Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vilket av dessa 3 grafikkort ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket av dessa 3 grafikkort ska jag köpa?

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=AOTI42-128...

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=MSITI42008...

båda har video in :)..vad kan det för övrigt användas till förutom att man kan se på tv i datorn?

http://www.dataprince.se/webshop/gui_main.asp?group=187&view=...

radeonet har inte video in

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

Handla inte från data prince!!!!!

Finns en lång tråd om det företaget här på swec, läs den så kommer du garanterat handla från en annan butik!

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Ett ATI 9500 Pro hade jag nog köpt av de tre korten, men jag kan inte se vad det kostar (länken är tom, iaf i Opera).

Men som sagt; handla aldrig från Dataprince...

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite för dyrt för min smak

Visa signatur

Vacker vetenskap lever längst!

Permalänk
Medlem

heh .. här snackar vi 2000 spänn max typ

men alltså jag har handlat från dataprince flera gånger.. har aldrig haft problem med dem, inte polarna heller.. fast vet inte hur dem är vad det gäller orderbeställningar.. bor rätt nära så jag har alltid handlat direkt därifrån.. Har nånting pajat har jag erfarenhet av att dom lämnat nytt direkt utan snack, och om man ändrat sig efter ett köp har man omedelbart fått pengarna tillbaks..

så alla dessa negativa grejer om prince är det vad det beträffar beställningar eller?

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

Finns det föresten inget 9500pro kort med video in?

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

det är bara atis all in wonder kort som har video in..

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

ok..
vad kan man ha för användning av video in förutom att man kan se på TV på datorn?
för det fungerar som ett TV kort vad jag har hört.. vilket för mig till frågan:

är ett TV kort endast en pci to video in adapter?

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Avstängd

jag kan inte rekomendera något av dem korten, R9500Pro får man för samma peng och jag vet inte om det är värt för video in

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stazzie
ok..
vad kan man ha för användning av video in förutom att man kan se på TV på datorn?
för det fungerar som ett TV kort vad jag har hört.. vilket för mig till frågan:

är ett TV kort endast en pci to video in adapter?

Hmm Video-IN är inte att man kan se sina vanliga tv-kanaler i sin dator. Utan att du t, ex kan dra över film från en videokamera, video eller dylikt. Är man ute efter tv på datorn så ska man ju helst ha ett TV-Kort.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem

mh k..
men använder inte alla dagens kameror sig av firewire?
ocj är det isåfall MPEG kort som är endast en pci2videoin adapter?

Visa signatur

staZiaH

DM