Permalänk
Medlem

BYGGLOGG | Fenrir by Andiders

Så. Blev ombedd av en kompis att göra bygglogg.
Väljer att kalla bygget "Fenrir", för er som inte vet vad det är, så är de den onda vargen i fornnordisk mytologi. Det är även Cloud Strifes motorcykel i Final Fantasy VII: Advent Children.

Jag sitter på ett ganska stort chassi, ett CaseLabs STH10. Denna planerar jag att bygga mitt första ordentliga projekt i.

Har byggt flera datorer innan, men i denna prövar jag på mycket nytt. Första gången jag ger mig på vattenkylning, även mitt absolut första försök till att sleeva kablar. Så kom ihåg att detta är ett ambitiöst nybörjarbygge.

Kommer gå igenom allt bildvis, bl.a mina val av komponenter, och varför.
Vill även påpeka att chassit vid skrivande stund har en temporär setup som jag använder som dator tills dess att jag har allt och är klar att börja sätta in allt.

Då börjar vi med bilder:

Några av komponenterna. Allt drivs av ett Corsair AX 1200 Watt modulärt nätaggregat som redan sitter i.

Moderkortet med processor och vattenblock installerat. Kommer fyra ramminnen till som kommer sättas i på andra sidan, och vi får se hur ekonomin ligger till, men har jag råd kommer vattenblock till både ramminnena och moderkortet införskaffas.

Och en lite annan vinkel.

Grafikkortet. Pga budget blir det 3 st ASUS GTX 770 DCUII med vattenblock. Inte det bästa, men i SLI bör jag väl kunna maxa alla spel med bra FPS känner jag.

Aldrig Sleevat förut. Såg en snabb guide på Youtube, körde sedan igång. MDPC-Sleeve.

Sleevade PCI-kablar, rätt nöjd för första sleevingen nånsin.
Och den där plastsaken ni ser är något som kallas "kabelkam" och är inköpta på E22 mycket billigt. Väldigt praktiska för att hålla kablarna i ordning!

Här ser man färgschemat jag går efter. Även hur kabelkammarna lägger kablarna på plats.

En PCI-kabel kvar att sleeva. Och favoritkabeln, 24-pinskontakten.

Förlängning till HD-AUDIOkabeln. Tro mig, det behövs. Sleevad även den, då den inte kommer vara så gömd.

SATA-kabel på 75 cm. Ja, 75 cm, då jag vet att en 50 cm inte kommer räcka för en bra kabeldragning. Denna ska sitta i backup-disken.

Radiatorer. Och fläktar. 16 fläktar totalt. Varför valde jag just dessa fläktar?
De var dom enda fläktar jag kunde hitta, som hade LED:n i mitten av fläkten, och inte i hörnen. Något jag specifikt letat efter. Inte de mest optimala fläktarna, men hört att dom duger bra till radiatorer.

Här kommer en specialare. Jag ska ha optisk disk, jag har många gamla spel på skiva. Men vem vill ha en ful kopphållare? Hur löser vi de? Jo, med en Slimline-läsare. Bränner på DVD och kan läsa blu-ray. För att få in denna behövde jag även en bracket, något jag med Sweclockers hjälp kunde hitta på Ebay.

Här är baksidan. Som ni ser finns det gott om uttrymme under läsaren. De har dom som tillverkat bracketen tänkt på, och gjort fästen för en HDD. Här hamnar en HDD på en Terrabyte som kommer agera backup-disk. Även därför den 75 cm långa Sata-kabeln behövs.

Inte samma vanliga uttag som en vanlig brännare. Därför krävs en speciell slimline-kabel.

Och den kabeln ser ut såhär.

Här ser ni hur perfekt passform det är för en hårddisk under CD-läsaren. Den kommer inte sticka ut så mycket, men den kommer sticka ut lite. Kommer dock ej synas i utrymmet där moderkortet sitter.

Här har vi fläktkontrollern, som kommer lysa blått. Blått tema på allt kommer de bli!

Fläktkontrollern har fyra kanaler.
Jag har 16 fläktar. De löser man med denna fina Fan Hub. Enkel, praktisk och snygg.

Fler bilder kommer. Har en del kvar att utföra.
Inväntar en SLI-brygga för grafikkortens vattenkylning, och några skottgenomföringar tror jag de kallas.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut!!! Valet av 3st 770 får mig dock att ledsna lite 2st 780's hade varit ett bättre val då 2GB Vram som det är på dina 770 kort är på väg att bli för lite för att kunna maxa spel. Bla på BF4 - Ultra - 1920x1080p drar 2250mb.

3st GTX770 2GB - 2990 kr x 3 = 8970 kr
2st GTX 780 3GB - 4190 kr x2 = 8380 kr Detta är också med eftermarknadskylare.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ser väldigt bra ut!!! Valet av 3st 770 får mig dock att ledsna lite 2st 780's hade varit ett bättre val då 2GB Vram som det är på dina 770 kort är på väg att bli för lite för att kunna maxa spel. Bla på BF4 - Ultra - 1920x1080p drar 2250mb.

Har dock hört att de presterar bra i SLI. Tyvärr är man inte superrik. Känns som att jag ändå garderat mig. Men de går alltid att byta

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Har dock hört att de presterar bra i SLI. Tyvärr är man inte superrik. Känns som att jag ändå garderat mig. Men de går alltid att byta

2st 780's är billigare och kraftfullare än 3st 770's. Se mitt förra inlägg. Har lagt till lite
Passa på och lämna tillbaka dina 770's och köp 2st 780's medans du har möjligheten att göra återköp!

Du har ångerrätt även om du använt produkten.
Komplett lämnar 45 dagars öppet köp. Tror resten av marknaden har 14 dagar som standard.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

2st 780's är billigare och kraftfullare än 3st 770's. Se mitt förra inlägg. Har lagt till lite
Passa på och lämna tillbaka dina 770's och köp 2st 780's medans du har möjligheten att göra återköp!

De är köpta för ett bra tag sedan. Vi får se hur de blir. vattenblock blir inte heller billigt

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Verkar bra!

Ser emot att få följa!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

De är köpta för ett bra tag sedan. Vi får se hur de blir. vattenblock blir inte heller billigt

Om du kan lämna tillbaka, gör det. Ser grymt bra ut annars.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att blåa RAM minnen var så fräckt :/ Men är det blått tema så är det

Annars stiligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Tycker inte att blåa RAM minnen var så fräckt :/ Men är det blått tema så är det

Annars stiligt!

Just nu ser dom lite ensamma ut.
Men när resten kommer i (fler ramminnen) och acrylig tubing med blå kylvätska, plus de sleevade kablarna, tror jag de kommer bli väldigt bra

EDIT
Tänkte uppdatera med vad för hårddiskar jag kommer slänga i (redan är islängda)

2x SSD 256 GB (en systemdisk, en speldisk)
2x HDD 3 TB (uppdelade i totalt 4 partitioner, Musikarkiv, Filmarkiv, Lagringsdisk 1 och Lagringsdisk 2)
1x HDD 1 TB (Backup-disk)

Lite annat smått och gott:
5 meter LED-slinga som ska gå runt chassit lite diskret
En 3.5"-enhet med 4x USB3-portar och mikrofon+hörlursutgång (därav förlängningen för HD AUDIO-kabeln)

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Vad är det för processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Vad är det för processor?

Intel i7 4820K

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut kommer följas!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kan fråga här, då jag trots allt är nybörjare.

Nån som vet om det är bättre att köra pumpar i serie eller parallellt i en loop?
Kommer ha två pumpar i min loop, men tänkte om jag fixar två Y-kopplingar, om det då är bättre att koppla Y-koppling till varsin pump, sedan från koppla ihop loopen igen med Y-koppling. Finns det nån fördel eller blir de exakt samma sak om man kör dom i serie?

Måste beställa ett sista paket innan allt byggs ihop, och tänkte om de lönar sig att köra parallellkopplade pumpar i samma loop

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Seriekopplade pumpar funger betydligt bättre, iallafall enligt testet här.
Fler pumpar fungerar bra, men att parallelkoppla dem är en dålig idé.
Lycka till med bygget, ska bli roligt att se. Grymt med ett STH10 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luiyt:

Seriekopplade pumpar funger betydligt bättre, iallafall enligt testet här.
Fler pumpar fungerar bra, men att parallelkoppla dem är en dålig idé.
Lycka till med bygget, ska bli roligt att se. Grymt med ett STH10 också!

Okej, tackar
Då blir de ingen parallelkoppling

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Väldigt fint och snyggt gjort. Att du aldrig sleevat förut kan man inte tro. Väldigt stiligt gjort!

Men (måste det alltid komma ett men )

Dom kabelkammarna? Dom drar ner allting på sleeven. Tycker jag.

Har sett att några som vill ha sleev & kabel i sin bana (kablarna i ordning) har lagt på en droppe lim mellan och det ser mycket bra ut.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Väldigt fint och snyggt gjort. Att du aldrig sleevat förut kan man inte tro. Väldigt stiligt gjort!

Men (måste det alltid komma ett men )

Dom kabelkammarna? Dom drar ner allting på sleeven. Tycker jag.

Har sett att några som vill ha sleev & kabel i sin bana (kablarna i ordning) har lagt på en droppe lim mellan och det ser mycket bra ut.

Jo, jag vet. ska dock försöka dölja dom så gott de går. Föredrar kammarna då de blir lättare att ångra än lim.

Liten uppdatering:

Lite kopplingar. Från början tänkte jag köra på mjuka slangar, då jag aldrig gjort detta tidigare. Men de mjuka slangarna hamnar nog i kammarn uppe och nere där inget syns. Reservoaren valde jag då den är i krom och inte svart, har satsat på blått, med krom/silverdetajler på svart bas. Även därför jag har de färgval jag har på kablarnas sleeving.

Den hårda tuben hamnar i mellersta kammaren, där moderkort och allt sitter. Hård acrylic tubing är så mycket snyggare.
Beställde 4 meter då de kommer i halvmetern, så jag har lite reserv. Fyra meter trodde jag. Men de kom i dubbelpack, vilket resulterar i att jag har 8 meter acrylic tubing. Dock vill jag fortsätta bygga, så de gör inget att ha saker i överflöd. Även därför jag har fler kopplingarän nödvändigt.

En annan vinkel. För att jag kan.

Denna vackra sak ska jag ha för att koppla topparna på reservoarerna samman. Planerar att ha tre reservoarer, vilket blir tajt, men bör gå.
Dessa ska kopplas i toppen för att lufttrycket ska vara jämnt så alla tre reservoarer har lika mycket vätska.

Då jag vill fortsätta bygga datorer, och har fler byggen planerade, så iinförskaffade jag denna. Nu är det lätt att hålla isär alla kopplingar, och ha allt organiserat.

För tillfället väntar jag på fler skottgenomföringar, en SLI-brygga med parallellt flöde, en liten tömningsventil för att kunna tömma loopen och lite annat smått och gått, sen kommer det mest spännande. Bygget!

Kan passa på att fråga, någon som vet något företag som gör utskärningar i plåt? laser eller vattenskärning? Har en detalj jag vill ha utskuren till bygget.
Gärna i närheten av Enköping. Mälarlaser var inte intresserade. Uppsala, Västerås eller enköping. Ni får gärna skicka ett meddelande eller skriva i tråden.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

"Sleevade PCI-kablar, rätt nöjd för första sleevingen nånsin.
Och den där plastsaken ni ser är något som kallas "kabelkam" och är inköpta på E22 mycket billigt. Väldigt praktiska för att hålla kablarna i ordning!"
Du har ingen länk till dessa kabelkammar? Jag försökte hitta dom hos E22 men utan lycka, är ute efter exakt såna här. Försökte googla men fick en massa andra roliga resultat :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonehead:

"Sleevade PCI-kablar, rätt nöjd för första sleevingen nånsin.
Och den där plastsaken ni ser är något som kallas "kabelkam" och är inköpta på E22 mycket billigt. Väldigt praktiska för att hålla kablarna i ordning!"
Du har ingen länk till dessa kabelkammar? Jag försökte hitta dom hos E22 men utan lycka, är ute efter exakt såna här. Försökte googla men fick en massa andra roliga resultat :).

http://www.e22.biz/CC001E2.aspx#.Uvd6vIVRL2G

Här har du länk

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kanon, tack!

Permalänk

Ser kul ut, roligt med en bygglogg där det faktiskt händer saker

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

fint bygge !!!:)

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Ser kul ut, roligt med en bygglogg där det faktiskt händer saker

Tackar
Jag försöker enbart göra loggen som jag tycker den bör vara

Skrivet av brajonk:

fint bygge !!!:)

Tackar, hoppas SLI-brygga och sista kontakterna kommer snart! Så de roliga kan börja på riktigt

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

En kort uppdatering.
I helgen börjar jag sätta in allt i chassit. Dock har jag inte allt än för att bygga klart, men har så jag kan börja.

Tänkte beställa sådana här:
http://www.e22.biz/ProductDetail.aspx?pID=6f76db93-bbd1-4e68-...

Men då de inte funnits i lager på flera veckor, googlade jag lite och hittade sidan:
http://www.zazzle.com/custom/stickers

Så har nu för ca 70 kr beställt ett 20-pack med stickers för fläktarna med min egen logga på. Allt för den där extra touchen som man säger.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Nu rör de sig framåt.
Misstänker att jag har ett paket imorgon, sen vet jag inte när SLI-bryggan kommer, men hoppas på att de blir i veckan.

DVD-brännaren på plats. Jag tycker den är bra mycket snyggare än en vanlig läsare/brännare, kan även spela upp BLU-ray.

Fläktkontroller på plats. Det ser bättre ut på riktigt än på bild.
Den har även LED som kommer lysa blått.

HDD:er, två stycken 3 TB som fungerar som lagringsdiskar.

SSD:er, två stycken på 256 GB styck. Totalt får 4 plats i SSD-hyllan. Den ena agerar system och programdisk, den andra är speldisk.

Moderkortsplåt, borttagbar, något som är praktiskt. CaseLabs har också ett "kit" som kallas "tech station" något som medföljde, vilket är fötter till moderkortsplåten, om man istället vill ha den som testbänk! Dock inget jag använder men kul att de finns.

Här är överklockningspanelen/fjärrkontrollen.

Som enkelt kan konverteras till en 5.25"-enhet om man vill de!

Skillnad på en IO-panel och en Asus ROG IO-panel. Den färggranna tillhör en Asrock.

Moderkort på, grafikkort likaså, dock sitter de tredje kortet för tillfället i min tillfälliga burk än, likaså resten av RAM-minnena.

Sen kommer denna. Försökte göra en stilbild, men mobilkamera är de inte lätt...

Ena radiatorn på plats. När jag sköljde ur den kom de knappt några rester från insidan.
Bygget försätter nog imorgon

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Och bygget fortsätter.
Sakta men säkert.

Fått dit en drainport och reservoaren.

Här är botten ihopsatt. Tre reservoarer ska agera som en!

Använde kopplingar för grafikkort, vilket funkade utmärkt.

Toppen sammankopplad för ett delat lufttryck. I teorin blir detta en reservoar, med tre kammare, det borde inte påverka prestandan. Men de lär vi märka i efterhand!

Drainport i bak, ganska diskret men ändå snyggt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Borrat och dragit i skottgenomföringar. Den ena går till pumpar och drainporten, den andra ska gå till radiatorerna i toppen.

Här har vi en Y-koppling, den rakt ner kommer gå till pumpen, den som går snett går till drainporten på chassits baksida. Den andra vinklade kommer kopplas med mjuk slang från ovansidan, den kommer dras på baksidan där kablarna ska gå. Det finns 4.5cm uttrymme så plats finns det nästan syndigt gott om.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Bygget fortsätter.
Fått in pumparna i botten, de är nu seriekopplade.
De står på skumplast och sitter fast med dubbelhäftande, kan ses som en ghettolösning, men de kommer inte att synas, ser dessutom inte så förjävligt ut. Skumplasten kommer även dämpa eventuella vibrationer vilket resulterar i att det blir tystare.

Ena slangen går till drainporten i bak. Om jag skulle behöva tömma systemet.

Här ser man mer.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Har nu skickat mejl till DEMCIfilter för att se vad ett custom fläktfilter till mitt chassi skulle kosta.
De gör lättrengjorda filter som fäst med magnetremsa. Hoppas på ett bra pris så man kan få filtrerat och dammfritt. Idag hoppas jag även få vattenkylningsbrygga, sen blir det mer borrande och fler bilder kommer. Nu är det inte mycket kvar.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Vackert :,)