Mina trådlösa Logitech bakhögtalare har varit paj jättelänge, så efter jag fick de fixade idag skulle jag fira med lite gejming i 5.1... Tji fick jag. Nu vill inte de analoga utgångarna funka som det ska, jacket för front och surroundljud är omkastade, och det kommer inget ljud alls ur frontutgångarna.
Provade att avinstallera asus' egna ljuddrivis (realtek, version 6.0.1.7161) och då hittar inte windows de analoga jacken alls. Eller tja, de finns där, men listas som inte inkopplade fast de är det. Försökte "väcka" dem genom att hotplugga dem och då spontanstartade datorn om av att jag drog ut en ljudkabel... *suck* Ingen blåskärm eller nånting, den bara fetkraschade och sen kom POST-skärmen upp som vanligt.
La in ljuddrivrutinen igen och nu finns de analoga jacken igen, fast åter inget ljud ur frontutgångarna. Svinmärkligt, iom att jag kört analogt 2.0-ljud ut ur just precis det jacket i månader nu, sedan bytte jag till optisk ut för skoj skull och efter jag gjorde det ballade allt ur tydligen.
Vad göra, annat än att installera om windows 8 eller mosa sönder hela datorn med en slägga?