Era tankar kring följande nätagg!

Permalänk
Medlem

Era tankar kring följande nätagg!

Hej Allihopa. Det är dags att köpa ett nätagg!

Kommer bland annat ha i7-4770K samt Radeon r9 290.

Har läst runt lite om r9 290 och det verkar som att kortet drar inte mer är ca 400-430 W vid load. Så jag tänkte att en 650W bör räcka?

Vad tycker ni om följande agg: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/icke-...

Har ni några andra förslag. Vill nog inte betala mer än 750-800 kr. Jag vet att Corsair CX750M finns i den prisklassen, men jag har läst någonstans att CX har ett tjutande ljud och anses vara en riktigt budgetvariant. Fast mitt förslag kanske också är det, vad vet jag Är verkligen inte insatt i det här.

Som tidigare nämnt, kom gärna med egna förslag. Kommer verkligen uppskattas

MVH

Permalänk
Medlem

Alla XFX bygger på Seasonic-plattformar och har uteslutande 105c japanska kondensatorer. Extremt mycket för pengarna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Bra val! det bör räcka fint. funderar själv på att köpa det agget till ett r9 290 oxå lol

Permalänk
Medlem

min kompis har 750 watt versionen av den och gillar den skarpt (kanske är skillnad) men den ser bra ut

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

CX###M är inte den gamla skabbiga CX-serien.

Jag har bara hört bra saker om agget du överväger.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lorgix:

CX###M är inte den gamla skabbiga CX-serien.

Jag har bara hört bra saker om agget du överväger.

Nej det är inte samma skit men det är inte bra heller. CX-M plattformen är inte i XFX (Seasonic) klass.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Hej Allihopa. Det är dags att köpa ett nätagg!

Kommer bland annat ha i7-4770K samt Radeon r9 290.

Har läst runt lite om r9 290 och det verkar som att kortet drar inte mer är ca 400-430 W vid load. Så jag tänkte att en 650W bör räcka?

Vad tycker ni om följande agg: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/icke-...

Har ni några andra förslag. Vill nog inte betala mer än 750-800 kr. Jag vet att Corsair CX750M finns i den prisklassen, men jag har läst någonstans att CX har ett tjutande ljud och anses vara en riktigt budgetvariant. Fast mitt förslag kanske också är det, vad vet jag Är verkligen inte insatt i det här.

Som tidigare nämnt, kom gärna med egna förslag. Kommer verkligen uppskattas

MVH

Kanon val eller om du har 550 watts versionen, dock inte modulär. CX är fortfarande budget agg, vissa har problem med coli whine och annar strul (fläkt som låter en del också). men skulle ta xfx lätt. Stirra dig inte blind på watten.

Skrivet av lorgix:

CX###M är inte den gamla skabbiga CX-serien.

Jag har bara hört bra saker om agget du överväger.

Cx är inte i samma klass som XFX och lär aldrig bli. Är ett svar på alla budget agg som finns på marknaden bara. Dom vill ha en bit av kakan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

CX###M är inte den gamla skabbiga CX-serien.

Jag har bara hört bra saker om agget du överväger.

Nej, det är en ny skabbig CX-serie...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

CX###M är inte den gamla skabbiga CX-serien.

Jag har bara hört bra saker om agget du överväger.

CX will be CX.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Alla XFX bygger på Seasonic-plattformar och har uteslutande 105c japanska kondensatorer. Extremt mycket för pengarna.

Skrivet av axel pettersson:

Bra val! det bör räcka fint. funderar själv på att köpa det agget till ett r9 290 oxå lol

Skrivet av Broken-arrow:

Kanon val eller om du har 550 watts versionen, dock inte modulär. CX är fortfarande budget agg, vissa har problem med coli whine och annar strul (fläkt som låter en del också). men skulle ta xfx lätt. Stirra dig inte blind på watten.

Cx är inte i samma klass som XFX och lär aldrig bli. Är ett svar på alla budget agg som finns på marknaden bara. Dom vill ha en bit av kakan

Oj oj! Tack för den roliga responsen Äntligen har man lyckats pricka något rätt i alla fall!

Följdfrågor: Kommer jag hitta något bättre agg i 700-800 prisklassen eller är det här det bästa som finns?

Jag förstår att den inte är modulär, men är det något som man stör sig på? Har ingen erfarenhet eller kunskap om datorbygge så kan inte riktigt relatera till det. Vilket blir nästa steg isf. Finns det här agget i modulär variant? Vad kostar den då? Är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Oj oj! Tack för den roliga responsen Äntligen har man lyckats pricka något rätt i alla fall!

Följdfrågor: Kommer jag hitta något bättre agg i 700-800 prisklassen eller är det här det bästa som finns?

Jag förstår att den inte är modulär, men är det något som man stör sig på? Har ingen erfarenhet eller kunskap om datorbygge så kan inte riktigt relatera till det. Vilket blir nästa steg isf. Finns det här agget i modulär variant? Vad kostar den då? Är det värt det?

Här är en modulär för mindre än en hundring till. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368720
Annars finns det inga mer prisvärda nätagg.

Ljudnivån kan jag inte uttala mig om på något av nätaggen, men räknar du med dödstyst kan du även räkna med att bli besviken.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Här är en modulär för mindre än en hundring till. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368720
Annars finns det inga mer prisvärda nätagg.

Ljudnivån kan jag inte uttala mig om på något av nätaggen, men räknar du med dödstyst kan du även räkna med att bli besviken.

Den du länkade borde nästa vara bättre? 60 kr mer för modulär samt att de verkar ha liknande speccs

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1368720,734270

Proseries vs Core edition. Jag har ingen aning

Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Den du länkade borde nästa vara bättre? 60 kr mer för modulär samt att de verkar ha liknande speccs

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1368720,734270

Proseries vs Core edition. Jag har ingen aning

Någon?

Ren gissning, men det kan vara exakt samma komponenter fast den ena är modulär. Med så liten prisskillnad hade jag tagit den modulära och sluppit svära över hur jävligt det är med kabeldragning om man tar ett icke-modulärt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ren gissning, men det kan vara exakt samma komponenter fast den ena är modulär. Med så liten prisskillnad hade jag tagit den modulära och sluppit svära över hur jävligt det är med kabeldragning om man tar ett icke-modulärt.

Precis! Det är lite så jag tänker! Skönt. Tack för efterforskningarna

Permalänk
Medlem

Är ett Be Quiet KRAFT 700w mer prisvärt? Eller är den som TS länkade bättre?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gabinono:

Är ett Be Quiet KRAFT 700w mer prisvärt? Eller är den som TS länkade bättre?

TS:s förslag (XFX) är ett långt bättre bygge.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur ställer sig XFX mot Be Quiet generellt?

Finns ju: http://cdon.se/hemelektronik/be-quiet/be-quiet-pure-power-cm-...

Verkar onekligen fått bra betyg av användare (från Inet osv)

Permalänk
Medlem

Vill inte vara otrevlig men nu har ett antal personer flera gånger rekommenderat xfx agget. Kör på det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Hur ställer sig XFX mot Be Quiet generellt?

Finns ju: http://cdon.se/hemelektronik/be-quiet/be-quiet-pure-power-cm-...

Verkar onekligen fått bra betyg av användare (från Inet osv)

Jo, men dom har inte häller vettig mätutrustning hemma eller tagit isär agget häller. XFx pro är semi modulärt och nyare än core, är ett bättre köp än något som bara har 3 års garanti och inte klarat hot box (om agget får ta ihop hela datorns värme t.ex).

be quet http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/be-qu...

och xfx http://www.hardwaresecrets.com/article/XFX-PRO-650-W-XXX-Edit...

Jag är rätt kräsen när det gäller fläktljud och inte hört fläkten på dom XFX agg jag har startat. Är ett par stycken nu. 450 3 stycken , en 550 och 750 watts agg och ingen av dom har jag hört fläkten i agget (andra fläktar i chassit låter värre). även vid last.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag tog precis hem ett Templarius Imperator 850W (Silver).. har inte hört något om detta agg innan men köpte det för att byta ut mitt gamla Corsair TX 650W.. det är ju modulärt samt Silver-rating.. har fungerat hur bra som helst och har mycket färre sladdar lösa i lådan nu.. var ju rätt billigt också..

Någon annan som har erfarenhet av Templarius? Jag letade på nätet innan beställning men hittade inte mycket så jag köpte det mest på chans..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

Kör ett CX600M med en i5 och ett GTX 680 (överklockat), och agget kniper käft och snurrar på fint

Visa signatur

Är åsnan en häst?

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Jag tog precis hem ett Templarius Imperator 850W (Silver).. har inte hört något om detta agg innan men köpte det för att byta ut mitt gamla Corsair TX 650W.. det är ju modulärt samt Silver-rating.. har fungerat hur bra som helst och har mycket färre sladdar lösa i lådan nu.. var ju rätt billigt också..

Någon annan som har erfarenhet av Templarius? Jag letade på nätet innan beställning men hittade inte mycket så jag köpte det mest på chans..

Tyvärr inte, men hitta info här (samma oem som gjort platformen) http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1676254/psu-good.htm... AeroCool som lagt sitt klistermärke på agget, har inget gott ryckte. Känns som du gjort ett nerköp emot ditt föra agg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av jscrub123:

Kör ett CX600M med en i5 och ett GTX 680 (överklockat), och agget kniper käft och snurrar på fint

sen är det upp till var och en vad tyst är

Mitt 550 watts VX agg har ett ryckte om sig att fläkten låter för jävligt över 70/80% last (tror det var runt där) och jag kör liknande som du och klockat både gpu och cpu, utan hört agget vid stress.

Så ja varken dit eller mitt system går nog över 400 watt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag har exakt det nätagget i mitt system fast 550W versionen, visst, lite jobbigt när det inte är modulärt, men kvalitet och klockren och nätagget är inte hörbart, 100% kvalité!

Visa signatur

Dator: Macbook Pro 15 tum 2011 uppgraderad med 8GB RAM och 240GB Intel 520 SSD samt OS X Mavericks 10.9.2
Skärm: Dell Ultrasharp 2412M IPS Mobil: iPhone 5S Space Gray med iOS 7.1