Permalänk
Medlem

Trevligt!

Hej!
Jag beställde datordelar från er i måndags, chassit och grafikkort var ej i lager , hur länge brukar det ta då?:-)

Permalänk
Inet
Skrivet av Kaiton:

Trevligt!

Hej!
Jag beställde datordelar från er i måndags, chassit och grafikkort var ej i lager , hur länge brukar det ta då?:-)

Det beror helt på vad det är för låda och grafikkort du har beställt - kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så får vi ta och kika på det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har tyvärr inte möjlighet att matcha andras priser för är under våra inköpspriser och speciellt med tanke på CS-avgiften..

Men vi har gjort det vi kunnat och priset är nu uppdaterat.

Jo såg att priset gick ner till vad dom andra större butikerna som Komplett & Webhallen mfl tar.
Skulle inte våga beställa från dom där lite mindre butikerna...
Men beställde 2st direkt igår när jag såg ni matchat dom andra större butikernas pris.
Alinas pris på 1499 verkade ju bra men service och veta att det funkar om det blir problem med det man handlat är värt att betala lite extra för.
Och det vet jag att jag får hos er och att ni sköter det jätte bra!

Permalänk
Inet
Skrivet av KiXeR:

Har ni planer på att ta in Cooltek chassie i ert sortiment, är inne på att skaffa http://www.cooltek.de/en/cubes/w1/101/w1?c=237 ?

http://www.inet.se/sok/jonsbo?sort=rank

Bör komma i lager vilken dag som helst!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6452162/2014-02-02 Där är min kundvagn Beställde Måndag mellan 16-17:00 till eran butik på Sveavägen

Permalänk
Medlem

jag kan inte lägga till fraktfritt grejjen i kundvagnen =/

EDIT: sorry....fixade sig nu

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Hej inet

Har precis byggt ihop en dator åt en polare som vi köpte ifrån er. Har under 5 år beställt ett 20-tal datorsystem av er som jag sedan byggt ihop åt mina kompisar. Ni har alltid skött er galant, men idag blev jag lite fundersam.

Hade beställt ett AMD 280x Matrix ifrån Asus, kom hem dagen efter som utlovat. Dock märktes det tydligt att kortet redan hade blivit upppackat en gång. Lådan var smått sönderriven på vissa ställen, plastskyddet som ska ligga framför grafikkortet saknades, DVI-HDMI adaptern saknades, sladdarna som används vid VGA hotwireing var också borta. Sist men inte minst så var även plastfilmen på bakplåten avriven.

Kortet i sig fungerar dock klockrent och ser fabriksnytt ut. Det finns egentligen inget behov as dessa tillbehör som sakandes vid leverans.

Men borde inte sånt här meddelas till kunden innan köpet genomförs. Likt webhallens fyndhörna där dom säljer produkter som blivit återlämnade.

Denna incident är dock en piss i havet om man tittar på hur bra ni skött er fram tills nu, men vill bara påpeka detta så att det kanske går att lösa på ett lite snyggare sätt till nästa gång.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kire6:

Hej inet

Har precis byggt ihop en dator åt en polare som vi köpte ifrån er. Har under 5 år beställt ett 20-tal datorsystem av er som jag sedan byggt ihop åt mina kompisar. Ni har alltid skött er galant, men idag blev jag lite fundersam.

Hade beställt ett AMD 280x Matrix ifrån Asus, kom hem dagen efter som utlovat. Dock märktes det tydligt att kortet redan hade blivit upppackat en gång. Lådan var smått sönderriven på vissa ställen, plastskyddet som ska ligga framför grafikkortet saknades, DVI-HDMI adaptern saknades, sladdarna som används vid VGA hotwireing var också borta. Sist men inte minst så var även plastfilmen på bakplåten avriven.

Kortet i sig fungerar dock klockrent och ser fabriksnytt ut. Det finns egentligen inget behov as dessa tillbehör som sakandes vid leverans.

Men borde inte sånt här meddelas till kunden innan köpet genomförs. Likt webhallens fyndhörna där dom säljer produkter som blivit återlämnade.

Denna incident dock en piss i havet om man tittar på hur bra ni skött er fram tills nu, men vill bara påpeka detta så att det kanske går att lösa på ett lite snyggare sätt till nästa gång.

Kontakta dom så får du ett nytt kort, det är det du har betalat för. Är vad jag hade gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som avvek från trådens ämne. Naturligtvis går det bra att använda andra butiker som exempel när man ifrågasätter Inets prissättning. Däremot kommer man lite väl långt bort från ämnet om man tipsar andra som tycker att det är för dyrt hos Inet om andra butiker där det är billigare. Det finns lämpligare platser i forumet för sådant.

Permalänk
Medlem

Har det diskuterats något angående en eventuell kampanj på byggande av dator? Ni har ju haft det två år i rad så det vore grymt om det hände i år igen! Det behöver inte vara helt gratis men iaf en rejäl prissänkning vore grymt!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kire6:

Hej inet

Denna incident är dock en piss i havet om man tittar på hur bra ni skött er fram tills nu, men vill bara påpeka detta så att det kanske går att lösa på ett lite snyggare sätt till nästa gång.

Precis samma sak hände mig sist då jag köpte ett Sapphire R9 290 från Inet. Första jag reagerade på var att paket verkade vara öppnat ( inga tejpbitar som plombering). När jag sedan plockar upp kortet har det varken skyddsplast på kylaren, plastskydd för utgångarna på kortet eller plastskydd på pci e kontakten. Var dessutom smårepor på kylaren. Skickade tillbaka kortet då det inte kändes bra när man inte vet vad någon tidigare person kan ha gjort med det.

Visst, hade det sålts som demo/fyndvara hade jag inte brytt mig. Men när man betalar fullpris för ett nytt kort tycker jag att man ska få ett nytt kort med.

Köpte istället ett XFX R9 290 från en annan butik. Mycket riktigt fanns det skydd för alla utgångar/kylare/pci e port på detta kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Kontakta dom så får du ett nytt kort, det är det du har betalat för. Är vad jag hade gjort.

Kortet sitter där det ska och fungerar klockrent. Då han inte var i något större behov av de saknade tillbehören skulle ett återköp endast medföra onödigt arbete för båda parterna.

Skrev inlägget i hopp om att får klarhet i hur inet behandlar dessa ärenden.

Skrivet av llrobbanll:

Precis samma sak hände mig sist då jag köpte ett Sapphire R9 290 från Inet. Första jag reagerade på var att paket verkade vara öppnat ( inga tejpbitar som plombering). När jag sedan plockar upp kortet har det varken skyddsplast på kylaren, plastskydd för utgångarna på kortet eller plastskydd på pci e kontakten. Var dessutom smårepor på kylaren. Skickade tillbaka kortet då det inte kändes bra när man inte vet vad någon tidigare person kan ha gjort med det.

Visst, hade det sålts som demo/fyndvara hade jag inte brytt mig. Men när man betalar fullpris för ett nytt kort tycker jag att man ska få ett nytt kort med.

Köpte istället ett XFX R9 290 från en annan butik. Mycket riktigt fanns det skydd för alla utgångar/kylare/pci e port på detta kortet.

Okej, mystiskt. Som sagt har jag genom åren beställt över 100 komponenter ifrån inet till olika personer i min närhet, detta var första gången jag råkade ut för att produkten varit använd sen tidigare.

Skönt att det löste sig för din del iallafall.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

Har ni ett preliminärt datum för XL2411Z? Innan stod det 16 februari men nu står det inget datum. Vet ni om ni kommer få skärmen innan mars?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Bort: hittade svaret jag sökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Skrivet av Kire6:

Kortet sitter där det ska och fungerar klockrent. Då han inte var i något större behov av de saknade tillbehören skulle ett återköp endast medföra onödigt arbete för båda parterna.

Skrev inlägget i hopp om att får klarhet i hur inet behandlar dessa ärenden.

Okej, mystiskt. Som sagt har jag genom åren beställt över 100 komponenter ifrån inet till olika personer i min närhet, detta var första gången jag råkade ut för att produkten varit använd sen tidigare.

Skönt att det löste sig för din del iallafall.

Inet har svarat på sådan tidigare, om såna här misstag.

Trodde dom hade löst det. Har inte handlat så mycket som ni, runt 20 stycken grejer utan stött på detta. Men beklagligt för dom som drabbas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet
Skrivet av Kaiton:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6452162/2014-02-02 Där är min kundvagn Beställde Måndag mellan 16-17:00 till eran butik på Sveavägen

Lådan har precis kommit i lager och ska vara i butik på måndag eller tisdag som senast. Tyvärr har vi inget datum i dagsläget på grafikkortet. Vill du ändra i din order så bara kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se

Skrivet av Kire6:

Hej inet

Skrivet av anon172162:

Hemskt ledsen för att ni har fått produkter som verkar ha varit öppnade sen tidigare. När det kommer till webbordrar så ska det absolut inte vara öppnad förpackning oavsett anledning.

I butik så öppnar vi ibland för att kolla tillbehör, storlekar etc men meddelar alltid såklart detta till kunder som köper i butik. Dessa varor tar vi inte heller tillbaka till vårt centrallager såklart, det är t ex en av anledningarna till varför vi inte alltid kan "hämta hem" från butik när det saknas på centrallagret.

Ni får jättegärna skicka era två ordernummer i PM här så kan vi försöka ta reda på vad det är som har hänt.

Skrivet av Schackmannen:

Har ni ett preliminärt datum för XL2411Z? Innan stod det 16 februari men nu står det inget datum. Vet ni om ni kommer få skärmen innan mars?

Kommer preliminärt i nästa vecka.

Skrivet av Treant:

Har det diskuterats något angående en eventuell kampanj på byggande av dator? Ni har ju haft det två år i rad så det vore grymt om det hände i år igen! Det behöver inte vara helt gratis men iaf en rejäl prissänkning vore grymt!

Det är inte omöjligt att vi har något planerat, men kan inte säga något mer konkret än så i dagsläget..

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kommer preliminärt i nästa vecka.

Yes! Hoppas att ni får den innan lördagen, fyller år på söndag den 16:e så jag hoppas att ni hinner få hem den så man kan få den då

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Enthoo Primo "Red edition" och i så fall när?

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Menar ni allvar att datumet nu är 2014-03-03 på http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Det är tur att man kollar själv för inte får man uppdatering att det skjutits fram ytterligare nästan 1 månad.

3 månaders väntan på RMA börjar kännas som ett stort skämt.

Visst kan jag häva det, men när man köpte det på er fina rea så vill man på ren princip inte häva det då man faktiskt köpte det för ett bra pris.
Och byta ut det mot annat är inte heller lönt just av den anledningen.

Känns som man får köpa ett mekaniskt ifrån annan butik och sälja detta privat för mer än dom 349:- man betalade för det.

3 månaders väntan........

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Menar ni allvar att datumet nu är 2014-03-03 på http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Det är tur att man kollar själv för inte får man uppdatering att det skjutits fram ytterligare nästan 1 månad.

Visst kan jag häva det, men när man köpte det på er fina rea så vill man på ren princip inte häva det då man faktiskt köpte det för ett bra pris.

Känns som man får köpa ett mekaniskt ifrån annan butik och sälja detta privat för mer än dom 349:- man betalade för det.

Du kan inte gå efter produktens leveranstid på det vanliga lagret när det handlar om RMA.
När jag jobbade i datorbutik så var alltid våra leveranser delade. Ett datum för RMA och ett för det som skulle ut i butik. Jag skulle tro att alla tillverkare har det på det sättet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Råkat ha sönder kablen till mitt Ducky shine 2 tangentbord, och har använd (typ denna http://www.inet.se/produkt/8906087/usb-2-0-kabel-a-mini-b-sva... ) en vanlig usb mini kabel ett par månader. Problemet är att den kabeln är lite tjock för att få plats i tangentbordets kabeldragning.

Går det via er få tag på en tunn usb 2 A - b mini (helst 3-5m) kabel? Om inte, har ni något tips på vartifrån?

Permalänk

Är lite lätt förvirrad efter min beställning från er igår kväll. När jag tittade på produktsidan innan beställning stod det att det skulle finnas >50 exemplar av "SteelSeries Siberia V2 Röd Gaming Headset" hos leverantören men att ni inte hade några i lager i Webbutiken. Efter jag lagt beställningen och tittade på sammanfattningen stod det där att det fanns 0 st i lager hos leverantören men det stod fortfarande >50 på produktsidan. Vilken av de två källorna är det som gäller, finns produkten hos leverantören eller inte?

Tror det kvittar med min fråga, tydligen packas headsetet nu

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Bagatell men vad tusan..
Fick mail om leverans av inet tidigare idag och hittade stavfel, antar att det är ett automatiskt mail så man kanske ska fixa det ändå

Order ******* har nu skickas__(skickats?)__ från vårt lager. Ni kan följa leveransen genom att klicka på länken nedan. Om er leverans skickas i mer än 1 paket kommer ytterligare mail med ____"försäldelse-id"____.

Hoppas jag markerade det tillräckligt. Tack för den snabba leveransen iaf!
Mvh

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Har råkat ha sönder några stift i sockeln på moderkortet jag köpt av er för någon månad sen. Vet att det inte täcks av garantin men finns det något annat jag/ni kan göra?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag går in och väljer på grafikkorten och väljer Radeon 290 och sedan Sapphire som tillverkare dyker där upp en kampanjvara som ni hade i julas om jag minns rätt, Sapphire Radeon R9 290 4GB. Skall ni inte ta bort den?

Visa signatur

.............................................................................

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Har råkat ha sönder några stift i sockeln på moderkortet jag köpt av er för någon månad sen. Vet att det inte täcks av garantin men finns det något annat jag/ni kan göra?

Har stiften böjts heller gått av?
Har dom bara böjts så kan det gå att böja tillbaks dom med tex en tunn spets/platt tång tex http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Pre... men ännu bättre sägas vara att använda en stift penna till detta tex http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Pennor/Stiftp... sen om det går bra med både 0,5mm och 0,7mm vet jag inte då jag aldrig behövt räta ut några pins själv.

Är dom av så är det bara rep/nytt som gäller och som du säger så går detta inte på garanti/reklamation/etc utan du får bekosta en eventuell reparation+frakt fram och tillbaks, det är då billigare att handla ett nytt moderkort!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Har stiften böjts heller gått av?
Har dom bara böjts så kan det gå att böja tillbaks dom med tex en tunn spets/platt tång tex http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Pre... men ännu bättre sägas vara att använda en stift penna till detta tex http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Pennor/Stiftp... sen om det går bra med både 0,5mm och 0,7mm vet jag inte då jag aldrig behövt räta ut några pins själv.

Är dom av så är det bara rep/nytt som gäller och som du säger så går detta inte på garanti/reklamation/etc utan du får bekosta en eventuell reparation+frakt fram och tillbaks, det är då billigare att handla ett nytt moderkort!

Ja böjda, ska se efter hur och försöka böja tillbaka. Tack för tipset!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Inet
Skrivet av ScrAAp:

Kommer ni ta in Enthoo Primo "Red edition" och i så fall när?

Vi kollar på möjligheten - återkommer när vi vet mer!

Skrivet av JimmieSan:

KB-460 finns i lager nu och du ska förhoppningsvis ha ditt påväg till dig!

Skrivet av Reyintaz:

Råkat ha sönder kablen till mitt Ducky shine 2 tangentbord, och har använd (typ denna http://www.inet.se/produkt/8906087/usb-2-0-kabel-a-mini-b-sva... ) en vanlig usb mini kabel ett par månader. Problemet är att den kabeln är lite tjock för att få plats i tangentbordets kabeldragning.

Går det via er få tag på en tunn usb 2 A - b mini (helst 3-5m) kabel? Om inte, har ni något tips på vartifrån?

Vi kollar med vår leverantör om det är något som vi kan få tag på.

Skrivet av gaminggirl:

Är lite lätt förvirrad efter min beställning från er igår kväll. När jag tittade på produktsidan innan beställning stod det att det skulle finnas >50 exemplar av "SteelSeries Siberia V2 Röd Gaming Headset" hos leverantören men att ni inte hade några i lager i Webbutiken. Efter jag lagt beställningen och tittade på sammanfattningen stod det där att det fanns 0 st i lager hos leverantören men det stod fortfarande >50 på produktsidan. Vilken av de två källorna är det som gäller, finns produkten hos leverantören eller inte?

Tror det kvittar med min fråga, tydligen packas headsetet nu

Vi jobbar på en re-design av produktsidorna som kommer visa tydligare vad dom olika lagerstatusarna betyder i form av leveranstid.

Skrivet av redskins:

Bagatell men vad tusan..
Fick mail om leverans av inet tidigare idag och hittade stavfel, antar att det är ett automatiskt mail så man kanske ska fixa det ändå

Order ******* har nu skickas__(skickats?)__ från vårt lager. Ni kan följa leveransen genom att klicka på länken nedan. Om er leverans skickas i mer än 1 paket kommer ytterligare mail med ____"försäldelse-id"____.

Hoppas jag markerade det tillräckligt. Tack för den snabba leveransen iaf!
Mvh

Ajdå, vi ska försöka rätta till det omgående. Tack för att du sa till.

Skrivet av bonafriss:

I dom fallen där vi får in moderkort som har böjda stift så gör våra servicetekniker det dom kan och försöker böja tillbaka. Ibland lyckas vi och ibland går det inte. Antingen om du kommer in med det eller felanmäler på hemsidan så kan vi försöka hjälpa dig men kan såklart inte ge några garantier.

Skrivet av nlp:

Hej!

Om jag går in och väljer på grafikkorten och väljer Radeon 290 och sedan Sapphire som tillverkare dyker där upp en kampanjvara som ni hade i julas om jag minns rätt, Sapphire Radeon R9 290 4GB. Skall ni inte ta bort den?

Givetvis ska det inte synas längre. Har inaktiverat det kortet nu. Tack för att du sa till!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

I dom fallen där vi får in moderkort som har böjda stift så gör våra servicetekniker det dom kan och försöker böja tillbaka. Ibland lyckas vi och ibland går det inte. Antingen om du kommer in med det eller felanmäler på hemsidan så kan vi försöka hjälpa dig men kan såklart inte ge några garantier.

Antar att ni tar en kostnad för det. Är det mer än vad moderkortet kostar köper jag ju hellre nytt och försöker fixa det gamla först.
Vad brukar en sån service kosta?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag hittade ingen information om detta så jag frågar.

Om man har köpt ett grafikkort av någon som i sin tur köpt det av er, gäller garantin fortfarande eller är det bara "förste köpare" den gäller för?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz