The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av ericb:

Shit vad olika åsikt många har. 😄 jag tyckte det va en "wow vad sjukt snyggt det är" upplevelse. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är som sagt olika.

Personligen delar jag din åsikt och efter några dagar i den pågående media/press betan, kan jag konstatera att det bara blir bättre efter hand. Mångfalden av miljöer, landskap, växter och djurliv är minst sagt imponerande. Den något mörka och mer realistiska stilen tilltalar inte alla, men för mig har det varit en lisa för själen så här långt.

Permalänk
Medlem

OK att skänka keys här?

Så fall så fick jag en som jag ej kommer använda. Så förste man eller kvinna som vill ha den får den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

OK att skänka keys här?

Så fall så fick jag en som jag ej kommer använda. Så förste man eller kvinna som vill ha den får den!

Jag tar den gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Smaken är som sagt olika.

Personligen delar jag din åsikt och efter några dagar i den pågående media/press betan, kan jag konstatera att det bara blir bättre efter hand. Mångfalden av miljöer, landskap, växter och djurliv är minst sagt imponerande. Den något mörka och mer realistiska stilen tilltalar inte alla, men för mig har det varit en lisa för själen så här långt.

Låter bra! Håller med om att det känns som en frisk fläkt att slippa all "Cartoon graphics" ett tag. 😄 även om det har sin charm med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

OK att skänka keys här?

keyn är borta!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tvingas ladda ner hela spelet igen med launchern?

Permalänk
Medlem

Fick även jag en beta key till denna helgen, är inte intresserad av att spela/testa detta mera. första som säger Paxad får den. (via pm)

Nu är den PAXAD!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Fick även jag en beta key till denna helgen, är inte intresserad av att spela/testa detta mera. första som säger Paxad får den. (via pm)

Paxad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Samma här. Flyttade iofs installationen till en annan disk men får nu ladda om allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Jag behövde bara dra ner typ 4,5 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag behövde bara dra ner typ 4,5 Gb.

Märkligt.. mitt tankade ner 18gb och nu ytterligare 4,5 gb :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Märkligt.. mitt tankade ner 18gb och nu ytterligare 4,5 gb :/

Fan va skumt.... Då lär man dubbelkolla så man inte åker på nån extra nedladdning blir man ska spela.

Permalänk
Avstängd

Är rätt osugen på beta men, hell, det blir ju lite nöje ändå. Alla som kan logga in på forumet här har alltså access till beta nu på Fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Är rätt osugen på beta men, hell, det blir ju lite nöje ändå. Alla som kan logga in på forumet här har alltså access till beta nu på Fredag.

Jag har fått inbjudan och på mitt konto så syns det men jag kan inte logga in på forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Jag har fått inbjudan och på mitt konto så syns det men jag kan inte logga in på forumet.

Har du lagt in nyckeln i ditt ESOkonto? Du loggar in på ditt konto här.
Som jag uppfattar det har du redan gjort det. Märkligt. Använder du samma mailaddress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Har du lagt in nyckeln i ditt ESOkonto? Du loggar in på ditt konto här.
Som jag uppfattar det har du redan gjort det. Märkligt. Använder du samma mailaddress?

Yeap. Skev ju att det syns att jag har beta access.

MY PURCHASED GAMES

Standard-packfront
Elder Scrolls Online
Member Since February 5, 2014
Beta Access

I e-post jag fick står
From Friday, February 7th at 12:00PM EST
Until Monday, February 10th at 11:59PM EST

Så det ser då rätt ut, men eftersom jag inte varit med i beta tidigare gissar jag på att jag får tillgång till forumet när betan börjar. Eller har andra direkt fått den tillgången?

Måste säga att jag är sugen på att testa, men jag är nästan mer hungrig efter information. Hur stor betydelse har rasen man väljer kontra utrustning osv.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Är så jävla sugen på att testa beta... Det är inte så att man får beta access för att man lägger pre-purchase på digital imperial edition eller standard edition väl? Läste men hittade inget om det så antar att det bara är via beta invite...

EDIT:

Såg att Curse hade 500.000 nycklar loggade bara in med mitt gratiskonto och fick en
http://www.curse.com/betas/teso-beta-key-giveaway

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk

Kommer det gå att skapa gillen under betan? Någon som är sugen på ett SweC-gille om så är fallet?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Hur bra kommer en dator med i5 4670k, 8GB 1600 Mhz RAM, HD 7850 och en standard HDD?
Skyrim var ju inte så bra systemoptimerat, men jag hoppas att dem har förbättrat det här.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Hur bra kommer en dator med i5 4670k, 8GB 1600 Mhz RAM, HD 7850 och en standard HDD?
Skyrim var ju inte så bra systemoptimerat, men jag hoppas att dem har förbättrat det här.

Jag har:

Fx 6350 4,4 ghz
R9 280x 3gb
8 Gb ram

Jag kör allt på max på ca 60 fps. Hoppar både upp och ner lite beroende på.
Det borde gå alldeles utmärkt för dig alltså.

Permalänk
Medlem

Efter förra Beta helgen så känner inte jag mig särskilt sugen att hoppa in igen. Det var väldigt tråkig grafik, massor av buggar och ett crafting system som var alldeles för grötig. På quest sidan var det inget nytt från andra MMO's utan det var samma slags grindande av att döda x antal mobs och leta x antal items. Jag hade höga förhoppningar på detta spel men nu är jag inte så säker att jag ens kommer köpa det

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag har:

Fx 6350 4,4 ghz
R9 280x 3gb
8 Gb ram

Jag har dock endast ett 7850, vilket i mitt tycke inte är en match mot dig 280x. Men jag tror det borde gå bra jag med också.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Efter förra Beta helgen så känner inte jag mig särskilt sugen att hoppa in igen. Det var väldigt tråkig grafik, massor av buggar och ett crafting system som var alldeles för grötig. På quest sidan var det inget nytt från andra MMO's utan det var samma slags grindande av att döda x antal mobs och leta x antal items. Jag hade höga förhoppningar på detta spel men nu är jag inte så säker att jag ens kommer köpa det

Nu har jag inte hunnit testa det men...
Ett server kluster som hostar pvp miljön, fraktioner som strider mot varandra. Fokus på en stor pvp / rvr miljö, det är huvudorsaken att jag är intresserad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Jag har dock endast ett 7850, vilket i mitt tycke inte är en match mot dig 280x. Men jag tror det borde gå bra jag med också.

Nej det är det ju inte. Men jag tror du kan köra rätt hög grafik ändå.

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha en betanyckel som fungerar, det vore hemskt snällt!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Skrivet av ericb:

Jag har:

Fx 6350 4,4 ghz
R9 280x 3gb
8 Gb ram

Tyckte det kändes som ett extremt lättdrivet spel för grafiken är ju allt annat än avancerad, även på högsta inställningar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Vill gärna ha en betanyckel som fungerar, det vore hemskt snällt!!

Har du ett konto på Curse? Bara att logga in då så får man en nyckel. Gjorde mitt konto på Curse igår och fick nyckeln när jag loggade in idag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tyckte det kändes som ett extremt lättdrivet spel för grafiken är ju allt annat än avancerad, även på högsta inställningar.

Skrivet av ericb:

Nej det är det ju inte. Men jag tror du kan köra rätt hög grafik ändå.

Jag tror jag kommer klara av spelet någorlunda. Jag lirar för det mesta i 1440x900. Det hade ju varit riktigt kul att få testa det för övrigt!
Vilket sätt finns för att få tag i det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Jag tror jag kommer klara av spelet någorlunda. Jag lirar för det mesta i 1440x900. Det hade ju varit riktigt kul att få testa det för övrigt!
Vilket sätt finns för att få tag i det?

500.000 nycklar som ges bort gratis. Bara att skapa ett gratis konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Såg att Curse hade 500.000 nycklar loggade bara in med mitt gratiskonto och fick en

Jag kan bekräfta att detta fungerar.
Visste inte ens att jag hade ett Curse-konto kvar, men det var bara att logga in och klicka på TESO Beta Giveaway och godkänna avtalet så kom en nyckel direkt.

Tack!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?