Single kort eller crossfire?

Permalänk
Avstängd

Single kort eller crossfire?

Hej! Jag undrar om det är stor skillnad på ett single Radeon HD 5670 eller med crossfire?

För det är så att jag sitter med en Athlon II x4 640 och ett single 5670, men har ett till och mitt mobo stödjer crossfire. Så undrar om det är värt att sätta in det andra. :/

Permalänk
Skrivet av slitz12:

Hej! Jag undrar om det är stor skillnad på ett single Radeon HD 5670 eller med crossfire?

För det är så att jag sitter med en Athlon II x4 640 och ett single 5670, men har ett till och mitt mobo stödjer crossfire. Så undrar om det är värt att sätta in det andra. :/

vad har du för nätaggregat ? modell.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

vad har du för nätaggregat ? modell.

vet inte vad för modell det är men vet att det är 430w tror jag :S

Permalänk
Skrivet av slitz12:

vet inte vad för modell det är men vet att det är 430w tror jag :S

innan du vet vad det är för spec så sätt inte in nåt i den innan du vet att den klarar det med råge.
är det flera rails 12V1 12V2 12V3 osv så har du ju watt så det räcker men nätagget begränsar vad du kan ta ut.

lär dig den enklaste formeln Ohms lag U=R*I & P=U*I alltså sambandet mellan Watt Ampere Volt Ohm.
( P=U*I är viktigast om du ska räkna på vad du behöver för nätagg)

90% av alla här på SweC stirrar på Watt sen skriver dom OK innan dom vet resten.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

innan du vet vad det är för spec så sätt inte in nåt i den innan du vet att den klarar det med råge.
är det flera rails 12V1 12V2 12V3 osv så har du ju watt så det räcker men nätagget begränsar vad du kan ta ut.

lär dig den enklaste formeln Ohms lag U=R*I & P=U*I alltså sambandet mellan Watt Ampere Volt Ohm.
( P=U*I är viktigast om du ska räkna på vad du behöver för nätagg)

90% av alla här på SweC stirrar på Watt sen skriver dom OK innan dom vet resten.

Men hur kan jag kolla upp det då?

Permalänk
Medlem

Är datorn en sådan du har köpt färdigbyggd? Isf måste du troligen byta nätagg om du ska uppgradera någonting annat.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av slitz12:

Men hur kan jag kolla upp det då?

Öppna datorn och kolla vad det står på nätaggregatet.

För övrigt så är det inte alla 5670 som kan köras i CF verkar det som, så kolla att ditt grafikkortet har kontakten för det också.
Du måste även googla ditt moderkort så att det stödjer det.

När aaaaallt detta är klart, så borde crossfire ge en ganska bra prestandaökning, dock inte helt utan vissa problem som man borde vara medveten om.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H