Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Kan inte ha med skärmen att göra. Då borde det ändå se likadant ut före och efter jag sparar. (Fortf samma skärm)

Är bilden fortfarande för mörk om du öppnar den i Photoshop? Den jpeg som du tycker är för mörk alltså.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Avstängd

Insåg att alla gjort sina bilder bättre än min så jag får vara glad om jag vinner 3 pris

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd

Nej bilden blir mycket ljusare när jag öppnar den i photoshop.
Det är som att jpeg thumbnailen och när jag laddar upp den nånstans på webben så krossas mörka partier ihop. Dynamiska omfånget i bilden åt helsike.

I photoshop och standard win bildvisare är den mkt ljusare.
Märkligt dock att den lilla thumb filen e mörk

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Det är som att jpeg thumbnailen och när jag laddar upp den nånstans på webben så krossas mörka partier ihop. Dynamiska omfånget i bilden åt helsike.

Det har säkerligen med färgprofilerna att göra. Tyvärr är jag ingen expert på det området.
Eftersom Phostoshop arbetar med färgprofiler men många andra program inte gör det, så kan det bli skillnad beroende på vilket program man använder.
Om du bara har problem med vissa filer kanske det finn en inbakad färgprofil i dessa foton som stökar till det, bara en vild gissning.

Hur som helst är det kanske bättre att du skapar en ny tråd så kan jag försöka hjälpa till.
Du kanske kan lägga en länk här till den nya tråden i så fall.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Är det bara jag som sitter och trycker F5 dagarna i ända nu?

Permalänk

Kollar sidan minst en gång per dag. Men vinnarna skulle ju bli kontaktade via PM på forumet så det kvittar ju?

Visa signatur

2+2=5

Permalänk
Medlem

Kommenterar komplett här med vinnarna då allt är klart ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NevamiiZ:

Kommenterar komplett här med vinnarna då allt är klart ?

Antar det

Permalänk
Medlem

Är det någon duktig själ som fått nått mail än? Säg gärna till här så man slipper sitta och kolla mailboxen var femte minut PLZZ

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk

Jag hoppas att något händer imorgon, helst att komplett hör av sig, men även en utannonsering av vinnare är ok. Bara jag slipper våndas längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Är det någon duktig själ som fått nått mail än? Säg gärna till här så man slipper sitta och kolla mailboxen var femte minut PLZZ

Skrivet av Gamerpappan:

Jag hoppas att något händer imorgon, helst att komplett hör av sig, men även en utannonsering av vinnare är ok. Bara jag slipper våndas längre...

Det kommer när det kommer, om det kommer. Vinnarna kommer väl ändå röstas fram av sweclockers?
På dom andra tävlingarna brukar dom välja ut X antal bidrag som användarna på sweclockers får rösta på.

Så jag antar att ni inte behöver vänta på ett mail förens efter omröstningen.(Om det blir som vanligt)

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

tror det står att de (komplett.se) utannonserar vinnare snarast, dvs ingen omröstning. Trycker F5 så länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Det kommer när det kommer, om det kommer. Vinnarna kommer väl ändå röstas fram av sweclockers?
På dom andra tävlingarna brukar dom välja ut X antal bidrag som användarna på sweclockers får rösta på.

Så jag antar att ni inte behöver vänta på ett mail förens efter omröstningen.(Om det blir som vanligt)

Blir ingen omröstning här på Sweclockers. Det är representanter från Komplett som utser vinnare, vilket är anledningen till att det tar sån tid då det skickades in väldigt många bra bidrag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kanske tar tid för att Komplett måste checka autenticiteten hos de vinnande bidragen?

Skrivet av spikey13:

Såg att du hade problem med färgerna i photoshop. Testa att gå in under Edit > Assign Profile och markera "Don't Color Manage This Document". Detta bör stänga av Photoshops egna färghantering. Se även till att INTE spara som sRGB, detta kan trixa vidare lite med färgerna och det är inte alltid som program kan hantera sRGB. Kom dock ihåg att färgerna kan se väldigt olika från skärm till skärm så en bra idé kan vara att öppna bilderna på lite olika enheter, typ mobilen för att se att allt ser ut precis som du vill ha det

Visa signatur

Jag skyller mitt namn på Sweclockers gamla tvång där man behövde vara medlem för att söka :(

Permalänk
Medlem

Är dem fortfarande inte klara här?

Permalänk
Avstängd

tackar. skall kolla när jag kommer hem låter som du kan vara något på spåren!

fan va illa om adobe fifflar på eget hand med färgerna ;o

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av spikey13:

tackar. skall kolla när jag kommer hem låter som du kan vara något på spåren!

fan va illa om adobe fifflar på eget hand med färgerna ;o

Att du är något på spåren är helt klart. Att spåren sen leder in i den extremt snåriga och svårgenomträngliga färgrymdsskogen och inte riktigt är på väg att ta dig in på rätt stig är dock en annan femma.
Jag skulle dock, som någon ovan föreslog, söka ordentlig hjälp i en egen tråd men innan du gör det kan du kika på Sweclockers egna utomordentliga sammanfattning om digitala färger: http://www.sweclockers.com/artikel/17633-digitala-farger-adob...

Och tro mig när jag säger att du inte behöver vara orolig för att Adobe "fifflar" på egen hand med färgerna. Det sköter vi användare utmärkt bra själva

Permalänk
Medlem

äh va fasen, vi kör en F5 på det

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner mig otroligt bortglömd? Kompletts veckor är väääldigt långa, verkar det som...

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Bara jag som känner mig otroligt bortglömd? Kompletts veckor är väääldigt långa, verkar det som...

Tävlingen avslutades för ca 2 veckor sedan och denna tråd har 650 kommentarer, varav majoriteten är bidrag. Det är en del att kolla igenom, det tar den tid det tar.

Permalänk

Bästa är att glömma bort det och sedan bli positivt överraskad.

Visa signatur

2+2=5

Permalänk
Avstängd

Tyder ju på att de verkligen gör ett ordentligt jobb när d utser vinnaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt tävlingsreglerna:
"Vinnare publiceras i en nyhetsartikel på SweClockers.com inom cirka en månad efter tävlingens avslut. Resultaten återfinns även i tävlingsarkivet. Förseningar kan förekomma."

Permalänk

Bidrag

Permalänk
Medlem

Snyggt, men tävlingen avslutades för 2 veckor sen, den 23 februari står i tävlingsanvisningarna

Permalänk
Komplett.se

Tjena allihop!

Vi ber om ursäkt att det tar tid att utse vinnarna. Vi fick in mångt mycket fler bidrag än förväntat och det tar tid att gå igenom och värdera dem. Många av dem är dess utom riktigt bra vilket inte gör det lättare Men vi börjar närma oss slutet och kommer presentera vinnarna i veckan

Håll ut!

// Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas på imorgon då, det skulle förgylla min fredag! Kompensation för att fredagspanelen numera är varannan fredag kanske? För övrigt får jag eventuellt hem ett paket från Storbritannien på fredag, så det hoppas vi starkt på. Nu är det spännande, håll tummen!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Nu är det bra nyfiket här...

Permalänk
Komplett.se

Hej alla!
Vi har utsett våra tre vinnare! Vi fick in så många bra bidrag att vi även utsåg några extra hedersomnämnande som får en överraskning
Tyvärr kan vi inte presentera vinnarna i denna veckan som vi lovade Sweclockers har inte möjlighet att lägga upp nyheten/uppdatera tävlingen i dag så vinnarna presenteras på måndag istället. Vi hoppas att ni kan hålla er till på måndag.

Ha en trevlig helg!

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej alla!
Vi har utsett våra tre vinnare! Vi fick in så många bra bidrag att vi även utsåg några extra hedersomnämnande som får en överraskning
Tyvärr kan vi inte presentera vinnarna i denna veckan som vi lovade Sweclockers har inte möjlighet att lägga upp nyheten/uppdatera tävlingen i dag så vinnarna presenteras på måndag istället. Vi hoppas att ni kan hålla er till på måndag.

Ha en trevlig helg!

//Erik

Då passar jag på att fråga det som alla undrar nu, Har vinnarna fått reda på det via PM?
Tackar för en rolig tävling ändå, de uppskattas!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||