Permalänk
Medlem

Razer Deathadder Charmeleon Edition

Då var det äntligen dags att publicera mitt deathadder projekt som har pågott lite långsamt i fritiden.
Själva projektet består utav lack med kameleont och modd med Rgb samt oranga dioder.

Projektet i sig beskosta sig inte mer än bara pengar, tolamod , tid, Ilska, nogrannhet och lite svordomar.

Köpslista:

-Kameleontlack(blev lite kameleontlack över från lackering utav mina ägodelar)
(resten utav lackprodukterna hade jag hemma i verkstaden)
-2st Blinkande RGB-LED:s
-1st Orange LED

Verktyg:
-Kabeltång
-Lödtång
-Lödtenn
-Flüsspasta
-Krympslang
-Tändare
-Hjälpande hand
-En bit kabel
-Tålamod

Filmklipp:
Film På RGB-LED 1 (preview):
http://www.youtube.com/watch?v=Iqv6cagoiVc

Film På RGB-LED 2 (preview):
http://www.youtube.com/watch?v=dv-1_94MZ8g

Film på Slutresultat:
http://www.youtube.com/watch?v=wBtIn_RBeTE

Film På Kameleontlacken:
http://www.youtube.com/watch?v=uo4d8aDidAo

Razer Deathadder Charmeleon Edition

Permalänk

lite för mycket disko för min smak men annars gillar jag resultatet bra jobbat.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Lika moddvänlig som 3.0an då min är vit eftersom färgen nöttes bort eftersom, men gj iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nice, hade vart snyggt om tumknapparna hade varit svarta

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

kanske borde posta bild på min Kameliont lackerade Qpad 5k då

skiftar mellan grön, guld, och rosa

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Hur fick du upp själva musen finns ju inga skruvar ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

lite för mycket disko för min smak men annars gillar jag resultatet bra jobbat.

Jag tycker det passar till själva temat så fick bli rgb, tack uppskattas

Skrivet av ygd3n:

Lika moddvänlig som 3.0an då min är vit eftersom färgen nöttes bort eftersom, men gj iaf

är din deatadder vit??? Eller har du mac edit??? Jag har haft alla deathaddertyperna och jag märker ingen stor skillnad förutom mot respawn 1 och dem nyare, och då är konstruktionen på musens insida och infästningar på handkåpan samt kretskort skillnader, inget som gör musen bättre dock.

Skrivet av ÖverKlockaN:

nice, hade vart snyggt om tumknapparna hade varit svarta

Jag har faktiskt provat men det blev för stor kontrastkillnad, tog orgknapparna från min första deathadder.

Skrivet av tonix:

kanske borde posta bild på min Kameliont lackerade Qpad 5k då

skiftar mellan grön, guld, och rosa

Ja gör det gärna posta även ett filmklipp :), är den köpt sådäe eller har du lackat i samband med något annat????

Skrivet av jooelhoglund:

Hur fick du upp själva musen finns ju inga skruvar ?

Jodå det finns 3skruvar 2 st under båda främremusglides, och en under der stora klistermärket där info, prpduktid mm står

Permalänk
Medlem

Skitfult men kreativt... 2 p?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Gillar inte diskot, men det är grymt bra jobbat endå! 4p

Permalänk
Medlem

DEt måste vara otroligt jobbigt när den blinkar så snabbt!

Permalänk
Medlem

Kameljont är det inte,, skulle hällre säga att de va pearl o inte kameljont. sen tror ja du får träna på de där me lackandet för och lite väl mycke flakes tycker jag och de ser väääääääldigt tjockt ut

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Skitfult men kreativt... 2 p?

...??????? :S

Skrivet av Celcius:

Gillar inte diskot, men det är grymt bra jobbat endå! 4p

smaken är som baken, som jag sa innan detta passae in temat!

Skrivet av of-doom:

DEt måste vara otroligt jobbigt när den blinkar så snabbt!

det blinkar inte sådär snabbt, kameran får det att se lite snabbare ut...

Skrivet av McTw1st:

Kameljont är det inte,, skulle hällre säga att de va pearl o inte kameljont. sen tror ja du får träna på de där me lackandet för och lite väl mycke flakes tycker jag och de ser väääääääldigt tjockt ut

Försöker du lura en proffslackerare eller ????? jag har jobbat med lacker väldigt länge och jag kan precis vartenda typ, och kan jobba med vilka typer som helst utan problem, Varför tar du inte och tjötar på MIPA isf om du nu kan så värst mycket! detta är en kameleontlack, det här är varken flakes eller pearl och juste vet du ens vad pearl(pearlmor) är för lack, och vad fan vet du om konsistensen ahahahahah, du måste bara skämta ! ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Ja gör det gärna posta även ett filmklipp :), är den köpt sådäe eller har du lackat i samband med något annat????

får se om ja orkar

nae den är lackad samtidigt som moppen haha

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

MASSA JÄVLA BULLSHIT

Proffs lackare? om du är det eller han som gjort det borde ni fundera på eran karriär inom denna bransch

här har du kameleont lack http://www.garaget.org/events/archive/2005-07-16_En_dan_pa_st...

och ja tvivlar EXTREMT mycket på att du köper en färg som går på 6-7 000kr/litern till en rutten razer mus, det där är pearl med flakes för varken pearl eller "kameleont" lack innehåller den där storleken på flakes. så snälla GÖR OM GÖR RÄTT! och lagret/lagren ser tjocka ut, skulle kunna göra bättre med en sprayburk från biltema...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av McTw1st:

Proffs lackare? om du är det eller han som gjort det borde ni fundera på eran karriär inom denna bransch

här har du kameleont lack http://www.garaget.org/events/archive/2005-07-16_En_dan_pa_st...

och ja tvivlar EXTREMT mycket på att du köper en färg som går på 6-7 000kr/litern till en rutten razer mus, det där är pearl med flakes för varken pearl eller "kameleont" lack innehåller den där storleken på flakes. så snälla GÖR OM GÖR RÄTT! och lagret/lagren ser tjocka ut, skulle kunna göra bättre med en sprayburk från biltema...

varför inte köpa en sådan dyr lack ???? har man pengar så har man, vissa vill spara och vissa vill slösa, och jag valde att slösa på billack, vafan är du dum i huvudet eller ??????? fattar du inte ett djävla skit eller ??? Snacka med mipa här i sverige och fråga om lacken, vi har en utav gbg största och bästa bilverkstad och vi har drivit det i över 22år, vi har lackad sen i början, och vi massor utav lacleverantörer runt om i världen !, Mipa och standox är våra huvudleverantörer, lacken i sig kan inte fås med bra på bild, för den skiftar i mycket mer nyanser, kolla på den IRL och sen kan du öppna din käft !, snälla du gör inte bort dig själv, och ja vårt företag finns på gorg...och jag är inne där varje dag mer än swec...du har fortfarande inte berättat för mig vad ordet PEARL(PEARLSCENT)-lack betyder ! nej lagrerna är inte tjocka tyvärr vi lackar med spruta och vi har mycket mer erfarenhet än du någonsinn kommer att kunna skaffa dig genom alla dina livsår! lacken ser själv ut sådär och snälla som jag sa innan skäm inte ut skiten ur di gför hade du sagt det till en annan proffslackerare så hade han skrattat ut dig inför alla andra arbetarna ! vilket jag gör nu ahahahahahahah !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

varför inte köpa en sådan dyr lack ???? har man pengar så har man, vissa vill spara och vissa vill slösa, och jag valde att slösa på billack, vafan är du dum i huvudet eller ??????? fattar du inte ett djävla skit eller ??? Snacka med mipa här i sverige och fråga om lacken, vi har en utav gbg största och bästa bilverkstad och vi har drivit det i över 22år, vi har lackad sen i början, och vi massor utav lacleverantörer runt om i världen !, Mipa och standox är våra huvudleverantörer, lacken i sig kan inte fås med bra på bild, för den skiftar i mycket mer nyanser, kolla på den IRL och sen kan du öppna din käft !, snälla du gör inte bort dig själv, och ja vårt företag finns på gorg...och jag är inne där varje dag mer än swec...du har fortfarande inte berättat för mig vad ordet PEARL(PEARLSCENT)-lack betyder ! nej lagrerna är inte tjocka tyvärr vi lackar med spruta och vi har mycket mer erfarenhet än du någonsinn kommer att kunna skaffa dig genom alla dina livsår! lacken ser själv ut sådär och snälla som jag sa innan skäm inte ut skiten ur di gför hade du sagt det till en annan proffslackerare så hade han skrattat ut dig inför alla andra arbetarna ! vilket jag gör nu ahahahahahahah !

njaaa vi vette fan du e troligtvis en 91'a och då är du inte 22 år gammal, så fysiskt omöjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som att sminka en gris...eloge för jobbet iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tycker slutresultatet blev väldigt bra. Jag har också funderat på att göra något med min trogna 3 år gamla deathadder mus. Här fick man lite inspiration.
Det roliga är att om Razer skulle göra sådär med lite röd lack och kallat den "Razer Deathadder - Red Edition" och höja priset med 300kr så skulle folk fortfarande köpa den. Det skulle jag gjort iallafall ^^

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Titta in mitt nugående Projekt:
Project Chocolate Temptation
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...
Släng gärna en kommentar och glöm inte att bevaka !

Permalänk
Medlem

vad heter ett sådant stativ/hållare du har när du sätter på krympslang/löder?

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolks:

vad heter ett sådant stativ/hållare du har när du sätter på krympslang/löder?

Krokodilarmar, 2 år sent men bättre nu än aldrig ;D www.kjell.com/40010

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Krokodilarmar, 2 år sent men bättre nu än aldrig ;D www.kjell.com/40010

haha jo det är sant har redan köpt mig ett sådant

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw