Vilket grafikkort med AMD A10 5800K APU?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort med AMD A10 5800K APU?

Vilket grafikkort hade du köpt för att få ut maximal prestanda vs pris ratio med en AMD A10 5800K APU? Kör på den integrerade grafiken nu, men tänkte öka prestandan lite i spel genom att köra Crossfire. Kör just nu 4x2 1600mhz ddr3 minnen. Eller är det mer värt att bara skaffa ett bättre presterande grafikkort och skita i CF?

Spel som brukar liras på denna dator: Minecraft, Path Of Exile, Diablo III, Sim City, The Sims

se sign, och datorn till höger (moderkort är bytt till ett Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ati Radeon 280x eller ett 290 max på sin höjd.

280x är väldigt prisvärt och kommer ge dig max prestanda i dina spel som du nämner ovan.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Ati Radeon 280x eller ett 290 max på sin höjd.

280x är väldigt prisvärt och kommer ge dig max prestanda i dina spel som du nämner ovan.

Tack för svar, Misstänker att ett 280x inte kommer få plats i mitt chassi (node 304) dock.
vilket skulle du påstå var det bästa inom en budget på 1000:- ?

Visa signatur
Permalänk

Jag kör ett gtx 750 med min 5800k i ett node 304, dom kompletterar varandra väldigt bra. Kostade 999:-
När jag kollade förut på att köra crossfire med integrerade grafiken så var det max ett hd6670 som 5800K stödjer, inte så mycket att hänga i granen.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Tack för svar, Misstänker att ett 280x inte kommer få plats i mitt chassi (node 304) dock.
vilket skulle du påstå var det bästa inom en budget på 1000:- ?

Ett Geforce 750 som sagt vore perfekt

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Jag kör ett gtx 750 med min 5800k i ett node 304, dom kompletterar varandra väldigt bra. Kostade 999:-

Skrivet av Ac3R:

Ett Geforce 750 som sagt vore perfekt

Kollade faktiskt in ett 750 innan, liiiite över min budget kanske, men det ser fint ut ändå. Vad lirar du och i vilka inställningar så man kan få sig en lättare överblick på prestandan? Kom också på att mitt 300W agg antagligen inte klarar att dra en A10 och ett 750 samtidigt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Kollade faktiskt in ett 750 innan, liiiite över min budget kanske, men det ser fint ut ändå. Vad lirar du och i vilka inställningar så man kan få sig en lättare överblick på prestandan? Kom också på att mitt 300W agg antagligen inte klarar att dra en A10 och ett 750 samtidigt...

300W ska räcka om det är hyfsad kvalitet. 750 ska dra ca 60W max.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define Compact, Ryzen 7 7700, 32GB, Sapphire 9070, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Har tyvärr inte hunnit spela så mycket, dirt 3 flöt på i stadiga 60fps (v-sync) och world of warcraft flöt på smidigt i high / ultra inklusive i LFR.
Tror som andra här att 300W absolut bör räcka, kan kolla med en wattmätare när jag kommer hem om det skulle vara av intresse

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Om det är det nätaggregatet från din signatur, Be quiet! 300W Pure power, så borde det räcka utan tvekan. För billigaste grafikkort är det bara att kolla prisjakt ?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s165468487&o=produkt_pr...

Inkluderade 750, 750 Ti, R7-265, R9-270 och R9-270X. Alla borde fungerar med det nätaggregatet du har samt resterande komponenter. Om du tänker på ett 750 så förslår jag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2511301

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.