Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Otroligt att så många spelare ser fuskare överallt, men jag som har 200 timmar i BF4, och 700 timmar i BF3, har bara stött på runt 10 fuskare totalt.
Vågar du länka din profil så man kan bedöma om du är kvalificerad nog att avgöra vem som fuskar, och vem som bara är väldigt duktig?

Jag vågar påstå att det var otroligt mycket mer fuskare i spel som COD och CS.

Hur kan du veta att folk fuskar eller inte fuskar?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jämför man spelstil/stats osv så brukar det vara riktigt enkelt att avgöra vem som fuskar eller inte.
99% av alla som folk skriker "cheater" åt förstår jag inte alls.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Hitta 4 personer som du lirar bra ihop med, skaffa ESL-konto och börja spela ESL Versus. När du gjort det ett tag, skriv här igen - I dare you, det är inte tråkigt någonstans.

BF4 i squad+TS+Tacnet.io= roligare är svårt att ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Därför jag vet hur spelet fungerar.
Jag blir fuskanklagad hela tiden, flera av dom jag spelar med blir fuskanklagade. Sanningen är det det bara är en bunt idioter som inte vet hur spelmekaniken fungerar som konstant anklagar andra. Eftersläpningar i nätverket brukar vara den största orsaken till att folk fuskanklagar, den gör att det ibland ser ut som man har wallhack eller kan döda på 1 skott.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Du kanske ska tagga ner några hekto och inte ta spelet allt för seriöst. Försök ha roligt istället för att tänka på vad alla andra sysslar med. Om "vinst" är det enda roliga för dig kanske du ska leta reda på något annat spel.

Hej Florpis <3

Instämmer med florrpan, jag sitter lite i samma båt (bf4 pun not intended) dirigera om din hjärna ifrån att jaga vinst, vinna och försöka vara den ultimata pro-lone-wolfen och jaga istället behovet att ha SKOJ, och hitta några sköna dudes att börja spela över TeamSpeak eller skype

Finns dom som annonserat här på Swec efter andra att köra Skype och TS med

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

OT: Har inte spelat nån månad. har de fixat spelet eller crashar spelet fortfarande för folk?

Sista PC patchen kom väl för typ tre veckor sedan men jag har iaf inte kraschat sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

FPS tidern är ute, nu är det League of Legends som gäller. Ni som inte gillar Ligan seriöst ge det en chans!

Testade LoL för ~3 år sedan tror jag. Tröttnade efter ca. 2-3 matcher. Troligen det mest enformiga spelet jag spelat + att man är låst i 40+ minuter efter man har börjat.

Sen är BF4 lite "meh" för mig. Orkade inte köpa det vid release och sen när jag hörde hur illa det var med alla buggar och crasher etc. så orkade jag definitivt inte köpa det. Tog och önskade mig det i julklapp istället men sen har jag knappt spelat det. Har så många andra spel som jag tycker är roligare.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Otroligt att så många spelare ser fuskare överallt, men jag som har 200 timmar i BF4, och 700 timmar i BF3, har bara stött på runt 10 fuskare totalt.
Vågar du länka din profil så man kan bedöma om du är kvalificerad nog att avgöra vem som fuskar, och vem som bara är väldigt duktig?

Nu var det ju iofs inte det jag påstod, utan att problemet var (förutom att det krashade varje game) att jag läste på EA:s forum att de inte KAN GÖRA NÅGOT åt dem som fuskar. Folk som fuskar och ett instabilt spel räcker mer än väl för att jag ska tappa spelsuget. Säger inte att alla fuskar, och förstår att du som är 1337KingSnajper1337 med 60-0 aldrig fuskar (salt salt) Det enda som var kul var att spela med några polare i en squad och försöka sköta sig.

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snogge:

Nu var det ju iofs inte det jag påstod, utan att problemet var (förutom att det krashade varje game) att jag läste på EA:s forum att de inte KAN GÖRA NÅGOT åt dem som fuskar. Folk som fuskar och ett instabilt spel räcker mer än väl för att jag ska tappa spelsuget. Säger inte att alla fuskar, och förstår att du som är 1337KingSnajper1337 med 60-0 aldrig fuskar (salt salt) Det enda som var kul var att spela med några polare i en squad och försöka sköta sig.

Nej, EA kan inte göra mycket åt fuskare. Punkbuster, Fairfight m.fl används för att stänga av fuskare. Som i de flesta onlinespel används en extern aktör för att ta hand om oredan, dessa aktörer har varit verksamma sen multiplayerspel uppfanns (punkbuster, t.ex), dom kan sin sak. Inget spel kan göra något åt att deras användare fuskar, det enda dom kan göra är att försöka stänga av dom. Väldigt få spel har 100% skydd mot fuskare. Om du inte förstår detta så fattar jag varför du la en så förbannat onödig kommentar här, du är förlåten.
För att göra det lätt för dig med att välja framtida spel: Välj inget multiplayer spel, det kan tänkas att du möter en fuskare vart du än vänder dig.

OFFtopic:
Hello Sturenorth

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Alltså BF4... Eller är det bara jag? Startar en match står ut 3-4 minuter och stänger ner... Har hållt på så här nu mest hela tiden. Är svinpeppad på att spela för att upptäcka att jag fan inte orkar med alla idioter som bara jagar kills å skiter i flaggor. Antar att jag vuxit ifrån hela grejen!?! Nån mer?

Mitt råd till dig är att gå med en clan där teamwork är A och O . Spela public=Massa bessewissrar , Snorvalpar som gnäller om allt..

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Haha, tänkte precis detta, spelat i ca 70 h och inte direkt märkt av en enda fuskare, oftast är dem bara duktiga och du själv suger, mina kompisar säger hela tiden att dem dör av fuskare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Nej, EA kan inte göra mycket åt fuskare. Punkbuster, Fairfight m.fl används för att stänga av fuskare. Som i de flesta onlinespel används en extern aktör för att ta hand om oredan, dessa aktörer har varit verksamma sen multiplayerspel uppfanns (punkbuster, t.ex), dom kan sin sak. Inget spel kan göra något åt att deras användare fuskar, det enda dom kan göra är att försöka stänga av dom. Väldigt få spel har 100% skydd mot fuskare. Om du inte förstår detta så fattar jag varför du la en så förbannat onödig kommentar här, du är förlåten.
För att göra det lätt för dig med att välja framtida spel: Välj inget multiplayer spel, det kan tänkas att du möter en fuskare vart du än vänder dig.

OFFtopic:
Hello Sturenorth

salt salt= ta med en nypa salt, inget personlig! Menar bara att jag inte är killen som sitter och gnäller för att han dör. Jo jag är medveten om punkbuster och alla, tack som fan för det. Problemet är bara att mjukvaror som dessa inte kan hitta fuskarna som använder softwares som i desktop styr musen, en sorts AA som inte PB och andra upptäcker, och helt ärligt, visst fuskare finns överallt, det vet alla. Men jag pallar inte lägga energi på spel där jag vet att min upplevelse kommer sabbas av vissa få människor. Jag håller mig till StarCraft - där har jag aldrig stött på något liknande, och singleplayer.

Som sagt, spelade bara typ 3 veckor kring release - inte en aning om hur det ser ut idag. Det är bara min upplevelse och uppfattning.

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk

Det finns fuskare, om ni inte har stött på dom bra för er, sedan att det inte är sådär jättemånga om man jämför med BF3 är ju rätt skönt.

Har klockat in 322h i spelet, det rör sig om 20-25st som har fuskat helt uppenbart. Jag anser mig inte vara någon direkt stjärna i spelet men jag kan ha förbaskat roligt i det när man spelar med rätt personer.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

FPS tidern är ute, nu är det League of Legends som gäller. Ni som inte gillar Ligan seriöst ge det en chans!

"LoL - Spelet där du blir bannad om du är dålig"

Även jag la ner bf4, va mycket snack och lite verkstad från Dice/Ea.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz 32gb | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk

Ni som säger att spelet är alldeles för lätt måste ju se det i relation till motspelare. Även om det är lätt att sikta så är det ju lika lätt eller svårt för er som för motståndaren så så länge man är jämspelt är det taktik och samspel som är avgörande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Det finns fuskare, om ni inte har stött på dom bra för er, sedan att det inte är sådär jättemånga om man jämför med BF3 är ju rätt skönt.

Har klockat in 322h i spelet, det rör sig om 20-25st som har fuskat helt uppenbart. Jag anser mig inte vara någon direkt stjärna i spelet men jag kan ha förbaskat roligt i det när man spelar med rätt personer.

Det är väl rätt svårt att upptäcka fuskare i bf4 om dom fuskar "snyggt". Det är inte så man orkar sätta sig i spec och kika upp varenda person man tycker är skum. Nu var väl inte detta något jag själv lider utav, har faktiskt inte stött på någon jag VET fuskade under mina 51 timmar (vet att det inte är mycket).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det är väl rätt svårt att upptäcka fuskare i bf4 om dom fuskar "snyggt". Det är inte så man orkar sätta sig i spec och kika upp varenda person man tycker är skum. Nu var väl inte detta något jag själv lider utav, har faktiskt inte stött på någon jag VET fuskade under mina 51 timmar (vet att det inte är mycket).

Jo men så är det ju, ibland funderar man ju om det går korrekt till men jag låter det stanna där då jag inte stör mig så fruktansvärt mycket på det. Vad som kan irritera mig däremot är effektiva commanders som lyser upp spelplanen med sina uavs och annat skit som snurrar, HVP funktionen hatar jag totalt då man springer runt med en 140Kw lampa på skallen och precis alla vet vart man är.

De 20-25 som jag pratade om var sådana som stod på ställen med flera väggar mellan mig och dom.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Du kanske ska tagga ner några hekto och inte ta spelet allt för seriöst. Försök ha roligt istället för att tänka på vad alla andra sysslar med. Om "vinst" är det enda roliga för dig kanske du ska leta reda på något annat spel.

Worst tip ever?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Agreed! Tycker Battlefield 3 ( inte spelat 4an ) var aldelles för lätt för mig, CoD detsamma förutom rifle only cod 1 ( bästa grejen nånsin )
CS GO har taktiken och skillcappen som jag vill ha, så det är perfekt. Arma 2 lirade jag med dayz och lite vanligt men tyckte inte om motorn pga fps samt hur allt fungerade.

annat spel är ju också Red Orchestra 2 . Skit nice

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Känner exakt samma för mig efter 50h hade jag inget sug att spela , massa bullshit och obalanserade vapen. Sen började jag titta på widgitybear en kille som är sjuk i scout heli (3 på pc). Jag hade flygt lite heli i bf3 men i bf4 är scout helis mycket roligare 25mm cannons osv. sååå mitt tips är att flyga börja flyga scout helis!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Jag har sett en enda fuskare i BF 4. Har dock bara spelat 63 timmar.

Sedan är den servern jag spelar på också väldigt bra administrerad. Fuskare sparkas ut ganska omgående. (Oftast inom 1-2 rundor, vilket brukar gå väldigt fort med en fuskare i ena laget.)

Ifall det tar 1-2 rundor för att se att någon fuskar så håller dina "madmins" snarare på med att kicka bra spelare.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

lol

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

Precis, ganska nice spel. Kan även rekommendera Dota 2

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Ifall det tar 1-2 rundor för att se att någon fuskar så håller dina "madmins" snarare på med att kicka bra spelare.

*badmins Man kan bli kickad för i princip ingenting, har en youtube video där jag blir kickad och bannad utan förvarning efter ~10minuter med anledning aimbot.

Men man får ta det, det enda jag tycker är tråkigt är att det inte finns någon funktion att blockera en server. Om det gör det så har jag helt missat den funktionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Helt klart. Men Battlefield serien dog med Bf3 och CoD dog med cod Mw2. Vilka är två av de 3 stora aktörerna. CS (GO) är den tredje och får fler och fler just nu.

Min åsikt så klart!

Public så är BF och CoD större, men turneringar så är ju cs go rätt så överlägset och jag förstår varför, det är ett mycket bättre spel (jag har spelat alla det 3 spelen).

Permalänk
Skrivet av BlueFlux:

Worst tip ever?

I och med att BF4 är det buggigaste mest obalanserade spelet jag har spelat så tycker jag det är ett bra tips.
Om man spelar för att vinna så är det väl bättre att spela ett faktiskt fungerande spel som t.ex. CS:GO

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Nej, det var omedelbart uppenbart att killen fuskare. Enbart headshots och kill feeden var fylld av kills från en och samma snubbe. Hade väl typ 93-3 efter tio minuter.

Dock var det inga admins online vid tillfället, varför det tog några rundor innan vi fick tag på en.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är tråkigt, bara spelat 10 timmar eller så totalt och kommer nu avinstallera. Finns ingen känsla i spelet, känns som jag har 0 kontrol över min gubbe, allt känns så segt och långsamt.

Men mitt störta problem är all rök och flare överallt så jag kan inte se ett skit.

Permalänk

Tycker det är ganska svårt att se om någon fuskar nu. Tycker det är drygt att skrika ut cheater. Har mött 3 uppenbara som hade 200 kills på en bana med 400 tickets och 50 spelare, men det är bara att byta server. Det är inte lika vanligt som det var på BF3.

Jag tycker också att spelet är tråkigt , men tror det beror mest på alla buggar och att banorna är inte så roliga i TD.

Längtar verkligen till Metro och hoppas det blir en hit. Kommer nog vara ganska kul i Conq.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tycker det är ganska svårt att se om någon fuskar nu. Tycker det är drygt att skrika ut cheater. Har mött 3 uppenbara som hade 200 kills på en bana med 400 tickets och 50 spelare, men det är bara att byta server. Det är inte lika vanligt som det var på BF3.

Jag tycker också att spelet är tråkigt , men tror det beror mest på alla buggar och att banorna är inte så roliga i TD.

Längtar verkligen till Metro och hoppas det blir en hit. Kommer nog vara ganska kul i Conq.

OM de gör om den, hur mycket man än gillar banan så är det ingen bra conquest bana. En bana som inte erbjuder möjligheter att flanka, springa runt, etc är tyvärr noob-anpassad men för mig att jag hört att de ska göra om den lite inför releasen av Battlfield 4.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt