Behöver Hjälp! Speldator För 7-8K

Permalänk
Inaktiv

Behöver Hjälp! Speldator För 7-8K

Hej SweClockers!

Jag ska investera i en ny dator men vet inte vart jag ska köpa den. Vill helst inte bygga den själv. Har kollat på GreatTech.Se men har hört mkt skit om dom angående använda Windows licenser. Men det är ju inget stort problem de e ju bara o köpa Windows nån annanstans eller?? Men som sagt behöver jag hjälp! Snälla är öppen för alla delar o förslag. Vill ha dom bästa delarna för 7-8K alltså

Permalänk
Skrivet av Noah01:

Hej SweClockers!

Jag ska investera i en ny dator men vet inte vart jag ska köpa den. Vill helst inte bygga den själv. Har kollat på GreatTech.Se men har hört mkt skit om dom angående använda Windows licenser. Men det är ju inget stort problem de e ju bara o köpa Windows nån annanstans eller?? Men som sagt behöver jag hjälp! Snälla är öppen för alla delar o förslag. Vill ha dom bästa delarna för 7-8K alltså

Mest prestanda för pengarna får du helt klart om du köper begagnat. Alltid en chansning men fråga efter kvitto på delarna osv.....

Och ska du köpa nytt, använd dig av någon av dom mera etablerade kedjorna typ, inet, dustin osv.

Visa signatur

|ASUS RAMPAGE IV EXTREME X79 S-2011 EATX | Intel i7 4930K @4.7GHz | Corsair H110i | 32GB Corsair Dominatior Platinum 1866MHz | Nvidia GeForce GTX 780Ti|Corsair Force GT 240GB SSD| Corsair AX 1200i |

Permalänk
Hjälpsam

Skall du ha nått klart är denna ok https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition...

Byt SSDn till en HDD om du behöver mer än 120Gb. . . ta bort keyboard o sånt du inte behöver

Permalänk
Inaktiv

Tack men vad är det för fel på GreatTech.Se?

Permalänk
Inaktiv

Tack ska kolla på komponenterna

Permalänk
Inaktiv

När jag sa 7-8k menade jag bara dator o allt mellan 7000kr till 8999kr.. Var kanske lite otydlig :/

Permalänk

Tips är att redigera ditt inlägg så att du slipper skriva flera på rad!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6508954/2014-02-20

Gjorde något snabbt nu för hade redan datordelarna på listan! Men det där är nog de bättre grejer du kan få för din budget. Du behöver bygga ihop paketet själv men det är inte så svårt, manualen man får med moderkortet är oftast väldigt lättläst och förklarar bra hur man ska göra!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Utgå från Winter gamer
https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer/10821

Ändra så det blir så här:

8931:-

Corsair Carbide 200R Komplett Edition
XFX ProSeries Core Edition 550W PSU
Intel Core i5-4670 Processor
MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis
EVGA GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Superclocked w/ ACX"
Seagate® Desktop SSHD 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND Flash, 3,5"
Samsung DVD Writer, SH-224DB SATA, DVD±R
Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

Permalänk
Inaktiv

GeForce Gtx 750/750ti Hjälp!

Hej Alla Glada!

Har ett litet problem såhär på kvällskvisten. Ska köpa ny dator och har precis upptäckt att jag inte kommer behöva nån "beast" med R9 280X o i7 processor. Så hsr kollat på en mer "budget" dator. Den har en kvick FX 6300 @ 4,2Ghz amd processor och Ett Gtx 750..Där börjar problemet det jag vill veta är trots allt om ett Gtx 750/750ti kan klara bf4 i high 1080p @ 30-60fps
Tack för svar/Noah

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

gtx 750 = 41,6 fps
gtx750ti = 48 fps

http://www.anandtech.com/bench/product/1130?vs=1131

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Medlem

Du kommer inte klara high@60fps med ett 750 nej.
Ett 280x eller nya 280/ gamla 7950 är nog vad jag skulle kolla på:)

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimBod:

Du kommer inte klara high@60fps med ett 750 nej.
Ett 280x eller nya 280/ gamla 7950 är nog vad jag skulle kolla på:)

Tack visste typ att det va önskedröm 2.0 men klarar den 40 fps så e jah nöjd (det är inte att jag inte har råd med en bättre behöver der bara inte)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erixxx:

Tackar!

Permalänk
Medlem

Bättre å köpa AMD i den prisklassen

Permalänk
Inaktiv

Är ny visste inte hur men tack ändå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Tips är att redigera ditt inlägg så att du slipper skriva flera på rad!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6508954/2014-02-20

Gjorde något snabbt nu för hade redan datordelarna på listan! Men det där är nog de bättre grejer du kan få för din budget. Du behöver bygga ihop paketet själv men det är inte så svårt, manualen man får med moderkortet är oftast väldigt lättläst och förklarar bra hur man ska göra!

Tack men tror jag har en lite billigare på kroken

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Inaktiv

Det e väll en ok dator,tack men i5 4440 har så låg "hastighet" tror jag måste hitta en annan dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Det e väll en ok dator,tack men i5 4440 har så låg "hastighet" tror jag måste hitta en annan dator

Hastigheten spelar inte så stor roll alls, nästan ingen alls..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noah01:

Det e väll en ok dator,tack men i5 4440 har så låg "hastighet" tror jag måste hitta en annan dator

Say whaat? Vet du ens vad 3.1GHz motsvarar i MHz?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DjRaven:

Say whaat? Vet du ens vad 3.1GHz motsvarar i MHz?

Den låg ba på 2.8 Ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Jaaaahaaa trodde de va s versionen den låg ba på 2.8 men dåså

Permalänk

Är ingen expert men har själv kollat in domhär till en kompis:
https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer-mini/10860

Den går på 7690 kr (7585 kr utan tangentbord) och du kan uppgradera processorn till intel Core i5-4570 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell för typ 150 spänn (elle rintel Core i5-4570K)
Det är bättre grafikkort i den också gtx 760.
Är en mini Pc dock, vet inte om det spelar roll.

Annars har du:
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10821

Den har en intel i7:a och går på 9000, men byter man processer till i5 och tar bort gamingtangetbord+mus paketet går de på runt 8200 spänn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skogsnisse:

Är ingen expert men har själv kollat in domhär till en kompis:
https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer-mini/10860

Den går på 7690 kr (7585 kr utan tangentbord) och du kan uppgradera processorn till intel Core i5-4570 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell för typ 150 spänn (elle rintel Core i5-4570K)
Det är bättre grafikkort i den också gtx 760.
Är en mini Pc dock, vet inte om det spelar roll.

Annars har du:
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10821

Den har en intel i7:a och går på 9000, men byter man processer till i5 och tar bort gamingtangetbord+mus paketet går de på runt 8200 spänn

Tack! Har kollat på den där men just nu vet jag inte om det blirben bärbar eller stationär kommer åka på lan med kompisar o då e de mer chill o ha bärbar men tack så mycket!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almtom:

Bättre å köpa AMD i den prisklassen

Håller med nu 7850 e faktiskt hyfsad ultra 1080p @ 28-30Fps

Permalänk
Inaktiv

Hjälp! GeForce Eller Radeon??

Halloj mitt i Mello!

Som sagt e det snart (upp till ett halv år ) dags att investera i en ny dator. O har fiskat upp några bra ur sjön men sen kom problemet är ganska datakunnig men är osäker på om jag ska ha ett gtx eller ett radeon hd/r9...gtx 760 är liite för dyr tyvärr i nuläget men 750ti är helt ok...Jag är en AMD fanboy så kommer defentivt ha ett fx 6350 eller 8350 beronde på... Men som sagt är ute efter det bästa i midrange klassen. Länka gärna benchmarks
Tack på förhand //Noah

Permalänk

Jag tror du kommer få en del svar som säger att du ska vänta med att välja delar vilket även jag rekommenderar!

Permalänk
Medlem

Nvidia har ju lite mer i sin portfölj vad gäller program och annat, och många gånger känns det mer premium att ha ett Nvidia kort i datorn.
AMD har ju däremot satsat mer på råstyrka och mindre pris.
Så det är lite av en smaksak.
Personligen kör jag med AMD i min burk.
Skall du köra AMD CPU så kör isådanafall på FX-8350.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noah01:

Halloj mitt i Mello!

Som sagt e det snart (upp till ett halv år ) dags att investera i en ny dator. O har fiskat upp några bra ur sjön men sen kom problemet är ganska datakunnig men är osäker på om jag ska ha ett gtx eller ett radeon hd/r9...gtx 760 är liite för dyr tyvärr i nuläget men 750ti är helt ok...Jag är en AMD fanboy så kommer defentivt ha ett fx 6350 eller 8350 beronde på... Men som sagt är ute efter det bästa i midrange klassen. Länka gärna benchmarks
Tack på förhand //Noah

Köp antingen GTX 750Ti eller Radeon R7 265 i den prisklassen. 265 är snabbare men 750Ti är mer strömsnålt.

I processorväg är det trevligt med en FX-8350. Tycker att de andra är något för svaga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Noah01:

Halloj mitt i Mello!

Som sagt e det snart (upp till ett halv år ) dags att investera i en ny dator. O har fiskat upp några bra ur sjön men sen kom problemet är ganska datakunnig men är osäker på om jag ska ha ett gtx eller ett radeon hd/r9...gtx 760 är liite för dyr tyvärr i nuläget men 750ti är helt ok...Jag är en AMD fanboy så kommer defentivt ha ett fx 6350 eller 8350 beronde på... Men som sagt är ute efter det bästa i midrange klassen. Länka gärna benchmarks
Tack på förhand //Noah

Skrivet av kazen_90:

Köp antingen GTX 750Ti eller Radeon R7 265 i den prisklassen. 265 är snabbare men 750Ti är mer strömsnålt.

I processorväg är det trevligt med en FX-8350. Tycker att de andra är något för svaga.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tycker 760 är fördyrt så gå ner ett steg till R9 270(x) Med eller utan X spelar inte så stor roll. Grund och botten samma kort.
Vill du ha lite billigare än så? Kör på R7 265 eller 750ti.
Som processor så satsa på 8320. Samma chip som 8350, presterar ca 5% sämre när man räknar in Turbo. (4GHz(8320) mot 4.2GHz (8350).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag har kört CF 5770 CF 6870 SLI gtx 670 och nu CF R9 290 så jag säger kör på AMD kort.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D