[WIKI/GUIDE/TIPS] DayZ Standalone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Enda man behöver för fylla blodbag är en blod bag och ett iv kit?

Och finns det där med blodgrupper redan i spelet?
Har en polare som försökte ta blod av en annan och slutade med att båda dog...

testade mitt blod och jag hade A+

Rätt säker på att man blir dödssjuk av fel blod

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

någon som har lyckats använda gas cookern?
Hade en gas cooker, en gas behållare och en cooking pot (alla prestine)
Lyckades sätta ihop dom men lyckades inte hälla i vatten och/eller ris i(står att det brukar kokas i vatten i item beskrivningen,allt var prestine iaf, dock var flaskan bara 67% full)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Här är ett bra tips, råkade ut för blurred vision buggen där det inte försvinner

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Trevligt, kan lägga till att saltlösningen ger dig fullt eller mycket mer blod också.
(fick en när allt var grått och så blev det färg igen)

Är det någon som har prövat defibrillator? Kan man få någon i liv som är död? antar att man inte kan kan hjälpa någon med kula i skallen men kanske någon som dog av för lite blod?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Saline Solution funkar om man e avsvimmad! (Om inge sagt detta)

Helt sinnesjukt att jag fortfarande är på mitt första liv än, fick en spade i huvet igår, men jag lyckades guida min "first time player" irl-kompis jag mötte i Nizhnoye att ta sig till hospital i berezino och hämta saline solution ;D
Lyckades hitta nån glitch med, rejoinade ett par gånger och upptäckte att skärmen bara var svart, med varningstexten, men att jag ändå kunde röra mig.Utan nå ljud dock.. Så sprang en bit, tryckte ESC för att se vart jag var, och lyckades på nå otroligt sätt ta mig till hospital just när han hittade saline ;D

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Man blir sjuk, ja. Fungerar dock att bota med vitaminer, dricka, koltabletter och dylikt.

Skrivet av Boozfob:

någon som har lyckats använda gas cookern?
Hade en gas cooker, en gas behållare och en cooking pot (alla prestine)
Lyckades sätta ihop dom men lyckades inte hälla i vatten och/eller ris i(står att det brukar kokas i vatten i item beskrivningen,allt var prestine iaf, dock var flaskan bara 67% full)

Gas cooker fungerar inte än, tyvärr. Må¨nga som vill ha igång det men Dean har sagt att det är en prioritet.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Var glad att du iaf hade +, jag har A-, det man helst vill ha är ju AB+

BTW går det att ta från lik? Någon som vet?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur gör jag en ny karaktär om jag vill börja om från början?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Går inte att ta från lik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Går inte att ta från lik

Hur knockar man någon lättast?
Eller hur får man på någon handbojor

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur knockar man någon lättast?
Eller hur får man på någon handbojor

boxa någon i huvudet typ 2 gånger så svimmar dom ^^

Handbojor är bara att hålla i handen och sikta på dom, sen klicka F

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

boxa någon i huvudet typ 2 gånger så svimmar dom ^^

Handbojor är bara att hålla i handen och sikta på dom, sen klicka F

Min favorit: Basebollträ i huvudet så dom ramlar, På med handbojor och tvångsmata dom med disinfection spray och sedan springa därifrån xD Riktigt svinigt men så grymt roligt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Min favorit: Basebollträ i huvudet så dom ramlar, På med handbojor och tvångsmata dom med disinfection spray och sedan springa därifrån xD Riktigt svinigt men så grymt roligt

Haha groteskt ^^

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

O+ är det man vill ha, fungerar till alla blodtyper. När vi kom på att vår polare hade det så knocka vi han och tömde han på blod:)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Är det kanske för att min char inte blivit redaerad som Dayz kukar ur, hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

O+ är det man vill ha, fungerar till alla blodtyper. När vi kom på att vår polare hade det så knocka vi han och tömde han på blod:)

Nej du vill ha AB+, med O, speciellt O- råkar man annars ut för vänner som dig ;P

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Tactical light attachment kan holdes med hendene og fungerer da som en vanlig lommelykt.
Har ellers lest at light attachment kan kun festes på våpen, hvis du også har skaffet deg et spesielt grep til rifla.
Leser i bug rapportene et sted, i kommentarfeltet, at gass kontainere og gasslykter muligens fungerer når dette er skaffet etter at du logget deg inn, slik at gasslykta ikke fungerer hvis du logger ut og inn igjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nej du vill ha AB+, med O, speciellt O- råkar man annars ut för vänner som dig ;P

Haha, ur en rent praktisk synvinkel vill man ha O+ Men var stackars van krop runt pa golvet med ett brutet ben, sa det kandes som att det var det mest humana att gora

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Ingen verkar has nämnt dessa saker.

Stary Sobor är inget märkvärdigt längre.

Norr om NW airfield finns ett stort militärläger. Det tar lång tid att hitta loot där då det är så många, ofta tomma tält. Det gör att det är ett riktigt bra ställe att döda andra spelare på eftersom de väldigt länge är i en sårbar position springandes runt, tittandes mot marken.

Permalänk
Medlem

Mer specifickt på blodtyp

Någon som skulle kunna berätta lite mer specifickt hur jag får reda på min blodgrupp ?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tha0ne:

Någon som skulle kunna berätta lite mer specifickt hur jag får reda på min blodgrupp ?=)

Hitta ett Blood Test Kit, sen kan man använda den på sig eller andra.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

.

Okej är det lätt och hitta dom eller är dom lite mer rare ? och om man dör har man fortfarande samma blod grupp när man ``respawnar``

Permalänk
Skrivet av tha0ne:

Okej är det lätt och hitta dom eller är dom lite mer rare ? och om man dör har man fortfarande samma blod grupp när man ``respawnar``

Det är inte det vanligaste item som finns, verkar vara bättre i TEC-byggnader, sjukhus och armébyggnader; men det ökar en risk att hämta dessa här då.
Blodtyper är specifierade per karaktär, så dör du har du ny blodgrupp.

Läste lite snabbt på Reddit och där sades det att om man joinar en server med ett namn, och sedan byter namn så får man en helt ny spawn och på så sätt kan ha flera karaktärer. Jag har inte testat detta så jag vet faktiskt inte om det fungerar.

Hoppas du hittar din blodgrupp!

Finns blodgrupper som kan ge åt alla men inte få av alla, håll detta bara i åtänke.

Skall skriva upp hur man fixar alla status-indikationer så småningom.
Tills vidare: http://dayzdb.com/guide/11-standalone-status-effects

Visa signatur

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Norr om NW airfield finns ett stort militärläger. Det tar lång tid att hitta loot där då det är så många, ofta tomma tält. Det gör att det är ett riktigt bra ställe att döda andra spelare på eftersom de väldigt länge är i en sårbar position springandes runt, tittandes mot marken.

Stary är fortfarande rätt bra PGA all mat och dricka som spawnar där, det är även nästan i mitten av allt bra (Och kommer fortfarande vara bästa staden att ambusha bilar i sen när dom introduceras )

edit : finns även ett militär läger ovanför kamenka (som jag tror många vet om) men sen ett till som inte så många vet om (?), och det är mellan Vybor och Stary

edit 2 : en sak jag hittade på kartan igår:

Nord öst om North East airfield

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Stary är fortfarande rätt bra PGA all mat och dricka som spawnar där, det är även nästan i mitten av allt bra (Och kommer fortfarande vara bästa staden att ambusha bilar i sen när dom introduceras )

edit : finns även ett militär läger ovanför kamenka (som jag tror många vet om) men sen ett till som inte så många vet om (?), och det är mellan Vybor och Stary

edit 2 : en sak jag hittade på kartan igår:

http://gyazo.com/7ab491a87e68b2c21219b7e3b26c7aad.png

Nord öst om North East airfield

Man kan säga att killarna som utvecklar spelet har väldigt roligt.
Figuren där kallas "Cerne Abbas Giant" http://en.wikipedia.org/wiki/Cerne_Abbas_Giant och är känd för att den har en väldigt stor sak som pekar käpprätt uppåt.

Mellan Stary Sobor och Vybor så finns det ett militärkamp med 3 baracker (duschrums barackerna) samt ett Grönt Militärhus (fängelse på första vån).
Väldigt populärt ställe, har stridit där många gånger och väldigt vanligt att folk mer och mer rör sig dit.

Stary är tyvärr rätt dött vad jag märkt av väldigt tråkigt. Men när naturliv och dylikt börjar dyka upp samt att det finns vatten knappt två minuters springtid från stary kommer det bli väldigt populärt område.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kanonbra! Började spela igår, riktigt roligt.

Permalänk

Någon som vet om dom har gjort om någonting kring Krasnostav? Alltså menar jag Black Mountain, Klen, Olsha och airstripen där.

Enligt den här kartan: http://dayzdb.com/map/chernarusplus#4.114.033 så ska det ju finns något slags industriområde kring Olsha, någon som vet om det är värt att röra sig dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadlyShockwave:

Någon som vet om dom har gjort om någonting kring Krasnostav? Alltså menar jag Black Mountain, Klen, Olsha och airstripen där.

Enligt den här kartan: http://dayzdb.com/map/chernarusplus#4.114.033 så ska det ju finns något slags industriområde kring Olsha, någon som vet om det är värt att röra sig dit?

Black mopuntin har loot iallafal

Staden ovanför olsha tycker jag om riktigt mycket, dock är den inte klar(99,9% säker)
Men staden är fortfarande riktigt vacker atm, kommer nog bli många roliga fights där när den är klar

Förövrigt så är skeppet vid kusten hur bra som helst, spawnar till och med militär loot där

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Password:

Jag och polaren upptäckte att det lättaste sättet att hitta loot i militärtälten är att gå sakta genom tälten med tab-menyn uppe efter som inte all loot syns som är i tälten. Sen så kunde vi bara hitta loot i de tälten som har två öppningar på varsin sida av tältet men kan inte bekräfta om det bara är de tälten som har loot i sig.

Jag hittade 2 snipersikten till mosin, ett 3.5x sikte till mosin, ett acoc till m4 och en massa annan loot under bara en runda till tälten.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Black mopuntin har loot iallafal

Staden ovanför olsha tycker jag om riktigt mycket, dock är den inte klar(99,9% säker)
Men staden är fortfarande riktigt vacker atm, kommer nog bli många roliga fights där när den är klar

Förövrigt så är skeppet vid kusten hur bra som helst, spawnar till och med militär loot där

Låter bra, beger mig mot det området!