Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av ares93:

Allt står på USA som det ska. Dyker ändå inte upp. Lumia 520 kanske är för klen.

Samma här

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Allt står på USA som det ska. Dyker ändå inte upp. Lumia 520 kanske är för klen.

Konstigt, kan det vara så att du har för lite fritt minne?
Prova att tillfälligt avinstallera några appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Allt står på USA som det ska. Dyker ändå inte upp. Lumia 520 kanske är för klen.

Språk - Engelska
Region - Engelska

Regionformat kan man ha kvar på svenska.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Funkar "Store" för någon av er?

Nej inte nu längre men gick tidigare idag. Nya storen är betydligt bättre.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

Får man paus-knapp i Deezer med 8.1?

Problem i alla musik appar och pods i Windows Phone. Svårt att komma åt navigering om man skiftar program. Får stänga av mobilen för att få tyst på musiken. Man ska kunna tappa med fingret i toppen men inte alltid det fungerar.

Permalänk

Ingen Cortana, WiFi funkar inte att slå på (error ruta), datanät funkar inte heller...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Jag undrar om det går att ändra tillbaka spel(appar) så att dom bara listas under xbox games, som förrut, är lite irriterande o ha med allt det på "program listan"

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag kan kolla detta lätt på egen hand, och kommer så göra om ni väljer att vända mig ryggen, men utifall att; om man tar bort något från AC, försvinner det från ex kalendern då med, eller måste man in där också och radera det igen?

Sedan kan jag säga att jag till en början blev lite lyrisk när man kunde ha ytterligare en kolumn till på startskärmen, men nu vetefasen om det inte blir för rörigt, och att jag kommer nyttja det isåfall med en tile som extra stor.

Cortana kan jag förstå är det som lockar många, men då det inte ens funkar fullt ut på Cortanas modersmål, så ser jag ingen anledning till att ändra region då man ändå inte kommer få ut det man tror av lilla Cortana. Att ändra region skulle isåfall vara för att få Quiet Hours och Inner Circle, för det är sådant som lockar mig.

Wickman?

Du, förresten, hur gör man för att få med riktiga smileys i sina inlägg?

Permalänk
Medlem

Förlåt, men dyker inte uppdateringen upp under "telefonuppdatering"? Den hittar inget när jag söker. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Förlåt, men dyker inte uppdateringen upp under "telefonuppdatering"? Den hittar inget när jag söker. :/

Jo, men du måste vara med i dev. preview programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag vet att jag kan kolla detta lätt på egen hand, och kommer så göra om ni väljer att vända mig ryggen, men utifall att; om man tar bort något från AC, försvinner det från ex kalendern då med, eller måste man in där också och radera det igen?

Sedan kan jag säga att jag till en början blev lite lyrisk när man kunde ha ytterligare en kolumn till på startskärmen, men nu vetefasen om det inte blir för rörigt, och att jag kommer nyttja det isåfall med en tile som extra stor.

Cortana kan jag förstå är det som lockar många, men då det inte ens funkar fullt ut på Cortanas modersmål, så ser jag ingen anledning till att ändra region då man ändå inte kommer få ut det man tror av lilla Cortana. Att ändra region skulle isåfall vara för att få Quiet Hours och Inner Circle, för det är sådant som lockar mig.

Wickman?

Du, förresten, hur gör man för att få med riktiga smileys i sina inlägg?

Jag har inte vänt dig ryggen.
Har ingen möjlighet att kolla allt i detalj just nu utan kan bara svara lite övergripande av vad jag vet sedan tidigare.

a) När det gäller kalendern och AC har jag inge koll, det måste man prova.
b) Hur många kolumner du vill ha, har jag för mig är en inställningsfråga.
c) När det gäller Cortana är det ju väldigt enkelt att ändra region till US samt språk till "US engelska" (inte uk engelska) och leka lite.
Det är ju sedan lika enkelt att ändra tillbaka ingen när man tröttnat. Det behövs ingen "hard reset" för att åstadkomma detta, som vi trodde tidigare.
d) Förslag på smileys ska komma automatiskt när du skriver något beroende på vad det är du skriver. Samma sak där det är naturligtvis enbart kopplat till "US engelska" än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jo, men du måste vara med i dev. preview programmet.

Aha

Permalänk
Medlem

Togs alla musik bort från xbox music för er också?
Edit nu var de tillbaks.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jag har inte vänt dig ryggen.
Har ingen möjlighet att kolla allt i detalj just nu utan kan bara svara lite övergripande av vad jag vet sedan tidigare.

a) När det gäller kalendern och AC har jag inge koll, det måste man prova.
b) Hur många kolumner du vill ha, har jag för mig är en inställningsfråga.
c) När det gäller Cortana är det ju väldigt enkelt att ändra region till US samt språk till "US engelska" (inte uk engelska) och leka lite.
Det är ju sedan lika enkelt att ändra tillbaka ingen när man tröttnat. Det behövs ingen "hard reset" för att åstadkomma detta, som vi trodde tidigare.
d) Förslag på smileys ska komma automatiskt när du skriver något beroende på vad det är du skriver. Samma sak där det är naturligtvis enbart kopplat till "US engelska" än så länge.

d) Funkar på Svenska med svenskt tangentbord! Kör dock med USA som region och språk i telefonen, vet inte om det har betydelse i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

d) Funkar på Svenska med svenskt tangentbord! Kör dock med USA som region och språk i telefonen, vet inte om det har betydelse i det här fallet.

Ja, det var det jag menade.
Jag tror att det bara är aktiverat för US ännu (liksom Cortana och swipe), men jag kan ju ha fel där förstås, har inte hunnit provat själv ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

d) Förslag på smileys ska komma automatiskt när du skriver något beroende på vad det är du skriver. Samma sak där det är naturligtvis enbart kopplat till "US engelska" än så länge.

Även om jag fattar att jag borde preciserat mig bättre, så menazde jag här på forumet, hur man gör för att få med riktiga smileys i inlägg här?

Men som du sa, swipe funkar inte med svenskt t-boprd, och således inte heller smileys.

Permalänk
Medlem

Upptäckte en udda grej med min Lumia 1520.
När jag lägger högtalaren tätt mot örat så hör jag statiskt surr även om den är i standby och har alla appar stängda. Nu försöker jag spåra grejen lite för att se om det är bara L1520 eller ifall andra WP-lurar och smartphones generellt låter så.

Gjorde en video,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Även om jag fattar att jag borde preciserat mig bättre, så menazde jag här på forumet, hur man gör för att få med riktiga smileys i inlägg här?

Men som du sa, swipe funkar inte med svenskt t-boprd, och således inte heller smileys.

Smileys funkar på svenskt tangentbord för mig åtminstonde. T.ex. om jag skriver "glad" eller "tårta" med svenskt tangentbord föreslås en glad gubbe respektive en tårta som "smilyes"/bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Smileys funkar på svenskt tangentbord för mig åtminstonde. T.ex. om jag skriver "glad" eller "tårta" med svenskt tangentbord föreslås en glad gubbe respektive en tårta som "smilyes"/bilder.

Som jag sa, jag undrade om här på forumet, alltså INTE något som rör WP.

Underbart, nu kan man även se samtalens längd, något man aldrig kunnat innan. Nice.

Permalänk
Medlem

Riktigt förbaskat nöjd med 8.1 så här långt så många nya trevlig funktioner som de har lagt till och de kännas som har förfinat alla befintliga funktioner också. Någon som skrev något i stil med: "de började närma sig de andra os:en" men jag vill fan i mig påstå att de har passerat konkurrenterna med god marginal och först in i mål. Wp blev det första os:et som är färdigt och inte behöver några fler uppdateringar, Microsoft kan vara stolta. Ok den senaste meningen var en lögn få saker alra minst operativ system blir någon sin färdiga det finns alltid grejer som kan förbättras. Men i och med 8.1-updaten och min nyförälskelse i Windows Phone så känns det för tillfället som att mycket är perfekt och att de har satt pricken över i:et.

Frågan är vilken funktion som man är mest förtjust i för tillfället:
- oändligt(?) antal flikar i ie11
- Ie11 synkning av användarnamn och lösen mellan enheter
- 3 kolumner på startsidan
- Cortana, som verkar kunna hjälpa mig med ganska mycket i vardagen även fast hon än så länge endast pratar engelska
- Action center
- inbyggda podcast-appen
- Förbättring av youtube stödet i ie11
- Eller något så smipelt som "grupperingen" i samtalsloggen

Svårt att välja men sista punkten ligger högt upp då jag inte kände till att det skulle åtgärdas. Men de "feta" funktionerna är svåra att inte sätta högst upp men roligt att nämna några små guldkorn. Har även glömt en massa som alla "sense"-grejer t.ex. Men vad är era favoriter?

Edit: Hittade nu en grej som är mindre rolig med ie11. Den dödar/stänger ner flikar när jag trycker på backåtpilen så jobbade inte ie10. Synd då jag gillade den funktionen speciellt när man öppnade en massa nya flickar.

Skrivet av ares93:

Allt står på USA som det ska. Dyker ändå inte upp. Lumia 520 kanske är för klen.

Skrivet av korreWorre:

Samma här

Jag är ganska säker på att det sa att alla funktioner skulle komma till samtliga lurar.
Vet ej om detta hjälper men det skadar inte att dubbel checka, http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/230fnp/cortana_...

Fått någon fart i de andra funktionerna som strulade för dig korreWorre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Riktigt förbaskat nöjd med 8.1 så här långt så många nya trevlig funktioner som de har lagt till och de kännas som har förfinat alla befintliga funktioner också. Någon som skrev något i stil med: "de började närma sig de andra os:en" men jag vill fan i mig påstå att de har passerat konkurrenterna med god marginal och först in i mål. Wp blev det första os:et som är färdigt och inte behöver några fler uppdateringar, Microsoft kan vara stolta. Ok den senaste meningen var en lögn få saker alra minst operativ system blir någon sin färdiga det finns alltid grejer som kan förbättras. Men i och med 8.1-updaten och min nyförälskelse i Windows Phone så känns det för tillfället som att mycket är perfekt och att de har satt pricken över i:et.

Frågan är vilken funktion som man är mest förtjust i för tillfället:
- oändligt(?) antal flikar i ie11
- Ie11 synkning av användarnamn och lösen mellan enheter
- 3 kolumner på startsidan
- Cortana, som verkar kunna hjälpa mig med ganska mycket i vardagen även fast hon än så länge endast pratar engelska
- Action center
- inbyggda podcast-appen
- Förbättring av youtube stödet i ie11
- Eller något så smipelt som "grupperingen" i samtalsloggen

Svårt att välja men sista punkten ligger högt upp då jag inte kände till att det skulle åtgärdas. Men de "feta" funktionerna är svåra att inte sätta högst upp men roligt att nämna några små guldkorn. Har även glömt en massa som alla "sense"-grejer t.ex. Men vad är era favoriter?

Edit: Hittade nu en grej som är mindre rolig med ie11. Den dödar/stänger ner flikar när jag trycker på backåtpilen så jobbade inte ie10. Synd då jag gillade den funktionen speciellt när man öppnade en massa nya flickar.

Jag är ganska säker på att det sa att alla funktioner skulle komma till samtliga lurar.
Vet ej om detta hjälper men det skadar inte att dubbel checka, http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/230fnp/cortana_...

Fått någon fart i de andra funktionerna som strulade för dig korreWorre?

Medhåll i att samtalsgrupperingarna var grym och efterlängtad, mycket snyggare och 'renare' nu, plus att man nu också kan se samtalens längd, det är också nytt, och det var också något jag ville ha. AC, swipe är ruskigt läckert (funkar än så länge bara på eng t-bord) VPN, osv osv. Det är så många små förändringar och just grupperngarna i samtalsloggen såg jag under sen-kvällen vilket fick mig att inse att det förmodligen är en del man inte sett än. Jag gillar också att man kan söka i mess-appen, och snart kommer att man kommer kunna söka i specifik tråd, snacka om grymt. Detta är ännu en grej som de andra saknar.

Permalänk
Medlem

åh så jävla underbart! Fick orgasm när jag slog på små tiles med bakgrund. Det känns betydligt mer högupplöst på något vis! +1 till MS

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag påtalar saker som ni redan vet, men jag hittade dessa väldigt senat iaf;

Det går att sätta så ni får % under själva batteriet upp i höger hörna, för det är ju rätt gott?
Olika volyminställningar för olika saker?

Har ni hittat att det faktiskt finns fler grejer att lägga till i AC om man pillar runt lite?
Har ni hittat så man får fram agenda och inte bara den ganska dåliga dagsöversynen i kalendern? Om ja, berätta hur

Lite annat smått och gott: fan vad gott att man kunnat avinstallera batteri-appen nu för att den inbyggda, nya, har alla de funktioner som man behöver. Det verkar även som man kan ta bort Connetivtivity och Short-appen för den nya, inbyggda har dessa funktioner?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Får man paus-knapp i Deezer med 8.1?
http://www.laurenrichmusic.co.uk/logos/deezer.jpeg

Problem i alla musik appar och pods i Windows Phone. Svårt att komma åt navigering om man skiftar program. Får stänga av mobilen för att få tyst på musiken. Man ska kunna tappa med fingret i toppen men inte alltid det fungerar.

Frågar igen: Har MS i WP 8.1 uppfunnit att man kan pausa och stänga av musiken, utan att behäva släcka telefonen, även om man väljer att kolla en annan app en liten stund och sedan går tillbaka till Deezer eller Podcast Critter?

Permalänk
Medlem

Jag har installerat appen "Preview for Developers", och i appen står att man måste vara registrerad Developer för att hämta uppdateringen. Var registrerar man sig någonstans, har sökt men hittar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har installerat appen "Preview for Developers", och i appen står att man måste vara registrerad Developer för att hämta uppdateringen. Var registrerar man sig någonstans, har sökt men hittar inte

Sök efter Visual Studio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Sök efter Visual Studio.

Måste jag ladda ner "Visual Studio 2013" eller? Jag är redan inloggad på sidan så förstår inte?

https://app.vssps.visualstudio.com/profile/create?download=tr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Måste jag ladda ner "Visual Studio 2013" eller? Jag är redan inloggad på sidan så förstår inte?

https://app.vssps.visualstudio.com/profile/create?download=tr...

Det var lite därför jag skrev Visual Studio, för du ska inte behöva 2013 då ex jag inte har det. Det ska räcka med att vara reggad på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det var lite därför jag skrev Visual Studio, för du ska inte behöva 2013 då ex jag inte har det. Det ska räcka med att vara reggad på deras sida.

Problemet är att jag inte hittar var man ska regga sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Problemet är att jag inte hittar var man ska regga sig

Du var ju inloggad så du verkar ju vara reggad?

Du ska ju givetvis ha reggat dig med den mailen som du har som ID på mobilen, men det tror jag du fattar.