QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Måste man köpa en US-->EU adapter?

Nej, du får till en vanlig strömsladd som man brukar ha till tv/datorskärm/datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Måste man köpa en US-->EU adapter?

Nej!

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk

Fått min min pixel perfect från accessorieswhole.
Han skrev värde 200$.
Kom fram på 7dagar.
Är helt pixel perfekt! verkligen helt perfekt. Lite blackbledd nere till höger men inget som behöver åtgärdas.
Klockard till 120hz, fick en pixel tjock streck över skärmen. Sänkte till 115 och då går den fint.

Permalänk

Jag har en qnix. Någon som vet om den där runda knappen 1cm till höger om den blåa lysdioden skall fungera?
I den koreanska instruktionsboken som följde med ser det ut som att man kan gå in på skärmens menyer och ändra kontrast och liknande. För mig fungerar bara volymknapparna och brightnes. Ska dte vara så?

Permalänk
Medlem

Beställde min QNIX 2710 i tisdags, är redan i Götet idag. Så väntar bara på att posten ska hämta och leverera den.
Can't wait :3

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

Jag har en qnix. Någon som vet om den där runda knappen 1cm till höger om den blåa lysdioden skall fungera?
I den koreanska instruktionsboken som följde med ser det ut som att man kan gå in på skärmens menyer och ändra kontrast och liknande. För mig fungerar bara volymknapparna och brightnes. Ska dte vara så?

Nej, den skall inte fungera. Den är fastlimmad på insidan så försök inte trycka in den med våld heller - då kommer den att lossna.

Dessa skärmar har ingen OSD, men själva ramen är gjord för att kunna användas med skärmar som har det och då fungerar den knappen som manualen säger.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har bytt grafikkort från Nvidia till AMD. Tog bort Geforce Experience osv. Hur gör jag om jag vill justera färger och klocka skärmen igen?

Edit: Löste det.

Permalänk
Medlem

Finns det någon liknande QNIX 2710 i 24-tum ni kan tipsa om?

27 känns stort men populärt... Tappar man någon väsentlig fördel i 24-modellerna eller nåt?

Permalänk
Medlem

Köpte denna idag http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... får se när den poppar upp i sverige nu vid juletider. Återkommer med info om hur allt gick när jag får den.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är fan taggad nu.
Blir att beställa när man får lön.
Hur lång är leveranstiden förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Finns det någon liknande QNIX 2710 i 24-tum ni kan tipsa om?

27 känns stort men populärt... Tappar man någon väsentlig fördel i 24-modellerna eller nåt?

Bumpelibump.

Kan man överklocka exempelvis denna till 120hz också? ~800 kr billigare, dock 1920x1080:

http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-2300LED-IPS-23-L...

Hittade inga 24-tums i 2560x1440.. Någon som kan tipsa om en prisvärd sådan skärm som går att överklocka till 120hz? Eller är 27-tums 2560x1440 från ebay just nu bara väldigt mycket mer prisvärt pga populariteten? Känns som jag missat något.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Bumpelibump.

Kan man överklocka exempelvis denna till 120hz också? ~800 kr billigare, dock 1920x1080:

http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-2300LED-IPS-23-L...

Hittade inga 24-tums i 2560x1440.. Någon som kan tipsa om en prisvärd sådan skärm som går att överklocka till 120hz? Eller är 27-tums 2560x1440 från ebay just nu bara väldigt mycket mer prisvärt pga populariteten? Känns som jag missat något.

Tack på förhand.

Vad gäller överklock, googla skärm + overclock 120hz eller något.

Vad gäller 1440p och 24" så blev inte 1440 mainstream såsom 1080p blev. Därmed tyckte de väl att de inte skulle tjäna så mycket på 24" som de gör på 27" antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vad gäller överklock, googla skärm + overclock 120hz eller något.

Vad gäller 1440p och 24" så blev inte 1440 mainstream såsom 1080p blev. Därmed tyckte de väl att de inte skulle tjäna så mycket på 24" som de gör på 27" antar jag.

Ok, tack!

Så 1440 finns inte överhuvudtaget för skärmar under 27 tum alltså?

Permalänk
Medlem

Beställde en Pixel Perfect av red-cap runt 23-tiden måndagen den 25/11, tisdagen veckan därpå vid 12-tiden ringde Posten på dörren och lämnade över skärmen mot min namnteckning. Bästa köpet jag gjort på ruskigt länge, inga pixelfel alls, dock lite backlight bleed men inget som stör på något sätt alls. När jag beställde var detta den billigaste Pixel Perfect-varianten som gick att beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Ok, tack!

Så 1440 finns inte överhuvudtaget för skärmar under 27 tum alltså?

Hittade ingen på Prisjakt men du kanske eventuellt kan hitta någon... nånstans. Kan återkomma när jag får min 1440 27" om du vill, gissar på innan nyår och tidigast på fredag.
Då kommer jag jämnföra med budget 24" 1080p.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hittade ingen på Prisjakt men du kanske eventuellt kan hitta någon... nånstans. Kan återkomma när jag får min 1440 27" om du vill, gissar på innan nyår och tidigast på fredag.
Då kommer jag jämnföra med budget 24" 1080p.

Vore uppskattat! Verkar inte finnas någon vettig 24tum@1440 alls därute, beror antagligen på tillverkningskostnader.

Går den här rackaren att överklocka?

http://www.ebay.com/itm/Matte-X-STAR-DP2710-LED-27-QHD-2560x1...

Står att det är 24 pin DVI-D på den.. Står 27 pin på vissa men bara DVI-D på de flesta verkar det som. Innebär detta någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Vore uppskattat! Verkar inte finnas någon vettig 24tum@1440 alls därute, beror antagligen på tillverkningskostnader.

Går den här rackaren att överklocka?

http://www.ebay.com/itm/Matte-X-STAR-DP2710-LED-27-QHD-2560x1...

Står att det är 24 pin DVI-D på den.. Står 27 pin på vissa men bara DVI-D på de flesta verkar det som. Innebär detta någon skillnad?

http://www.overclock.net/t/1384767/official-the-korean-pls-mo...

Ja den går också att överklocka, alla överklockar olika, mellan 81 96 100 110 och 120 hz verkar det som, så den är inte lika bra kanske.
Om du går ner till "members list" kan du se följande

Modell
Matte / Glossy
Pris
Ebay-Seller
Överklocknings HZ
Och även Eventuella fel ( de flesta har 1-3 döda / defekta pixlar och sånt får man leva med om man inte kör pixel perfect då de flesta kör 5 pixlar eller cluster. )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Köpte denna idag http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... får se när den poppar upp i sverige nu vid juletider. Återkommer med info om hur allt gick när jag får den.

Blev en likadan för mig till slut! Återkommer med kort lägesrapport.

Skönt att bjuda fattiglapparna Paypal på en hundring i "växlingsavgift" med.... fyfan.
Men det är inget man kan göra något åt vad jag förstått?
Kan va bra att veta inför framtida köp på Ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Skönt att bjuda fattiglapparna Paypal på en hundring i "växlingsavgift" med.... fyfan.

Jo den avgiften blev jag förvånad över att den var så hög. Härligt, hoppas vi får bra exemplar nu då ( som klockar högt / lågt antal döda pixlar och backlightbleed ) Är det mycket backlightbleed eller över 3-5 döda pixlar skickar jag tillbaka, klockar den endast 96 tex... aja bättre än 60!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför köper så många matte? bilden upplevs MYCKET mer fyllig och "cleanare" när man har glossy . Iof kan vara jobbigt ibland med ljus men det är det fan värt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Varför köper så många matte? bilden upplevs MYCKET mer fyllig och "cleanare" när man har glossy . Iof kan vara jobbigt ibland med ljus men det är det fan värt

Varför köper folk glossy? Vill man se sig själv är det väl bara att ta ett kort eller titta i badrumsspegeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Varför köper folk glossy? Vill man se sig själv är det väl bara att ta ett kort eller titta i badrumsspegeln?

ok? har du en själv eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Personligen för att jag hatar glansiga skärmar överlag. Kan t.o.m störa mig på mobilskärmen. Gillar inte när saker reflekteras. Glansiga skärmar blir smutsigare snabbt också.

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga till pengar för en perfect pixel? Tycker det känns som rätt många % mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheL:

Fick hem skärmen idag, perfekt innan jul och allt, 5 dagar tog det med gratis frakt ( FEDEX economy ).
Ingen aning om hur tullen gick det får vi se.
Hittar 0 döda pixlar vilket förvånade mig! Hittar inte heller någon backlightbleed (edit: väldigt lite är det men inte något som märks), så nu är det enda som är kvar överklockningen som jag ska testa nu.
5/5 dock känns det ovanligt att gå ifrån 3x 1080p skärmar till 1 styck 27" 1440 och 1styck 24" 1080. haha.

Om jag märker att något är fel eller så så återkommer jag men än så länge är den fantastisk. Färgerna är 100 gånger bättre än rutten TN skärm! D:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett tips för alla som överklockar är att sätta en skärmsläckare på typ 2mins eller liknande, ett vanligt problem är inbränningar på dessa skärmar när man klockar, och kan undvikas med hjälp av en skärmsläckare.

kör själv 96hz och har inte problem längre med inbränningar efter jag satte skärmsläckaren på 1min, Bubbles ftw!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ett tips för alla som överklockar är att sätta en skärmsläckare på typ 2mins eller liknande, ett vanligt problem är inbränningar på dessa skärmar när man klockar, och kan undvikas med hjälp av en skärmsläckare.

kör själv 96hz och har inte problem längre med inbränningar efter jag satte skärmsläckaren på 1min, Bubbles ftw!

Tack för tipset, satte igång på 2 min nu.

Vet inte om det funkar som det ska men jag drog igång min till 120hz, får inga ränder eller något men den där hemsidan som man kan kolla på testufo eller nåt visar fortfarande 60... drog dock igång CS:go med vsync och den satte på 120fps. sen om den bara drog efter vad jag valt och inte den faktiska refreshraten vet jag inte. Kändes rätt bra dock. har du något tips på hur jag kan kolla om det faktiskt är mer än 60 hz?

Detta programmet sade 120hz http://hardforum.com/showthread.php?t=1423433

Efter fler tester verkar inte min överklockning fungera. Den är 60 hz även om vsync lägger sig på mer. :/ Får återkomma om jag lyckas lista ut.

OCH DÄR fick jag det att fungera, 110HZ utan problem, kan troligtvis gå högre men är inte så noga just nu ändå (måste ha FPS till det också )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som fått upp skärmen i över 100hz. Hur är den att spela med? Inputlag?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Ni som fått upp skärmen i över 100hz. Hur är den att spela med? Inputlag?

Jag hade ingen inputlag när jag testade i 60hz och för att vara 8ms så var det trevligt. Nu på 110 så känner jag inget alls nästan tvärt om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Matte på QX2710 ser faktiskt semi-glossy ut, och det hjälper om du har mycket ljus i rummet. Jag har en laptop med glossy och viss ser det ut som det gör på en surfplatta (ganska cleant och trevligt). Men matte ser väldigt olika ut från skärm till skärm, och den behandling som samsung valt till panelen är faktiskt en av de bättre imo.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]