Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Du var ju inloggad så du verkar ju vara reggad?

Du ska ju givetvis ha reggat dig med den mailen som du har som ID på mobilen, men det tror jag du fattar.

Då har jag tydligen gjort rätt, men telefonen hittar inga uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jäkla skit, för det ska räcka med det du gjort. Kunna logga in= då är man reggad, för att kunna logga in krävs det ju att man har reggat sig. Du behöver dock inte vara inloggad när du letar updates, den känner av att du är med i deras prev-program då du en gång reggat dig där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

https://account.live.com/consent/Manage

Behörigheter - appar och tjänster -> Windows Phone App Studio
tror det var så jag gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

https://account.live.com/consent/Manage

Behörigheter - appar och tjänster -> Windows Phone App Studio
tror det var så jag gjorde.

Jag har installerat "Windows Phone App Studio", men den finns inte med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har installerat "Windows Phone App Studio", men den finns inte med...

Och du har alltså loggat/registrerat dig på App Studio?

http://appstudio.windowsphone.com/

Här är instruktioner: http://www.idg.se/2.1085/1.556785/sa-laddar-du-ned-windows-ph...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Och du har alltså loggat/registrerat dig på App Studio?

http://appstudio.windowsphone.com/

Här är instruktioner: http://www.idg.se/2.1085/1.556785/sa-laddar-du-ned-windows-ph...

TACK Nu jäklar uppdateras det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Frågar igen: Har MS i WP 8.1 uppfunnit att man kan pausa och stänga av musiken, utan att behäva släcka telefonen, även om man väljer att kolla en annan app en liten stund och sedan går tillbaka till Deezer eller Podcast Critter?

Har inte testat speciellt mycket men det verkar funka på samma sätt som förut. Går att pausa men inte stänga av musikspelaren. Men vissa appar stängs väl av efter ett tag i alla fall spotify dock tycker jag det är dåligt och därför föredrar jag xbox musik eller Nokia mix radio då de finns kvar o bakgrunden och det är smidigt att återuppta lyssnandet.

Vad menar med att det är svårt att gå tillbaka till musikspelaren, eller missförstår jag dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte testa uppdateringen, men någon som kan svara på om mobilen blir hard resetad? Alltså, försvinner allt jag har i mobilen eller uppdateras det bara och alla bilder finns kvar?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Nya internet Explorer är fantastiskt förbättrad, tangentbordet och podcastappen är ren kärlek.

Permalänk
Skrivet av razeer:

Tänkte testa uppdateringen, men någon som kan svara på om mobilen blir hard resetad? Alltså, försvinner allt jag har i mobilen eller uppdateras det bara och alla bilder finns kvar?

Allt finns kvar om du uppdaterar GJorde iaf det för mig

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Inget försvinner (vad jag märkt) den migrerar all data och så automatiskt efter installationen.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ture6600:

Har inte testat speciellt mycket men det verkar funka på samma sätt som förut. Går att pausa men inte stänga av musikspelaren. Men vissa appar stängs väl av efter ett tag i alla fall spotify dock tycker jag det är dåligt och därför föredrar jag xbox musik eller Nokia mix radio då de finns kvar o bakgrunden och det är smidigt att återuppta lyssnandet.

• Vad menar med att det är svårt att gå tillbaka till musikspelaren, eller missförstår jag dig?

Gå tillbaka till Deezer är ingen konst men att få fram pausmenyn eller stoppa musiken verkar vara gömt någon stans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Gå tillbaka till Deezer är ingen konst men att få fram pausmenyn eller stoppa musiken verkar vara gömt någon stans.

Förstår heller inte riktigt din fråga. Pausmenyn kommer ju fram genom att trycka på volymknappen? Har aldrig behövt stänga av mobilen för att stänga musiken...

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att synka favoriterna man lägger till på bing.com karttjänst med de som finns i mobilen?
Är inloggad med microsoftkontot på både Heremaps på mobilen och på bing.com.
Men jag får det inte till att synka, utan måste skapa egna favoriter för mobilen.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Är det möjligt att synka favoriterna man lägger till på bing.com karttjänst med de som finns i mobilen?
Är inloggad med microsoftkontot på både Heremaps på mobilen och på bing.com.
Men jag får det inte till att synka, utan måste skapa egna favoriter för mobilen.

Prova med here.com istället då bing maps och here maps är olika tjänster även om de tar vissa kartor från varandra.

Permalänk
Medlem

Testat 8.1 i en timme nu, och måste faktiskt påstå att det känns som en ny mobil. Riktigt spännande egentligen! Och notifikationscentret är suveränt! Det enda jag saknar nu är tre saker! Det ena är Cortana till Svenska, andra är teman för låsskärmen (Microsoft lovade att detta skulle komma till den "skarpa" versionen) och sedan en uppdaterad app till Spotify! Bör den uppdatering för övrigt inte komma nu? De sa väl i vår?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Prova med here.com istället då bing maps och here maps är olika tjänster även om de tar vissa kartor från varandra.

Tusen tack! Det gjorde susen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till 8.1 i går och det är verkligen en klar förbättring. Än så länge är det bara en sak som stör mig, jag kan inte lyssna från sr:s webbsida längre. Det funkar bra så länge jag är inne på sidan men så fort jag byter app eller går till startskärmen stoppar ljudet, så var det inte förut, men men jag kanske bara har missat nån inställning. Jag kan ju använda den nya pod appen som är riktigt bra. Men den funkar ju inte om man vill lyssna med musik.

Visa signatur

Alex

Permalänk
Medlem

Lyckades inte få igång cortana så jag lackade ur, satte i ett at&t kort och körde hard reset. Ställde in allt på Amerikanska ochså. Nu så funkar det iaf.

Hon är rolig den här cortana. Men hon vägrar hjälpa mig att dumpa en död kropp.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Hur får man igång swipe ska inte det bara funka från början eller ska man göra något för att få igång det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Kan någon surfa in på mobilbank.swedbank.se en snabbis och kolla om sidan ser förjävlig ut för er okså efter uppdateringen? IE for the win i guess...

Permalänk
Skrivet av AndreasEr:

Kan någon surfa in på mobilbank.swedbank.se en snabbis och kolla om sidan ser förjävlig ut för er okså efter uppdateringen? IE for the win i guess...

Ja den ser inte bra ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur får man igång swipe ska inte det bara funka från början eller ska man göra något för att få igång det?

Amerikanskt tangentbord och sen är det bara att börja dra omkring.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men vart tog "bakgrundsaktiviteter" vägen", antar att det flyttats men finner ej åt det.
Så man kan se vilka appar som körs i bakgrunden och ej?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Dum fråga kanske, men vart tog "bakgrundsaktiviteter" vägen", antar att det flyttats men finner ej åt det.
Så man kan se vilka appar som körs i bakgrunden och ej?

Via inbyggda appen "Battery saver" alternativt den långa vägen: Settings -> Battery saver -> Usage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Via inbyggda appen "Battery saver" alternativt den långa vägen: Settings -> Battery saver -> Usage.

Under usage eller användning så ser man vilka appar man använt inte vilka man har igång i bakgrunden i nuet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Under usage eller användning så ser man vilka appar man använt inte vilka man har igång i bakgrunden i nuet

Nej, du hade rätt, nu såg jag.

Lite bökigare att hitta med så mycket info, men visst finns det där.

Permalänk
Medlem

Fasen vad jag diggar funktionen AC, att man kan läsa ett mail där direkt utan att behöva ta sig in i mail-appen, och så även med övriga notiser. Det där med att snabbt komma åt BT, WIFI, och andra liknande inställningar gör man ju snabbast från Status Tiles, så där ser jag ingen vinning, men ett notifikationscenter är grymt bra att ha.

Permalänk
Medlem

Ville bara slå ett slag för denna guiden:
http://www.idg.se/2.1085/1.556785/sa-laddar-du-ned-windows-ph...

Tack för tipset!
Uppdaterar nu

Permalänk
Medlem

Skall bli riktigt intressant att se hur Nokias Cyan-update blir. Om man ser till hur det varit innan så har Amber och Black, så har ju Nokias varit betydligt vassare än MS egna, men så blir nog inte fallet nu med tanke på hur omfattande 8.1 är. Men Cyan kommer garanterat innehålla några klockrena detaljlyft.