Minecraft server problem!

Permalänk
Medlem

Minecraft server problem!

Åhh herregud.... Nu har jag problem!
Jag har en server som använder WorldEdit, och jag körde //regen på ett ställe tidigare idag. Någonting måste ha blivit riktigt galet för efter det kraschar servern varje gång man går in i det området som jag gjort //regen på.

Det jag gjorde exakt var:
Markerade 2 hörn med träyxan, //expand 100 down , //regen

Jag misstänker att det ballar ur eftersom markeringen hamnade under bedrock, och det av någon anledning ballar ur servern.

Snälla hjälp mig!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Är det för sent att göra //undo?
Återställ till en backup av världen (som du har eller hur?) och använd "//expand vert" nästa gång.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ja det var försent att göra en //undo tyvärr... Jag tror jag lyckats med det, gjorde en rollback på mig själv till över ett dygn sedan ... Dock försvann allt jag byggt det senaste dygnet, men det vare värt!

Gör den backups automatiskt?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemfrid:

Ja det var försent att göra en //undo tyvärr... Jag tror jag lyckats med det, gjorde en rollback på mig själv till över ett dygn sedan ... Dock försvann allt jag byggt det senaste dygnet, men det vare värt!

Gör den backups automatiskt?

Nej, inga backups automatisk. Fixa en plugin för det snarast! Det är underbart att ha när något skiter sig och man bara förlorar 15min eller så.
Vet tyvärr inte vilket plugin som är aktuellt, har inte pillat med minecraftservrar sedan ungefär 1.2-1.3.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att världen blivit korrupt, 10% chans att du klarar att rädda världen med MCEdit. Prova starta världen i singleplayer, utan plugins så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makan747:

Kan vara så att världen blivit korrupt, 10% chans att du klarar att rädda världen med MCEdit. Prova starta världen i singleplayer, utan plugins så att säga.

Som sagt, löste det genom en rollback på min player...

Visa signatur

- Windows 8? Avgå!