Permalänk
Medlem

Mi Centro De Comando

Tjo!

Mitt första galleri här på Sweclockers.

Speccs:
Nedervåningen:
Sony 84" XBR-84X900
PS3
PS4
Wii U
Sonos ljudsystem

Och sedan givetvis...

Omni Virtuix med Oculus Rift (för att få maximal upplevelse).

Övervåningen:
Simpel, 3 Dell skärmar.
En st HP 2.4Ghz med 16GB RAM, Ingen monsterdator, används för programmering och design.
DasKeyboard.

Nui till bilderna!

Mi Centro De Comando

Permalänk
Medlem

Inte avundsjuk på tvn.. hehe

Permalänk
Medlem

Ungefär 170 000(?) kr för en TV? Tja varför inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ungefär 170 000(?) kr för en TV? Tja varför inte

Jag försöker övertyga mig själv att det är en bra investering i mitt välmående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfzor:

Jag försöker övertyga mig själv att det är en bra investering i mitt välmående.

Ja du, det var en ypperligt fin TV

Klart att man ska unna sig lite lyx ibland!

Permalänk
Medlem

Money well spent!

Jag ser at du prioriterat rätt när det gäller pengar! Grymt ställe.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Ser riktigt fint ut, förutom att du har spelkonsoler som bara kan spotta ut FHD på en UHD TV...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina kommentarer!

Precis som HElephant skriver så finns det inga konsoler med UHD stöd än, lite synd är det.
Blev lovad en HDD med 10st UHD-filmer från Sony, men dom ångrade sig på den fronten och skeppade det bara till USA.

Det känns som att jag får vänta på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfzor:

Jag försöker övertyga mig själv att det är en bra investering i mitt välmående.

Det är det säkert också!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det var snyggt men hur långt ifrån tv:n sitter du?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det var snyggt men hur långt ifrån tv:n sitter du?

Beror på om jag spelar eller ser på film.
1.5-1.8 meter skulle jag tro. Har fått bäst känsla så.

Permalänk
Medlem

Jag har blandade känslor för det här galleriet :/

Du har ett trevligt hem med fina möbler och jag tycker om din inredning.
Men när det kommer till TV-hörnan har du bara köpt dyrt... Och sen stannat där? Soffan står 2m ifrån en TV på 84" som står på golvet, och konsollerna står i, i mitt tycke, några tråkiga fyrkantiga hyllor. Och värst av allt, synliga sladdar!

Har man investerat så mycket på så fantastiska saker tycker jag helt enkelt att man ska lägga tid på det också och få det snyggt.

Permalänk
Medlem

Omni Virtuix, skojjigt?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ralfzor:

Och sedan givetvis...

Omni Virtuix med Oculus Rift (för att få maximal upplevelse).

Mi Centro De Comando

Skrivet av cosmos92:

Omni Virtuix, skojjigt?

Är ACn strategiskt placerad eller bara slump?

Kan tänka mig att det skulle kunna vara sjukt häftigt att spela Skyrim i den där och dra på ACn riiktigt kallt och blåsande ner på en! ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har blandade känslor för det här galleriet :/

Du har ett trevligt hem med fina möbler och jag tycker om din inredning.
Men när det kommer till TV-hörnan har du bara köpt dyrt... Och sen stannat där? Soffan står 2m ifrån en TV på 84" som står på golvet, och konsollerna står i, i mitt tycke, några tråkiga fyrkantiga hyllor. Och värst av allt, synliga sladdar!

Har man investerat så mycket på så fantastiska saker tycker jag helt enkelt att man ska lägga tid på det också och få det snyggt.

Du har helt rätt.
Jag känner att om jag lyfter upp TVn mer så kommer det inte vara optimalt när man sitter i soffan, då måste jag få upp soffan lite högre så det känns bara lustigt.
Däremot det som konsollerna står i och dom synliga sladdarna så är det precis som du säger.
Har du något förslag på hur jag skulle kunna lösa det rent praktiskt?
Jag vill att det ska vara så lite klutter som möjligt, stilrent och utan krussiduller.

Skrivet av cosmos92:

Omni Virtuix, skojjigt?

Väldigt skoj!
Tar ett tag att vänja sig men sedan så är det väldigt trevligt att använda det!

Skrivet av Tinardirith:

Är ACn strategiskt placerad eller bara slump?

Kan tänka mig att det skulle kunna vara sjukt häftigt att spela Skyrim i den där och dra på ACn riiktigt kallt och blåsande ner på en! ^^

Bra koll där ;)!
ACn var placerad där av en slump, eller snarare så att Omnin blev placerad där av en slump, men det fläktar skönt!

Permalänk
Medlem

Vafan är du bankrånare eller? Oo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alxaza:

Vafan är du bankrånare eller? Oo

Jag tror han har jobb. Har man pluggat 3 - 5 år (eller gör något annat klyftigt) samt kanske inte har den dyraste bilen/köper väldigt mycket snus/reser till utlandet 14 gånger om året så ser jag inte hur man inte kan ha råd med dyra leksaker

OT: Trevlig TV, den skulle man inte tacka nej till. Förhoppningsvis finns det fler att tillgå när man slutat studera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alxaza:

Vafan är du bankrånare eller? Oo

Jag är ingen bankrånare :).

Skrivet av Killbom:

Jag tror han har jobb. Har man pluggat 3 - 5 år (eller gör något annat klyftigt) samt kanske inte har den dyraste bilen/köper väldigt mycket snus/reser till utlandet 14 gånger om året så ser jag inte hur man inte kan ha råd med dyra leksaker

OT: Trevlig TV, den skulle man inte tacka nej till. Förhoppningsvis finns det fler att tillgå när man slutat studera

Efter gymnasiet började jag programmera egna projekt samt lägga ner mycket tid inom det området. Efter två år så lyckades ett av dom alla projekten jag utvecklat bli ganska populärt. På så sätt hade jag tur och det gick bra.

Jag får tacka för alla fina kommentarer!

Permalänk
Medlem

Själva datorhörnan var ju inget att hänga i granen. Men allt annat var ju kalas!

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk

Tycker du kunde ha lagt ner lite mer pengar på ljudet med tanke på vad du har för jäkla tv

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Hur är känslan att använda Omni Virtuix? Är det så bra som det verkar?

Sen ska man ju sitta nära TV:n. Ingen känsla annars ju

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och schysst inredning.. Mer sånt skulle jag vilja se, så man får lite inspiration:)
Måste även passa på o berömma SweC för att kommentarerna inte handlar om pengar så fort någon köpt någonting dyrt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk

Vaad har du för vältjänande yrke?O_O

Permalänk
Master of Overkill

Sjukt imponerad.
Well spent money asså.

Ser helt sjukt vackert ut.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

funkar Omni`n bra elelr?

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Många dyra saker i ett och samma rum.

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

Snyggt, men släng ut hörlurarna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Hur är känslan att använda Omni Virtuix? Är det så bra som det verkar?

Sen ska man ju sitta nära TV:n. Ingen känsla annars ju

Känslan varierar från spel till spel och det är Oculus Rift som är flaskhalsen just nu.
Men har hittat ett par sköna spel som ger en grym upplevelse, euforiskt!
Absolut, det sa även försäljarna att det var meningen att sitta så. Men det får man välja själv såklart.

Skrivet av rojje:

Riktigt snyggt och schysst inredning.. Mer sånt skulle jag vilja se, så man får lite inspiration:)
Måste även passa på o berömma SweC för att kommentarerna inte handlar om pengar så fort någon köpt någonting dyrt.

Tack!

Skrivet av lundquizzt:

Vaad har du för vältjänande yrke?O_O

Programmerare.

Skrivet av tvelander:

Sjukt imponerad.
Well spent money asså.

Ser helt sjukt vackert ut.

Tack!

Skrivet av TimHeterJag:

funkar Omni`n bra elelr?

Den fungerar bra!

Skrivet av aka-tora:

Många dyra saker i ett och samma rum.

Det är helt korrekt

Skrivet av Bakgrund:

Snyggt, men släng ut hörlurarna.

Tack för tipset, något alternativ du kan ge på rak arm?

Permalänk
Master of Overkill
Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240