World of Warcraft Private server ( NTI Gymnasiet) Projekt

Permalänk

World of Warcraft Private server ( NTI Gymnasiet) Projekt

Tjena!

Nu håller vi på med ett projekt i skolan där vi ska ordna en private server på wow 4.3.4 (NTI GYmnasiet går jag på)
Tänkte kolla om ni har lite tips och tricks ang wow server på patchen 4.3.4. Jag skulle även vilja veta vad som behövs i en server för att detta ska fungera?

Skriv gära vad ni tycker om denna ide!

PS

Vi har kollat med blizzard och dem sa att det var ok att göra en private server så länge det inte var på den senaste expansionen
Så det är helt lagligt att göra.

Permalänk
Skrivet av ramsemannen:

Tjena!

Nu håller vi på med ett projekt i skolan där vi ska ordna en private server på wow 4.3.4 (NTI GYmnasiet går jag på)
Tänkte kolla om ni har lite tips och tricks ang wow server på patchen 4.3.4. Jag skulle även vilja veta vad som behövs i en server för att detta ska fungera?

Skriv gära vad ni tycker om denna ide!

PS

Vi har kollat med blizzard och dem sa att det var ok att göra en private server så länge det inte var på den senaste expansionen
Så det är helt lagligt att göra.

Inte ens Molten-wow är buggfritt på 4.3.4 än så jag tror att det kan bli ett väldigt svårt projekt, just saying.

Permalänk

aah precis jag är inte så kunnig på detta ämne faktiskt men skulle uppskatta om du vet lite som man behöver veta samt vad jag behöver för prestanda i servern som wow ska vara på? tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vilket NTI-gymnasie går du på?

Permalänk
Medlem

Alltså, det ni förmodligen har kunskapen att göra är att köra igång en färdig serverlösning och sedan inte modifiera något själv utöver att lägga in egna items. Själva serverkoden är alldeles för avancerad för att ge sig på på gymnasienivå. Däremot kan ni nog få en schysst uppfattning om hur databaser funkar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Vid odenplan broor

Permalänk

aha jag förstår men grejen är ju att vi ska veta vad vi behöver för server för att kunna driva denna privata server. Har ni inga länkar man kan kolla på för att få lite tips eller liknande.

Permalänk
Medlem

Tycker detta verkar vara en suspekt uppgift för att komma från ett gymnasie..
Och att ni säger att Blizz går med på detta..? Jaja, jag kan ha fel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst den här tråden eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Det skapar bara förvirring och röra i forumet om flera lägger upp trådar med samma innehåll. Om denna regel inte följs kan samtliga trådar komma att låsas.

/KimTjik