Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

En fråga till. Om ni kollar på dessa två bilder.

Asus moderkortet och Gigabyte moderkortet Så ser ni en skillnad på ljudportarna.

Gigabyte kortet har 2 till, som är till för 5.1 ljud vad jag vet. Dessa skulle jag vilja ha men asus kortet har dom inte. Finns det någon slags sladd/adapter man kan köpa till för detta eller är ända lösningen en förstärkare?

Det står i min manual (förra generationen av samma kort) att man kan konfigurera så framportarna används tillsammans med bakportarna till 5.1 ljud (kom inte ihåg om 7.1 gick men då finns optiskt ljud)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Det står i min manual (förra generationen av samma kort) att man kan konfigurera så framportarna används tillsammans med bakportarna till 5.1 ljud (kom inte ihåg om 7.1 gick men då finns optiskt ljud)

Hoppas verkligen att detta fungerar! har nämligen ett 5.1 ljudsystem som bara står och skräpar i garderoben. Jo visst har det optiskt men då krävs ju som sagt en förstärkare. Jag får googla runt och se om detta går eller bara hålla tummarna.

Ni som har byggt i node 304, kan ni ge mig några tips? Vilka komponenter man monterar in först m.m.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

Hoppas verkligen att detta fungerar! har nämligen ett 5.1 ljudsystem som bara står och skräpar i garderoben. Jo visst har det optiskt men då krävs ju som sagt en förstärkare. Jag får googla runt och se om detta går eller bara hålla tummarna.

Ni som har byggt i node 304, kan ni ge mig några tips? Vilka komponenter man monterar in först m.m.

om du kör med asus kortet och 212 evo så montera 212an (utan fläkten) på moderkortet och Ram minnerna och sedan montera in allt det på en gång (kräver kanske mer än två händer), sedan fläkten på 212, nätagg, diskar och sist grafikkort

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

ok, tack för tips! Blir kanske att beställa delar nästa vecka

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.