Det senaste. "Får jag hyra din rigg några timmar?"

Permalänk
Medlem

Det senaste. "Får jag hyra din rigg några timmar?"

Först kom multipools, sen profit switching pool, auto trading och nu det senaste tillskottet, hyr eller hyr ut din rigg.

Vad känner och tycker ni om iden? Hade ni hyrt/hyrt ut? Eller är det bara trams?

Jag tycker det är kanon. Behöver någon lite extra hashpower för att mina ett mynt i ett tidigt stadie är det bara en knapptryckning bort.

Sidan jag pratar om : http://*bort*

Permalänk
Medlem

Är det du som står bakom sidan eller?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Är det du som står bakom sidan eller?

Lol fan man skulle kunna tro det. Nej men jag använder sidan.
Ville uppmärksamma den och förra tråden togs bort för den togs för marknadsföring.
Gjorde en ansträngning för att skapa en diskussion, men det blev inte bättre än så

Permalänk
Medlem

Jag tror de flesta som har flera gh/s använder sådana tjänster.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Ville uppmärksamma den och förra tråden togs bort för den togs för marknadsföring.
Gjorde en ansträngning för att skapa en diskussion, men det blev inte bättre än så

Ok ! Visste inte det. Sorry för det

OnT: Jo, det skulle nog kunna bli något.

Frågan är ju bara vad man tjänar mest på i längden. Att betala för kh/s därifrån i låt oss säga 3-4 månader, än att bara köpa en egen motsvarande rigg från början för samma peng. Fast då får man ju också räkna med vad driften för sin egna rigg kostar, för det ingår ju såklart i deras pris.

En annan intressant fråga angående detta!
De flesta som minar BTC gör det för att tjäna pengar. Hur mycket pengar tjänar du ungefär MINUS det du får betala? OM det är positiva siffror tror jag definitivt detta kan bli något, annars är det ju helt meningslöst.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

Permalänk
Medlem

Jag ser inte någon långsiktig lönsamhet i att hyra Kh. Inte med priset som är nu. Men som en extra burst om man spekulerar i någon ny lättminad valuta är det ju kanon.
I min ände som hyr ut så är det just nu riktigt lönsamt. Jag är heltidsanställd och har småbarn så att sitta och jaga skumma valutor att spekulera med har jag absolut ingen tid till. Till vardags minar jag på middlecoin för att slippa sådant och snittar bra dagar ca 0.04 BTC. Lyckats hyra ut riggen två gånger för 0.09 BTC/dygn.
Men det är rätt färskt och priserna lär bli pressade. Servicen startade igår och 102 riggar är uthyrda, både billigare och dyrare än min, Kh/s räknat.
Ska bli kul att se hur det ser ut om en månad och sen om ett halvår

Permalänk
Medlem

0.03 btc / dag för att hyra 1700khs, förstår verkligen inte varför någon skulle vilja göra det?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

0.03 btc / dag för att hyra 1700khs, förstår verkligen inte varför någon skulle vilja göra det?

Jag förstår det inte heller hela vägen. Kan ju endast vara för att mina nya valutor och hoppas på att dom stiger i värde...

Permalänk
Medlem

En bra idé. Men inget för mig just nu då jag tjänar mer per dygn att minea själv än att hyra ut den, räknat utifrån vad de andra tog betalt.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

En bra idé. Men inget för mig just nu då jag tjänar mer per dygn att minea själv än att hyra ut den, räknat utifrån vad de andra tog betalt.

Ja priset har blivit rejält pressat.. Men vafan man har ju den mer som en backup grej. Har satt ett pris som är nästan dubbelt än medel av vad jag drar in normal. emellanåt så blir den uthyrd några timmar och när den inte är det så minar jag på som vanligt på min vanliga pool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Ja priset har blivit rejält pressat.. Men vafan man har ju den mer som en backup grej. Har satt ett pris som är nästan dubbelt än medel av vad jag drar in normal. emellanåt så blir den uthyrd några timmar och när den inte är det så minar jag på som vanligt på min vanliga pool.

Vart tvungen att testa det och ja, någon hyrde min miner i 3 timmar direkt för ett pris som är lite mer än vad jag tjänar .. fantastiskt haha!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE="Stenull;14339633"]Först kom multipools, sen profit switching pool, auto trading och nu det senaste tillskottet, hyr eller hyr ut din rigg.

Vad känner och tycker ni om iden? Hade ni hyrt/hyrt ut? Eller är det bara trams?

Jag tycker det är kanon. Behöver någon lite extra hashpower för att mina ett mynt i ett tidigt stadie är det bara en knapptryckning bort.

Sidan jag pratar om :

Haha såg din tråd och jag var bara tvungen att hyra ut ett utav mina mining kort xD
Inom loppet av 5 min så hade jag redan hyrt ut den av en användare i 2 timar

Permalänk
Medlem

Blir ju lite sugen att testa om någon hugger, dock skulle det ju suga ordentligt om jag hyr ut mina riggar som ger 7.2MH/s och sen inte får betalt. Men kan väl lika gärna regga mig och skriva in något ocker-pris och hoppas att någon hyr den. Det ger ca. 20% extra jämfört med att mine'a Doge, men frågan är om det är värt risken att man inte får betalt.

Sjukt smart scam om han kör den ett tag så det blir halvstort och sen bara helt sonika kör alla burkar som finns tillgängliga för sig själv och tar BTC som folk betalar så länge det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Blir ju lite sugen att testa om någon hugger, dock skulle det ju suga ordentligt om jag hyr ut mina riggar som ger 7.2MH/s och sen inte får betalt. Men kan väl lika gärna regga mig och skriva in något ocker-pris och hoppas att någon hyr den. Det ger ca. 20% extra jämfört med att mine'a Doge, ganska stor boost ändå men extra jobb. Tveksamt om det är värt besväret ändå.

Den som hyr din miner måste betala INNAN din miner börjar mina åt den...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Den som hyr din miner måste betala INNAN din miner börjar mina åt den...

Jo, det vet jag. Men jag får ju pengarna efter perioden som den är uthyrd och man har ju absolut ingen aning om vem som driver siten. Kul om riggen blir uthyrd en vecka och jag inte får pengar (är värt typ 0.75 btc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Jo, det vet jag. Men jag får ju pengarna efter perioden som den är uthyrd och man har ju absolut ingen aning om vem som driver siten. Kul om riggen blir uthyrd en vecka och jag inte får pengar (är värt typ 0.75 btc).

Jo, men får du inte pengarna så är det ju sidan i sig som failar vilket borde innebära att det skulle spridas på diverse forum väldigt fort!

Jag fick mina 0.005 btc nyss i alla fall, för 3 timmar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Jo, men får du inte pengarna så är det ju sidan i sig som failar vilket borde innebära att det skulle spridas på diverse forum väldigt fort!

Jag fick mina 0.005 btc nyss i alla fall, för 3 timmar!

Precis och jag litar inte på sidan ännu. Får se om jag lägger ut att den kan hyras 3-9 timmar i taget eller så, den risken kan man ju ta.

Permalänk
Medlem

Någon hyrde min rigg i ett helt dygn nu, samtidigt så hyr jag en annan rigg billigare än vad min kostar per dygn... Rätt så flummigt tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Någon hyrde min rigg i ett helt dygn nu, samtidigt så hyr jag en annan rigg billigare än vad min kostar per dygn... Rätt så flummigt tycker jag

Lol! Den var skit bra

Permalänk
Medlem

Asså, jag fattar inte folk som faktiskt köper det här. Betala pengar för att få pengar, dat logic

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Och sen tittar man på din sign...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och sen tittar man på din sign...

Och sedan kanske han skulle läsa inlägget en gång till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Och sedan kanske han skulle läsa inlägget en gång till...

Jag kan läsa det så många gånger du vill, det ökar ändå inte din trovärdighet med den där fina länken i din signatur

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag kan läsa det så många gånger du vill, det ökar ändå inte din trovärdighet med den där fina länken i din signatur

Tror inte att det är hans hemsida. Men han får kanske pengar av dem för annonsering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag skriver klart och tydligt att jag använder siten och har en länk till min rigg i signaturen..
Är det konstigt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vikham:

Asså, jag fattar inte folk som faktiskt köper det här. Betala pengar för att få pengar, dat logic

vad är så konstigt?
du investerar och tjänar förhoppningsvis. samma som att köpa en miningrigg för eget bruk eller som att starta ett företag, the list goes on me frend..

Edit: förövrigt så tycker jag att det är en lysande ide, jag tex vill absolut inte investera några större summor på en rigg men skulle kunna tänka mig att hyra en då min förlust inte skulle vara lika stor. blir en säkrare investering för dem som är tveksamma till om det finns någon ljus framtid bland kryptovalutorna samt att de som har en bra rigg men inte har tid till att utnyttja den fortfarande kan tjäna något tex för dem som har familj och jobb blir det lite knepigt för.
som sagt lysande ide i min mening!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

vad är så konstigt?
du investerar och tjänar förhoppningsvis. samma som att köpa en miningrigg för eget bruk eller som att starta ett företag, the list goes on me frend..

Edit: förövrigt så tycker jag att det är en lysande ide, jag tex vill absolut inte investera några större summor på en rigg men skulle kunna tänka mig att hyra en då min förlust inte skulle vara lika stor. blir en säkrare investering för dem som är tveksamma till om det finns någon ljus framtid bland kryptovalutorna samt att de som har en bra rigg men inte har tid till att utnyttja den fortfarande kan tjäna något tex för dem som har familj och jobb blir det lite knepigt för.
som sagt lysande ide i min mening!

men varför hyr man sin rigg??? varför inte mina själv och få mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Jag skriver klart och tydligt att jag använder siten och har en länk till min rigg i signaturen..
Är det konstigt?

Fick känslan av att det handlade om marknadsföring i din första inlägg, och att du dessutom senare skrev att din förra tråd blev borttagen av misstanke om just detta, och sedan att det står "www.betarigs.com" i din sign gjorde nog många misstänksamma. Det är inte så konstigt.

Att länken faktiskt leder till just din rigg på sidan framkommer endast om man klickar på din länk, vilket jag inte gjorde.
Har du ingenting med sidan o göra så ber jag om ursäkt, men hoppas du förstår misstankarna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Repair:

men varför hyr man sin rigg??? varför inte mina själv och få mer?

som sagt har man inte tid för att växla in det eller vad det nu är som tar upp för mycket tid så är det väl inte så dumt. har du barn och jobb så lär du inte ha tid att hålla på med sådant, förvisso finns ju dom där varianterna som växlar till btc per automatik så det är kanske lite knasigt. det kanske är lite säkrare enligt vissa? vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

som sagt har man inte tid för att växla in det eller vad det nu är som tar upp för mycket tid så är det väl inte så dumt. har du barn och jobb så lär du inte ha tid att hålla på med sådant, förvisso finns ju dom där varianterna som växlar till btc per automatik så det är kanske lite knasigt. det kanske är lite säkrare enligt vissa? vad vet jag

jag menade inte så. Om man har riggen, varför bara inte mina och få mer coins istället för att hyra ut sin rigg i en skum hemsida och få mindre betalt?...