Permalänk
Inet
Skrivet av BennyZ:

Hej!
För ett par dagar sen stod det att ni skulle få in Corsair AX1200i den 7:e Mars. Men nu står det 3:e Maj. Stämmer det? Hur kommer det sig att ni är utan AX1200i i flera månader medan Komplett har 100+ på deras lager Jag vill inte köpa av någon annan än er, kan inte Komplett dela med sig lite hehe

Vi ser vad vi kan lösa. Förhoppningsvis har vi på lager igen senast i nästa vecka.

Skrivet av phuonganh:

Hej Inet!

Har ni tittat mer på möjligheten att handla med bitcoins hos er?

Vi håller på och jobbar tillsammans med inlösare för en tekniskt lösning. Har tyvärr inget mer konkret än så i dagsläget.

Skrivet av kiario:

Oh shit...NZXT H440 försenad 2 månader!!! Var köper man den bäst utomlands?

Skrivet av kiario:

Samma med nzxt h440 lådan. Undrar om en hel lastbil med grejer saknas??? Inte väntar jag två månader till. Kommer bli nån annanstans att köpa den

Skrivet av SUMITOMO:

NZXT har sålt slut på chassit.
Inte mycket inet kan göra åt.

Som SUMITOMO skriver så är det brist på chassit och informationen vi har är att hela Sverige-leveransen är försenad. Så tyvärr är det inte mycket vi kan göra.

Att Corsair AX1200i blivit försenad är bara en tillfällighet och är inte kopplat. Inga lastbilar är försvunna vad vi vet.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi ser vad vi kan lösa. Förhoppningsvis har vi på lager igen senast i nästa vecka.
Att Corsair AX1200i blivit försenad är bara en tillfällighet och är inte kopplat. Inga lastbilar är försvunna vad vi vet.

Det står nu 2014-04-08, är detta det aktuella preliminära datumet? Eller finns det en chans att det kommer in senast nästa vecka?

Visa signatur
Permalänk
Inet
Skrivet av BennyZ:

Det står nu 2014-04-08, är detta det aktuella preliminära datumet? Eller finns det en chans att det kommer in senast nästa vecka?

Det är nästa större leverans. Vi kommer få in ett litet antal redan imorgon förhoppningsvis. Obs, väldigt begränsat antal.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är nästa större leverans. Vi kommer få in ett litet antal redan imorgon förhoppningsvis. Obs, väldigt begränsat antal.

Det är ok Jag behöver bara ett

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något datum på Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB ? många andra verkar få in den 12de

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är nästa större leverans. Vi kommer få in ett litet antal redan imorgon förhoppningsvis. Obs, väldigt begränsat antal.

Har de kommit in?

Visa signatur
Permalänk
Inet
Skrivet av Sneakkz:

Något datum på Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB ? många andra verkar få in den 12de

Inköpsavdelningen jobbar på att få fram ett datum. Vi uppdaterar hemsidan så fort vi vet mer.

Skrivet av BennyZ:

Har de kommit in?

Japp!

http://www.inet.se/produkt/6911367/corsair-ax-1200i-digital-1...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Nu har ni låtit klåparen som inte förstår att "vårat" inte är ett ord designa era banners igen

http://www.inet.se/files/img/banner/side/banner_1191_1.jpg

Låt honom/henne skriva "vårt" 1000 gånger på svarta tavlan så slipper det kanske upprepas.

Permalänk
Inet
Skrivet av stais:

Hej Inet!

Nu har ni låtit klåparen som inte förstår att "vårat" inte är ett ord designa era banners igen

http://www.inet.se/files/img/banner/side/banner_1191_1.jpg

Låt honom/henne skriva "vårt" 1000 gånger på svarta tavlan så slipper det kanske upprepas.

Ajdå :/ Men det är nu fixat! Tack för att du sa till.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej,
jag har precis flyttat till en lägenhet i goa glada göteborg.
Tänkte lägga en stor beställning. Stationär+HTPC+Bärbar samt allt nätverk som behövs.
Har inget körkort eller sådant. Frågan är: Kör ni med hemkörning med Posten? Med uppbäring?

Permalänk
Inet
Skrivet av Linux@Home:

Hej,
jag har precis flyttat till en lägenhet i goa glada göteborg.
Tänkte lägga en stor beställning. Stationär+HTPC+Bärbar samt allt nätverk som behövs.
Har inget körkort eller sådant. Frågan är: Kör ni med hemkörning med Posten? Med uppbäring?

Jajamen! 299kr tar vi för det. Du hittar alternativet i kassan:

Leveransinformation
Posten levererar ert paket direkt till dörren vardagar mellan 17-21 och ringer innan leverans. Detta är en extratjänst som ej ingår i ångerrätten och kan endast nyttjas vid leverans.
Giltig legitimation på beställaren krävs!

Var lite osäker angående uppbärningen men ringde och dubbelkollade med Postnord Logistics som det numera heter och enligt dom så ingår uppbärning till dörren!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni valt att lägga er 441 kronor över det rekommenderat priset på 5549kr för MSI Lightning 290x ?
Är suget ifrån kryptovaluta gruvare så hårt att ni anser att de kommer att gå som smör i solsken i alla fall och att ni på detta sätt ser ett gyllene tillfälle att smörja kråset med ett överpris? Dustin verkar ju ha vaknat lite och erbjuder just nu detta kort för 5690kr, som ligger lite närmare det rekommenderade priset. Caseking är i nuläget billigast med sina 5211 kronor, dock har de ju lite lägre moms på 19%. Billigast i Sverige är dock Boulevard med 5519 inklusive frakt, vet dock inte hur hög seriositeten beträffande denna butik är.

Permalänk
Avstängd

1. När kommer nästa laddning med XFX Core Edition 550w nätaggregaten?
2. Kommer ni ta börja sälja CoolerMaster Vanguard 700w?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Hej
http://www.inet.se/produkt/5411026/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...
Det står msi på bilden när det ska vara från Gigabyte

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jajamen! 299kr tar vi för det. Du hittar alternativet i kassan:

Leveransinformation
Posten levererar ert paket direkt till dörren vardagar mellan 17-21 och ringer innan leverans. Detta är en extratjänst som ej ingår i ångerrätten och kan endast nyttjas vid leverans.
Giltig legitimation på beställaren krävs!

Var lite osäker angående uppbärningen men ringde och dubbelkollade med Postnord Logistics som det numera heter och enligt dom så ingår uppbärning till dörren!

Vad exakt menar dom med "dörren"?
Är det som tex posten alltid haft (i många,många år och det ÄR välkänt) att dörren är ytterdörren i huset och är det då ett hyreshus så är det porten som ÄR "dörren"? dvs har detta ändrats när det blev postnord som har hand om företags paket? (jag tror inte det!).
Det är ju en ganska stor skillnad mellan porten och lgh dörren när man tex bor på 5 våningen utan hiss.

Utöver denna "regel" så brukar ju förarna bära upp paketen (dom lättare/mindre) till lgh dörren i alla fall och är det nåt tyngre/större så brukar dom ofta fråga om man vill ha hjälp men det är som sagt inget som dom behöver göra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Postnord

Utkörning av paket

Hej!

När det gäller utkörning av paket och i detta fall tjänsten Hempaket ingår det uppbärning av paketet. Är det villa levereras paketet till ytterdörren, är det hyreshus är det till din lägenhetsdörr. Om det finns portkod på leveransadressen måste den skrivas på paketet så att chauffören som kör ut får information om detta. Om du har ytterligare frågor gällande leverans av paket är du välkommen att ringa oss på kundservice på tele 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 8-18, eller om du vill maila når du oss på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika Posten Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Hur kommer det sig att ni valt att lägga er 441 kronor över det rekommenderat priset på 5549kr för MSI Lightning 290x ?
Är suget ifrån kryptovaluta gruvare så hårt att ni anser att de kommer att gå som smör i solsken i alla fall och att ni på detta sätt ser ett gyllene tillfälle att smörja kråset med ett överpris? Dustin verkar ju ha vaknat lite och erbjuder just nu detta kort för 5690kr, som ligger lite närmare det rekommenderade priset. Caseking är i nuläget billigast med sina 5211 kronor, dock har de ju lite lägre moms på 19%. Billigast i Sverige är dock Boulevard med 5519 inklusive frakt, vet dock inte hur hög seriositeten beträffande denna butik är.

det är verkligen inget konstigt att ett företag inte kan vara billigast på allt. Det finns t ex mängder med varor där inet ligger billigare till än komplett, webhallen, Dustin etc. Jag tror inte dom medvetet lägger sig över, det kan ju vara en annan importör också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Är det verkligen så konstigt för dig att ett företag inte kan vara billigast på allt. Det finns t ex mängder med varor där inet ligger billigare till än komplett, webhallen, Dustin etc. Jag tror inte dom medvetet lägger sig över, det kan ju vara en annan importör också.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla av de väletablerade företagen har valt att lägga sig en bra bit över det rekommendera introduktionspriset, likaså Dustin som så sent som igår hade ett pris som låg närmare den rekommenderade prislappen men som nu valt att höja priset för att hamna i linje med de andra aktörerna. Jag kräver inte att Inet skall vara billigast, tvärtom är jag faktiskt beredd att betala extra för den service och kunnande som detta företag besitter. Hade vi haft en situation där Inet legat på rekommenderat pris, medan en del andra aktörerna legat en hundralapp under detta så hade jag inte knorrat. Tyvärr har nu samtliga aktörer i bästa kartellanda valt att ta ut ett överpris inför lanseringen av denna produkt, så Inet är ingalunda ensamma om detta och samma fråga kan ställas till de övriga aktörerna som spelar i samma liga. Dock valde jag i detta fall att rikta min frågeställning till Inet, eftersom det är en av de aktörer jag oftast handlar ifrån själv. De är förövrigt väldigt aktiva i detta forum, vilket borgar för ett snabbt och informativt svar.

Permalänk
Medlem

Vet ni vilken firmware på Benq XL2411Z skärmar har ni? Lider de av problemet att halva skärmen inte hänger med när man kör med Motion reduction mode eller är de uppdaterade så att problemet är löst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sony Xperia Z2 Svart med SmartbandSkärm:
5 ", Lagring: 16 GB, Minneskortläsare, 4G, Android 4.2, Jelly Bean

http://www.inet.se/kategori/765/android/180/sony

Ni har råkat ta beskrivningen från Z1 och sätta under Z2 svart (Z2 lila och vit verkar dock rätt)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Posten AB:

Hej!

När det gäller utkörning av paket och i detta fall tjänsten Hempaket ingår det uppbärning av paketet. Är det villa levereras paketet till ytterdörren, är det hyreshus är det till din lägenhetsdörr. Om det finns portkod på leveransadressen måste den skrivas på paketet så att chauffören som kör ut får information om detta. Om du har ytterligare frågor gällande leverans av paket är du välkommen att ringa oss på kundservice på tele 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 8-18, eller om du vill maila når du oss på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika Posten Kundservice

Jasså när jag beställde en jättetv för någon vecka sedan så la den otrevlige utköraren bara tvn utanför hyreshusdörren och körde iväg efter jag skrivit på. Så jag och min flickvän fick bära upp den själva.

Permalänk

Någon aning när Arctic Cooling Accelero Xtreme IV dyker upp?
Mvh

Permalänk

Har ni fått något svar från BenQ angående buggen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Hedersmedlem

I mitt tycke behöver ni göra något åt ert sortiment av nätaggregat. Jag skulle vilja se fler Seasonic OEM. Ni har just nu XFX nätagg i sortimentet, men tittar man på lagersaldona verkar ni vara på väg att plocka bort dem. Det betyder att det i princip inte finns något att välja på förrän över 1500kr där ni har bland annat Corsair AX.

Jag skulle vilja se fler nätagg ur Cooler Master Vanguard serien (ni har just nu 1000W modellen).
Dessutom skulle jag vilja se fler nätagg i de lägre prisklasserna, antingen att ni tog in fler av XFX och såg till så att de faktiskt går att köpa, alternativt kan ni titta på andra märken som tex Silver Power.

Istället kan ni rensa ut lite bland Corsairs nätagg. Corsair brukade vara ett säkert val, men har halkat efter. De plockar bort guldkornen ur sitt sortiment, ersätter med nya serier mediokra nätagg och höjer priserna. Corsair må fortfarande vara ett ok val, men deras pris/prestanda suger.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av giplet:

I mitt tycke behöver ni göra något åt ert sortiment av nätaggregat. Jag skulle vilja se fler Seasonic OEM. Ni har just nu XFX nätagg i sortimentet, men tittar man på lagersaldona verkar ni vara på väg att plocka bort dem. Det betyder att det i princip inte finns något att välja på förrän över 1500kr där ni har bland annat Corsair AX.

Jag skulle vilja se fler nätagg ur Cooler Master Vanguard serien (ni har just nu 1000W modellen).
Dessutom skulle jag vilja se fler nätagg i de lägre prisklasserna, antingen att ni tog in fler av XFX och såg till så att de faktiskt går att köpa, alternativt kan ni titta på andra märken som tex Silver Power.

Istället kan ni rensa ut lite bland Corsairs nätagg. Corsair brukade vara ett säkert val, men har halkat efter. De plockar bort guldkornen ur sitt sortiment, ersätter med nya serier mediokra nätagg och höjer priserna. Corsair må fortfarande vara ett ok val, men deras pris/prestanda suger.

Håller helt med. Lite synd att dom blir borstskuffade av något sämre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om att inet behöver ett par nätagg av högre kvalitet (och då några som faktiskt GÅR att köpa och det för ett humant pris vilket gör att corsair INTE är ett alternativ).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Håller med ofta klarar man sig på 4-500 w där finns seasonic egna g serie som jag redan nämnt här i tråden att jag vill att ni tar in. oftast köper jag allt oss er men finns inte xfx så blir det nätagg på annat håll

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Trevligt att ni kör drives med fri montering vid köp men ett ASUS moderkort alt grafikkort! Precis som tidigare när ni kör denna drive så är era lagersaldon ett skrattretande skämt. Hur skall jag kunna rekommendera en speldator för 9000kr när 50% av artiklarna i kundvagnen är "restnoterade"

Sedan ert senaste underhåll utav hemsidan har be quiet! hamnat längst ner i trådsystemet!

Beträffande er monteringstjänst rent generellt, folk missar ofta "Kylare som väger över ~650g kan vi inte montera, det är för stor risk för fraktskador!"

Intel i5 4440
Core 1000
XFX Core 550w
Gigabyte GTX 760 2GB
Flertalet AMD R9 270x-280x

Dold text
Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]