Frakta stora fronthögtalare i personbil?

Permalänk
Medlem

Frakta stora fronthögtalare i personbil?

Hej
Jag har precis köpt ett Proson InPhase system. Det finns här på terminalen att hämta ut själv eller låta DHL köra ut det på måndag.

Det jag undrar över är ifall någon har erfarenhet att frakta dylika högtalare i en vanlig personbil. Jag kör en Volvo 940 (sedan) som visserligen är ganska stor men dessvärre saknar möjlighet att fälla säten.

Det är väl främst frontarna som skulle ställa till problem antar jag. Proson InPhase IPF-6 har följande spec oförpackade:
Storlek (HxBxD): 1100 x 280 x 345 mm

Sedan tillkommer resten men det borde väl lösa sig?
- 1 st Yamaha RX-V773
- 1 par Proson inPhase IPF-6
- 1 par Proson inPhase IPS-6
- 1 st Proson inPhase IPC-6

Om någon har erfarenhet av liknande frakter så skulle svar under eftermiddagen vara hemskt uppskattat!

/Knarren

Permalänk
Medlem

Bara att slänga in i baksätet, Vad är problemet ?

Permalänk
Medlem

Du har ju måtten där, bara kolla så det går in? Att inte kunna fälla säten är väl isf problemet, men annars inga probs.

Permalänk
Medlem

Hyr ett släp då?
Du har ju måtten, lägg bara till några cm för emballage, ut och mät i bilen!......ser inte problemet.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Frontarna liggandes i baksätet med elementen uppåt, bilen är ju för sjutton nästan 2 meter bred, eller 1748mm på pricken. Dom måste bara få plats där.

Resten i trunken.

... - Kör lugnt(?)

Oroa dig inte, det där kommer du lösa med bravur.

Permalänk
Medlem

I värsta fall, kör två gånger?
Men det bör gå in om du inte har någon annan i bilen.
Så dela upp allt utom frontarna till framsätet och bakluckan sen tar du frontarna i baksätet.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tack för svar, alla!

Anledningen till att jag inte kan gå ut och mäta i bilen är att jag är på jobbet och funderade på att åka hem tidigare för att köra ut och hämta grejerna.

Sant är att jag har måtten utan emballage, men min oro var att de fläskat på med 40 cm extra frigolit och det därför skulle bli tight.

Jag hade också redan hört mig för hos återförsäljaren som var skeptisk till att just frontarna skulle gå in därför letade jag efter någon som kanske kört några liknande grejer.

Permalänk
Medlem

HUR LÅTER Proson inPhase , JAG FUNDERAR OCKSÅ PÅ ATT KÖPA DET HÄR PAKETET

Permalänk
Medlem
Skrivet av rambo007:

HUR LÅTER Proson inPhase , JAG FUNDERAR OCKSÅ PÅ ATT KÖPA DET HÄR PAKETET

Jag tycker det låter bra. Är absolut ingen audiofil så mitt ord är kanske inte så mycket värt.

Permalänk
Medlem

Kan även meddela att en embalerad fronthögtalare passar på milimetern in i bakluckan på en volvo 940 GL. Den andra fronten kan man lägga i baksätet. Två högtalare får inte plats i baksätet samtidigt.