Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Det finns för tillfället 2 tillgängliga maps, 1 med snö och 1 vanilla.
Vilken du vill spela kan du välja under matchmaking menyn, under språk valet.

Tveksamt om det går fortare, har fått för mig att antal games är den avgörande faktoren.

"Då har du fått för dig fel..."

Allt indikerar att antal games har INGEN betydelse. Detta är också en av de största irritationsmomenten för många. De som spelat flera tusen matcher mixas med sådana som spelet en handfull.

Vad det verkar nu så är assists och denys länkade till support heroes medans cs, kills, deaths på carries osv. Sedan så är det internt i laget hur man presterar mot de andra.

Skrivet av Lodisen:

Jag lirade i Division 1 i Dota-League så jag får väl anse mig som 'bra'.

Så du spelade för några år sedan? DL la väl ner 2010 eller 2011? Hamnar du inte med bättre folk efter 20-50 games så har du nog blivit lite ringrostig.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Quelor:

Det finns för tillfället 2 tillgängliga maps, 1 med snö och 1 vanilla.
Vilken du vill spela kan du välja under matchmaking menyn, under språk valet.

Verkar inte finnas i Ranked Matchmaking?? Älskade ju snöbanan!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

"Då har du fått för dig fel..."

Allt indikerar att antal games har INGEN betydelse. Detta är också en av de största irritationsmomenten för många. De som spelat flera tusen matcher mixas med sådana som spelet en handfull.

Vad det verkar nu så är assists och denys länkade till support heroes medans cs, kills, deaths på carries osv. Sedan så är det internt i laget hur man presterar mot de andra.

Mycket möjligt, berätta bara hur jag upplevde de, får spela med andra spelare som har 1k+ games stort sett varje match (När jag kör solo).

Skrivet av Vispen123:

Verkar inte finnas i Ranked Matchmaking?? Älskade ju snöbanan!

Nej, ranked mm är striktare. Där finns nog inte ens alla heroes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Verkar inte finnas i Ranked Matchmaking?? Älskade ju snöbanan!

Hittar inte länken nu men Valve skrev någonstans i sina patchnotes att vanilla banan är den enda som kommer finnas i ranked

Edit: Hittade det

"* Ranked matchmaking will always use the classic map. (This is to minimize fragmentation of the matchmaking pool)"

Permalänk
Avstängd

Någon annan som vill se furion bli söndernerfad?

Så fruktansvärt trött på den fula jävla irriterande skithögen.

De "nerfsen" den fick i senaste patchen gjorde absolut ingenting.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Någon annan som vill se furion bli söndernerfad?

Så fruktansvärt trött på den fula jävla irriterande skithögen.

De "nerfsen" den fick i senaste patchen gjorde absolut ingenting.

Tycker han har sin plats i metan. Så nej, inte direkt behov av mer nerfs. Visage om något bör nerfas...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad en Inscribed Frostiron Sorceress Cuffs är värd? spelar inte dota 2 och det finns bara en på market och den har aldrig sålts. Har blivit erbjuden den får några cs grejer snabbt svar skulle uppskattas!

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Någon som vet vad en Inscribed Frostiron Sorceress Cuffs är värd? spelar inte dota 2 och det finns bara en på market och den har aldrig sålts. Har blivit erbjuden den får några cs grejer snabbt svar skulle uppskattas!

Common item med en eller flera gems inscribed. Värdet bör vara väldigt lågt. Leta fram vanliga cuffsen utan inscribed och kola värdet. Sedan lägg till gemen som sitter i... Handlar inte om något med högt värde om jag inte missförstår dig.

Edit: Spontant låter det som om någon försöker scamma dig:)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Konsolgrävare

God jul på er alla dota spelare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nu tar vi nya tag under 2014 #RoadTo5000

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "hög" ranking är btw? Jag fick starta på 4500 efter mina 10 matcher i party, och då spelade jag med några riktigt dåliga spelare..

Vad är era tankar om LC?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Någon som vet vad "hög" ranking är btw? Jag fick starta på 4500 efter mina 10 matcher i party, och då spelade jag med några riktigt dåliga spelare..

Vad är era tankar om LC?

Från DotA bloggen, detta stämmer nog inte helt när de lade till Rankat men så såg det ut i normal matchmaking.

5% 1100
10% 1500
25% 2000
50% 2250
75% 2731
90% 3200
95% 3900
99% 4100

Dold text

Vad gäller LC tycker jag att det är en rätt värdelös hero. Tillför ingenting till laget, är svag, kan inte carrya om inte feedad med duel wins och svårt att ganka lanes innan lvl 6. Det verkar som att många överskattar denna heron för de har den typiska P12 approachen till det och bryr sig bara om ultin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Någon som vet vad "hög" ranking är btw? Jag fick starta på 4500 efter mina 10 matcher i party, och då spelade jag med några riktigt dåliga spelare..

Vad är era tankar om LC?

"högt" är ju relativt men PRO-spelarna ligger väl generellt på 5000+.

Jag själv ligger på 4000 rating och det är enligt mig high end trench.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Från DotA bloggen, detta stämmer nog inte helt när de lade till Rankat men så såg det ut i normal matchmaking.

5% 1100
10% 1500
25% 2000
50% 2250
75% 2731
90% 3200
95% 3900
99% 4100

Dold text

Vad gäller LC tycker jag att det är en rätt värdelös hero. Tillför ingenting till laget, är svag, kan inte carrya om inte feedad med duel wins och svårt att ganka lanes innan lvl 6. Det verkar som att många överskattar denna heron för de har den typiska P12 approachen till det och bryr sig bara om ultin.

Delvis sant när de gäller LC.
Grejen är att heroen kan aldrig outcarrya någon av t.ex void, spectre, doom, gyro, lifestealer osv.
LC är en semi carry, men folk vill alltid spela henne som en main carry och farma hela gamet, vilket är det sämsta sättet
du kan spela heroen på då det är tidigt i matchen som hon är mest effektiv, Sent i spelet så är ulten bra om man vill
bli av med en support som är bra i teamfights typ som Enigma, eftersom det funkar genom BKB är den ganska effektiv
dock så är heroes som Enigma, eller Earthshaker osv dom som står längre bak och väntar med sin blink,
då är det riktigt bra att själv ha blink på LC och skutta in och ulta, så kan resten av laget ta sig ann fighten.
Men jag håller med, sjukt överskattad hero, visst mycket dmg du får via duels men du kan som sagt inte outcarrya
någon av dom starkare "main" carrys som jag nämnde. Vad jag skulle se LC som bra någonstans är offlane,
är ju en hero som tidigt game överlever ganska enkelt med alla sina abilities faktiskt, mer ms från Q, heal från W osv,
som dessutom egentligen bara behöver XP i början inte mycket farm för att ganka.
Som farmande carry i jungle eller safelane är hon helt värdelös, om du inte tänkt vinna innan 30min+ alltså

Skrivet av Qslig:

Någon annan som vill se furion bli söndernerfad?

Så fruktansvärt trött på den fula jävla irriterande skithögen.

De "nerfsen" den fick i senaste patchen gjorde absolut ingenting.

Problemet är inte heroen i sig utan snarare hur folk spelar mot ett lag som har furion.
Counterpickar man inte, gankar honom inte osv så visst är han en riktig plåga men likaså
är nästan alla om du inte gör detta. Brukar picka Riki, Clinkz eller Nyx är också bra för att
ganka furion, eller kanske QoP, blinka in och nuka i jungle. Men tror att Clinkz eller Nyx är
bäst om man ska ganka honom när han är i lane och pushar, Clinkz är nog den värsta
jag vet om jag kör furion eller i alla fall om han har en Orchid. Tror att folk counterpickar för
lite och när man väl gör det så counterpickar flera spelar en och samma hero, riktigt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Från DotA bloggen, detta stämmer nog inte helt när de lade till Rankat men så såg det ut i normal matchmaking.

5% 1100
10% 1500
25% 2000
50% 2250
75% 2731
90% 3200
95% 3900
99% 4100

Dold text

Vad gäller LC tycker jag att det är en rätt värdelös hero. Tillför ingenting till laget, är svag, kan inte carrya om inte feedad med duel wins och svårt att ganka lanes innan lvl 6. Det verkar som att många överskattar denna heron för de har den typiska P12 approachen till det och bryr sig bara om ultin.

Känns som att siffrorna måste vara högre för ranking, jag har högst av mina vänner, men ingen är under 2500 heller, och de är verkligen inte duktiga

LC känns som att hjälten är för centrerad kring duel, utan CD på duel vill man sällan ta en fight, och hjälten behöver verkligen ett antal vunna dueller för att kunna bidra lategame.

Passiva känns dock väldigt bra, men hjälten blir hjälplös om hon blir stunnad eller liknande, då hon är väldigt squishy.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Känns som att siffrorna måste vara högre för ranking, jag har högst av mina vänner, men ingen är under 2500 heller, och de är verkligen inte duktiga

LC känns som att hjälten är för centrerad kring duel, utan CD på duel vill man sällan ta en fight, och hjälten behöver verkligen ett antal vunna dueller för att kunna bidra lategame.

Passiva känns dock väldigt bra, men hjälten blir hjälplös om hon blir stunnad eller liknande, då hon är väldigt squishy.

Nae, är ju en strenght tank och har du heart och AC blir det inte lättare än dom flesta tanks.
Men jag tror att hon är för beroende av aktiva abilities, kontrade enkelt av silence t.ex
och hennes enda passiv är värdelös om du är stunnad eller inte kan attackera, om vi tar DK får ju
han massor med armour från sin passiva och dessutom är strenght hero så han är ju jobbigare att döda
även om han är disablad/stunnad

Permalänk

Kan tipsa om mitt egna evet #14248321

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Spelat nu på kvällen och i varje match brister samarbetet, börjar bli rätt trött på att de endast samarbetar med deras vänner och de som inte är deras vänner får all skuld.

Permalänk
Medlem

Orkar inte spela allpick längre - alltid någon skitstövel som spelar Broodmother, och dom spelen blir alltid lika kul som att se färg torka, oavsett vilket lag man spelar...

Bra jobbat där Icefrog.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har själv börjat spela lite Dazzle på sistone, inte minst när någon i laget spelar LC. En gyllene kombo som ger LC bättre och bättre chanser att kunna bli hård lategame. (Man får anpassa sig, folk pickar LC hela tiden, oavsett om man själv tycker heron är bra eller inte..)

Sololanade hardlane mot Timbersaw igår med förvånansvärt bra resultat, hade dock en CM med aura i laget vilket självfallet förenklade..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vill lira dota med dig ErtosuN :)!

Permalänk
Medlem

Nya patchen som kom idag verkar väldigt ostabil, flera stycken (jag själv inkluderat) har rapporterat om att dota2 helt enkelt hänger sig/kraschar. Undrar hur lång tid det kommer ta att åtgärda...

Edit: Spelet har varat i strax 11 minuter och mitt har kraschat 3 gånger, vilket nog är snittet för alla inblandade än så länge.
Och krash igen efter ca 10 sekunders playtime.

Edit2: Och där kom en ny patch, löser den problemet tro? Bra och snabbt jobbar där isåfall Valve!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Nya patchen som kom idag verkar väldigt ostabil, flera stycken (jag själv inkluderat) har rapporterat om att dota2 helt enkelt hänger sig/kraschar. Undrar hur lång tid det kommer ta att åtgärda...

Edit: Spelet har varat i strax 11 minuter och mitt har kraschat 3 gånger, vilket nog är snittet för alla inblandade än så länge.
Och krash igen efter ca 10 sekunders playtime.

Edit2: Och där kom en ny patch, löser den problemet tro? Bra och snabbt jobbar där isåfall Valve!

Står såhär i dota:

"The Dota 2 Network will be undergoing maintenance throughout the month of January in order to address reliability problems. During this maintenance period, players will be able to connect to Dota 2 but may not be able to play in their preferred matchmaking region. After the maintenance is concluded, players should see improved reliability when playing Dota 2, including decreased packet loss and fewer server disconnections.

Please consult the following table to determine when each region will be undergoing its specific maintenance downtime:"

Region

Start Date

Start Time Duration

US West

January 10 (Friday)

09:00 PST 24 Hours

US East

January 13 (Monday)

12:00 EST 24 Hours

Australia

January 15 (Wednesday)

04:00 AEDT 24 Hours

Singapore

January 17 (Friday)

01:00 SGT 48 Hours

EU East

January 20 (Monday)

18:00 CET 24 Hours

EU West

January 21 (Tuesday)

18:00 CET 24 Hours

Russia

January 22 (Wednesday)

21:00 MSK 24 Hours

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

För alla som inte följer /r/dota2 så ska nu JoinDota skapa en liga för alla nivåer av spelare att spela i.

http://www.joindota.com/en/news/14759-joindota-league-global,...

Finns redan 334 lag anmälda. Ni som är intresserade av att bilda lag/har ett lag är detta en väldigt bra chans för er. Det kommer finnas flera Divisioner, och för de lägre divisionerna kommer Sverige ha egna divisioner. Div 1 och 2 kommer vara internationella däremot. I slutet av säsongen kommer vissa lag att droppa till lägre divisioner, och top lagen kommer att gå upp till nästa division. Som sig bör i en liga.

Hoppas vi möts där

GL HF

Permalänk
Medlem

Någon som som vill lira dota 2 med mig,är hyfsat bra.Adda Frdzon1 på skype eller Fredde__Gredde på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Står såhär i dota:

Problemen började efter att jag hade patchat det igår, men det tog bara ca 30 minuter för Valve att dra tillbaks patchen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ni missar väl inte finalen i D2CL där Alliance möter Speed Gaming?

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som har brutal delay på EU West-servern? Har bättre ping till USA än jag har till EU West..

Har Bredbandsbolaget som ISP för övrigt.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Dags att sluta spela public märker jag.
Nivån på communityn är nästan lika låg i Dota2 nu som den var när jag beslutade mig för att permanent sluta spela LoL för snart 2 år sedan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.