Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

skola har jag funderat på och hört av mig till, men när vi diskuterade och jag förklarade vad jag ville ha så skratta han lite och sade att det inte finns någon elev på skolan som kommer göra det ordentligt och tid finns inte för honom.

Ja det var ju surt, då är det svårare. Inte nog med att fräsningen innebär kostnader i maskintid, har du kunskaper för att göra en korrekt solidmodell och sedan CAM-bereda den? Det lär ju kosta en häftig slant också ifall man måste leja bort det arbetet.

För att hålla projektet någorlunda enkelt (realistiskt?) skulle jag nog se till andra lösningar än fräsning, vilket du ändå verkar vara inne på. Allt går ju att göra men det känns ju i plånboken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Ja det var ju surt, då är det svårare. Inte nog med att fräsningen innebär kostnader i maskintid, har du kunskaper för att göra en korrekt solidmodell och sedan CAM-bereda den? Det lär ju kosta en häftig slant också ifall man måste leja bort det arbetet.

För att hålla projektet någorlunda enkelt (realistiskt?) skulle jag nog se till andra lösningar än fräsning, vilket du ändå verkar vara inne på. Allt går ju att göra men det känns ju i plånboken

jo, beredning kan ajg lösa själv, är förre detta maskinoperatör.

det mesta sågar jag själv, men en del detaljer får jag fräsa ordentligt för att få ett bra resultat. men absolut...det känns i plånboken.

dricker whisky för att inte gråta över plånboken och sen gråtar man för att finwhiskyn är uppdrucken.

Permalänk
Aquatuning

Go on!

Looks fine! I hope we see more soon!

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Inaktiv

Finns inte många kronor att spara men när jag handla 10mm frontpanel av dem så beställde jag så de fixa utfräsning, gravyr osv av dem. Det blev riktigt bra.

http://www.modushop.biz/ecommerce/cat198_l2.php?n=1

Fördelen är att du kan bli helt vild med designen och det är en fast summa oavsett hur lång tid det tar och hur många byten av fräsbits osv. Nackdelen det tar ju drygt 10 arbetsdagar med frakter, arbete osv med dem för du ska skicka det till italien. Men men... ett tips iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Finns inte många kronor att spara men när jag handla 10mm frontpanel av dem så beställde jag så de fixa utfräsning, gravyr osv av dem. Det blev riktigt bra.

http://www.modushop.biz/ecommerce/cat198_l2.php?n=1

Fördelen är att du kan bli helt vild med designen och det är en fast summa oavsett hur lång tid det tar och hur många byten av fräsbits osv. Nackdelen det tar ju drygt 10 arbetsdagar med frakter, arbete osv med dem för du ska skicka det till italien. Men men... ett tips iallafall.

fan det där verkade intressant... känns ju som att plånboken kommer få sig en käftsmäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Looks fine! I hope we see more soon!

<3

Permalänk
Medlem

sågad och filad

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!
En fråga, vart får man tag på startknappen du har där. Är ute efter en sån med det stuket? (om det nu är en startknapp^^)

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt bygge! Ser fram emot ett kalasfint slutresultat
Var har du köpt material? Lokalt i Hbg eller har du beställt? Går i samma tankar som du och tänkte om du kunde rekommendera något ställe.

Skrivet av Barra85:

Snyggt bygge!
En fråga, vart får man tag på startknappen du har där. Är ute efter en sån med det stuket? (om det nu är en startknapp^^)

En liknande knapp kan du hitta på Kjell o CO. Annars har väl elfa skulle jag tro.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Snyggt bygge!

som saandberg säger så är det alldeles riktigt kjelle som jag hittat denna på.

Skrivet av Saandberg:

Mycket trevligt bygge! Ser fram emot ett kalasfint slutresultat
Var har du köpt material? Lokalt i Hbg eller har du beställt? Går i samma tankar som du och tänkte om du kunde rekommendera något ställe.

En liknande knapp kan du hitta på Kjell o CO. Annars har väl elfa skulle jag tro.

/S

köpte plåt på maskindelen.se

Permalänk
Medlem

nu blir det lite semester, kanarieöarna i 1 vecka. håll till godo sålänge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pokelia:

nu blir det lite semester, kanarieöarna i 1 vecka. håll till godo sålänge

Ha en trevlig semester.

Permalänk
Avstängd

Snyggt med unibody formen

Permalänk
Medlem

sådärja! FD är sjyssta och skickar fläktar och PSU och jag BORDE få det imorgon, då kan jag börja såga ut backsidan och så småningom montera ihop ramen och införskaffa sidorna, sedan blir det till att såga ut ett fönster till chassit, jag tänkte att jag på något sätt måste kunna se mitt verk inuti.

Permalänk
Medlem

FD levererar! nu kan jag börja mäta på baksidan av chassit och såga jeklar nu när det är påskhelg och allt!