Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Vackert :,)

Tackar
Kämpar hårt, den ska *** bli vacker

EDIT:
Filter beställda. Ville bara uppdatera.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Något jag tycker är viktigt är även de små detaljerna.
Därför skaffade jag fanstickers med min logga på.

20 styckna, under 70 kr från Zazzle. Perfekt storlek, och gör så mycket, trots att de är så små

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

tja, har en likadan tanke på mitt bygge med reservoarer, tror du det behövs koppling på ovansidan för att jämna utlufttrycket? borde inte systemet själv lösa detta?

är inte risken att kopplingen kommer få vattnet att falla i en res?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

tja, har en likadan tanke på mitt bygge med reservoarer, tror du det behövs koppling på ovansidan för att jämna utlufttrycket? borde inte systemet själv lösa detta?

är inte risken att kopplingen kommer få vattnet att falla i en res?

Är dom inte kopplade i toppen, måste du manuellt justera lufftrycket när systemet är fyllt. Eftersom luften är lättare än vätskan, och allt färdas i botten av reservoarerna så kommer de bli olika mängd luft i varje reservoar. Dock bör de enkelt gå att lösa genom att öppna toppen på alla reservoarer och låta vattennivån jämnas ut. Men då måste systemet vara avstängt.

Det är nämligen så att har man inte kopplat ihop toppen som jag gjort, så kommer det bli som en reservoar, med tre luftfickor. Medan om man kopplar topparna, blir det en luftficka, och därmed garanterat jämnt lufttryck i alla tre.

Men som sagt, du kan manuellt justera lufttrycket i varje enskild reservoar om du inte vill koppla toppen.
Jag personligen tyckte det blev snyggt med toppen kopplad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Är dom inte kopplade i toppen, måste du manuellt justera lufftrycket när systemet är fyllt. Eftersom luften är lättare än vätskan, och allt färdas i botten av reservoarerna så kommer de bli olika mängd luft i varje reservoar. Dock bör de enkelt gå att lösa genom att öppna toppen på alla reservoarer och låta vattennivån jämnas ut. Men då måste systemet vara avstängt.

Det är nämligen så att har man inte kopplat ihop toppen som jag gjort, så kommer det bli som en reservoar, med tre luftfickor. Medan om man kopplar topparna, blir det en luftficka, och därmed garanterat jämnt lufttryck i alla tre.

Men som sagt, du kan manuellt justera lufttrycket i varje enskild reservoar om du inte vill koppla toppen.
Jag personligen tyckte det blev snyggt med toppen kopplad

hmm, får väl fundera på hur man ska göra, men det blir nog en liknande lösning. tack för ideen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

hmm, får väl fundera på hur man ska göra, men det blir nog en liknande lösning. tack för ideen!

Som sagt, jag kommer enbart på två lösningar.
Ihopkopplade i toppen för delat och jämnt tryck.
Eller att du justerar manuellt efteråt genom att öppna toppen. Då öppnar du alla tre och låter vattennivån bli jämn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är in och ut för vattnet som ska kyla processorn.
Inväntar en brygga för grafikkorten för att kunna borra sista hålet. Sen blir det montering!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En mysig grej med STH10 är det faktum att den har 4.5 cm utrymme att dra kablar på. Kanske t.o.m 5 cm då bakplåten sticker ut lite. Detta lämnar uttrymme till mer än bara kablar.

Även slangar!

Ursäktar den dåliga kvalitén på bilderna. Tagen med en mobil med en trött ostadig hand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bygget fortsätter, nu kommer en av de svårare delarna. Få in ledningar, där man inte kan se nåt.

Den undre kammaren har ingen topp man kan öppna som den övre kammaren har. Detta gör de lite krångligt när man ska få in två 480-radiatorer, dessutom koppla slangar i loppen, när man redan har dubbla pumpar och en drainventil på plats. Men skam den som ger sig.

Här är plattorna som döljer PSU-utskärningarna. Chassit kan ha upp till 4 nätaggregat. Jag kommer ha ett.

Här är ena 360-radiatorn på plats, den sitter i toppen. Den andra får vänta tills dess att nätaggregat och sladdar är på plats. Det blir en extremt "tight fit". Men ska funka.

Inte gjort i ordning i toppen än, de kommer senare

480-radiatorn på plats. Den första var relativt enkel. Den andra skrämmer mig dock.

Insidan i den undre kammaren. Kanske sista bilden på kammaren innan nästa radiator döljer den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade även se på ett ungefär hur de sleevade kablarna skulle se ut när de var på plats.

Dock fortfarande en del sleevande kvar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kort uppdatering. Har monterat in en 5 meter lång LED-slinga som slingrar sig runt chassit, från övre kammaren, till undre kammaren, och i botten av huvudkammaren. Även börjat montera in kablar. Sleevat lite, och lite smått. Inväntar min GPU-brygga.

Under tiden kan ni få några bilder. Ursäktar kvalitén men de är tagna med min Padfone, och ingen fancy systemkamera

Bygget i helhet. Börjar faktiskt likna nåt nu!

Lite ljusare bild.

Bara en bild tagen uppifrån.

Min vackra reservoar. Aldrig sett nån göra såhär faktiskt. Därför gillar jag den extra mycket

Suddig bottenbild. Why not liksom?

Här kommer senare lite hård tud sitta i en 45 graders vinkel.

Här ser man slingan. Den är fem meter. Mest kommer den lysa där den inte synd. Men även där de syns såklart. Blir de som jag vill kommer den lysa upp den avlånga ventilen på chassiets framsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Paket från DEMCIflex i Sydafrika!

Vad kan de vara?

Specialbeställda fläktfilter för mitt chassi!

Väldigt fin, nylonliknande mesh som man ser rätt igenom, så de kommer inte dölja fläktarna.

Den sitter med dubbelhäftande magnet och kan enkelt tas bort för att rengöras till skillnad från de flesta tredjeparts filter som skruvas på plats.

Till vänster, utan filter. Till höger, med filter.
Som ni ser så är den väldigt genomskinlig.

Och en sista bild for now.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

En kort uppdatering. Har monterat in en 5 meter lång LED-slinga som slingrar sig runt chassit, från övre kammaren, till undre kammaren, och i botten av huvudkammaren. Även börjat montera in kablar. Sleevat lite, och lite smått. Inväntar min GPU-brygga.

Under tiden kan ni få några bilder. Ursäktar kvalitén men de är tagna med min Padfone, och ingen fancy systemkamera

http://i.imgur.com/vuC0EuE.jpg

Bygget i helhet. Börjar faktiskt likna nåt nu!

http://i.imgur.com/fQXX0X9.jpg

Lite ljusare bild.

http://i.imgur.com/HYwfOuE.jpg

Bara en bild tagen uppifrån.

http://i.imgur.com/IX14QZs.jpg

Min vackra reservoar. Aldrig sett nån göra såhär faktiskt. Därför gillar jag den extra mycket

http://i.imgur.com/c6jRQvK.jpg

Suddig bottenbild. Why not liksom?

http://i.imgur.com/zGfnPta.jpg

Här kommer senare lite hård tud sitta i en 45 graders vinkel.

http://i.imgur.com/zdSPmT0.jpg

Här ser man slingan. Den är fem meter. Mest kommer den lysa där den inte synd. Men även där de syns såklart. Blir de som jag vill kommer den lysa upp den avlånga ventilen på chassiets framsida.

Ser riktigt fett ut med 3 reservoirer. Som nämnts tidigare hade väl 2x780 varit ett bättre val men 3x770 ser ju snyggare ut!

Permalänk
Discokungen

Lustigt val av pump också! En D5 är betydligt mer avrundad än två DCP 4.0! Men snyggt jobbat hittills!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut. GIllar särskilt de egna klistermärkena på fläktarna, ger verkligen en professionell look.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Ser riktigt fett ut med 3 reservoirer. Som nämnts tidigare hade väl 2x780 varit ett bättre val men 3x770 ser ju snyggare ut!

Jo, de vet jag. Men priset höll mig borta. Ska jag byta nu blir det 780Ti men det är inte aktuellt än.

Skrivet av Flamso:

Lustigt val av pump också! En D5 är betydligt mer avrundad än två DCP 4.0! Men snyggt jobbat hittills!

Eftersom jag är ny vad gäller vattenkylning så tog jag de som såg bra ut i beskrivningen. En av dessa skulle klara en loop med 4 radiatorer i, jag tog två för att vara säker.

Skrivet av hag.com:

Ser trevligt ut. GIllar särskilt de egna klistermärkena på fläktarna, ger verkligen en professionell look.

Tackar. Håller med, små detaljer kan göra otroligt mycket. Sen att de kostade under 70 kr för 20 stycken, med frakt, detgjorde ju det inte mindre värt om man säger så.

Det roliga var att när jag fått klistermärkena, såg jag att Zazzle hade en svensk sida jag kunde beställt ifrån. Hade dock kostat lika mycket så kostnadsmässigt kvittade det ju

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte mycket kvar nu. Lite sleevande, och slangdragning. Sen klart!

Fick en parallell-brygga idag!

Tredje grafikkort kommer så snart sleevingen är klar. Nära nu, riktigt nära

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ännu närmre nu!

Kablar sleevade

Mardrömskabeln!

När 24-pinskontakten är klar, ska kablarna sättas i ordning, sista slangarna på plats, sen testköras. Förväntar mig vara klar denna vecka!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fyra lättsleevade sata-kablar kvar, sen bygga klart loopen och testköra, vilket jag hoppas hinna idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering.
Nätagget pajade. Har nu en AX1200i.
Vilket betyder att allt måste sleevas om. Dock kommer jag sleeva förlängningar istället.
Och de blir shrinkless tänkte jag.
Fick även byta ena 360-radden emot en 240 pga kablarna tog i sen den fick inte plats.

Men hela systemet är testat och kört. Här får ni några bilder:

Loopen färdig:

Läcktestet kört. Noll läckor!

Förvånad. Bristen på tutorials för hårdtub gjorde att jag fick improvicera, vilket jag gjorde med lyckat resultat!

Onekligen vackra! Min lilla "fanclub"

Lite färg så blir det vackert

Fick ändra toppen på reseervoaren. Funkar problemfritt.

Vackert!

Ny sleeve, och byta den optiska läsaren som inte fungerade...

Visa signatur