Permalänk
Medlem

ASUS A7N8x

Vad exakt skiljer det emellan vanliga och ej deluxe modellen?? samt klockar den lika bra som deluxe? behöver ju inte allt lull lull på mk, har tänkt på Epox men den säljs ju bara på db.com vad jag kan hitta och ska köpa TwinMOS minnen så vill helst köpa allt från samma ställe (komplett) har den de 4 hålen runt sockeln??
och en fråga till Kingston minnen är dom bra att klocka med?? tror jag kunde få billiga PC3200 minnen...

Permalänk
Medlem

det vanliga är ej delux.

Edit: det har 4 hål. Det som skiljer deluxe och vanliga är att deluxe har lite mer funktioner. inget som påverkar prestandan.

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X finns i 2 modeller jao..
både Standard och Deluxe.

Den stora skillnaden är S-ATA och 1 Gbit-LAN.
Annars har du lite extra utgångångar på Deluxekortet, såsom Firewire och Digital-ljudutgång.

Visa signatur

"Liksom Giraffen har lång hals, kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"

Permalänk
Medlem

Finns det koaxial ljudutgång på icke-Deluxe? Icke-Deluxe har väl RAID och 2 st LAN?

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

Deluxe har 2*100Mb LAN och S-ATA Raid

Permalänk
Medlem

Är det standard modellen som har gigabit lan?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Nej, den har 1st 100Mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramza
ASUS A7N8X finns i 2 modeller jao..
både Standard och Deluxe.

Den stora skillnaden är S-ATA och 1 Gbit-LAN.
Annars har du lite extra utgångångar på Deluxekortet, såsom Firewire och Digital-ljudutgång.

Har den Gbit-lan? det har inte jag sett jag trodde bara det var 2st 10/100

"2 Ports
MCP integrated NVIDIA® MAC + Realtek® 8201BL PHY
MCP integrated 3Com® MAC + Broadcom® AC101L PHY"
Tagit från asus.com

Är det den som heter broadcom? varför skriver dom inte det tydligare?
Såhär stod det på ett annat ställe
"Integrated 3Com® and NVIDIA® LAN controllers lets users access broadband via one LAN port and share the Internet connection with network neighborhood via the other LAN port."

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Det är A7V8X som har gigabit lan

Visa signatur

[ Tt XaserII I Asus A7N8X @ 200FSB I AMD 2400+ @ 200*10,5x [2,1Ghz] I TwinMOS 2*256MB PC3200 @ 200MHz [2t,2-2-5] ]
[ HiS IceQ 9800pro @ 450/375 I 2*120GB cudaV SATA raid0 + 80GB cudaV] -Luftkyld och tyst-
Betänk: Alla har inte samma smak. Inte alla har tid/ork att modda. Alla har varit nybörjare. Det du äger är inte automatiskt bäst.

Permalänk
Medlem

A7N8X ska inte ha gigabit lan. Förresten tror jag inte att det finns digital utgång på varken standard eller deluxe.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Det finns digital ut på deluxe.
Tro mindre, kolla fakta mer.

Visa signatur

[ Tt XaserII I Asus A7N8X @ 200FSB I AMD 2400+ @ 200*10,5x [2,1Ghz] I TwinMOS 2*256MB PC3200 @ 200MHz [2t,2-2-5] ]
[ HiS IceQ 9800pro @ 450/375 I 2*120GB cudaV SATA raid0 + 80GB cudaV] -Luftkyld och tyst-
Betänk: Alla har inte samma smak. Inte alla har tid/ork att modda. Alla har varit nybörjare. Det du äger är inte automatiskt bäst.

Permalänk
Medlem

"Asus uses the south bridge as the DSP and ALC650 as the DA/AD codec. The yellow port is the digital output for Dolby Digital sound. The sound output is of decent quality."

http://www.overclockers.co.nz/showimage.php?image=ocnz/mobo/a...

Permalänk
Medlem

Oj... jag trodde att digital == optisk.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^ZerOne^
Det finns digital ut på deluxe.
Tro mindre, kolla fakta mer.

Klockrent!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Re: EJ pc3200

Citat:

Ursprungligen inskrivet av caute
jag tycker inte att du ska köpa pc3200 minnen eftersom att ASUS A7V8X inte stödjer dem helt officiellt.

Jag rekommenderar starkt att köpa pc3200 minnenen eftersom det funkar mkt bättre till A7V8X och har änven en större bandbred!

Hur ska du ha det? btw, han skulle köpa ett asus A7N8X, inte A7V8X

EDIT: BTW, lighisse, datorbutiken.se har twinmos. så beställ allt därifrån. billigt å bra.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Re: Re: ASUS A7N8x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av caute

Köp inte TwinMOS pc3200 till ASUS A7V8X moderkortet. Jag körde det och upplevde hänignar. Fick skicka tillbaks dem och köpa pc2700 och tro ASUS att man bara kan använda deras "Valid" pc3200, annars buggar det.

Det är A7N8X han ska ha inte A7V8X
Alltså "AMD 7 Nvidia 8 X" inte "AMD 7 VIA 8X". Det är STOR skillnad mellan korten. Mitt råd till dig är att uppsöka en optiker då du gång på gång snackar om A7V8X när ämnet inte är om det kortet.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ASUS A7N8x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

Det är A7N8X han ska ha inte A7V8X
Alltså "AMD 7 Nvidia 8 X" inte "AMD 7 VIA 8X". Det är STOR skillnad mellan korten. Mitt råd till dig är att uppsöka en optiker då du gång på gång snackar om A7V8X när ämnet inte är om det kortet.

Ursäkta, satt o skrev under en lektion. Dessutom tycker jag att du inte behöver vara så otrevlig, alla gör misstag!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.4GHz __ 1GB PC4200 __ Intel GMA900

Permalänk

Kan man använda en AlphaPAL8045T på A7N8X Deluxe modellen?