bli min första tråd, så får hoppas att jag kan göra mig tillräckligt tydlig för att få lite tips och råd av någon mer kunnig.

Jag har idag 3 skärmar inkopplade på min dator (hdmi+dvi+vga) och har vanliga datorhögtalare inkopplade.

Det jag vill få att fungera är att när jag byter över till enbart Hdmi, detta med hjälp av UltraMon så vill jag att även ljudet ska gå genom Hdmi.
Ljudet stannar nämligen kvar på datorhögtalarna och enbart bilden går genom hdmi.

Jag använder Xbmc som mediaspelare om det spelar någon roll.

Finns det något sätt att lösa detta på, kan knappast tänka mig att det inte ska vara möjligt så jag hoppas att någon kan detta?

Permalänk
Rekordmedlem

Du väljer uppspelningsenhet genom att högerklicka på högtalarikonen och sedan välja rätt utgång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk

Hah! Känner mig nästan lite dum här nu, det stod att hdmi inte var inkopplad (fast jag hade den inkopplad).. verkar som den vill att jag ska ha igång utgången för hdmi när jag försöker ställa in ljudet, annars tror datorn att det inte sitter någon hdmi i

tack för snabba svar!