Permalänk
Medlem

Köpråd

Vilket grafikkort kommer fungera bäst av ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII och MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING? Har tänkt använda någon av dem men kom gärna med andra förslag om ni ser något fel med någon eller båda av dem. Kommer användas i en speldator som jag kommer spela mest LoL på men även Assassins creed och Battlefield. Datorkomponenterna jag har lagt ihop är:

MSI Z87-G45 GAMING ATX
1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XMS3
be quiet! KRAFT 600W
ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII / MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
Cooler Master Elite 430 Svart

Kommentera gärna även delarna då jag antagligen missat något . Är nybörjare och kan inte så mycket så säg till om något inte är så bra!

Permalänk
Skrivet av Rewwey:

Vilket grafikkort kommer fungera bäst av ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII och MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING? Har tänkt använda någon av dem men kom gärna med andra förslag om ni ser något fel med någon eller båda av dem. Kommer användas i en speldator som jag kommer spela mest LoL på men även Assassins creed och Battlefield. Datorkomponenterna jag har lagt ihop är:

MSI Z87-G45 GAMING ATX
1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XMS3
be quiet! KRAFT 600W
ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII / MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
Cooler Master Elite 430 Svart

Kommentera gärna även delarna då jag antagligen missat något . Är nybörjare och kan inte så mycket så säg till om något inte är så bra!

Vi kan väll börja med att du kanske skulle vilja ha en SSD ? sedan så även att i med att det inte finns WiFi på moderkortet så vill jag bara påpeka att du måste dra in ethernet sladd ( vanlig internet sladd ) sedan har vi ju det här med grafikkortet och där är ett r9 270x bättre sen finns ju G-sync och Mantle men låt oss strunta i det ( det blir super svårt då ) sedan varför tar du r9 270X när ett r9 270 är samma kort fast lägre klockat, du kan ju själv överklocka det. Annars är det väll bara ifall du ska ha någon bättre kylare än den som följer med processor till exempel ifall du ska överklocka den, ser bra ut annars som sagt och lycka till med bygget!

Permalänk
Medlem

Okej! tack, jag kommer använda en internetsladd så antar att jag inte behöver någon WiFi. Jag kan ingenting om SSD så om någon kan hjälpa mig så vore det snällt, vad för SSD minne behöver man? fungerar en sådan här eller?
http://www.inet.se/produkt/4304431/a-data-ssd-premier-pro-sp9...

Ska kolla på extra kylare och läsa på lite om överklockning! tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med en SSHD hårddisk? alternativt denna:

http://www.inet.se/produkt/4304618/1tb-seagate-sshd-8gb-7200r...