Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd

Förlåt, försöker inte mig på trolleri men det slog mig när jag körde med min 4 år gamla Androidtelefon att den kan mer med CM än min nya WP-telefon. Mycket av det ni hurrar över med W8.1 finns redan på Android.

Rätt kul när man installerar appar på bägge systemen. I Windows Phone brukar man få upp en lista på rätt mycket begränsningar WP inte tillåter. Tycker Microsoft ska lämna sandlådan och sluta leka Apple. Ge oss frihet!

Synd då Windows Phone är vackrare än något annat mobil-OS och flyter på bra. Och man märker med alla dessa små uteblivna fel att Nokia tänker kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Förlåt, försöker inte mig på trolleri men det slog mig när jag körde med min 4 år gamla Androidtelefon att den kan mer med CM än min nya WP-telefon. Mycket av det ni hurrar över med W8.1 finns redan på Android.

Hur läcker var den Android-luren då? Android kan ju uppenbarligen inte varit så jävla bra för ditt byte talar för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Förlåt, försöker inte mig på trolleri men det slog mig när jag körde med min 4 år gamla Androidtelefon att den kan mer med CM än min nya WP-telefon. Mycket av det ni hurrar över med W8.1 finns redan på Android.

Rätt kul när man installerar appar på bägge systemen. I Windows Phone brukar man få upp en lista på rätt mycket begränsningar WP inte tillåter. Tycker Microsoft ska lämna sandlådan och sluta leka Apple. Ge oss frihet!

Synd då Windows Phone är vackrare än något annat mobil-OS och flyter på bra. Och man märker med alla dessa små uteblivna fel att Nokia tänker kvalité.

Ingen som påstår att andra inte har det som introducerades i 8.1. Men det gör ju inte oss mindre glada när vi väl får funktionerna.

Aldrig fått upp en lista på saker WP inte tillåter när jag har installerat en app. Vill du ha totalt frihet är det Android du ska kära Microsoft har lite annat tänk vilket ger andra fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Men gamla bilder, vilket var det han efterfrågade, så undrar jag om OneDrive är inställt på att ladda upp gamla utan det är väl mest nytagna? Gamla bilder, mess, appar allt kom ju fram som det brukar göra. Den där automatiska överföringen gäller aktuella foton, sådana som kanske satt att du bara vill köra över WIFI (exempelvis) och då står att överföring väntar.

Man kan inte längre gå in i fotoappen och ladda upp en vilken bild som helst längre utan man måste nu gå in i OneDriv. Jag undrade vart den funktionen tagit vägen men den finns tydligen inte längre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Hur läcker var den Android-luren då? Android kan ju uppenbarligen inte varit så jävla bra för ditt byte talar för sig.

Skrivet av betan:

Ingen som påstår att andra inte har det som introducerades i 8.1. Men det gör ju inte oss mindre glada när vi väl får funktionerna.

Aldrig fått upp en lista på saker WP inte tillåter när jag har installerat en app. Vill du ha totalt frihet är det Android du ska kära Microsoft har lite annat tänk vilket ger andra fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bytte för att jag tycker Samsung slarvar med kvalité på sina telefoner. Med min Nokia har jag inget strul med glappande kontaktytor till GPS: en eller behöver starta om telefonen för att kunna ringa och sms:a. Nokia Lumia 1520 fungerar bara. Bytte OS också för att jag ville prova något nytt.

Fråga: Jag har provat några appar men inte fått till att kunna dela ut min telefon i Windows-nätverk. Någon som vet hur. Vill inte använda One Drive om det inte går att ställa in så man kan synka inom nätverket och slipper slösa mobilt bredbandsdata (vänta fortfarande på fiber).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Man kan inte längre gå in i fotoappen och ladda upp en vilken bild som helst längre utan man måste nu gå in i OneDriv. Jag undrade vart den funktionen tagit vägen men den finns tydligen inte längre.

Vad menar du med vilken bild som helst? OneDrive och foto har samma bilder, lite av poängen med synken. Så jag greppar inte vad du menar?

Permalänk
Medlem

Med Wifi på och i standby drar den 0.4% batteri/Timma

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Med Wifi på och i standby drar den 0.4% batteri/Timma

Har du räknat ut vad den tar i standby utan Wifi också, alltså mellanskillnad? Eller du menar att den drar 0,4% mer med Wifi? I vilket fall inte så mycket.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Jag bytte för att jag tycker Samsung slarvar med kvalité på sina telefoner. Med min Nokia har jag inget strul med glappande kontaktytor till GPS: en eller behöver starta om telefonen för att kunna ringa och sms:a. Nokia Lumia 1520 fungerar bara. Bytte OS också för att jag ville prova något nytt.

Fråga: Jag har provat några appar men inte fått till att kunna dela ut min telefon i Windows-nätverk. Någon som vet hur. Vill inte använda One Drive om det inte går att ställa in så man kan synka inom nätverket och slipper slösa mobilt bredbandsdata (vänta fortfarande på fiber).

Kolla säkerhetskopiering under inställningar så finner du vad du söker.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har du räknat ut vad den tar i standby utan Wifi också, alltså mellanskillnad? Eller du menar att den drar 0,4% mer med Wifi? I vilket fall inte så mycket.

Den drar 0.4%/Timma oavsett med wifi på eller av, så jag behåller wifi påslaget.

Jag använder denna appen som är gratis: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/battery-sense/d48...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="jorgen69;14547809"]Den drar 0.4%/Timma oavsett med wifi på eller av, så jag behåller wifi påslaget.

Jag använder denna appen som är gratis: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/battery-sense/d48...[/QUOTE

Tack! Har tyckt att det inte varit nån märkbar skillnad och nu vet man också då.
Ska testa appen också.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Vad menar du med vilken bild som helst? OneDrive och foto har samma bilder, lite av poängen med synken. Så jag greppar inte vad du menar?

Nej dom bilder som man har tagit med mobilen och som finns i fotoappen finns inte automatiskt i OneDrive dom måste ju laddas upp först annars kan dom ju omöjligt ligga i molnet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikssonown:

Kolla säkerhetskopiering under inställningar så finner du vad du söker.

Kollade och går inte ställa in att telefonen synkar direkt till datorn via WiFi. Tänk på att jag har mobilt bredband och WiFi router. Så först laddas fotona upp i molner genom WIFI (som går genom mitt mobila bredband) och sedan ner till min datorn (som går genom mitt mobila bredband). 2 Mb photo blir 2 upp och 2 ner = 4 Mb.

Tar man 50 kort blir det inte 200 Mb utan 400 Mb för att det inte går att synka direkt genom interna WiFi till datorn. Och så har jag 4 datorer och det blir 200 X 4 + molnet = 1000 Mb som går genom mitt mobila bredband. Har inte kommit på ett sätt som det går göra med Dropbox. Synka mellan sina datorer intern inom sitt nätverk.

Stänger man av funktionen "ladda upp över anslutning med datapriser " synkroniserar det väl inte alls? Vitsen med OneDrive är noll och man kan i så fall lika gärna köra med DropBox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Kollade och går inte ställa in att telefonen synkar direkt till datorn via WiFi. Tänk på att jag har mobilt bredband och WiFi router. Så först laddas fotona upp i molner genom WIFI (som går genom mitt mobila bredband) och sedan ner till min datorn (som går genom mitt mobila bredband). 2 Mb photo blir 2 upp och 2 ner = 4 Mb.

Tar man 50 kort blir det inte 200 Mb utan 400 Mb för att det inte går att synka direkt genom interna WiFi till datorn. Och så har jag 4 datorer och det blir 200 X 4 + molnet = 1000 Mb som går genom mitt mobila bredband. Har inte kommit på ett sätt som det går göra med Dropbox. Synka mellan sina datorer intern inom sitt nätverk.

Stänger man av funktionen "ladda upp över anslutning med datapriser " synkroniserar det väl inte alls? Vitsen med OneDrive är noll och man kan i så fall lika gärna köra med DropBox.

Det ända sättet är vad jag vet är att köra direkt till datorn via USB kabel och ha Windows Phone Appen installerad. Finns för Windows 7/8/8.1 Windows 8/8.1 Modern samt Mac.
http://www.windowsphone.com/sv-SE/how-to/wp8/get-the-sync-app...
Med den kan du även synka musik filer samt lägga till egna ringsignaler vilket nu har blivit ännu bättre då man numera kan använda MP3 till även noteringssignaler som Mail och SMS vilket inte var möjligt i WP8.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Kollade och går inte ställa in att telefonen synkar direkt till datorn via WiFi. Tänk på att jag har mobilt bredband och WiFi router. Så först laddas fotona upp i molner genom WIFI (som går genom mitt mobila bredband) och sedan ner till min datorn (som går genom mitt mobila bredband). 2 Mb photo blir 2 upp och 2 ner = 4 Mb.

Tar man 50 kort blir det inte 200 Mb utan 400 Mb för att det inte går att synka direkt genom interna WiFi till datorn. Och så har jag 4 datorer och det blir 200 X 4 + molnet = 1000 Mb som går genom mitt mobila bredband. Har inte kommit på ett sätt som det går göra med Dropbox. Synka mellan sina datorer intern inom sitt nätverk.

Stänger man av funktionen "ladda upp över anslutning med datapriser " synkroniserar det väl inte alls? Vitsen med OneDrive är noll och man kan i så fall lika gärna köra med DropBox.

Jag har ingen koll på om detta går att fixa bara genom nätverket som du är ute efter, men inte via OneDrive då tror jag inte, då OneDrive är en internetlagring, så självklart så lägger han upp det till serven först sen ner till datorn.
För att få det att synka till datorn enbart får man ju använda annan lösning.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Kan ni surfa runt på svd.se med ie i wp 8.1? Jag kan inte trycka på några länkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zart:

Kan ni surfa runt på svd.se med ie i wp 8.1? Jag kan inte trycka på några länkar.

Inte bara den sidan, likadant på di.se och expressen med flera, går att komma runt genom att hålla, släppa o öppna i ny flik men det är en jättebugg! Fler som uppmärksammat det i Lumia 920 tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Inte bara den sidan, likadant på di.se och expressen med flera, går att komma runt genom att hålla, släppa o öppna i ny flik men det är en jättebugg! Fler som uppmärksammat det i Lumia 920 tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

svd.se fungerar, dock får jag den bara i mobila utgåvan även om IE är satt till datorversion.
Expressen inga problem alls med den vanliga, har inte testat mobila utgåvan. Kör helst med fullständiga utgåvorna

Kör dock med en Samsung Ativ S och natuligtvis med WP 8.1

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

svd.se fungerar, dock får jag den bara i mobila utgåvan även om IE är satt till datorversion.
Expressen inga problem alls med den vanliga, har inte testat mobila utgåvan. Kör helst med fullständiga utgåvorna

Kör dock med en Samsung Ativ S och natuligtvis med WP 8.1

Jag har bara testat mobila utgåvorna. En rejäl bugg är det i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

svd.se fungerar, dock får jag den bara i mobila utgåvan även om IE är satt till datorversion.
Expressen inga problem alls med den vanliga, har inte testat mobila utgåvan. Kör helst med fullständiga utgåvorna

Kör dock med en Samsung Ativ S och natuligtvis med WP 8.1

Länkar fungerar inte om man har satt IE till att köra i mobilversion =(.
Då jag alltid kör i datorversion läget så testa att ändra till detta.
Inställningen finns i IE under Inställningar(Settings).

En liten irriterande bugg men drabbar inte mig just nu.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Min spontana känsla så här efter några dagar med WP8.1 är tyvärr too little, too late.

Jag har en 1020 via jobbet som jag älskar för hårdvaran, dvs byggkvaliteten, kameran och skärmen, men jag kommer gå över till att köra Android privat.

Permalänk
Medlem

Var det inte snack om att man skulle kunna komma att sätta pin på Onedrive, OneNote, etc? Det som idag ligger helt blottat.

Och vet någon hur man kommer åt att redigera i en skivskyddad fil, nej, inte lösenordsskyddad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har ingen koll på om detta går att fixa bara genom nätverket som du är ute efter, men inte via OneDrive då tror jag inte, då OneDrive är en internetlagring, så självklart så lägger han upp det till serven först sen ner till datorn.
För att få det att synka till datorn enbart får man ju använda annan lösning.

Kanske NSA som vill ha koll över Windowsanvändarna? Men spelar ju ingen roll om det synkas genom molnet - bara, som med Dropbox, det gick synka mellan sina datorer inom nätverket. Går ju med filhistorik så varför inte med OneDrive?

Och någon i tråden blev sur för att jag skrev att Windows Phone har sina begränsningar. Tycker vissa begränsningar är horribla som tex om man vill använda FTP. Och nej, kommer inte gå tillbaka till Android men köpa en billig extra-lur, typ Huawei Ascend Y300, där jag tillåts göra saker med som inte går med med WP.

Nokia Lumia 1520 är en för bra telefon att inte ha som primär enhet. Gillar den långt över mina Samsung jag ägt. Android har också sina nackdelar så på det hela tycke jag Windows Phone är ett bättre system. Går det tex köra in en riktig filmspelare, lyssna på vilka format man vill inklusive alla SR lägger upp så tror jag systemet kommer lägga sig mellan Android och IOS i popularitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Kanske NSA som vill ha koll över Windowsanvändarna? Men spelar ju ingen roll om det synkas genom molnet - bara, som med Dropbox, det gick synka mellan sina datorer inom nätverket. Går ju med filhistorik så varför inte med OneDrive?

Och någon i tråden blev sur för att jag skrev att Windows Phone har sina begränsningar. Tycker vissa begränsningar är horribla som tex om man vill använda FTP. Och nej, kommer inte gå tillbaka till Android men köpa en billig extra-lur, typ Huawei Ascend Y300, där jag tillåts göra saker med som inte går med med WP.

Nokia Lumia 1520 är en för bra telefon att inte ha som primär enhet. Gillar den långt över mina Samsung jag ägt. Android har också sina nackdelar så på det hela tycke jag Windows Phone är ett bättre system. Går det tex köra in en riktig filmspelare, lyssna på vilka format man vill inklusive alla SR lägger upp så tror jag systemet kommer lägga sig mellan Android och IOS i popularitet.

Om mängden data du överför är viktigt är det sladd du får använda för att överföra data.

Det finns FTP-appar i Store, eller vad är det som är dåligt?

Vet inte vad du definierar som en riktig filmspelare men finns appar i Store som tar i stort sett alla fortmat.

Vad är det med SR som inte funkar för dig? Både live och äldre program funkar att lyssna på för mig.

Sen undrar jag om någon vet om det går att aktiver Cortana utan att ta upp telefonen, t.ex. trycka på en knapp på en handsfree? Vore trevligt om det var möjligt att inte behöva ta upp telefonen men ändå få dagens händelser upplästa.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Kanske NSA som vill ha koll över Windowsanvändarna? Men spelar ju ingen roll om det synkas genom molnet - bara, som med Dropbox, det gick synka mellan sina datorer inom nätverket. Går ju med filhistorik så varför inte med OneDrive?

Jag är inte jätte säker på min sak, men som OneDrive (som är förinstallerat) är ju baserat på deras server. Så inte så konstigt att dom synkar till just din "drive" på OneDrive.
Sen att det finns andra program som gör på andra sätt är ju skillnad. Tex om Program kan synka över wifi, så måste du ju ha Program på datorn och app för Program på telefonen. Är antagligen något Microsoft valt att skippa med OneDrive, dock inte troligt pga NSA utan mer pga att dom flesta har tillgång till detta som har tillgång till en sådan här telefon.

Det är ju faktiskt väldigt få % som är i din sists.
För mig funkar det skit bra, när jag har tillgång till wifi så synkas det direkt till OneDrive, är jag borta så synkar det via mobilnätverket. Kommer hem eller till annan dator, loggar in på OneDrive så finns allt där

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

NFC strular som fasen på min 1020, men inte det minsta på mina 920. Någon som kan tänka sig orsaken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Kanske NSA som vill ha koll över Windowsanvändarna? Men spelar ju ingen roll om det synkas genom molnet - bara, som med Dropbox, det gick synka mellan sina datorer inom nätverket. Går ju med filhistorik så varför inte med OneDrive?

OneDrive appen är inte uppdaterad än liksom många andra "systemappar" som har speciella användarfunktioner.
DP8.1 är en core-uppdatering, dvs det finns allt i den som utvecklarna behöver för att testa och slutföra sina egna 8.1-appar. WP8.1 är modulbyggt i större omfattning än tidigare vilket innebär att alla viktiga "systemappar" som email, onedrive, xbox-game-musik-video osv, osv kan uppdateras separat utan att OS:et behöver uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Fråga: Jag har provat några appar men inte fått till att kunna dela ut min telefon i Windows-nätverk. Någon som vet hur. Vill inte använda One Drive om det inte går att ställa in så man kan synka inom nätverket och slipper slösa mobilt bredbandsdata (vänta fortfarande på fiber).

I min Windows phone 7 kan jag med zune konfigurera att den ska ladda från telefon till dator via mitt hemma-wifi. De kanske har tagit bort den funktionen i Windows phone 8, samtidigt som de fixade ota uppdatering och anslutning som masslagringsenhet.

Permalänk
Medlem

Nu efter uppdateringen så hade jag tänkt ladda upp bilder manuellt från mobilen till onedrive, men ser dom tagit bort syncfunktionen från bildhubben.
Fine går då direkt till onedrive-appen å ska markera och ladda upp flera bilder samtidigt istället, dock så fort jag klickar på en bild så laddas den upp. Dvs ja kan inte välja att ladda upp mer än en bild i taget. Ska de vara så? (svårt å tro)

Samma sak om ja kopplar i mobilen till datorn så kan ja via onedrive i webbläsaren bara ladda upp bilderna en och en.

Någon fler med samma problem?

Ps. (vet de finns auto inställning för detta att ladda upp bild å de använder jag, dock så hade jag inte full kvallitet inställd för bilduppladdningen,).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Nu efter uppdateringen så hade jag tänkt ladda upp bilder manuellt från mobilen till onedrive, men ser dom tagit bort syncfunktionen från bildhubben.
Fine går då direkt till onedrive-appen å ska markera och ladda upp flera bilder samtidigt istället, dock så fort jag klickar på en bild så laddas den upp. Dvs ja kan inte välja att ladda upp mer än en bild i taget. Ska de vara så? (svårt å tro)

Samma sak om ja kopplar i mobilen till datorn så kan ja via onedrive i webbläsaren bara ladda upp bilderna en och en.

Någon fler med samma problem?

Ps. (vet de finns auto inställning för detta att ladda upp bild å de använder jag, dock så hade jag inte full kvallitet inställd för bilduppladdningen,).

Skickades från m.sweclockers.com

Först skriver du att ska ladda från OneDrive, och sedan tolkar jag också det som att det är dit du vill ha dem?

Vad är det jag missförstår?

Du går in i i Onedrive, klickar på den näst längst till höger "välj", sedan bockar du i de du vill ha, och sedan dyker de upp på luren i foto-appen. Jag gjorde det precis själv så jag vet att det funkar.

Du kan trycka nån sek på varje bild också, om du nu vill det, så kan du köra på det sättet, men att först välja (trycka in den knappen som gör att man kan börja bocka i) och sedan bara klicka på de man vill åt, är lätt och smidigt. Såg en app nu i Foton som heter Onedrive, de hamnade där också.