Alla med MSI GTX 780 Gaming a.k.a Twin Frozr IV se hit, goda nyheter.

Permalänk
Medlem

Testade att Öka Core från 130 till 135 och öka volten får stabilitet en liten stund på +55-62 och då ökar max turbo boost från 1137 - 1162 för 5 mhz core snacka om skillnad med boost 2.0 ej kan räknas ut riktigt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har stockbios just nu på kortet för att se och är powerlimit som sätter lite begränsningar för min del misstänker jag.

Använder Msi Afterburner 3.0.0 Beta 18

Här var volten upplåst från början för min del behövde ej kryssa i rutan i tillval.

Tackar, det löste min volt också.

+250 core, +120 memory. 1.212mv och 150% powerlimit.

Värdelösa minnen. Men jag är lite förvirrad, för med stock bios så fick jag upp minnena i 400+.

Blir så trött på teknik haha.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Tackar, det löste min volt också.

+250 core, +120 memory. 1.212mv och 150% powerlimit.

Värdelösa minnen. Men jag är lite förvirrad, för med stock bios så fick jag upp minnena i 400+.

Blir så trött på teknik haha.

Minnesklocken kan bli lidande vid högre core clock och är ganska vanligt.

Men core är den viktiga som ger mest. Så hade lätt bytt min core clock mot din.

Får se om man tar sig i kragen nästa vecka och flashar om BIOS.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag har ett EVGA 780 SC ACX med biosnummer 80.10.36 osv. Med andra ord så ska jag inte flasha mitt bios och hålla på? Då har jag inte den nya PCB:n så att säga. Nöja sig med att överklocka på vanlig väg så gott det går med Precision X?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Minnesklocken kan bli lidande vid högre core clock och är ganska vanligt.

Men core är den viktiga som ger mest. Så hade lätt bytt min core clock mot din.

Får se om man tar sig i kragen nästa vecka och flashar om BIOS.

När jag testade burn in test i kombuster så var det minnes clocken som gav mest..

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Kommer det bios som du Devil May Cry tillsammans med skyn3t utvecklade släppas?

Eller är det rev4 som är det bioset som du och skyn3t arbetade på tillsammans?

Samt;

Har 2st WF3 OC Rev2 med dubbla 8-pins samt; 80.80.31.00.0D bios, hynix-minnen och Revision GK110-B1.

Av vad jag förstår så är det den rätta men de bios som finnes på Overclock.net blir alldeles för varma för mina kort i SLi, om inte fläktarna går i 100% konstant men det vill man ju inte. Då är fortfarande core på nästan 90 grader och VRMs är antagligen 15-20 grader ovanpå det, vilket jag INTE vill.

Fast sen så kyler ju förvisso WF3 kylaren VRMs med direktkontakt mot kylaren och det driver väl upp gradantalet på core en aning förmodar jag..

Tack på förhand och ledsen för att att jag väcker en någorlunda död tråd..

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis MSI GTX 780 TI efter de fina recensionerna och kommentarerna. Hur som helst är jag ändå orolig över 3gb minne inte kommer hålla så länge för den prislappen. Vad tror ni? Jag har inte öppnat paketet eller så än så jag kan ångra mig.

Men om ni ser till just denna dag och 780 TI klassen samt Radeons i samma klass, är det värt att satsa på 780? Radeons har t.ex 4 gb men sämre på annat.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Nu kommer denna nyhet också http://www.sweclockers.com/nyhet/18492-evga-gor-geforce-gtx-7.... Vad tycker ni, ska jag öppna 780 TI paketet eller avvakta och satsa på mer minne? För 1920 - 1080p, behövs mer minne än 3 i en snar framtid tro?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Kommer det bios som du Devil May Cry tillsammans med skyn3t utvecklade släppas?

Eller är det rev4 som är det bioset som du och skyn3t arbetade på tillsammans?

Samt;

Har 2st WF3 OC Rev2 med dubbla 8-pins samt; 80.80.31.00.0D bios, hynix-minnen och Revision GK110-B1.

Av vad jag förstår så är det den rätta men de bios som finnes på Overclock.net blir alldeles för varma för mina kort i SLi, om inte fläktarna går i 100% konstant men det vill man ju inte. Då är fortfarande core på nästan 90 grader och VRMs är antagligen 15-20 grader ovanpå det, vilket jag INTE vill.

Fast sen så kyler ju förvisso WF3 kylaren VRMs med direktkontakt mot kylaren och det driver väl upp gradantalet på core en aning förmodar jag..

Tack på förhand och ledsen för att att jag väcker en någorlunda död tråd..

Det är alltså den som varit uppe sedan denna tråd startades, den du mycket riktigt påpekat rev4.
Du ska då självklart ha Gigabyte bios rev4. Att de blir för varma är tyvärr för att du kör dem i SLi. Korten klockas inte ner vilket leder till att du upplever denna värme medan de klockar ner sig med original bios. Du får hitta någon kompromiss helt enkelt eller gå vatten.

Skrivet av Kvarnan:

Jag beställde precis MSI GTX 780 TI efter de fina recensionerna och kommentarerna. Hur som helst är jag ändå orolig över 3gb minne inte kommer hålla så länge för den prislappen. Vad tror ni? Jag har inte öppnat paketet eller så än så jag kan ångra mig.

Men om ni ser till just denna dag och 780 TI klassen samt Radeons i samma klass, är det värt att satsa på 780? Radeons har t.ex 4 gb men sämre på annat.

Ti modellen är egentligen ett annat kort men ett fint sådant. Vilken upplösning spelar du i idag? Och har du några planer på att köpa en skärm över 2k upplösning? Om svaret är nej så behöver du absolut inte oroa dig. 780 är helt klart mer värd att satsa på då den kör om 290X med båda kort överklockade med båda överklockade till sitt genomsnitt, samt med stock-kylaren.

Skrivet av Kvarnan:

Nu kommer denna nyhet också http://www.sweclockers.com/nyhet/18492-evga-gor-geforce-gtx-7.... Vad tycker ni, ska jag öppna 780 TI paketet eller avvakta och satsa på mer minne? För 1920 - 1080p, behövs mer minne än 3 i en snar framtid tro?

Jag tycker du ska fråga dig själv och kolla på din skärms specifikationer. 3GB mät lite med afterburner, kommer du någonsin nära? Ligger du nära eller på gränsen så köper du väl bara ett 6GB kort

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är alltså den som varit uppe sedan denna tråd startades, den du mycket riktigt påpekat rev4.
Du ska då självklart ha Gigabyte bios rev4. Att de blir för varma är tyvärr för att du kör dem i SLi. Korten klockas inte ner vilket leder till att du upplever denna värme medan de klockar ner sig med original bios. Du får hitta någon kompromiss helt enkelt eller gå vatten.

Ti modellen är egentligen ett annat kort men ett fint sådant. Vilken upplösning spelar du i idag? Och har du några planer på att köpa en skärm över 2k upplösning? Om svaret är nej så behöver du absolut inte oroa dig. 780 är helt klart mer värd att satsa på då den kör om 290X med båda kort överklockade med båda överklockade till sitt genomsnitt, samt med stock-kylaren.

Jag tycker du ska fråga dig själv och kolla på din skärms specifikationer. 3GB mät lite med afterburner, kommer du någonsin nära? Ligger du nära eller på gränsen så köper du väl bara ett 6GB kort

Tack för info, som jag skrev i tråden om EVGA nyheten så ser jag mig inte inom en snar framtid att köpa på mig fler skärmar. Köper jag en ny skärm är det för att höja min 120 hz till 144 hz, jag tycker inte spelupplevelsen blir bättre av fler skärmar. Jag trivs med 1920-1080 p, speciellt i FPS då jag får mer känsla av att koncentrera mig på en skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Tack för info, som jag skrev i tråden om EVGA nyheten så ser jag mig inte inom en snar framtid att köpa på mig fler skärmar. Köper jag en ny skärm är det för att höja min 120 hz till 144 hz, jag tycker inte spelupplevelsen blir bättre av fler skärmar. Jag trivs med 1920-1080 p, speciellt i FPS då jag får mer känsla av att koncentrera mig på en skärm.

Då tror jag inte du behöver oroa dig med 3gb.
Det mesta som t.ex bf4 tar är 2.2gb och då är det spelet väldigt krävande och det är om man kör allt på max i 1920....
Och du kommer inte upp i 144fps stabilt med något singelkort på marknaden idag ändå. Så då får man sänka inställningarna å vips tar kortet inte mer än kanske 1.5gb

Permalänk

När ni överklockar era kort, vad är den högsta 24/7 klocken ni kan köra på?
Jag kommer inte så långt på original bios så funderar på att flasha men är inte riktigt säker om jag vågar/vill

Visa signatur

CCNP R&S