Aldrig mera att jag handlar från Dustin...

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa hela tråden så jag ska inte klaga på just denna tråd, men överlag verkar ju Swec utvecklas till ett ställe att whina på företag som gjort ett misstag eller nåt utanför deras kontroll eller nåt.
speciellt i juletid är det inte så konstigt om det inte hinner i tid, men inte findus måste man whina framför alla å försöka få fföretaget i konkken med bojkott eller va man nu vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Detta blir min absolut sista post och jag hoppas denna kan ge ett slut på allt tjaffs fram och tillbaka!

Jag gjorde inte denna tråd för att gråta ut eller för sympati.
Anledningen var för att jag efter två samtal samt mailkontakt med Dustin inte kände mig tillfredställd med deras arbete mot kund när det gäller både bemötande, ton och kunskap i sitt ämne.

Då ville jag gå ut med det för att upplysa andra!

Fine, jag vet att jag var ute sent. Men har ett företag lovat något så förväntat jag mig att man kan förlita sig på det, högtid eller ej.

Till er som pratar om leveranser etc och att det inte gäller pallgods m.m:
Det hade inte spelat någon roll om jag beställt LGn via facebook erbjudandet eller någon annan TV. LGn skulle beställas innan söndag och skulle betyda att den inte blir skickad från Dustin förrän på måndagen (notera att detta också är pallgods).

Med andra ord... LGn för dom som beställde den kan omöjligt ha kommit fram innan jul om inte Dustin själva skulle köra ut den. Ännu ett falskt löfte från deras sida.

Tack till er som backat upp mig i tråden och till er som kastar skit vill jag säga att ni vet inte allt.. Ni vet inte i vilket syfte jag skapade tråden eller vad jag vill få ut av det.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av haxxelhoff:

Detta blir min absolut sista post och jag hoppas denna kan ge ett slut på allt tjaffs fram och tillbaka!

Jag gjorde inte denna tråd för att gråta ut eller för sympati.
Anledningen var för att jag efter två samtal med Dustin inte kände mig tillfredställd med deras arbete mot kund när det gäller både bemötande, ton och kunskap i sitt ämne.

Då ville jag gå ut med det för att upplysa andra!

Fine, jag vet att jag var ute sent. Men har ett företag lovat något så förväntat jag mig att man kan förlita sig på det, högtid eller ej.

Till er som pratar om leveranser etc och att det inte gäller pallgods m.m:
Det hade inte spelat någon roll om jag beställt LGn via facebook erbjudandet eller någon annan TV. LGn skulle beställas innan söndag och skulle betyda att den inte blir skickad från Dustin förrän på måndagen (notera att detta också är pallgods).

Med andra ord... LGn för dom som beställde den kommer omöjligt fram samma dag om inte Dustin själva skulle köra ut den. Ännu ett falskt löfte från deras sida.

Tack till er som backat upp mig i tråden och till er som kastar skit vill jag säga att ni vet inte allt.. Ni vet inte i vilket syfte jag skapade tråden eller vad jag vill få ut av det.

Skrev du inte orsaken längre upp i inlägget?
Trådstarten syftar enbart på gnäll och inget annat, inte mycket vettig kritik där inte,

Permalänk
Medlem

Samt så kan TVn på facebook mycket väl ha kunnat levererats utan pall, det är bara storlek och vikt som bestämmer hur det skickas

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ODDNAME:

Samt så kan TVn på facebook mycket väl ha kunnat levererats utan pall, det är bara storlek och vikt som bestämmer hur det skickas

eller så skaffa dom ett kortvarigt kontrakt med något företag som är lite snabbare så som webhallen gjort.. såg deras erbjudande om att man kunde få hem skiten om man beställde innan 23/12 men det var något företag jag inte hört talas om som körde ut.

Edit: PEX heter firman tydligen.

Permalänk
Medlem

Har du länk till leveransvillkoren som ni pratar om? utan att läsa det så är ju hela trådstarten meningslös.

Skrivet av haxxelhoff:

Ska inte spela någon roll vilken tv det är. Fortfarande pallgods.

MEN DET ÄR ETT ERBJUDANDE PÅ JUST DEN TEVEN. De kanske kör någon sorts expresshantering på just den eftersom att det är ett erbjudande.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haxxelhoff:

Detta blir min absolut sista post och jag hoppas denna kan ge ett slut på allt tjaffs fram och tillbaka!

Jag gjorde inte denna tråd för att gråta ut eller för sympati.
Anledningen var för att jag efter två samtal samt mailkontakt med Dustin inte kände mig tillfredställd med deras arbete mot kund när det gäller både bemötande, ton och kunskap i sitt ämne.

Då ville jag gå ut med det för att upplysa andra!

Fine, jag vet att jag var ute sent. Men har ett företag lovat något så förväntat jag mig att man kan förlita sig på det, högtid eller ej.

Till er som pratar om leveranser etc och att det inte gäller pallgods m.m:
Det hade inte spelat någon roll om jag beställt LGn via facebook erbjudandet eller någon annan TV. LGn skulle beställas innan söndag och skulle betyda att den inte blir skickad från Dustin förrän på måndagen (notera att detta också är pallgods).

Med andra ord... LGn för dom som beställde den kan omöjligt ha kommit fram innan jul om inte Dustin själva skulle köra ut den. Ännu ett falskt löfte från deras sida.

Tack till er som backat upp mig i tråden och till er som kastar skit vill jag säga att ni vet inte allt.. Ni vet inte i vilket syfte jag skapade tråden eller vad jag vill få ut av det.

Det är just därför du gjorde tråden, det är ju helt klart att du söker sympati och vill klandra Dustin för att DU inte läst leveransvillkoren ordentligt.

Pallgods och hempaket levereras normalt med 1 dags extra leveranstid (då dem måste aviseras om leverans sker till privatperson) och enligt leveransvillkoren så utförs inte palltransporter med leveransgaranti.

Normalt så tar postpaket 1-2 dagar medan palltransporter/hempaket tar 2-3 (då 1 dag läggs på för avisering).

LG tv apparaten via facebook erbjudandet (http://www.dustinhome.se/product/5010763400/lg-42la690v-42-le...) levereras med paket (till utlämningsställe) så den skulle du haft i måndags om du beställt den senast i söndags enligt Dustins tider. (om inte Posten strulat till det, eller andra oförutsedda händelser som ingen kan rå över).

Så att du väljer en TV apparat som levereras med pallgods och beställer den för sent är inte Dustin´s fel. När det är pallgods så får man räkna med att det först kommer fram 2 dygn efter att pallen har skickats från sändaren (dvs beställer man på en fredag så är det tidigast på tisdagen man kan räkna med att få den) medan paket skulle anlänt på måndagen (vilket LG tv´n skickades som i erbjudandet).

Kikade in lite på Dustin´s sida, speciellt där tv apparaterna är, dem flesta tv apparater upp till 32" skickas som paket medans 42" och uppåt oftast skickass som pallfrakt (exkl LG apparaten i erbjudandet, men den skickas dock som pallfrakt i normala fall i ordinarie pris).

Om en försändelse skickas som pallfrakt eller postpaket beror dels på vikt, storlek, etc och det står när man checkar ut om det är pallfrakt eller postpaket (postpaket debiteras 59 kr medan pallfrakt debiteras 399 kr).

Så sammanfattat: beställer man en tv apparat som skickas som pallfrakt så sent så kan man inte räkna med att få den i tid då du inte läst leveransvillkoren ordentligt och kan således inte klandra företaget för dina egna fel vid beställning.

(Edit: lade in mellanslag i texten som missats)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är just därför du gjorde tråden, det är ju helt klart att du söker sympati och vill klandra Dustin för att DU inte läst leveransvillkoren ordentligt.

Pallgods och hempaket levereras normalt med 1 dags extra leveranstid (då dem måste aviseras om leverans sker till privatperson) och enligt leveransvillkoren så utförs inte palltransporter med leveransgaranti.

Normalt så tar postpaket 1-2 dagar medan palltransporter/hempaket tar 2-3 (då 1 dag läggs på för avisering).

LG tv apparaten via facebook erbjudandet (http://www.dustinhome.se/product/5010763400/lg-42la690v-42-le...) levereras med paket (till utlämningsställe) så den skulle du haft i måndags om du beställt den senast i söndags enligt Dustins tider. (om inte Posten strulat till det, eller andra oförutsedda händelser som ingen kan rå över).

Så att du väljer en TV apparat som levereras med pallgods och beställer den för sent är inte Dustin´s fel. När det är pallgods så får man räkna med att det först kommer fram 2 dygn efter att pallen har skickats från sändaren (dvs beställer man på en fredag så är det tidigast på tisdagen man kan räkna med att få den) medan paket skulle anlänt på måndagen (vilket LG tv´n skickades som i erbjudandet).

Kikade in lite på Dustin´s sida, speciellt där tv apparaterna är, dem flesta tv apparater upp till32" skickas som paket medans 42" och uppåt oftast skickass som pallfrakt (exkl LG apparaten i erbjudandet, men den skickas dock som pallfrakt i normala fall i ordinarie pris).

Om en försändelse skickas som pallfrakt eller postpaket beror dels på vikt, storlek, etc och det står när man checkar ut om det är pallfrakt eller postpaket (postpaket debiteras 59 kr medan pallfrakt debiteras 399 kr).

Så sammanfattat: beställer man en tv apparat som skickas som pallfrakt så sent så kan man inte räkna med att få den i tid då du inte läst leveransvillkoren ordentligt och kan således inte klandra företaget för dina egna fel vid beställning.

Sjukt bra skriven sammanfattning!, hoppas TS och övriga personer tänker på detta nästa jul eller någon annan större evenemang(tex. födelsedagar eller liknande)

Well Done.

Permalänk
Inaktiv

får för mig att gränsen för pall gods vad gäller tv är just 46" för min 46" vägde 20kg (strax över) och detta är när pall krävs, under 20 vilket 42" han refererar till antagligen väger så är det utlämningsställe som gäller.

Permalänk
Medlem

Min Padre köpte en TV i Mediamarkt idag. Först i kvarn och priset är 3490kr. Ska få hans 42 tum tv

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Det är just därför du gjorde tråden, det är ju helt klart att du söker sympati och vill klandra Dustin för att DU inte läst leveransvillkoren ordentligt.

Pallgods och hempaket levereras normalt med 1 dags extra leveranstid (då dem måste aviseras om leverans sker till privatperson) och enligt leveransvillkoren så utförs inte palltransporter med leveransgaranti.

Normalt så tar postpaket 1-2 dagar medan palltransporter/hempaket tar 2-3 (då 1 dag läggs på för avisering).

LG tv apparaten via facebook erbjudandet (http://www.dustinhome.se/product/5010763400/lg-42la690v-42-le...) levereras med paket (till utlämningsställe) så den skulle du haft i måndags om du beställt den senast i söndags enligt Dustins tider. (om inte Posten strulat till det, eller andra oförutsedda händelser som ingen kan rå över).

Så att du väljer en TV apparat som levereras med pallgods och beställer den för sent är inte Dustin´s fel. När det är pallgods så får man räkna med att det först kommer fram 2 dygn efter att pallen har skickats från sändaren (dvs beställer man på en fredag så är det tidigast på tisdagen man kan räkna med att få den) medan paket skulle anlänt på måndagen (vilket LG tv´n skickades som i erbjudandet).

Kikade in lite på Dustin´s sida, speciellt där tv apparaterna är, dem flesta tv apparater upp till 32" skickas som paket medans 42" och uppåt oftast skickass som pallfrakt (exkl LG apparaten i erbjudandet, men den skickas dock som pallfrakt i normala fall i ordinarie pris).

Om en försändelse skickas som pallfrakt eller postpaket beror dels på vikt, storlek, etc och det står när man checkar ut om det är pallfrakt eller postpaket (postpaket debiteras 59 kr medan pallfrakt debiteras 399 kr).

Så sammanfattat: beställer man en tv apparat som skickas som pallfrakt så sent så kan man inte räkna med att få den i tid då du inte läst leveransvillkoren ordentligt och kan således inte klandra företaget för dina egna fel vid beställning.

(Edit: lade in mellanslag i texten som missats)

Men för i h-vete läs tidigare posts...
Jag läste leveransvillkoren. Har lyckats hitta de nu med.
Pallgods var visst ett undantag men beställning skulle läggas innan kl 16.

Min beställning lades kl 8 på morgonen.

Skiter fullständigt i leveranstider för diverse j*vla paket/pall.
Lovar de så lovar de, när jag speciellt får det bekräftat på mail i lördags så ska de väl vara så också? Dom fick ju ordernummer och allt, kunde de inte se i lördags att det var pall då eller...

Sikket tomteforum... Folk som inte kan läsa.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haxxelhoff:

Men för i h-vete läs tidigare posts...
Jag läste leveransvillkoren. Har lyckats hitta de nu med.
Pallgods var visst ett undantag men beställning skulle läggas innan kl 16.

Min beställning lades kl 8 på morgonen.

Skiter fullständigt i leveranstider för diverse j*vla paket/pall.
Lovar de så lovar de, när jag speciellt får det bekräftat på mail i lördags så ska de väl vara så också? Dom fick ju ordernummer och allt, kunde de inte se i lördags att det var pall då eller...

Sikket tomteforum... Folk som inte kan läsa.

Har läst alla tidigare inlägg. Om jag skulle jobba på kundtjänst och en sådan som du ringer in och svär etc så skulle jag med gottsamvete lägga din försändelse sist i hanteringen.

Ja, beställer man före deras tid dem satte på söndagen så får man leverans innan jul (vilket jag fick vid min order, inga problem där med en order lagd på söndagen den levererades på måndagen som den skulle) undantaget är då leveranser som går som pall/hempaket som i det fallet var stoppdag på torsdagen för leverans innan jul (om man räknar normal leveranstid, 1 dygn för leverans till lokala åkeri/godsterminalen och sen avisering 1 dygn) dvs totalt 2 dagars (arbetsdagars) leveranstid (exkl helger) dvs i det fallet blir det skickas på torsdagen - aviseras på fredagen och leverans på måndagen (om allt går som det ska).

Sen kan inte Dustin stå för ev förseningar i Postens hantering t.ex. beroende på hög paketbelastning, oväder, trasiga maskiner, olyckor på vägarna etc.

Vilken tv beställde du? (länka till sidan). Beställde du en tv som levereras på pall i fredags så kunde du inte räkna med att få den levererad på måndagen då den har 2 dagars leveranstid normalt sett på pallfrakt/hempaket. Sen så kan du inte skylla allt på Dustin då dem det här fallet troligen inte är dem som gjort felet, utan att det är du som missat att det var pallfrakt och trodde att det skulle hinna levereras innan julafton. (vilket det skulle blivit om du t.ex. köp LG tv apparaten)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

eller så skaffa dom ett kortvarigt kontrakt med något företag som är lite snabbare så som webhallen gjort.. såg deras erbjudande om att man kunde få hem skiten om man beställde innan 23/12 men det var något företag jag inte hört talas om som körde ut.

Edit: PEX heter firman tydligen.

Posten Express mao. Dvs postens snabbtjänst

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Men för i h-vete läs tidigare posts...
Jag läste leveransvillkoren. Har lyckats hitta de nu med.
Pallgods var visst ett undantag men beställning skulle läggas innan kl 16.

Min beställning lades kl 8 på morgonen.

Skiter fullständigt i leveranstider för diverse j*vla paket/pall.
Lovar de så lovar de, när jag speciellt får det bekräftat på mail i lördags så ska de väl vara så också? Dom fick ju ordernummer och allt, kunde de inte se i lördags att det var pall då eller...

Sikket tomteforum... Folk som inte kan läsa.

Förstår din frustration, mitt råd är att ta inte åt dig. Hälften av alla som svarar här på Sweclockers har lässvårigheter eller älskar att trolla. Sen har vi även dom som bara läser första inlägget och inte alls ens borde lägga en kommentar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Dustins kundservice har då alltid varit bra för mig.

För typ ett år sedan beställde jag ett nätagg som visade sig vara defekt, jag skickade tillbaka detta och fick ett nytt direkt som hade samma problem (lät som en liten fågel i fläkten) och då sa dom behåll nätagget så skickar vi ett till helt nytt som fungerade felfritt. Så nu sitter jag på ett nätagg som är minimalt defekt men fungerar annars felfritt + ett helt nytt nätagg utan problem.

Jag handlar från dustin om inte priset varierar allt för mycket.

Jag jobbar själv för övrigt inom service och om jag blir lite spydig mot kunden så är det enbart för att dom öppnat samtalet som en idiot. Bemöt folk som du själv vill bli bemött så kommer allt gå mycket smidigare samt att du kommer garanterat få mer hjälp om det är möjligt.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Jag jobbar själv för övrigt inom service och om jag blir lite spydig mot kunden så är det enbart för att dom öppnat samtalet som en idiot. Bemöt folk som du själv vill bli bemött så kommer allt gå mycket smidigare samt att du kommer garanterat få mer hjälp om det är möjligt.

Sen måste vi tänka på att alla är vi olika, du kanske inte hade upplevt supporten som otrevlig medans någon annan som TS t ex gör det, så det är ju väldigt individuellt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

till dem som tror att vi inte läst eller förstått så jo vi vet mycket väl att ts ÄNTLIGEN sätt att det var andra regler vad gäller pall frakt. vi har även förstått att du nu bara har supporten att gnälla över "de sa att den skulle komma fram! :(". ge dig alla människor gör fel även du som du äntligen upptäckt att pall frakt tog längre tid. jag har läst varje inlägg och jag vet mycket väl vad ts säger, problemet ligger i att ända felet från dustins sida var att supporten inte var tillräckligt kunnig som tyvärr oerhört många är..

sopp nu är ja trött på att förklara om o om igen.
trevlig fortsättning.

Skrivet av ODDNAME:

Posten Express mao. Dvs postens snabbtjänst

ahh tackar då vet ja äntligen vad de e för konstigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Sen måste vi tänka på att alla är vi olika, du kanske inte hade upplevt supporten som otrevlig medans någon annan som TS t ex gör det, så det är ju väldigt individuellt.

Men om du jobbar inom kundservice så är du ju proffs. Lite skit måste man ju tåla, annars ska man nog se sig om något annat jobb. Jag brukar ge folk chansen att få göra rätt för sig. ^^ men om de har agerat som TS skrivit om, så skulle jag också bli förbannad. Då ber jag vänligt med bestämt om deras namn eller anställningsnummer eller alias och sedan be att få bli kopplad till deras arbetsledare eller chef. Har absolut inga problem att ta en diskussion med deras Kundombudsman.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon2110:

Men om du jobbar inom kundservice så är du ju proffs. Lite skit måste man ju tåla, annars ska man nog se sig om något annat jobb. Jag brukar ge folk chansen att få göra rätt för sig. ^^ men om de har agerat som TS skrivit om, så skulle jag också bli förbannad. Då ber jag vänligt med bestämt om deras namn eller anställningsnummer eller alias och sedan be att få bli kopplad till deras arbetsledare eller chef. Har absolut inga problem att ta en diskussion med deras Kundombudsman.

synd att man inte alltid kommer ihåg det..
själv brukar jag säga så fort jag ringer "hejsan jag skulle vilja prata med någon som jobbat i mer än 5 år", då blir dom lite griniga men man får ju rätt info i alla fall

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Samt så kan TVn på facebook mycket väl ha kunnat levererats utan pall, det är bara storlek och vikt som bestämmer hur det skickas

Nej den levereras inte utan pall, kartongerna överskrider maximimåtten som posten/transportkedjorna hanterar manuellt.
TV:n ska dessutom hanteras stående genom hela kedjan.
Du kanske inte får ut den på en pall när du hämtar den på ICA men dom fick garanterat in den på en pall..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Men om du jobbar inom kundservice så är du ju proffs. Lite skit måste man ju tåla, annars ska man nog se sig om något annat jobb. Jag brukar ge folk chansen att få göra rätt för sig. ^^ men om de har agerat som TS skrivit om, så skulle jag också bli förbannad. Då ber jag vänligt med bestämt om deras namn eller anställningsnummer eller alias och sedan be att få bli kopplad till deras arbetsledare eller chef. Har absolut inga problem att ta en diskussion med deras Kundombudsman.

Varför måste man vara proffs om man jobbar inom kundservice? Finns massa som jobbar inom olika yrken som inte har något där att göra överhuvudtaget. Säger inte att det är så i det här fallet men du har en väldigt konstig inställning till det hela.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Varför måste man vara proffs om man jobbar inom kundservice? Finns massa som jobbar inom olika yrken som inte har något där att göra överhuvudtaget. Säger inte att det är så i det här fallet men du har en väldigt konstig inställning till det hela.

Jag utgår ifrån att om man jobbar med kundservice så får man utbildning i kundhantering. Under mina år så har jag sett att de som inte passar in slutar ganska snart och blir aldrig "proffs" i sitt yrke. Det kanske är bara jag, men jag anser att man förbättras med åren om man håller på med ett specifikt yrke. Om inte annat så erhåller man erfarenhet som jag definitivt använder mig utav. Men det är klart, ser man människan som en konstant oförbätterlig varelse så blir man nog inte proffs på nåt. ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Varför måste man vara proffs om man jobbar inom kundservice? Finns massa som jobbar inom olika yrken som inte har något där att göra överhuvudtaget. Säger inte att det är så i det här fallet men du har en väldigt konstig inställning till det hela.

Skrivet av darkshippo:

Jag utgår ifrån att om man jobbar med kundservice så får man utbildning i kundhantering. Under mina år så har jag sett att de som inte passar in slutar ganska snart och blir aldrig "proffs" i sitt yrke. Det kanske är bara jag, men jag anser att man förbättras med åren om man håller på med ett specifikt yrke. Om inte annat så erhåller man erfarenhet som jag definitivt använder mig utav. Men det är klart, ser man människan som en konstant oförbätterlig varelse så blir man nog inte proffs på nåt. ^^

de är få inom kundservice som kan något om sitt yrke. igår ringde jag in till tele2 för att mitt wifi dog, sa att jag testat att starta om och att det ändå inte funkade, då säger tomten bara starta om igen. visst jag kom ut på internet men med 1mb ner av 100 möjliga, gj.. (hon la på direkt efter att jag sa jo det är ju möjligt att ansluta)
skulle vara trevligt ifall folk som inte kunde något om yrket samt inte har någon aning om hur man hanterar kunder skulle sluta söka jobb på kund tjänst men tyvärr så är det dem som sitter där i de flesta fallen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Skiter fullständigt i leveranstider för diverse j*vla paket/pall.
Lovar de så lovar de, när jag speciellt får det bekräftat på mail i lördags så ska de väl vara så också? Dom fick ju ordernummer och allt, kunde de inte se i lördags att det var pall då eller...

Sikket tomteforum... Folk som inte kan läsa.

Jag undrar vem det var som var otrevlig i konversationen med kundtjänst...

Ibland, istället för att vara skitnödiga paragrafryttare, borde folk ta en sväng till det sunda förnuftet och fatta att det inte alltid går att beställa två dagar innan jul och förvänta sig leverans innan julafton. Var ute i god tid nästa gång (ja, jag läste ditt påstående om väntan på lön, men som skrivits tidigare finns faktura också).

JA, jag vet att det är jävligt dumt att påstå sig kunna leverera två dagar innan jul, men som sagt: sunt förnuft.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Du kan inte ha det lätt att handla grabben

-"Webhallen blir det dock aldrig mera för min del då de behandlade både mig och två andra kompisar när vi alla tre, vid olika tillfällen hade problem med våra MSI laptops.

Sen tycker jag att deras serviceföretag är helt åt h-vete. Ger löften om leveranstider på delar m.m. som dom sedan bryter flera gånger om."

Och nu Dustin.

Vad är nästa du ska svära över och säga att du aldrig kommer handla ifrån?
Kan inte vara lätt, om några år kan du inte längre handla på något företag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JimmieSan:

Du kan inte ha det lätt att handla grabben

-"Webhallen blir det dock aldrig mera för min del då de behandlade både mig och två andra kompisar när vi alla tre, vid olika tillfällen hade problem med våra MSI laptops.

Sen tycker jag att deras serviceföretag är helt åt h-vete. Ger löften om leveranstider på delar m.m. som dom sedan bryter flera gånger om."

Och nu Dustin.

Vad är nästa du ska svära över och säga att du aldrig kommer handla ifrån?
Kan inte vara lätt, om några år kan du inte längre handla på något företag

En fluga verkar ju vara att gnälla/skylla allt på CDON, why not liksom?

Permalänk
Medlem

Om man på fullaste allvar tror att alla saker som beställs mindre än en vecka innan julafton ska komma fram till jul så har man lite väl stor tilltro på världen. Antingen det eller så har man aldrig funderat på hur många miljoner försändelser som snurrar varje dag under resten av året, adderar man dessa med allt extra som beställs på jul hade man insett att det tyvärr inte går att garantera någonting en vecka innan jul.

Vad händer om en lastbil går sönder? Då kommer en ersättningsbil. Vad händer om en till går sönder? Då kommer en till ersättare. Vad händer om en tredje går sönder? Ja, finns det inga fler lastbilar är det lätt att räkna ut vad som händer - ens paket kommer inte fram.

Visa signatur

'Quis custodiet ipsos custodes?'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

En fluga verkar ju vara att gnälla/skylla allt på CDON, why not liksom?

Jag gillar inte ens CDON, men det är nog det företag jag har spenderat mest pengar hos denna julen.

...Jag är en sådan slampa.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Du kan inte ha det lätt att handla grabben

-"Webhallen blir det dock aldrig mera för min del då de behandlade både mig och två andra kompisar när vi alla tre, vid olika tillfällen hade problem med våra MSI laptops.

Sen tycker jag att deras serviceföretag är helt åt h-vete. Ger löften om leveranstider på delar m.m. som dom sedan bryter flera gånger om."

Och nu Dustin.

Vad är nästa du ska svära över och säga att du aldrig kommer handla ifrån?
Kan inte vara lätt, om några år kan du inte längre handla på något företag

"ICA hade inte den mjölk jag ville ha och de kunde inte svara på ifall de skulle få in den nästa dag, jag kommer aldrig mer handla på ICA"