Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Skrivet av loweb_:

DICE är tame fan helt värdelösa. Varenda patch så kommer nya buggar. Nu är soundloop crashen tillbaka. 3 månader och det är fortfarande problem. Hur fan lyckas dom? Måste vara helt inkompetenta utvecklare.

Håller med.

Först ljudbuggen i föregående patch och nu ljudloopen i denna patchen.

Nu är det slut.

Permalänk
Medlem

Men va fan....skulle inte problemet med saknad av ljud i TDM vara fixad med senaste patchen?
Det är ju samma skit än ju.
Hur ser man förresten vilken version av BF4 som är installerad?
Ser man inte att en update har blivit installerad i origin?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Bättre flyt för mig efter senaste patchen, hade ljud på de 2 rundorna jag körde TDM. Inga crasher än Och Har ej heller haft problem att joina servrar(haft sjukt mot problem med det tidigare, testat 6-7servrar). Så än så länge är jag nöjd. Inte sett 0Hp buggen än heller bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pa.a:

Men va fan....skulle inte problemet med saknad av ljud i TDM vara fixad med senaste patchen?
Det är ju samma skit än ju.
Hur ser man förresten vilken version av BF4 som är installerad?
Ser man inte att en update har blivit installerad i origin?

Tror inte det är möjligt att spela om du inte har senaste patchen?
Annars: högerklicka på battlefield 4 och välj "sök efter uppdatering"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Jag kommer inte ens in i MP, står stilla på "Joining game" i en minut. Sedan ger den upp och döljer baren där nere. Testat Test range, Quick game och manuellt från server browser.. nothing. Idéer?

Testa installera om PB, gick bättre för mig, samt att starta spelet i x86 istället för x64. Det gör du genom origin, högerklicka på spelet å välj spelegenskaper. Löste inloggningsproblemen för mig tidigare, får hoppas att det kan hjälpa dig

Någon som har något hum om hur problemfördelningen ser ut mellan W7 & W8.1? Har funderat på att lägga in W8.1, tror min i7-920 skulle må gott av den förbättrade cpu-hanteringen. Men vill inte byta om det introducerar problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

Testa installera om PB, gick bättre för mig, samt att starta spelet i x86 istället för x64. Det gör du genom origin, högerklicka på spelet å välj spelegenskaper. Löste inloggningsproblemen för mig tidigare, får hoppas att det kan hjälpa dig

x86 fungerade, tack fast jag vill ju fortfarande kunna utnyttja hela datorns kraft.. :/
Ominstallera PB gjorde inget åt saken..
Pratar med support nu så uppdaterar jag posten om jag kommer fram till en lösning

Edit: Jaha, han avbröt chatten helt utan anledning, och nu är kön ca 1 timme.. Fy fan för EA

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Har kört x86 sen patchen före jul, ska testa x64 imorgon, som du säger så vill man ju kunna utnyttja datorn till fullo =/

Permalänk

Ni som har ett 280x, har ni ''Mantle'' inställningen i spelet ? .. jag har uppdaterat drivrutiner och bf4 och har fortfarandre inte fått Mantle inställningen där.. HJÄLP!

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSquidCZ:

Ni som har ett 280x, har ni ''Mantle'' inställningen i spelet ? .. jag har uppdaterat drivrutiner och bf4 och har fortfarandre inte fått Mantle inställningen där.. HJÄLP!

Tog du bort den gamla drivrutinen först? Du kan också testa att reparera spelet i origin (högerklicka bf4->reparera)

Edit: och ja, jag hade en inställning för mantle

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Crashar direkt op många servers med soundloop-bug! Awesome.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Spelade 5 rundor idag och inte en enda krasch eller något problem överhuvudtaget! Fattar inte vad folk gör med sina datorer ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Kan säga så här. Innan senaste patchen hade jag väldigt sällan problem med krascher. Nu efter patchen är Dawnbreaker och Paracel storm ospelbart. Kraschar efter ca 1-2 min. Varje gång. verkar bara vara de kartorna dock.

EDIT: Problemet finns även på Operation Locker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Spelade 5 rundor idag och inte en enda krasch eller något problem överhuvudtaget! Fattar inte vad folk gör med sina datorer ^^

Neah det är klart. Bara för att du inte kraschade under dina 5 rundor så ligger felet hos användarna det kraschar för. Antar att detsamma gällde sound buggen på TDM, folk hade dammsugit sina ljudkort och inte använt virusskydd förmodligen. Det är inte så att DICE skickar ut värdelösa patchar. NEJ.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Spelade 5 rundor idag och inte en enda krasch eller något problem överhuvudtaget! Fattar inte vad folk gör med sina datorer ^^

Men snälla..
Så det finns 1000-tals personer vars datorer gav upp efter patchen?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Spelade 5 rundor idag och inte en enda krasch eller något problem överhuvudtaget! Fattar inte vad folk gör med sina datorer ^^

Jag brukade inte ha speciellt mycket problem med buggar. Det enda jag irriterar mig grymt på är netcode problem vilket gör bolt action sniping bra mycket svårare. Sedan all osynlig terräng som blockerar skott. . Grymt irriterande. Netcoden verkar ha blivit sämre de senaste patcherna

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hur har ni fixat soundloop buggen? Jag crashar varje gång jag skjuter på en fiende.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte lira paracel storm och locker (de som jag kraschat på än så länge) bilden fryser och ljudet loopar. Har inte haft något problem alls med bf4 sen launch, men efter senaste patchen så sket det sig rejält. Buggarna som sades ha fixat finns ju också kvar, jag kan inte skjuta som gunner i tanks. Synd att DICE sabbar så mycket när det ändå är ett så roligt spel :/

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hur har ni fixat soundloop buggen? Jag crashar varje gång jag skjuter på en fiende.

AJ då.. så illa har jag inte hört om någon som har det nu. Antar att du gjort standard grejerna, reparera och så vidare. Själv kan jag inte spela locker, dawnbreaker eller paracel storm utan krasch efter ett tag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hur har ni fixat soundloop buggen? Jag crashar varje gång jag skjuter på en fiende.

Testa att underklocka grafikkortet, har löst vissa buggar för mig. Jag har dock inte fått sämre fps av det

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hur har ni fixat soundloop buggen? Jag crashar varje gång jag skjuter på en fiende.

Är det så illa skulle jag nog installera om spelet samt allt runt det :/ funkar inte det så är det något som blivit riktigt galet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

Är det så illa skulle jag nog installera om spelet samt allt runt det :/ funkar inte det så är det något som blivit riktigt galet

Körde en reparation igår men fastnade i Sniper elite zombie nazi army 2 hela kvällen så får bli att testa någon annan dag.

Lär väl bli andra problem nu när expansionen släpps

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tråd uppdaterad med ny patchinformation.

"Feb 25 PC Game update notes
-Fix for the so called “sound loop crash” issue that caused the game to freeze
-Fix for an issue that sometimes prevented players from shooting while in the gunner position of a vehicle
-Fix for the headshot icon appearing incorrectly at non-headshot deaths, such as suicide or dying of an explosion
-General stability improvements "

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen vill inte ens battelog starta.. Spelar ingen roll om jag startar från Skrivbord eller Origin, inget händer. har reparerat etc utan resultat.
La just in 14.2 med.

Edit: Det startar Direkt från Battlelog, inte för att de e optimalt men men.
Nån som lider av samma eller har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Efter senaste patchen vill inte ens battelog starta.. Spelar ingen roll om jag startar från Skrivbord eller Origin, inget händer. har reparerat etc utan resultat.
La just in 14.2 med.

Edit: Det startar Direkt från Battlelog, inte för att de e optimalt men men.
Nån som lider av samma eller har en lösning?

Jag går alltid in på battlelog manuellt istället för att starta genom Origin, men jag testade bara för sakens skull. Blev skjutsad direkt till battlelog så fort jag klickade start.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av nevada:

Nån som vet om dom fixat DirectX-crasherna?

Stäng av alla overlay program. Xfire, steam, mumble, steam, origin. Jag märkte att direkt efter jag stängt av Xfire så funka mitt spel igen.

Och även i din BF4 installations map hitta installer och directX. Flytta alla .cab/.zip filer till en annan mapp och bara ha kvar .dll och .exe filerna sedan installera dxsetup som är där.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Inte haft några krasher i år men igår var det visst dags igen Trots att de precis patchat bort det.
Bilden frös, blev vit och sen CTD

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av :

Hi everyone,

We are aware that some of you have been experiencing some crashing since the patch this morning. Below is a workaround for this problem:

1. Go into your game directory (dir:\Program files(x86)\Origin Games\Battlefield 4)
2. If you have a “user.cfg” file, open it in notepad.
3. Delete the command line “UI.DrawEnable 1”
4. Save the file
5. Start the game

If you do not have this file on your system but are still crashing please post here with details of what is happening so that it can be further looked into.

Thanks.

~Rick.

Har själv inte haft problem med de men kan ju testa sen

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har själv inte haft problem med de men kan ju testa sen

Hade det igår och lösningen funkar bra

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har själv inte haft problem med de men kan ju testa sen

Tack, ska testa. Kraschade iofs bara en gång på tre matcher men en krasch kommer sällan ensam.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För mig fixades Sound Loop på Metro, den kartan är och var värst för mig

Men DirectX krasch fortsätter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil