Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Jag har ändrat alla regionsinställningar till USA men Cortana dyker ändå inte upp, de måste ha någon annan koll än bara regionsinställningarna i telefonen

Du måste göra en hardreset och när den frågar efter region anger du US. Därefter har du henne.
Det verkar inte gå på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du måste göra en hardreset och när den frågar efter region anger du US.
Det verkar inte gå på annat sätt.

Ah, suck, det orkar jag inte hålla på med. Varför ska de göra det så krångligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du måste göra en hardreset och när den frågar efter region anger du US. Därefter har du henne.
Det verkar inte gå på annat sätt.

Då ryker alla inställningar, alla appar, mess, etc, va? Eller kan man bara välja ett systemåterställningsdatum?

Permalänk
Medlem

Hej!
Nytt sätt att ta screenshot på efter WP8.1
Powerknappen+volym upp är det nu som gäller...

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har lite trevlig information till er nördar.

  • Facebook kommer att släppa en officiell app, därav kommer Microsoft lägga ned sin utveckling av den nuvarande appen

  • Spotify kommer släppa sin uppdatering om cirka en vecka - men även till Windows RT

[Källa]

Nu har det gått över 1 vecka sedan du sa detta?

Häftigt det som kom där i updaten "Nu är det nästan klart, och det är värt att vänta på" Det kan jag aldrig erinra mig om att jag sett innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Då ryker alla inställningar, alla appar, mess, etc, va? Eller kan man bara välja ett systemåterställningsdatum?

8.1 har ju mycket bättre backupmöjligheter så man gör reseten EFTER det att man hämtat hem 8.1.
Gå därefter in i backuppinställningarna och gör de nödvändiga inställningarna.

8.1 hämtar sedan hem alla appar OCH alla inställningar dessa hade innan reseten.
Mess och annat hämtas också hem förutsatt att de backats upp först.
Det är alltså väldigt viktigt att först göra de nödvändiga inställningarna, se till att man har WFI-kontakt, se till att allt backas upp och därefter göra resetten.

Permalänk
Medlem

Löste Cortana, hade glömt ställa in språket på USA, var tydligen UK. Så ädnra region så funkar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

8.1 har ju mycket bättre backupmöjligheter så man gör reseten EFTER det att man hämtat hem 8.1.
Gå därefter in i backuppinställningarna och gör de nödvändiga inställningarna.

8.1 hämtar sedan hem alla appar OCH alla inställningar dessa hade innan reseten.
Mess och annat hämtas också hem förutsatt att de backats upp först.
Det är alltså väldigt viktigt att först göra de nödvändiga inställningarna, se till att man har WFI-kontakt, se till att allt backas upp och därefter göra resetten.

Den har satt sig nu, Action Center, den nya inbyggda kalendern, Wifi Sense, den nya mer detaljerade Data Sense, verkar mycket lovande. Kul som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Löste Cortana, hade glömt ställa in språket på USA, var tydligen UK. Så ädnra region så funkar det!

Haha, du som hade löst regionen, så det kunde det ju inte vara, så hade du glömt en av de viktigaste detaljerna.

Det är inte lätt när det är svårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!
Nytt sätt att ta screenshot på efter WP8.1
Powerknappen+volym upp är det nu som gäller...

Mvh, Jakob

Mycket bättre metod än den förra.
Min fru lyckades tidigare alltid med att ta en massa screenshots av misstag. Vet inte hur hon bar sig åt.
"Hoppsan nu lät det igen, vad gjorde jag nu?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Haha, du som hade löst regionen, så det kunde det ju inte vara, så hade du glömt en av de viktigaste detaljerna.

Det är inte lätt när det är svårt!

Finns för många olika "English" i inställningarna
Ja, såg bara English, antog att det var USA men icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Finns för många olika "English" i inställningarna
Ja, såg bara English, antog att det var USA men icke.

Ja, för Engelska pratas ju bara i USA. Förstår logiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Löste Cortana, hade glömt ställa in språket på USA, var tydligen UK. Så ädnra region så funkar det!

Härligt betan!!
Så det funkade utan reset??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ja, för Engelska pratas ju bara i USA. Förstår logiken.

...

Skrivet av Wickman:

Härligt betan!!
Så det funkade utan reset??

Jupp, det funkar, får se vilka funktioner som inte funkar så bra på grund av lokalisering bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

...

Jupp, det funkar, får se vilka funktioner som inte funkar så bra på grund av lokalisering bara.

Försök lura henne nu så hon verkligen tror att du bor i New York

Som som jag uppfattat det så är Cortana i beta-stadiet så hon är långtifrån så vass som hon kommer att bli, därför tror jag man kommer tröttna på henne ganska fort.

Dessa grabbar har ju hyfsad koll, kan man anta.

http://www.youtube.com/watch?v=2p6zmZQRTzE

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

...

Jupp, det funkar.

En sten föll ner från hjärtat och gjorde märken i parkettgolvet.
Berätta för Cortana att du älskar henne, hälsa från mig också.

Permalänk
Medlem

Fasen vad häftigt det var att ha en snygg bild i bakgrunden och att ändra så man kan ha fler appar på startskärmen. Snyggare och mycket mindre glapp till övriga OS. Grymt med AC.

Kortfattat så märker man att det är så mycket nya saker när man pillar runt med luren.

Permalänk
Medlem

Någon som försökt att regga sig på App Studio nu på eftermiddagen? Första gången jag gjorde det så blev det ett felmeddelande och sen när jag försöker göra det igen så står det Username already exists, men jag har inte lyckats att bli registrerad dev. :/

Verkar vara hyfsat många som är inne och reggar sig, då sidan är seg som sirap.

Visa signatur

Fractal Define R4 | 3570K | Z77x-UD5H | Gigabyte GTX 660OC | Kingston 16gb | Corsair HX650 | OS X 10.9 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Th0rsten:

Någon som försökt att regga sig på App Studio nu på eftermiddagen? Första gången jag gjorde det så blev det ett felmeddelande och sen när jag försöker göra det igen så står det Username already exists, men jag har inte lyckats att bli registrerad dev. :/

Verkar vara hyfsat många som är inne och reggar sig, då sidan är seg som sirap.

Rent logiskt så borde man nog ha gjort detta innan idag. Du kan ju kallt räkna med att det finns många som resonerar likt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

En sten föll ner från hjärtat och gjorde märken i parkettgolvet.
Berätta för Cortana att du älskar henne, hälsa från mig också.

Hon hälsar "Hello to you too." tillbaka.

La märke till att Tiles med fasta bakgrundsfärger (t.ex. Xbox music/games) blir lite transparenta i "flytta tiles läget". Synd att det inte går att få dem lite transaprenta permanent. Om inte någon av er har något knep?

Jag gillar hur telefonen föreslår emoticons(emojis?) beroende på vad som skrivs.

Permalänk
Medlem

Ack, word flow, WPs version av swype fungerar inte på svenskt tangenbord, bara engelskt. Ändrar man till engelskt är det bara börja svepa!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Rent logiskt så borde man nog ha gjort detta innan idag. Du kan ju kallt räkna med att det finns många som resonerar likt dig.

Ja, absolut borde man det... Legat av mig lite i forumnördandet på WP-sidan då jag planerat att lämna det för annat snart. Men det här vill man ju prova!

Visa signatur

Fractal Define R4 | 3570K | Z77x-UD5H | Gigabyte GTX 660OC | Kingston 16gb | Corsair HX650 | OS X 10.9 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

Testade cortana lite väntar på att vi får den på riktigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Fasen vad häftigt det var att ha en snygg bild i bakgrunden och att ändra så man kan ha fler appar på startskärmen. Snyggare och mycket mindre glapp till övriga OS. Grymt med AC.

Kortfattat så märker man att det är så mycket nya saker när man pillar runt med luren.

Trodde mer tiles på skrämen krävde en 1080p skärm, var riktigt sugen på en ny WP mobil för att få detta så bra att man kan få det på sin gammla 920 också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Var hittar man de otroliga låsskärmarna som de visade på presentationen?

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Var hittar man de otroliga låsskärmarna som de visade på presentationen?

De är inte med i denna "preview" utan kommer i en senare uppdatering, gissningsvis i sommar när 8.1 släpps skarpt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Bah, självklart fick man inte Cortana....

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Bah, självklart fick man inte Cortana....

Att läsa lite i tråden kanske inte skulle vara så dumt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Att läsa lite i tråden kanske inte skulle vara så dumt?

Allt står på USA som det ska. Dyker ändå inte upp. Lumia 520 kanske är för klen.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Funkar "Store" för någon av er?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!