Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Vad jag förstått det som är i3:an identisk med i5:an exklusive turbo.
http://ark.intel.com/m/compare/75459,75107

Om du inte tänkt hålla på med något som är jobbigt för datorn är det alltså en förträfflig deal!

Det var en för bra deal för att motstå, jag lade precis en beställning på en dator med de specifikationerna

Leverans runt nyår, vilket passar bra då jag ska ha den i vår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Det är ju skamligt att man hittar tråden på sida 3..

Fick min nya Vaio Pro 13 idag!
Silvrig, myyyyyyyycket snyggare än den svarta enligt mig. Den känns mer gedigen också (placebo?).
Det var najs att ha touch kan jag ju direkt säga efter att ha pillat lite.
Dock så är skärmen fortfarande "smutsig".... Så antingen har jag otur eller så spelar det ingen roll om man väljer till touchskärm eller icke.

MVH Pappa

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft den i 2 dagar och stör mig på lite saker. Men mest att den inte klarar av att kyla sig själv ordentligt!?

Jag har satt den på preformance-mode, men trots att jag befinner mig i en kall lägenhet så trottlar den ner när jag spelar Diablo 3. Det flyter på som fina fisken och sen trottlar den ner ett tag - blir stabilt osv. i all oändlighet.

Nu har jag ställt upp datorn så den är upphöjd med bordet, men jag tycker det här är smått skandalöst. Varför trycker man i hårdvara som den inte klarar av.

Om det inte går att åtgärda så byter jag in den och köper nån annan ultrabook som förhoppnigsvis klarar av att kyla skiten.

Permalänk
Medlem

Min dator levererades 02/10, går det fortfarande att skicka tillbaka den?

Negativt med datorn:
- Ramen runt skärmen lossnar så fort jag öppnar locket.
- Den låter mycket, även vid Silence (jobbigt när man ska plugga och inte har musik igång).
- WiFi disconnectar hela tiden (har nyaste drivrutinerna odé).
- Styrplattan glappar vid användning .
- Struligt om du ska installera Linux tillsammans med W8 på den.

Positivt med datorn:
- Bra batteritid (fick med extrabatteriet).
- Den väger inte mycket.
- Bra prestanda.

Detta är vad jag upplevt om datorn, så talar inte för som äger en SV-P1321C5E.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s4ffran:

Min dator levererades 02/10, går det fortfarande att skicka tillbaka den?

Negativt med datorn:
- Ramen runt skärmen lossnar så fort jag öppnar locket.
- Den låter mycket, även vid Silence (jobbigt när man ska plugga och inte har musik igång).
- WiFi disconnectar hela tiden (har nyaste drivrutinerna odé).
- Styrplattan glappar vid användning .
- Struligt om du ska installera Linux tillsammans med W8 på den.

Positivt med datorn:
- Bra batteritid (fick med extrabatteriet).
- Den väger inte mycket.
- Bra prestanda.

Detta är vad jag upplevt om datorn, så talar inte för som äger en SV-P1321C5E.

Konstigt att din skärm lossnar, har du touch eller inte? Har nämligen testat båda versionerna och hade inga problem.
Dock kändes touchskärmen lite robustare i sitt utförande.

Angående ljud - ja, den kan låta en del. Men inget som jag märkt av efter att ha blåst den med Windows 8.1.
Precis som många andra upplevt kan det bero på förinstallerade McAfee?

Styrplattan måste du manuellt fixa med drivers från Sonys UK-supportsida. Synaptics.

Wifi't däremot kan vara lite kruxigt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Nu har jag haft den i 2 dagar och stör mig på lite saker. Men mest att den inte klarar av att kyla sig själv ordentligt!?

Jag har satt den på preformance-mode, men trots att jag befinner mig i en kall lägenhet så trottlar den ner när jag spelar Diablo 3. Det flyter på som fina fisken och sen trottlar den ner ett tag - blir stabilt osv. i all oändlighet.

Nu har jag ställt upp datorn så den är upphöjd med bordet, men jag tycker det här är smått skandalöst. Varför trycker man i hårdvara som den inte klarar av.

Om det inte går att åtgärda så byter jag in den och köper nån annan ultrabook som förhoppnigsvis klarar av att kyla skiten.

Jag tror inte problemet är datorn utan Diablo 3. Datorn är inte byggd för spel. Den är inte ens byggd för ordentlig film.(1080p blu-ray på ca 24GB.) Den är byggd för att vara lätt, ha lång batteritid och för att använda till lättare uppgifter som Word, internet, Photoshop(?) etc.

Om du vill ha prestanda i en ultrabook får du nog dubbla priset och köpa en ASUS UX301, eller den äldste zenbooken med diskret grafik. Då tappar du dock batteritid och vikten blir högre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag tror inte problemet är datorn utan Diablo 3. Datorn är inte byggd för spel. Den är inte ens byggd för ordentlig film.(1080p blu-ray på ca 24GB.) Den är byggd för att vara lätt, ha lång batteritid och för att använda till lättare uppgifter som Word, internet, Photoshop(?) etc.

Om du vill ha prestanda i en ultrabook får du nog dubbla priset och köpa en ASUS UX301, eller den äldste zenbooken med diskret grafik. Då tappar du dock batteritid och vikten blir högre.

Instämmer med Zibbi. Visst att mer krävande spel som t.ex. Diablo 3 fungerar på (väldigt?) låga grafikinställningar, men det är väl något poänglöst att ö.h.t. spela då? Tappar rätt mycket spelupplevelse/-känsla liksom...

Däremot fungerar "enklare" spel helt OK även på höga inställningar. Jag har t.ex. installerat VP4 som fungerar bara super. (Även om spelet, som ni kanske ser, inte är krävande alls...)

Sedan vill jag, återigen, bara kommentera det här med 1080p blu-ray. Min Vaio Pro har spelat och spelar allt högupplöst material (undantag 4K, då hackar det lite... krävs nog en stark i7:a...) som jag testat och testar. Perfekt uppspelning handlar helt enkelt om rätt mjukvaruinställningar:
1. Skippa VLC och codec packs samt dylikt.
2. Installera MPC-HC (senaste versionen här! 32-bit är att föredra även för 64-bits OS)
- Den som vill testa på en mer avancerad konfiguration av MPC-HC kan testa följa den här guiden!
- Den som bara vill "få det att funka" med 1080p etc uppmanas, efter installation av MPC-HC, att vara noggranna med att kontrollera att DXVA nyttjas vid uppspelning! Inställningen görs i LAV Filters, intern video codec i senaste MPC-HC. Välj antingen Intel Quicksync, DXVA (copyback) eller DXVA (native). Jag tror att Quicksync eller DXVA (copyback) är att föredra... Vid uppspelning ska det stå "Spelar (DXVA)".

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Konstigt att din skärm lossnar, har du touch eller inte? Har nämligen testat båda versionerna och hade inga problem.
Dock kändes touchskärmen lite robustare i sitt utförande.

Angående ljud - ja, den kan låta en del. Men inget som jag märkt av efter att ha blåst den med Windows 8.1.
Precis som många andra upplevt kan det bero på förinstallerade McAfee?

Styrplattan måste du manuellt fixa med drivers från Sonys UK-supportsida. Synaptics.

Wifi't däremot kan vara lite kruxigt..

Jag har non-touch versionen och har verkligen inte misshandlat datorn, är som att klistret som håller ramen uppe blir för varmt så då lossnar den helt.
Kör med W 8.1, och nyaste BIOS, låter fortfarande mycket men det funkar. McAfee var det första jag slängde ut.

Att använda styrplattan fungerar utmärkt, den är grym! Det som jag menar är att själva plattan glappar och känns ostabil, inte mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sydberg:

Instämmer med Zibbi. Visst att mer krävande spel som t.ex. Diablo 3 fungerar på (väldigt?) låga grafikinställningar, men det är väl något poänglöst att ö.h.t. spela då? Tappar rätt mycket spelupplevelse/-känsla liksom...

Däremot fungerar "enklare" spel helt OK även på höga inställningar. Jag har t.ex. installerat VP4 som fungerar bara super. (Även om spelet, som ni kanske ser, inte är krävande alls...)

Sedan vill jag, återigen, bara kommentera det här med 1080p blu-ray. Min Vaio Pro har spelat och spelar allt högupplöst material (undantag 4K, då hackar det lite... krävs nog en stark i7:a...) som jag testat och testar. Perfekt uppspelning handlar helt enkelt om rätt mjukvaruinställningar:
1. Skippa VLC och codec packs samt dylikt.
2. Installera MPC-HC (senaste versionen här! 32-bit är att föredra även för 64-bits OS)
- Den som vill testa på en mer avancerad konfiguration av MPC-HC kan testa följa den här guiden!
- Den som bara vill "få det att funka" med 1080p etc uppmanas, efter installation av MPC-HC, att vara noggranna med att kontrollera att DXVA nyttjas vid uppspelning! Inställningen görs i LAV Filters, intern video codec i senaste MPC-HC. Välj antingen Intel Quicksync, DXVA (copyback) eller DXVA (native). Jag tror att Quicksync eller DXVA (copyback) är att föredra... Vid uppspelning ska det stå "Spelar (DXVA)".

Lycka till!

Om du pratar om hårddiskbaserad film är jag helt med på noterna.

Jag kör redan MPC-HC, men det som inte funkar är att köra är blu-ray genom en extern blu-ray-spelare. Det funkar ju aldrig med normala spelare(tex vlc, mpc-hc) som du kanske vet, utan jag har fått försöka med Cyberlink. Den startar men trottlar. Min andra dator(kolla signatur) klarar det galant.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Om du pratar om hårddiskbaserad film är jag helt med på noterna.

Jag kör redan MPC-HC, men det som inte funkar är att köra är blu-ray genom en extern blu-ray-spelare. Det funkar ju aldrig med normala spelare(tex vlc, mpc-hc) som du kanske vet, utan jag har fått försöka med Cyberlink. Den startar men trottlar. Min andra dator(kolla signatur) klarar det galant.

Jo, det stämmer! Men OK, nu är jag också med på noterna!

Då har jag ett tips till dig på hur du ska spela upp blu-ray filmer (genom extern spelare, kopplad till Vaion då antar jag?) via MPC-HC!

Öppna blu-ray skivan i utforskaren och navigera dig till (och förbi följande mappar): BDMV-->Stream(s)--> leta upp den största .m2ts filen (brukar vara på 15-40 gb och heta typ 0001.m2ts eller liknande), vilket är den okodade videoströmmen på blu-ray skivan. Spela upp den .m2ts filen i MPC-HC och nu bör det fungera! OBS! En del särskilt bitratekrävande filmer, med typ 30 000 - 40 000 kbits i bitrate. kanske hackar lite (särskilt vid snabba frekvenser, t.ex. action), men i övrigt bör det fungera, som sagt...

(För övrigt ska även Cyberlink kunna fixa hårdvaruavkodning med DXVA men jag undrar om det inte fungerar bättre med MPC-HC...)

*edit: Sen förstår jag att din andra Sony klarar uppspelningen betydligt bättre p.g.a. att den har bättre prestanda... (Kan ju vara så att Vaio Pro helt enkelt är lite för klen för okodade blu-rays, åtminstone de bitratekrävande filmerna som sagt...)

Permalänk
Medlem

Jag står precis och väljer mellan en Sony VAIO pro 13 och en Acer Aspire S7 (392).

SVP är verkligen en snygg dator, men efter att ha läst igenom några sidor i den här tråden får jag känslan av att SVP är en sådan där typisk halvfärdig produkt? Det är mycket hårdvara som strular - wifi, limmet till skärmen, processorn throttlar efter en stunds hög belastning, osv. Dessutom verkar viss programvara vara svår att få tag på, men det kan ha varit bara någon enstaka postare tidigare i tråden.
Jag är också lite orolig för filtret som ska göra skärmen mattare, men som för vissa får bilden att se grynig/smutsig ut. Jag har ju hellre skarp bild med bra färger än en matt skärm?

Sen skulle jag vilja fråga er hur ni upplever flexibiliteten, främst vad gäller tangentbordet. Är det något som ni har stört er på alls? Ger det inte en "billig" känsla av dålig byggkvalitet när tangentbordet ger med sig när man skriver eller trycker lite hårt?

Jag ska främst ha datorn som skoldator. Det kommer bli mycket office och skrivande, så det är viktigt för mig att tangentbordet är skönt vilket det sägs vara - men att de vassa kanterna samt flexibiliteten stör. Det kommer också bli en del tittande på rörlig media, och därför är det viktigt att bilden/skärmen ger en bra och skarp bild.

Till sist. Hur är det med fläkten? Den verkar gå igång ganska lätt, upplever ni dess ljud som störande exempelvis när ni pluggar med den?

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Någon som kört med Windows 7 på denna? Alternativt någon Linux dist? Några nackdelar/problem?
Avskyr verkligen w8 =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Jag står precis och väljer mellan en Sony VAIO pro 13 och en Acer Aspire S7 (392).

SVP är verkligen en snygg dator, men efter att ha läst igenom några sidor i den här tråden får jag känslan av att SVP är en sådan där typisk halvfärdig produkt? Det är mycket hårdvara som strular - wifi, limmet till skärmen, processorn throttlar efter en stunds hög belastning, osv. Dessutom verkar viss programvara vara svår att få tag på, men det kan ha varit bara någon enstaka postare tidigare i tråden.
Jag är också lite orolig för filtret som ska göra skärmen mattare, men som för vissa får bilden att se grynig/smutsig ut. Jag har ju hellre skarp bild med bra färger än en matt skärm?

Sen skulle jag vilja fråga er hur ni upplever flexibiliteten, främst vad gäller tangentbordet. Är det något som ni har stört er på alls? Ger det inte en "billig" känsla av dålig byggkvalitet när tangentbordet ger med sig när man skriver eller trycker lite hårt?

Jag ska främst ha datorn som skoldator. Det kommer bli mycket office och skrivande, så det är viktigt för mig att tangentbordet är skönt vilket det sägs vara - men att de vassa kanterna samt flexibiliteten stör. Det kommer också bli en del tittande på rörlig media, och därför är det viktigt att bilden/skärmen ger en bra och skarp bild.

Till sist. Hur är det med fläkten? Den verkar gå igång ganska lätt, upplever ni dess ljud som störande exempelvis när ni pluggar med den?

Jag har inga problem med något. Skärmlisten har lossnat lite, men jag ser inte det som ett problem. Processorn throttled pga konstruktionen(kolfiber), så du har en lättare, men möjligtvis långsammare dator, om du nu pressar cpun så hårt att den faktiskt throttlar.

Jag rycker tangentbordet är riktigt skönt att skriva på. Angående flexibiliteten skulle jag inte rekommendera att sätta sig på den. När jag sitter och skriver märker jag inte alls av något flex i tangentbordet.

Jag tycker skärmen är riktigt nice.

Jag har med den till universitetet i princip varje dag, och så länge jag har på "silence" hör jag aldrig datorn. Om jag sitter i.ett knäpptyst rum(verkligen helt ljudlöst) kommer jag höra fläkten gå igång vid längre tids surfande(Youtube,Facebook etc).

Sammanfattningsvis tycker jag den är helt otrolig. Så lätt, så lång batteritid(behöver aldrig ha med laddare), trevligt tangentbord, trevlig design, nice skärm och normal hdmi.

Skrivet av Tsprit:

Någon som kört med Windows 7 på denna? Alternativt någon Linux dist? Några nackdelar/problem?
Avskyr verkligen w8 =/

Har du testat 8.1? Vad jag vet finns det ej några officiella drivrutiner till win 7, vilket är lite tråkigt, men antar att andra tillverkare inte heller tillhandahåller drivrutiner till "föregångaren" till det OS som datorn skeppas med. Kollade i den kopplade tråden. Har för mig att några där har pratat om Linux.

Edit: Var inne på drivrutinssidan för att kolla ett nytt BIOS som släppts, och det verkar faktiskt finnas allt man behöver till win 7! My bad.

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag har inga problem med något. Skärmlisten har lossnat lite, men jag ser inte det som ett problem. Processorn throttled pga konstruktionen(kolfiber), så du har en lättare, men möjligtvis långsammare dator, om du nu pressar cpun så hårt att den faktiskt throttlar.

Jag rycker tangentbordet är riktigt skönt att skriva på. Angående flexibiliteten skulle jag inte rekommendera att sätta sig på den. När jag sitter och skriver märker jag inte alls av något flex i tangentbordet.

Jag tycker skärmen är riktigt nice.

Jag har med den till universitetet i princip varje dag, och så länge jag har på "silence" hör jag aldrig datorn. Om jag sitter i.ett knäpptyst rum(verkligen helt ljudlöst) kommer jag höra fläkten gå igång vid längre tids surfande(Youtube,Facebook etc).

Sammanfattningsvis tycker jag den är helt otrolig. Så lätt, så lång batteritid(behöver aldrig ha med laddare), trevligt tangentbord, trevlig design, nice skärm och normal hdmi.

Okej, det börjar nämligen luta mer och mer åt att köpa en SVP. Även om Acer Aspire S7 är hämningslöst snygg så behöver jag verkligen inte en dator med i7 just nu och då får jag ju i praktiken 8 tkr över till annat.

Hur hårt och hur länge behöver man pressa processorn för att den ska börja throttla tro?
När du hör fläkten, hur är ljudet? Kanske en diffus fråga, men jag tänker vissa fläktar har ett mer "surrande" dovt ljud medan andra kan ha ett ljust vinande ljud. Hur störande är det om man exempelvis försöker koncentrera sig?

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Okej, det börjar nämligen luta mer och mer åt att köpa en SVP. Även om Acer Aspire S7 är hämningslöst snygg så behöver jag verkligen inte en dator med i7 just nu och då får jag ju i praktiken 8 tkr över till annat.

Hur hårt och hur länge behöver man pressa processorn för att den ska börja throttla tro?
När du hör fläkten, hur är ljudet? Kanske en diffus fråga, men jag tänker vissa fläktar har ett mer "surrande" dovt ljud medan andra kan ha ett ljust vinande ljud. Hur störande är det om man exempelvis försöker koncentrera sig?

Det har nog snarare med temperatur än med tid att göra. Om du drar igång en benchmark kanske det tar 10 sekunder, men jag har sett de här som kunnat spela en liten stund(okrävande spel såklart) innan det har börjat hacka/lagga. Om du kör den på silence tror jag den throttlar sig, till en viss grad, istället för att driva på fläkten, men det är inget man märker av.

Fläkten är av minsta modellen(Även fläktvingarna är av tunnaste modellen enligt Notebookreview-forumet) och låter därefter, dvs ett ljust vinande, men inte för den med hög volym.

Mitt förslag är att du köper den, och skickar tillbaka den om den låter för mycket,(första dagarna låter den något otroligt pga uppdateringar, McAfee, indexering och av att du installerar allt du vill ha) vilket jag inte tror du kommer tycka att den gör.

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk

Uppdaterade till windows 8.1 och installerat alla uppdateringar efter det och det flyter väl fint. MEN text blir suddig, tex i spotify, varningsrutor m.m. muspekaren är också onormalt stor, i övrigt ser allt ut som det ska. Vad beror detta på och vet någon en lösning?

MVH
David

Edit:
denna länken löste mitt problem om samma fel uppstår för andra.
http://www.askvg.com/fix-bold-blurry-or-hard-to-read-font-pro...

edit
Permalänk

Fel på upplösning

Haft min dator nu i en vecka och har ett par frågetecken.
Tycker det är svårt att få till högerklick på trackpaden, den tar aldrig första gången utan måste trycka en andra gång då funkar det.
Sen är det något fel på upplösningen när jag startar den ibland. På startsidan brukar det vara 4 rader med appar, men ibland blir det 6 rader och öppnar jag en app är allt väldigt litet.
Om jag byter upplösning från 1080 till en annan och sen tillbaka igen så blir det bra. Väldigt störande och det händer bara ibland. Samma sak hände med skrivbordet men det tror jag är löst nu, men inte startmenyn :/

Jag har testat det som skrevs ovan men det hjälper inte
Någon som har någon ide? Har testat det mesta...

Permalänk
Medlem

ok. fick denna idag och har hunnit starta den.

För det första så funkade inte touchpaden i vänstra hörnet. För det andra lät datorn värre än min dammsugare med enbart autostart-programmen igång samtidigt som 40% CPU användes???!?? WTF?? Samtidigt hettade datorn upp rejält (fortfarande utan program igång)

Jag sitter även 1 meter ifrån modem + router och täckningen va 2/5 ?

Kan ni relatera till något av dessa problem? Eller fick jag helt enkelt en kass kopia?

Permalänk
Skrivet av Tsprit:

ok. fick denna idag och har hunnit starta den.

För det första så funkade inte touchpaden i vänstra hörnet. För det andra lät datorn värre än min dammsugare med enbart autostart-programmen igång samtidigt som 40% CPU användes???!?? WTF?? Samtidigt hettade datorn upp rejält (fortfarande utan program igång)

Jag sitter även 1 meter ifrån modem + router och täckningen va 2/5 ?

Kan ni relatera till något av dessa problem? Eller fick jag helt enkelt en kass kopia?

Det har skrivits ett antal gånger vad man ska göra när man får datorn, vill minnas att det är utförligt beskrivet på första sidan.
Avinstallera mcafee så minskar CPUn till normalt och fläkten likaså, installera drivrutiner/uppdateringar så blir allt bättre.
Min har aldrig tappat wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony_victor:

Det har skrivits ett antal gånger vad man ska göra när man får datorn, vill minnas att det är utförligt beskrivet på första sidan.
Avinstallera mcafee så minskar CPUn till normalt och fläkten likaså, installera drivrutiner/uppdateringar så blir allt bättre.
Min har aldrig tappat wifi

Alright, missade det! Tack.

Men datorn låter utav bara h***** med ett antivirus igång likt Mcafee? Tänkte nämligen använda mig av bitdefender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsprit:

Men datorn låter utav bara h***** med ett antivirus igång likt Mcafee? Tänkte nämligen använda mig av bitdefender.

McAfee är ett speciellt "antivirus", vilket når upp till definitionerna för att klassas som ett malware. Det är förmodligen världens sämsta program som existerar i form av bloatware.

Testa bitdefender. Jag kör Windows defender.

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd

vad glad man är nu med sin 256GB PCIE SSD och 8GB Ram (sparade 1,5k på i3-prollen också), nu när Sony har reviderat sina erbjudanden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

vad glad man är nu med sin 256GB PCIE SSD och 8GB Ram (sparade 1,5k på i3-prollen också), nu när Sony har reviderat sina erbjudanden..

Låter riktigt nice! Undrar hur refresh:en kommer skilja sig från den nuvarande.

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Tsprit:

Min CPU låg på mellan 30-40% med fläkten på nära max.
Avinstallerade mcafee och installerade avg istället, CPU ligger nu på idle 0-1% och ljudlös vid vanlig användning.
Lite skillnad

Permalänk
Medlem

Elgiganten har rea på SVP 13;

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Borde man slå till? Vad tycker ni? Är den med eller utan touch? Datorn är till min tjej, behöver den i skolan, så en lätt och hyfsat bra batteritid är att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Elgiganten har rea på SVP 13;

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Borde man slå till? Vad tycker ni? Är den med eller utan touch? Datorn är till min tjej, behöver den i skolan, så en lätt och hyfsat bra batteritid är att föredra.

Svårt att slå det där priset. Den där är med touch, och med portabel router + hdmi-vga-adapter. Om hon bara ska ha den i skolan duger den förmodligen bra. Kan tipsa om att beställa till ett extrabatteri från Sony. http://www.sony.se/product/vaio-batterier/vgp-bpse38 Finns till ett lägre pris i utbildningsbutiken.

Visa signatur

Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Svårt att slå det där priset. Den där är med touch, och med portabel router + hdmi-vga-adapter. Om hon bara ska ha den i skolan duger den förmodligen bra. Kan tipsa om att beställa till ett extrabatteri från Sony. http://www.sony.se/product/vaio-batterier/vgp-bpse38 Finns till ett lägre pris i utbildningsbutiken.

Synd att det var med touch, tycker det verkar onödigt och skärmen blir automatiskt glansig. Men aja. Tror vi tar den! Vad menas med portabel router + hdmi-vga-adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Synd att det var med touch, tycker det verkar onödigt och skärmen blir automatiskt glansig. Men aja. Tror vi tar den! Vad menas med portabel router + hdmi-vga-adapter?

Touch-skärmen har i regel varit den bättre av dem då ramen blir mer rigid. Det finns endast en hdmi-output på latopen, adaptern är för om man vill koppla in via VGA kabel istället (och den kostar ganska mycket extra att köpa till om man köper direkt från Sony). Det ingår dessutom en wifi-router i köpet.

Väldigt bra pris förövrigt, speciellt med tanke på att det är i5an, touch-skärm + tillbehören. Synd bara att det endast är 4GB RAM annars hade man själv varit väldigt sugen.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som stör sig på touchpaden? I vänstra hörnet så är det inte samma "klick-känslighet" som på resterande delar. Jobbigt då man använder vänsterklick mer eller mindre hela tiden.
OBS: detta problem uppstår bara om man ligger i soffa/säng. Har man något hårt under såsom bord så är det ok.

Permalänk
Medlem

Datorn är beställd!

Om jag skulle behöva formatera om min Sony vaio pro 13, i framtiden hur går jag tillväga; eftersom man inte får med en dvd-skiva för Windows med datorn, samt att datorn saknar dvd-läsare; hur löser man detta? Kan jag via Windows hemsida visa att jag har en laptop som är giltig Windows 8 och kan således göra en ominstallation? Förklara gärna, försökt googla runt men blir inte klokare.

Har aldrig tidigare formaterat en laptop. Med vanliga stationära har jag alltid fått med en dvd-skiva av Windows från butiken.